Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek onder bureaulamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ik ga nog wel gewoon voor de lol verder met het zaadje, maar dan puur met daglicht, en onder een bureaulamp.
    Gewoon voor de gein.

    En de echte start komt met DWC.
    Dit topic kan nog open worden gehouden.

    Het duurt toch nog even voordat ik alles binnen heb, en opgebouwd heb.

    Comment


      #47
      Kan iemand mij vertellen of dit zaadje voldoende ontkiemt is, om hem in de steenwol stekplug te plaatsen?
      Attached Files

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        jazeker

      #48
      Top, ik heb hem in de stekplug gedaan.
      Eerst de stekplug goed uitgeschud, en daarna voorzichtig het zaadje met de wortel naar beneden erin gedaan.

      Moet ik hem gewoon laten staan op de bakplaat, en in welke temperatuur?
      Is het ook nodig om de stekplug om te bevochtigen, of kan ik hem zo laten, totdat het een plantje is, en dan hup de grond in?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #49
        Stemma ik mag al een aantal maanden legaal maximaal 5 cannabis planten kweken, de burgemeester en woningbouw hebben mij hiervoor groen licht gegeven.
        Moet mij wel houden aan een aantal afspraken, maar dat is logisch, zoals niet verkopen, legaal stroom gebruiken.
        Ik denk niet dat je dit ergens online zult vinden hoe dit werkt haha.

        Alles begint bij een arts die je ondersteunt.
        Zonder dit is het niet zinvol om eraan te beginnen.
        Het is belangrijk dat je uitlegt dat cannabis een medicinale noodzaak is.
        Neem hiervoor de tijd, en zet alles op papier, en werk het gedetailleerd uit.
        En dan bijv. naar de huisarts ermee.
        Met de steun van een arts, kan je vervolg stappen zetten, en je hebt wat geluk nodig, want steun gaat een grote rol spelen.

        Maar als jij een dikke bankrekening hebt, dan is er geen reden voor vergoeding, dan vervalt die noodzaak.
        De noodzaak op cannabis hoeft niet te vervallen, en dat loont zeker, als je op je gemak in huis legaal maximaal 5 cannabis planten mag kweken.

        Het is niet makkelijk om vergoeding te verkrijgen, heeft een paar maanden geduurd.
        Om legaal te mogen kweken, verliep een stuk makkelijker.

        Voor alle regeltjes heb ik een advocaat genomen.
        Die kent de wet, gemeente en overheid veel beter dan ik.
        Maar eerst de boel op papier zetten, dan de steun van een arts, en dan verder.
        Onderschat een goede brief schrijven niet, dat heeft in mijn zaak een grote rol gespeeld.

        Comment


          #50
          En mogen we lezen wat je geschreven hebt?

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Nee. Zou ook nergens opslaan, jij bent mij niet.
            Iedereen moet voor zichzelf op papier zetten, en aantonen waarom cannabis een medische noodzaak is.

            Ik wil wel adviezen aanreiken, maar het valt mij op dat iedereen al opgeeft, als ik vermeld dat je de steun van een arts nodig hebt. Als mensen zo makkelijk opgeven, gaat het je nooit lukken.
            Ik heb vanaf dag 1 volledig achter mijn zaak gestaan.
            Doorzettingsvermogen is vereist.
            Last edited by Nicle; 22 January 2019, 21:24.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Ik lees graag de argumentatie. Niet alleen inhoudelijk, ook interesse in de stilistiek. Ik ben u niet nee, ik heb ook geen medicinale canabis nodig.

          #51
          Het is voor mij helaas wat te ingewikkeld, om zelf fittingen te monteren, want heb geen verstand van stroom.
          Zit te overwegen om dan 2 bureaulampen aan te schaffen, die ik op de autoflower zet.

          In de groei wordt het dan 2x 23W en in de bloei 2x 33W.
          Is niet heel veel, maar ben benieuwd wat het oplevert.

          Kan iemand mij zeggen als er een plantje ontstaat in de steenwol stekplug, met 2 blaadjes en 2 lobblaadjes, of ik hem dan direct de potgrond in kan doen, of moet dit in stekkengrond?

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Alles kan.

          #52
          Het zou ander mensen kunnen helpen. De naam van die huisarts en de advocaat?

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Nope je maakt het persoonlijk.
            Wat jij verzoekt is net een spiekbriefje.
            Ik vind dat ieder zijn/haar eigen weg behoort te wandelen.
            Dat kan ik niet voor een ander doen.
            Daarom de mensen die al direct opgeven, gaan het nooit lukken.

          #53
          De brief van de gemeente dan, die de uitzondering bevestigt om geen precedent te scheppen?

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Iemand als jou krijgt dit nooit voor elkaar.
            Jou ga ik ook niet helpen, je gedraagt je meestal als een eikel, en heb niks met recreatief gebruikers.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Awel, zoek dan ook maar uit hoe je een zaadje in de grond steekt. Want deze eikel heeft nog wel pm's van jou beantwoord desondanks dat het vragen waren die al 1000 keer beantwoord zijn. .

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Oh en ik hoef dit ook totaal niet voor elkaar te krijgen. Ik hoef ook niet te schooien bij de overheid voor 500 euro voor een kweekset.

          #54
          Ik denk niet dat je persoonlijke brieven moet laten zien.

          Misschien kun je iets preciezer omschrijven hoe je het gedaan hebt?
          De volgorde bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je niet eerst bij je huisbaas bent gaan vragen.
          Daar ben je met een papier naartoe gestapt van een andere instantie ofzo?
          Heb je de burgemeester zelf aangeschreven, en de politie?
          Ja de burgemeester is het hoofd van de politie maar misschien de wijkagent aangesproken ofzo?
          Je bent eerst naar de huisarts gegaan waarschijnlijk?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Ik heb de volgorde al opgesomd: eerst voor jezelf uitgebreid uitwerken, waarom medicinale cannabis een noodzaak voor je is, dan ermee naar een arts, waarschijnlijk ligt voor de meeste mensen de huisarts voor de hand.
            Maar besteed ruim aandacht aan de brief opstellen, dat vergroot je kansen.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Als het je kansen vergroot wil het ook zeggen dat er anderen hetzelfde al geprobeerd hebben, met afwisselend succes. Maar het staat niet op internet? Dus die mensen hebben jou effe een telegram gestuurd, of ging het met rooksignalen?

          #55
          Weet je wat mij stoort qnq, dat het forum moet antwoorden op de meest basic vragen. Zou je dan ook een antwoord geven dat iedereen zijn eigen weg moet bewandelen of zeg je dat je ni kan kweken onder gloeilampen, of dat dat gekiemd zaadje al lang in de grond gekund had etc. Hoe je een lamp ophangt? Maar als je zelf info zou willen over iets wat letterlijk 1000'en mensen zou kunnen helpen, dat is teveel gevraagd. Heel vaag allemaal. Ofwel kan je aantonen dat je een uitzondering bent, ofwel schep je het precedent voor de rest.

          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            De naam van de huisarts en de advocaat alleen al. Wat geen persoonlijke info vrijgeven is. Die dokter kan anderen sowieso in contact brengen met gelijkgezinde collega's. Zelfde met die advocaat.

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Jou zal ik nooit helpen Beowulf, je gedraagt je meestal als een eikel, en nu wil je informatie.
            Moet je niet verwachten dat ik die aan jou vrijgeef.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Ge snapt het punt precies ni. Is dat een laag iq waar je die cannabis voor nodig hebt? Ik wil geen informatie, ik bewijs dat het ofwel onzin is oftewel dat je het precies een ander ni gunt.

          #56
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Dat zal ook al wel te moeilijk zijn.

          #57
          Stemma daarvan is geen sprake.
          Het is zeer bijzonder dat ik ervoor toestemming heb gekregen.
          Soms is een beetje geluk ook welkom.

          Was maar waar, dan zou iedereen een stapje voorstaan inderdaad.
          En nee het komt niet uit de WMO.

          Ik heb nu al meerdere keren gezegd, maak voor jezelf een brief waarin je de noodzaak onderschrijft van medicinale cannabis, dan naar de arts, en als die je helpt, kan je ermee verder.

          Comment


          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Dan geef ik het (voorlopig) op. Veel succes verder!

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            'was het maar waar, dan zou iedereen een stapje voorstaan', in de juridische wereld heet dat dus een precedent. Als je niet nadrukkelijk een verklaring krijgt dat je geen precedent schept dan wil dat zeggen dat iedereen die een verklaring krijgt van zijn huisarts in aanmerking komt om legaal wiet te kweken, al dat niet met een vergoeding, refererend naar het precedent. Blijkbaar dringt dat niet door. Als je er dan zo lekker vaag over gaat doen, tsja. Een brief schrijven heeft daar niks mee te zien. Al zet je der in, fuck dees, geef mij een toelating. Juridisch bepaalt dat niks, het is geen sollicitatie.

          • Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Het doet mij inmiddels ook meer aan confabulatie denken dan aan realiteit. Maar wie weet?

          #58
          Ik las van iemand die op queeste moest maar het raadsel van de trol onder de brug niet wist en zo de prinses niet kon bevrijden die haar persoonlijke gratie zou verlenen om 5 planten te kweken. Kan je hem daar niet mee helpen?

          Comment


            #59
            Zeggen dat je niks hebt met recreatieve gebruikers maar wel van ze wil weten hoe je dat zaadje precies in de grond moet steken is een beetje hypocriet als je het mij vraagt.
            Dat een hoop mensen een stickie roken 'voor hun plezier' neemt niet trouwens weg dat in feite al het gebruik medicinaal is. Ons endo-cannabinoiden systeem speelt een cruciale rol in ons afweer systeem en het fatsoenlijk functioneren daarvan is dus essentieel voor optimaal welzijn.

            P.s. als je niks van elektra af weet of wilt afweten (zo moeilijk is een paar draadjes aansluiten echt niet) koop dan gewoon een fatsoenlijke plug&play LEDlamp.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


              #60
              Het zaadje groeit sinds vandaag behoorlijk snel, zie de foto.

              En ben nog een 2de zaadje aan het ontkiemen Bubble Kush, en die zit sinds 22 januari in het water, maar die ontkiemt duidelijk niet goed.
              Hopelijk is die nog wel bruikbaar.
              Attached Files

              Comment

              Bezig...
              X