Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek met grow cylinder van 53x14 cm, met 1mtr ledstrip.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e kweek met grow cylinder van 53x14 cm, met 1mtr ledstrip.

    Korting op 420shop
    Hallo, dit is mijn 1e gewaagde maar ook een heel spannende experiment.
    Ik verwacht er ook niet veel van, het is mij niet om de enorme hoeveelheid wiet te binnenhalen, maar kijken wat het mogelijk is...

    De experimentele setup:
    - Groeicylinder van 53 cm hoog en 14 cm breed - genaamd Grow Rig #1
    - Geimproviseerde kunststof koektrommel van circa 1 Ltr.
    - 1 mtr full-spectrum 14.4 watt ledstrip (paars licht)
    - Standaard potgrond.
    - Zaadje van Royal Dwarf van RQS
    - Easyboost biologisch meststof van RQS

    De PC fan en de filter en de afvoerslang moet ik nog in de loop van de tijd in elkaar knutselen en installeren..
    Voorlopig nog een heel eenvoudige setup

    Hier begint de story:

    Zaterdag 23 februari 2019
    Gezaaid volgens de natte koffiefiltermethode en in een gripzak geplaatst en deze opgehangen in de kast bovenop de fornuis-afvoerkap.

    IMG_20190223_110534.jpg

    Maandag 25 Februari 2019
    Zaad uitgekomen, en geplant in een pot met aarde.

    Woensdag 27 Februari 2019
    Zaailing boven de grond uitgekomen.

    Vrijdag 1 Maart 2019
    Eerste lobje en stengel waargenomen. circa 1.5 cm lang
    IMG_20190301_152255.jpg IMG_20190301_152425.jpg

    Zaterdag 2 Maart 2019
    Het gaat hard. circa 2 cm, de 1e setje kartelbladen zichtbaar.
    IMG_20190302_194624.jpg

    Dinsdag 5 Maart 2019
    Lijkt dat de plantje langzaam groeit, de kartelbladen groeit wel.
    IMG_20190305_100048.jpg IMG_20190305_100118.jpg IMG_20190305_100146.jpg

    Tot slot deze verslag..
    Attached Files

    #2
    De stengel onder de blaadjes moet ook niet groeien dus het gaat prima.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Het moet inderdaad niet gaan strekken, zo kort internodes mogelijk.
      zo te zien lukt dat met 14,4w fullspectrum ledstrip zo.

      Maar vooralsnog het gaat me niet om een grote opbrengst..

      Comment


        #4
        Woensdag 6 Maart 2019 - Week 01, 2 dagen

        24.00u Net een nachtelijke bezoekje gebracht.
        Het ziet er nog prima uit en gewaterd.
        De dametje is nu 2.5cm hoog.

        IMG_20190306_000103.jpg

        Comment


          #5
          Ziet er grappig uit hoor!
          Ga je volgen......................

          Ik houd wel van die eenvoudige uitdagingen!!

          Comment


            #6
            Net een bezoekje bij dametje gebracht.
            het lijkt alsof de tijd stilstaat. Het pose van de meisje is nu ongeveer zo hetzelfde als de laatste foto die ik gepost hebt.

            Ik lees hier en daar dat sommige lady's elke dag een nieuwe node aanmaakt. Dit is bij mij het na 3 dagen nog niet het geval is.
            ​​​​​​of komt de tijd nog wel en dat ik hier niet druk hoef te maken ?

            Ohja, de gekartelde bladen hoort er mooi horizontaal te staan ipv rechtop. Ligt eraan dat zo omdat de ledstrip langs de cylinderwand loopt ipv bovenop de plant uitstraalt?

            Comment


              #7
              dit is een verslag die ik ga bijhouden succes met de kweek
              Get to the Choppah!

              Comment


                #8
                Hier ben ik er weer..

                Week 1, 6 dagen vanaf de ontkieming. (13 dagen)
                Deze project lijkt een valse start te hebben, zoals ik eerder bij bladproblemen-sectie geplaatst hebt.
                Nadat ik de kweek naar een andere ruimte verplaatst hebt, gaat het nu een stuk beter met de dame.
                Zij heeft nu lekker warme voeten, en de 2e node blad is onderweg en is in de hoogte wat gegroeid. En net gewaterd.
                Dit klinkt bemoedigend.
                Attached Files
                Last edited by DwarfGuy2019; 10 March 2019, 22:56. Reden: Vergeef me van zo'n kutkwaliteit van de foto's. Ik heb dit moment problemen aan mijn ogen :(

                Comment


                  #9
                  2 Weken oud (14dgn na de ontkieming)
                  Net een bezoekje bij deze dametje geweest.

                  Opmerkelijk, de misvervormde bladeren leek wel te groeien en trekt nog verder krom, en de 2e Node groeit normaal.
                  De stam lijkt ook te groeien. De kleuren zien er nog goed uit, de aarde is nog redelijk vochtig, bijgeven is nu niet nodig.

                  Mocht deze 2e node zich gaan vervormen, probeer ik een extreme reddingspoging uit, dit moet ik nog uitwerken. - op mijn geheel eigen techniek, wellicht interessant voor de andere kwekers..
                  Want ik heb gelukkig nog 2 zaadjes over, dus opnieuw beginnen is geen probleem, de growrig #1 aanpassen en de tweede growrig #2 ook gaan bouwen, een andere potaarde, dit keer geen voorbemest met POKON etc.

                  MVIMG_20190311_223931.jpg MVIMG_20190311_223946.jpg

                  Comment


                    #10
                    Aha, meststoffen gebruikt?
                    Daar houden ze niet vanop deze leeftijd.
                    Een baby ga je toch ook geen bier geven?

                    Comment


                      #11
                      Ja, onbewust. De potgrond kwam uit de zak die ik jaren geleden gebruikt had voor de normaal gebruik in de tuin. De zak was doorgeschuurd en had de woorden over het hoofd gezien: voorbemest met Pokon..tja...

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door DwarfGuy2019 View Post
                        Ja, onbewust. De potgrond kwam uit de zak die ik jaren geleden gebruikt had voor de normaal gebruik in de tuin. De zak was doorgeschuurd en had de woorden over het hoofd gezien: voorbemest met Pokon..tja...
                        Laten we het beste er maar van hopen, sterkte!

                        Comment


                          #13
                          en ik had juist pokon voeding op t oog is het beter dat niet t gebruiken dan ?
                          Get to the Choppah!

                          Comment


                          • DwarfGuy2019
                            DwarfGuy2019 commented
                            Editing a comment
                            Als je een losse pokon voeding gaan gebruiken heb ik geen idee.
                            Maar ik las hier en daar vooral de zakken potgrond met voorbemeste pokon voeding meestal wel te sterk bemest is voor jonge plantjes dat net uit de zaad komt.

                          • Gam3Aholic
                            Gam3Aholic commented
                            Editing a comment
                            de gond die ik ga gebruiken is van AH en dan vloeibaar mest van pokon

                          #14
                          Hallo hier ben ik er weer..
                          Een heel ongebruikelijke reddingsoperatie van mijn kleine Dwarfje.
                          De plant is 3 wkn en 1 dag oud, en het bladeren ziet er nog verminkt uit, maar lijkt nog gezond uit en leeft nog steeds en er vormden zich alweer een 3e node...

                          En ik heb er een videomontage van gemaakt van mijn reddingspoging, de plantje uit de foute potgrond bevrijden en de verse Promix van Plagron vullen en de plant terug te plaatsen.
                          De nadere bestudering van de wortels.. het zag er gezond witte wortels te zijn... dus deze plant heeft misschien wel een kans.
                          Het is puur experimenteel... als het over een tijdje alsnog misgaat... NO Worry.. dan begin ik er weer opnieuw, ik heb immers nog 2 zaadjes over.

                          Het zag er uit alsof ik de plantje mishandelde... toch deed ik mijn opperbest om het voorzichtig om te gaan...
                          Ik heb de foto's gemaakt van de plantjes voordat ik deze ging redden. de grond zag er niet zo florisant uit (witte zooitjes en een plekje met groene mosje)
                          En ik weet niet of ik de video hierheen kan plaatsen, het kan wel even duren tot ik een plek hebt gevonden voor de video van circa bijna 5 minuutje.

                          IMG_20190318_230306.jpg IMG_20190318_230317.jpg IMG_20190318_230407.jpg
                          Attached Files

                          Comment


                            #15
                            Wow.
                            Maar nog niet dood!

                            linkje >> Filmpjes tussen je post zetten
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X