Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw op dit forum en eerste keer eigen kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dag 13

    Ze gaat goed vooruit. Ik geef nog steeds water + rhizotonic. De uiteinden van het gekartelde blad krult een beetje omhoog. Zou dit door teveel warmte kunnen komen? Oftewel, hangt de lamp misschien iets te laag? Ze begint al te ruiken. Yes, this is a lady, allright. I can smell the roses!


    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Lijkt het wel op ja. Effe proberen, iets hoger hangen en kijken wat ze doet!

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment

    • Pioneer
      Pioneer commented
      Editing a comment
      Mijn eerste bladeren waren vergelijkbaar. Had het zeker niet te warm.
      De volgende ronde verwacht ik eigenlijk wel mooiere bladeren.

    #17
    IMG_20190319_165653.jpg
    Last edited by Brandnetel; 19 March 2019, 16:21.

    Comment


      #18
      Wat ruik je dan zo erg als ik vragen mag?
      Zelf ruik ik niks aan mijn kweek zelf ik week 2 van de bloei niet.

      Misschien ligt het er ook aan dat er nog wel eens wat onder het kweken gerookt wordt!

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Ik heb geen afzuiging of filters. De plant staat in een grote pot, gewoon in een logeerkamer. Wanneer ik dan de deur open doe om water, etc. te geven ruik ik toch echt al een wietgeur(tje). En nee, ik heb niks gerookt. Wellicht ruik jij niets, zelfs niet in de tweede week van de bloei, omdat er wel eens wat wordt gerookt onder het kweken? Daar al eens aan gedacht? Peace out.

      • Pioneer
        Pioneer commented
        Editing a comment
        Wanneer jou planten in de bloei gaan komen ga je ze pas echt ruiken.
        Uiteraard is de groene lucht van begin aan aanwezig met deze zou ik niet willen vergelijken.

        Oorspronkelijk geplaatst door Brandnetel View Post
        Dag 13
        Yes, this is a lady, allright. I can smell the roses!
        Hoe kan je nu ruiken of het al een vrouwtje is. Ze zijn pas 2 weken oud.

      #19
      Denk dat de wens een beetje de vader van de gedachte is

      Mijn voorgroeitent heeft geen filter maar ik ruik ook niks, hooguit een beetje plant als ik mijn neus tussen de planten steek. En ik rook niet in mijn kweekruimte, ik rook zelfs pas na de verzorging van mijn planten.

      Ik heb het wel vaker gelezen maar heb het zelf nog niet meegemaakt.

      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #20
        IMG_20190320_122653.jpg

        Comment


          #21
          Dag 17

          En daar ben ik weer, met alleen maar goed nieuws eigenlijk. Alle waarden zijn hetzelfde als de dagen hiervoor. De plant groeit goed en tot dusver ben ik heel tevreden. Ze krijgt all mooie brede ​​​



          ​​​​ IMG_20190322_103526.jpg


          Vandaag mag ze voor het eerst van de zon genieten. Krijgen mijn lampen ook even rust. Die hebben tot nu toe 24/0 gedraaid. Met als gevolg mooie korte internodes. Ik zit eraan te denken om lst toe te gaan passen. Waarschijnlijk volgende week maar eens een begin mee maken.

          IMG_20190322_110350.jpg


          Groetjes Brandnetel
          Last edited by Brandnetel; 22 March 2019, 10:04.

          Comment


            #22
            Niets mis mee hoor, maar ik zie dat je er steeds een laagje
            aarde erbij doet in de potten of vergis ik me?

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Ipie Nee nee, ik heb extra medium bijgedaan, tot net onder de lobblaadjes. Dat is alweer ruim een week geleden. Ik zit nu tot aan de rand, het zal met water geven nog wel een aantal centimeters zakken. Ik heb de grond er losjes in gedaan en niet aangedrukt.

            #23
            Als je haar achter het raam zet krijgt ze te weinig licht en gaat ze strekken. Glas houdt veel licht tegen.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Flip Hasjkip Je kan het niet echt zien op de foto, maar het raam staat open. Ik ben me bewust van het feit dat glas licht tegen houdt.

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ook van het feit dat je zo beestjes binnen haalt in je tentje waar de natuurlijke vijanden ontbreken ?

            #24
            IMG_20190323_122114.jpg
            Last edited by Brandnetel; 23 March 2019, 12:15.

            Comment


              #25
              Groeien onder een spaarlamp gaat prima, maar straks als de planten beginnen te bloeien zullen ze te weinig licht krijgen en ook weinig bloemen produceren. Als je de plant in de vensterbank zet heb je meer kans dat er wat aankomt.

              Comment


              • Brandnetel
                Brandnetel commented
                Editing a comment
                Ik heb een tuin op het zuiden, dus gaat helemaal goedkomen, hoop ik

              #26
              IMG_20190326_160258.jpgIMG_20190326_155938.jpg
              Last edited by Brandnetel; 26 March 2019, 16:22.

              Comment


                #27
                Dag 22

                Ze ziet er weer gezond uit. Haar weer een beetje getraind. Mooi om te zien hoeveel levenskracht zo'n plant heeft. De lst geeft me hetzelfde zen gevoel als bonsai training. Maar goed, dus plaatjes.

                Toedels


                Attached Files

                Comment


                  #28
                  Dag 24

                  We zijn intussen ruim drie weken verder en er is een hoop gebeurd. Ik hoop dat we een goede lente gaan hebben, met het oog op veel zonuren,etc. Je ziet dat ze het zonlicht graag heeft. Momenteel staat ze in het venster te genieten in een van haar eerste zonnnestraaltjes, de uv is laag.

                  ​Ik heb, however, een vraagje hier ... mag ik nu al beginnen met grote bladeren, die veel zonlich​​​​​​t nemen/schaduw maken, hier en daar weg knippen? Of is dit sterk af te raden ivm groei af?

                  Voor de rest alles relaxed.
                  toedels


                  IMG_20190329_111046.jpg
                  Attached Files

                  Comment


                    #29
                    Als je wil datie trager gaat moet je blad verwijderen ja.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #30
                      Dan zal ik daar voorlopig nog maar eventjes mee wachten.
                      Last edited by QnQ; 1 April 2019, 07:01.

                      Comment

                      Bezig...
                      X