Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen: White Thunder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    26-05
    De groei is er nog niet uit, 17 dagen na dat de klok op 12/12 is gezet. Ik hoop dat het nu toch over is. Ze krijgen vandaag geen water, volgens de tensiometers is het niet nodig. Vrijdag hebben ze voeding gehad 2,5 ml/ ltr. Verder niet veel te melden.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


      #32
      Hoera de bloei is begonnen! Vandaag geen water. Bij de eerste water beurt bloei voeding
      4 ml op een liter en ik hoop dat de groei er nu uit is Er valt onder blad af te weinig licht of te weinig voeding blad. Het afgevallen blad is een heel klein beetje geel. Verder niet veel te melden.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Tsjara
        Tsjara commented
        Editing a comment
        Ze staan er mooi bij!

      #33
      02-06
      Het gaat nog steeds goed, de bloei is volop bezig. De lv. is erg hoog 74% de temp. 23 gr.
      Elke avond ligt er een blad af, is dat misschien een tekort? Of gebrek aan licht wie het weet vertel het. Het afgevallen blad is groen. Verder niet zo veel te melden.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #34
        Ik heb ze net water en bloom gegeven vrijdag hebben ze ieder een liter 4 ml/ltr. pH 6.00.
        nu plant 1-- 600 ml plant 2-- 400 ml met bloom 2 ml/ ltr pH 6.25. En dan nu een technische vraag, is het mogelijk om een pH meter schoon te maken en droog op te bergen, zonder dat hij stuk gaat of heel erg van slag is. Wie weet het vertel het maar.

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Bij mij kwam de pH meter droog aan, heb hem wel gecalibreerd voor gebruik.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dan zit er zo'n klein plastic dopje om de sensor wat gevuld is met KCL.
          Ik heb tot nu toe m'n pH meters (en losse sensors) altijd 'nat' gekregen.

          Anywayssssss....droog bewaren gaat dus niet.
          Hier is nog een topic over trage meters : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...meter-opgelost
          Wat vaak het gevolg is van droog staan.
          Die zoutzuur-methode heeft bij mijn meter trouwens niet gewerkt vorig jaar dus ik heb inmiddels weer een nieuwe

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Dan mag ik wel een aantekening maken in mijn agenda. Want ik vergeet het om regelmatig na te kijken.

        #35
        Ik geef ze nu om de dag 700 ml water met voeding 4 ml./ Ltr. Ze bloeien goed, vanaf volgende week krijgen ze een keer GS. Ze krijgen sinds ze bloeien 4x voeding in de week.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          4 x 4 ml/ ltr lijkt me niet te veel sommige geven meer, maar dat durf ik niet aan ( m'n eerste verslag ).

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Bij mij zitten ze nu op hoogste voedingspunt en dat is 3,2per liter....
          Het kan wel om de 4 dagen maar daar moet je de voeding ook weer op aanpassen oftwel minder ml per liter.

          En ja sommige geven meer andere geven minder daar moet je eigenlijk niet naar kijken....

          Als goed is heb je een schema gehad dat zijn richtlijnen algemeen ongv plus min zeg maar,
          Maar heb je een idee van wat hoeveel in moet.

          Maar net zoals er tussen mensen verschil zit de een kan een groot friet op de ander maar een klein frietje zo is dat met planten ook miss hebben deze veel minder voeding nodig dan de planten van andere.

          Dat is en blijf je altijd houden met kweken je zal zelf de beste weg kwa hoeveelheid moeten vinden ik geef nu ook meer voeding als mijn vorige kweek terwijl ik vorige kweek al aan het overvoeden was snap je waar ik heen wil

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Dat schema heb ik, maar dat moest ik vergeten zeiden ze. Ik kijk er wel naar. Maar vol het niet helemaal. Hoe vaak geef je voeding in de week, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

        #36
        Niet verdroogd maar wel futloos blad elke dag 1 of 2, een te kort van het een of ander?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #37
          Alles onder controle zover ik weet. Een plant wordt een beetje geel, de ander ziet er nog mooi groen uit. De voeding terug gebracht naar 2 x in de week. Ze zijn nu 3 weken in bloei volgens mij, andere zeggen 4 weken.
          ik hou de kleur wel in de gaten
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


            #38
            Nog steeds het zelfde, de bloei vorderd nog steeds goed. Voeding terug gebracht naar 2 x in de week 3ml /ltr. en 1 x 1 ml. GS/ ltr. in de week. 1 plant wordt steeds geler de ander niet. De lv is nog steeds veel te hoog zo'n 75% soms meer van de warmte geen last niet meer dan 30 graden. Wel wat meer water gegeven
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


              #39
              Er verandert niet veel 2 x in de week voeding 2 ml/ ltr., de pH tussen de 6.00 en 6.50. Ik denk nog een 2 weken, misschien wat korter. Ik houd de trichomen wel in de gaten.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


                #40
                Ziet er wel goed uit Het is inderdaad niet de meest enerverende periode van het kweken, net zoals de zaailingfase.
                Zelf vind ik de groei en vroege bloei nog wel het leukste, dan heb ik elke dag weer een excuus om met m'n vingers aan de planten te zitten
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Dat klopt wachten tot de trichomen kleuren. Een beetje saai. En geduld hebben daar ga ik een cursus voor volgen.

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Cursus geduld? Kan niet wachten om ermee te beginnen

                #41
                Een uurtje meer licht en alleen afgezuurd water, de tensiometers staan op 275 en 280 dus vandaag krijgen ze ieder een halve ltr
                pH 610.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  pH 6.10

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Als je onder je post kijkt, staat er ook een knopje "wijzig", daarmee opent de post weer en kun je dingen toevoegen of wijzigen
                  Ziet er goed uit bij je...nog 10-14 dagen waarschijnlijk.

                #42
                Ik zie allemaal rare dingen op je blaadjes
                Ad usum proprium!

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Ik schrok al dat ik iets gemist had

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Af en toe beetje flauw doen . Sorry dat je ik je liet schrikken btw

                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Och maakt niet uit, ik kan wel wat hebben.

                #43
                Herfst in de tent, alle bladeren worden geel.
                Ze moeten nog een paar dagen, kortom geduld hebben.
                ​​​​​​
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  je kan de volgende keer de ph waarde verhogen in de laatste twee drie weken vd bloei..
                  Nog even
                  byw Je gebruikte pagron terra voeding toch? Sorry als ik dat heb gemist ben veel minder scherp de laatste weken door al die n8diensten.

                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Ganjagast, ik heb de hele kweek de pH tussen de 6.00 en de 6.30 gehouden, dus als ik het goed begrijp de laatste 3 weken de pH tussen de 650 en de 680 houden. Blijft het blad dan groener.

                  Ik gebruik inderdaad Plagron terra en GS .
                  Bedankt voor de tip Ik zal het onthouden.

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  Vind ik persoonlijk nog wel een beetje aan de lage kant zou het echt tussen 6 en 6.8 houden voor optimale opname. In de laatste weken vinden ze het fijner als je de ph waarde wat verhoogt tussen 6.5 / 7
                  Als het goed is wel maar het kan ook zijn dan je te vroeg bent begonnen met het verlagen van bloei voeding (?) en is het je niet opgevallen dat het vergelen toeneemt wanneer men GS meegeeft?

                #44
                Klopt wat de GS betreft hoewel ik het minimaal heb gegeven maar wat de pH dat zal ik bij de volgende kweek ( september) in de gaten houden.
                Bedankt voor de les, Ganjagast

                Comment


                • Rickysticky
                  Rickysticky commented
                  Editing a comment
                  Even geen zin om alles door te spitten...
                  Wat is je verlichting?

                  Gz

                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  De lamp is uniteck Cree spot 55 watt.in een tent van
                  60 x 60 x 170. De lamp is gekocht bij Greensell.

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  komt niet door lichtstress Rick

                #45
                Gisteren heb ik de planten geoogst en wat meer blad weg gedaan of dat verstandig is, we zullen het zien. 1 of 2 weken wachten en dan wegen. Deze ronde heeft bijna 4 maanden geduurd, dat kan misschien wat korter.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  let erop dat ze niet te snel drogen want dat gaat invloed hebben op smaak.
                  volgende keer iets minder lang voor-groeien?

                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Ganjagast, inderdaad minder lang voor groeien. Was nu ruim 5 weken volgende keer 4 weken.
                  Ze drogen volgens mij niet te hard in de tent een lv van 65/70%

                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  pcies de rlv is behoorlijk hoog nu.
              Bezig...
              X