Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Critical RQS onder TL 2X55w eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #18
        Ik probeer ze anders hier nog eens te zetten
        laat iemand weten of dit nu wel gelukt is, aangezien ik de vorige ook gewoon kan zien is het onmogelijk te controleren voor mij.

        Ps: alle tips zijn heel erg welkom!
        we zijn hele newbies maar met het hart op de juiste plaats voor de lieve kleintjes en willen ze natuurlijk ook flink zien opgroeien!
        Attached Files
        Last edited by happygreenstart; 24 September 2019, 21:31.

        Comment


          #19
          Nieuwe update met foto’s.

          alle plantjes zitten ondertussen in de grote eindpot

          de kleine Critical is nog beginnen groeien en is nu een mini versi geworden maar toch ook echt wel plantwaardig

          hebben een lamp met led besteld, https://kwekenmetled.nl/viparspectra...ed-kweeklampen

          deze komt heel binnenkort toe, voor betere lichtqualiteit want ons huidige lampen geven echt niet genoeg rijkwijdte voor allemaal.

          met 2plantjes zou dat gaan maar met 4 zoals bij ons merken we dat de planten steeds draaien om meer licht op te nemen, dus nieuwe lamp besteld en wij draaien de plantjes zelf zodat ze hun energie op het dansen kunnen besparen :p

          de hindu is beide 2weken oud, Critical is beide ong 4weken.

          We gaan nog even wachten tot de betere lamp toekomt en dan toppen bij de critical 1.
          maar eerst de lamp zodat er meer dan genoeg licht is
          Attached Files

          Comment


            #20
            Hoi hier terug een update
            jammer genoeg door persoonlijke redenen even geen updates kunnen plaatsen maar hier zijn we dus terug

            alle plantjes hebben goed hun best gedaan met al onze foutjes ze voelen zich geliefd en proberen te blijven groeien

            de nieuwe lamp was niet lang na het vorige bericht toegekomen en wat een verschil na het installeren!! De plantjes waren zo blij met hun nieuwe lamp en maakten enorme vorderingen op hun groei!

            erna beginnen toppen en dan een SROG geplaatst (diy gemaakt met kippengaas die we op alle gevaarlijke plaatsen hebben omringd door een mooi laagje ductape zodat ze zich geen pijn konden doen)

            op 24/10 overgegaan op het 12/12 schema.

            Hieronder wat foto’s van het scrogwerk dat we hebben bereikt (volgende keer zal het nog beter zijn nu we dit eens gedaan hebben) en natuurlijk ook foto’s van de plantjes hoe ze nu erbij staan
            Attached Files

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Allemaal hun eigen netje, mooi gedaan.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Mooi vol

            • happygreenstart
              happygreenstart commented
              Editing a comment
              Mersi!! En we merken inderdaad dat ervaring enkel juist kan opgedaan worden door proberen
              en de foutjes die nemen we in herinnering mee, om volgende kweekronde te verbeteren

            #21
            Welkom terug.
            Plantjes lijken het goed te doen, je foto's zijn wel tot kritieke afmeting gekrompen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Op onze leeftijd wordt het tijd
              voor een brilletje Q !

            • happygreenstart
              happygreenstart commented
              Editing a comment
              LoL! Zit al van het begin te prutsen met die foto’s, was ik net blij dat het deze keer gelukt was in 1keer zonder een heleboel foutmeldingen en opnieuw proberen

              Heb al zoveel keer die post gelezen maar ergens werkt er iets anders via gsm dan op die post, maar ik ben er bijna, het zal me lukken, ik voel het!

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Het is alleen bij je laatste post, de andere foto's zijn wel groter dus misschien had je gewoon de resolutie laag staan op je gsm want de foto's doen het verder wel, alleen een beetje klein dit keer.

            #22
            Ben inderdaad gegaan voor de kleinste deze keer omdat ik ze nooit samen erop kreeg zonder superveel foutmeldingen, volgende keer dus groter en kijken wat lukt komt in orde!

            goed dat je het elke keer zegt want ik krijg ook nooit een verschil te zien op de gsm, zelfde met de foto’s die zelf helemaal niet te zien waren vorige keer, die kon ik wel duidelijk zien.

            Comment


              #23
              1week geleden begonnen met de spoeling en gisteren hebben ze allemaal de knip gehad.

              We hebben veel beginnersfoutjes gemaakt maar het zit nu wel meer in de vingers volgende ronde zal zowieso vlotter verlopen!

              hieronder foto’s van de plantjes voor de knip, dan van het knippen zelf en het resultaat.
              en de grootste top kon ik niet laten van eens apart op foto te zetten
              Attached Files

              Comment


                #24
                Attached Files

                Comment


                • happygreenstart
                  happygreenstart commented
                  Editing a comment
                  dus op wat gaan we het best af om volgende keer te toppen/ wat is jouw raad? QnQ

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Dat ligt eraan waar je de splitsing wil hebben en of je een snelgroeiende of langzaamgroeiende strain hebt, of ze hermagevoelig zijn, of je meerdere keren gaat toppen, of je gaat scroggen etc etc
                  Enige waar je rekening mee kan houden is dat je sowieso de twee onderste nodes dieft.

                • happygreenstart
                  happygreenstart commented
                  Editing a comment
                  Okey snap ik de groene vingers verder kweken dus, kijken naar de plant zijn groeitijden en alles grofweg op de kalender zetten in potlood om dan te kijken naar de sterkte van de plant en hoe die het doet blij dat we hier niet gestart zijn met af, eerst mijn groene vingers verder ontplooien zodat ik goed voor ze kan zorgen mersi voor de uitleg QnQ, altijd blij je comments te lezen!

                #25
                Je eerste oogstje, leuk, geniet ervan! Leuk dat je ook nog even hebt opgesomd wat je allemaal hebt geleerd

                Als ik zo naar de plantjes kijk denk ik dat ze wel wat langer hadden mogen staan.. Ik zie ook dat je op 24-10 naar 12/12 bent overgeschakeld, wat op een dikke 7 weken neerkomt. Na het omschakelen duurt het ongeveer 2 weken voordat je echt van bloei kan spreken (en de bloeiweken kan gaan tellen). Dus eigenlijk hebben ze maar 5 a 6 weken in de bloei gestaan wat best kort is.

                Nou is het wel een persoonlijke voorkeur wat het juiste moment van oogsten is. Hiervoor kan je het beste naar de kleur van de trichomes kijken (met een vergrootglas of microscoop). In het kort:
                Zijn ze nog helder > nog even geduld.
                Zijn ze troebel > overwegend high effect.
                Zijn ze amber > overwegend stoned effect.

                Je kan er natuurlijk ook tussenin gaan zitten. Sommigen oogsten bijvoorbeeld het 20% amber gekleurde trichomes, anderen met 50%, of 100% (you get the picture ) QnQ wacht zelfs tot de eerste trichomen zwart worden. Maar langer als dat wil je het ook niet uitstellen.
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • happygreenstart
                  happygreenstart commented
                  Editing a comment
                  Hebben inderdaad met een microscoop goed bijgehouden en gecontroleerd. Gewacht tot alles troebel was en sommige amberkleurig begonnen te worden, ik gok op een 20 procent Amber.
                  Zijn hier wel fan van de meer high effecten, goed dat je het hier even vermeld want ik was het vergeten neerschrijven

                  Nu nog even geduld en dan de smaaktest

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment

                #26
                Mooie toppen geworden
                Geniet ervan!
                Ad usum proprium!

                Comment


                  #27
                  De weegschaalscore

                  Critical 19,39 gram
                  Hindu 32,86

                  de hindu heeft meer in gewicht maar in gevormde toppen beduidend mindere kwaliteit, ze hebben dan ook mg tekort opgelopen en dat merk je echt wel.

                  Het stoppen met drinken was een grote nefast en toen ze terug begonnen te drinken was het ook maar matig en naar het einde toe.

                  dus het mankementje van mg tekort heeft hier echt wel de das omgedaan,
                  alle andere foutjes waren corrigeerbaar.
                  shame on me! Bladproblemen = instant overzicht per dag maken ipv denken dat ik het wel zal zien en zal herinneren hoe het nu precies zat dat verloop bij de plant.

                  de Critical zijn mooiere topjes, ziet er echt al wat meer kwaliteit uit!

                  hindu is nu aan het Curen in weckpotten, hebben geen meetapperatuur maar wel een goede neus waarop we proberen te vertrouwen

                  De critical zat ook in weckpot gisteren (stam knapte goed dus leek droog te zijn), maar toen de pot openging kwam er een luchtje uit dat voor mij niet ok was, zo vochtig en muf, direct alles eruit gehaald en laten verluchten en nu liggen die terug op het droognetje voor nog een dagje morgen proberen we eventueel opnieuw maar die controleren we vaker.

                  zelfdiscipline moet een beetje beteren maar dat hadden jullie mss al wel door

                  deze opbrengst en het feit dat er dus toch wel iets van groene vingers aanwezig is hier (had dit totaal niet verwacht!) zorgt er wel voor dat ik erop gebrand ben om het volgende keer beter te doen en te zien waar we raken

                  volgende ronde bestaat uit een Mango Kush, van ILGM Maar eerst Telenet eens laten komen voor mijn router te laten vervangen, zie dat niet zitten dat die mensen hier staan met wij een tent in de living

                  moest wel spontaan beginnen lachen bij de afkorting van ILGM na de afkortingen LOL ( laughing out Loud) wist ik niet dat het al verder aan het gaan was :p zelf pintjes krijgen de dag van tegenwoordig afkortingen, wel goed gevonden van de nieuwere generatie, originaliteit ten top! (Pintje waar ik over spreek noemt a.g.n.a.t wat staat voor all good names are taken)
                  Last edited by happygreenstart; 28 December 2019, 19:09.

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    OMG "ik gebruik niet veel afkortingen"....

                    Ja, euh....

                  • kroket
                    kroket commented
                    Editing a comment
                    Haha QnQ.. ROFLMFAO

                  • happygreenstart
                    happygreenstart commented
                    Editing a comment
                    en net met die insteek heb ik het zo gepost, in de hoop met een vleugje ironie ergens aan de andere kant van het scherm een glimlach tevoorschijn te tonen al weet ik niet of dat gelukt is
                    Last edited by happygreenstart; 30 December 2019, 05:40.

                  #28
                  Toch een leuke opbrengst?
                  Ja, drogen is ook iets waar je geduld
                  mee moet hebben, zelfde als bier maken...

                  O ja, laatste regels moest ik wel om lachen,
                  Nu ik even ...lol.....

                  JD.L.J.N.I.D.S........

                  Jointjedraaien laat je niet in de steek.....

                  Comment

                  Bezig...
                  X