Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eeste test run 2 zaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eeste test run 2 zaadjes

    Korting op 420shop
    heb nul komma nul verstand van kweken.

    maar heb bijna complete beginners kweektent gekocht voor weinig op mp.. alleen de lamp bleek cfl bloeilamp te zijn. dus de led groei lampen van easyW gehaald daar ik heel weinig doekoe heb.
    met bloei periode kijk ik wel weer verder. mammoth lite, garden highpro 125mm inline fan. can lite 150 en 2 led lampen e27 18w 6500k.


    weet dat ik hoop fouten zal maken maar hopenlijk leer ik er van en krijg ik nieuwe hobby. gaat het goed vd herfst hps lamp met evsa of vsa ken wel iemand die dat kan installeren.

    heb veel gelezen hier alleen iedereen doet het op zen eigen manier (vaak compleet anders hehe).

    23-6 heb 2 zaden ontkiemd met koffie filter methode White widow AF
    25-6 in doorzichtige beker met zaai en stekgrond links: Sjaan Rechts: Jasmine
    26-6 in kweektent gezet 18/6 met led 1200 tot 1800 licht uit

    fout 1 prul ph ec meter
    fout 2 bekeek video nederwiet of zaailingen water geven dus flink nat gemaakt daarna pas video afgekeken en zag dat de plantjes verpauperd waren hehe dacht ...

    ff paar uur op balkon in de schaduw om op te drogen.

    heb ze ivm de warmte maar in de kweekent gezet en climate control op 28 graden (beete lukraak is hoger of lager ? ? ) fan op max.
    ben groot en onhandig 1 bekertje al omgestoten gelukkig maar beetje aarde uit (dus toch nog te nat denk) maar zag veel meer wortel groei vergeleken met gisteren.


    zet ze nu op 18/6 verlichting en probeer niet teveel water te geven plantenspuit en klein scheutje langs de rand.

    1 zaadje in bekertje met laag water gedaan om andere manier ontkiemen te proberen.

    ik hoef geen grote opbrengst maar ook geen opbrengst genoeg voor maar 1 rokertje haha. gram of 10 per plant zou ik al blij mee zijn zoveel rook ik nog niet.

    weer iets gaan leren, planten leren lezen is voor mij grootste uitdaging.


    fijne dag en geniet van de zon.

    houdoe
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by eeltje; 20 August 2020, 23:35.

    #2
    Met vallen en opstaan kom je er ook.
    Het is alvast goed dat je verschillende kweekverslagen leest want er zijn inderdaad zoveel manieren.
    Succes, kom maar op met die oliebollen!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Grond niet te nat, leer potten tillen!!

      Zwaar is geen water enzovoort, bekertje met droge grond ernaast, zodat je weet wat te licht is.

      De worteltjes moeten " zoeken " naar water.

      pH meter heb je meer aan, bij kweken op grond.

      En 28 graden is de bovengrens voor wietplantjes.

      Comment


        #4
        Knallen met die handel
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          thx luitjes zet climate control iets lager. tis hier nu bewolkt

          Comment


            #6
            Succes met je kweekje, ik ga je kweekje volgen, ik hoop dat "m'n" budget lampjes het bij jou net zo goed zullen doen als bij mij zodat je voor voorlopig van je eigen rokertje voorzien bent
            2e
            3e

            Comment


            • eeltje
              eeltje commented
              Editing a comment
              mja jij laat alles makkelijk lijken hehe in elk geval bedankt voor t meekijken

            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Houd het makkelijk voor jezelf!
              Je kan het zo moeilijk maken als
              je zelf wil.......

            #7
            Succes Eeltje. Hoop dat er een lekker rokertje vanaf komt!

            De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

            Comment


              #8
              Succes !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #9
                Succes met de kweek ik schuif mijn stoel bij

                Comment


                  #10
                  Ze zijn boven gekomen. Helaas sjaan gisteren al met helmpje op. Deze vanochtend voorzichtig eraf gehaald. Jasmine kwam halve dag later boven de grond maar die zat wat dieper in de grond en al snel twee blaadjes.

                  beide heb ik met zaaien voorzichtig in het zand laten vallen waarbij dze met wortel naar zijkant kwamen. met wortel naar boven drukken/ leggen durfte ik niet echt probeer dat de volgende keer.

                  Zat vanochtend een mug in me tent. stiekem met me mee gevlogen ? of via schoorsteen naar binnen. misschien moet ik op schoorsteen muskieten net plaatsen ?

                  ph meter wordt denk over twee weken. me gsm laad niet meer op dus externe batterij oplader halen of ff kijken of nieuwe gsm mogelijk is bij me abonnement.

                  geef ze geen water hooguit af en toe 2 knijpjes met plantenspray. maar misschien paar dagen ff niks doen. heb schaal met water in tent staan in de hoop dat dat genoeg is. vandaag ff hygrometer halen.


                  groet

                  eeltje
                  Attached Files
                  Last edited by eeltje; 27 June 2020, 09:22.

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Proficiat met de kleintjes !

                  • EasyW
                    EasyW commented
                    Editing a comment
                    Goed bezig....... helmpje met succes verwijderd begrijp ik. Wortels houden niet van licht dus als je doorzichtige bekertjes wilt gebruiken om de wortels te kunnen zien kun je er een strookje papier of iets dergelijks omheen doen zodat het donker blijft binnen
                    Nu kan het grootgroeien beginnen...

                  #11
                  kan gelukkig nieuwe gsm halen bij me provider.

                  180minuten gefietst voor hygrometer en wat los spul hehe.

                  EasyW ik heb er een blaadje op gelegd op zen hoofd ow stom je bedoeld een donkere beker om de doorzichtige. ga dr gelijk een paar halen.

                  ga ff op men bejaarden bankje zitten in het centrum en ff genieten van mn oude dag

                  groet

                  eeltje

                  Comment


                  • EasyW
                    EasyW commented
                    Editing a comment
                    Wit bekertje is ook prima hoor, als ze maar niet achter een raampje zitten zal ik maar zeggen

                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Waarom zou je de afzuiger uit laten staan ?

                  • eeltje
                    eeltje commented
                    Editing a comment
                    afzuiging weer aangezet voel dr vrij weinig van en regelbaar met de climate dinges hehe.

                  #12
                  binnenkort ook maar eens goedkope tijdschakelaar halen voor dag nacht ritme het gemak hehe.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Koop een goede, een relaistimer, die goedkope blijven op den duur hangen!!!

                    Prijskaartje ongeveer E70,-

                  • eeltje
                    eeltje commented
                    Editing a comment
                    ok thx kunnen we weer gaan sparen hehe

                  #13
                  zo vanochtend ff naar me meisjes gekeken. boven de grond groeien ze niet meer maar die doorzichtige bekers is wel goede vondst want als ik ze uit de andere beker haal zie ik al 1 wortel helemaal tot de bodem lopen.

                  geef ze paar dagen geen water daar ik de grond te nat had ingewaterd denk ik. de blaadjes zijn nog naar beneden gekruld. ze staan 0.5cm boven de grond en zie 4 kleine blaadjes.

                  gsm doet het niet. morgen ff naar de gsm winkel fietsen of s8 nog mogelijk is (neem nooit nieuwste van nieuwste).

                  groet

                  eeltje

                  Comment


                    #14
                    10 dagen oud zijn ze nu gisteren iets teveel water gegeven helaas. geef ze alleen regenwater vers
                    Attached Files
                    Last edited by eeltje; 3 July 2020, 15:54.

                    Comment


                    #15
                    sjaan en jasmine.JPG sjaan.JPG sjaan1.JPG jasmine1.JPG jasmine.JPG


                    sjaan en jasmine 2 weken oud. potgrond ingedaald vandaag nieuwe zak bijhalen. vind dat ze nogal laag blijven of lijkt dat maar zo

                    Comment

                    Bezig...
                    X