Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eeste test run 2 zaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Vaak komt dat om dat ze onder wortel aan het maken zijn eens ze daar goed zijn schieten ze van boven door.
    Ze zijn pas 2 weken
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Je internode zitten lekker dicht op elkaar ze hebben voorlopig voldoende licht ,daardoor lijken ze misschien iets achter te blijven .

      Comment


        #18
        Klopt wel hoor, bij mij blijven ze in het begin ook kort en gedrongen onder die 6500k lampen
        2e
        3e

        Comment


        • eeltje
          eeltje commented
          Editing a comment
          lampen bij hangen of wachten op bloei fase ?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Afwachten, ze zijn met de wortels bezig!
          Maar, meer licht is meer plant.

          Edoch, effe wachte want zo leer je weer bij.

        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          Afwachten inderdaad..... ik deed de 3500k lampen erbij zodra ze gingen bloeien...

        #19
        bladeren krulde beetje omhoog langs de zijkanten dus de lamp iets hoger opgehangen sjaan ziet er wat beter en voller uit dan jasmine dees wat slanker en minder vol

        verder heb ik een eutech ec en ph meter in bruikleen gekregen alleen ff andere batterijen kopen.

        had zon analoge ph en vochtigheids meter gekocht maar de ph werkte niet dus in de kast gelegd maar net de moist meter gecontroleerd met nat en droog aarde dat werkt wel dus
        heb m maar in 1 pot gezet zodat ik kan zien wanneer ik weer water moet geven. ben bang dat ik te snel water geef daar dat meest gemaakte beginners fout is schijnbaar hehe.

        fijn weekend iedereen
        Attached Files
        Last edited by eeltje; 9 July 2020, 15:55.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Potten tillen.

          EC is op grond niet zo belangrijk, ph wel!!!

        #20
        week verder ze zijn al gegroeid vooral in de breedte. vind de onderste takken wel erg lang geworden.


        sjaan links ziet er wat voller uit jamine wat slanker en wat rommeliger hehe.

        bovenste bladeren gaan vaak omhoog staan terwijl de lampen er slechts 10cm vanaf staan.

        groet

        eeltje
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Je moet ze vergelijken met de g bars van g tools, en kijk even naar de prijs.

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Dat lijkt me wel wat zo een migro lampje. Volgens mij ben je dan ook goedkoper uit dan met zo een diy pakket uit China vanwege die invoerrechten en dergelijke.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Op digikey kan je ledstrips kopen, dat wil nederhigh gaan doen.

        #21
        Van de nieuwe Migro, (Migro Aray) zijn nog geen testverslagen want die
        wordt pas vanaf Augustus uitgeleverd.

        succes met je kweek ik ben benieuwd.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Er zitten gewoon LM301B leds in, al die lampen met die leds zijn hetzelfde.
          Het verschil zit in de behuizing, fancy afwerking, lensmateriaal en de spanning en stroom output van de driver.

        #22
        zie voorbloei.

        zijn bijna maand oud maar zijn flink gegroeid afgelopen week. zie al voorbloei geloof ik. kan ik de lampen direcht boven de toppen al vervangen door 3000k licht en de 6500k licht beetje aan de zijkanten hangen ?
        t zijn autoflowers dus zou in principe niet moeten uitmaken toch ? hoe meer licht hoe beter lees ik altijd.

        heb geen groei voeding gegeven. heb potje bloombastic liggen van atami bloeivoeding daar wacht ik nog ff mee. (en moet nog opzoeken wat de verhouding is kan de lettertjes niet lezen op het potje oud worden is ... haha).

        probeer zo min mogelijk te doen. deze eerste ronde.

        heb wel de regenton schoongemaakt want me hond dronk eruit en zat veel groen in. dus van de week ff deksel maken.
        ph meter moet ik sensor shocken maar geef alleen regenwater.

        overzicht foto en foto van de top zijn nog niet optimaal nog ff pielen met nieuwe gsm mn excuses. foto voorbloei is wel goed gelukt lijkt me.

        groet

        eeltje








        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.
        Last edited by eeltje; 22 July 2020, 22:37.

        Comment


          #23
          ze zijn nu 7 weken uit en doe dr weinig mee , ze groeien niet meer. 73 en 78cm hoog

          hou zoveel mogelijk 12/12 aan. om de twee dagen water met 1 ml bloeivoeding per liter. til de plantzakken af en toe op maar nooit water in plantenschaal
          en beetje verse potgrond erbij gedaan.

          met hittegolf zet ik de 6500k lampen uit. en alleen de 3000k lampen.

          af en toe met planten spuit maak ik de bladeren nat, waarom geen idee zag in veel verslagen plantenspuit in de tent/kast staan hehe.

          zie geen blad problemen.

          lv tussen de 55 en 65. temperatuur normaal 24-26 graden nu met hittegolf 28.

          usb microscoop halen binnenkort denk. lees dat veel mensen lucht laten aanzuigen via beneden ga dat ook maar eens doen binnenkort.
          zelfde capaciteit als de afzuig ?

          tis super lekker weer nu dus ben veel buiten. iedereen veel zon plezier deze dagen hehe.

          groet

          eeltje


          Attached Files
          Last edited by eeltje; 6 August 2020, 23:49.

          Comment


          • eeltje
            eeltje commented
            Editing a comment

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Tegen beestjes, rook, nicotine, stof, kook/bakdampen.

            Je hebt meer controle over lv en warmte, en de afzuiging hoeft minder hard te werken.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Als het ook zonder kan ....

          #24
          https://nl.aliexpress.com/item/33028...7b5e4c4dig4sRG hehe deze besteld ben benieuwd 0 tot 1000x

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik ben ook benieuwd naar de foto's, hopelijk duurt de levering niet te lang

          • eeltje
            eeltje commented
            Editing a comment
            meestal een maand. bestel er regelmatig. ali wordt vaak negatief over gedaan maar met beetje research koop je betere producten dan wat uit de usa komt hehe.
            pak meestal de winkel welke de meeeste bestellingen heeft geleverd in combinatie met gebruikers score en de reviews doorlezen. tot nu toe altijd alles ontvangen ff afklopen hehe, met goede quality.

          #25
          ze staan nu 7 weken in bloei en zijn bijna 3 maanden oud en denk dat het einde in zicht komt aantal bladeren beginnen al geel te kleuren. hopenlijk deze week microscoop binnen.
          Attached Files

          Comment


            #26
            microscoop is binnen. valt beetje tegen zat geen software bij en zoek software waar je via computer kan inzoomen en scherpstellen, nu doe ik dat handmatig maar is niet zo makkelijk
            zon usb microscoop is een kut ding hehe maar 1 vergroting op. morgen maar eens vergrootglas proberen

            fijne dag
            Attached Files
            Last edited by eeltje; 21 August 2020, 00:02.

            Comment


              #27
              Aan de hoofdtop te zien heb je nog wel even de tijd hoor.

              Soms staat er in de handleiding of op de doos een verwijzing naar een website met gratis te downloaden software.
              En anders misschien Micam ? van deze site: http://www.science4all.nl/?Microscopy_and_Photography
              Ik weet niet of dat ook werkt, dat zul je moeten proberen, maar er zijn wel meer kwekers die zo'n usb-camera hebben, die weten vast meer over software.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • eeltje
                eeltje commented
                Editing a comment
                ja probeer het nog 2 weken uit te stellen, bijna al me bladeren zijn nog groen. meeste pistels wit slechts paar bruine pistels. zelf de beelden bekijken gaat veel beter dan fotos maken zag alleen witte vrnl doorzichtig trichonen. Thx Q

              #28
              met micam en een suikerblaadje onder microscoop gaat het al veel makklijker
              Attached Files

              Comment


                #29
                Je krijgt ze zo toch mooi ik beeld. Ik heb een simpele clip on. Geen gekloot met software al is jou soort micro wel veel zuiverder.
                Screenshot_20200821-142002.png

                Comment


                • eeltje
                  eeltje commented
                  Editing a comment
                  ja duurde ff zat eerst te klooien met met microscoop naast me plantjes maar dat was geen doen. trillingen buro door me eigen bloedruk / wind / ventilatie etc haal voortaan suikerblaadje ervaf en deze onder microscoop en me muis op een andere tafel voor de trillingen. fijn weekend

                #30
                eeltje Ik heb nagenoeg dezelfde microscoop,

                https://www.amazon.nl/Digitale-Micro...FQ8SV7MQPR01BR

                alleen hebt die van mij ook WiFi, heb ook geen software erbij gehad, in de gebruiksaanwijzing staat (in die van mij dan) dat je de software moet downloaden van website, ook de app voor WiFi

                Volgens mij kan je alleen handmatig vergroten en niet met pc, vind beeld met statief wel scherp, ondanks dat scherpstellen met de hand na wat oefening wel goed gaat, maar geheel uit de hand de microscoop gebruiken inzoomen en foto maken, vergt veel geduld, is mij nog niet gelukt om uit losse pols een scherpe foto te maken.

                Heb daarom ook zo'n mini microscoop van geloof ik €5 besteld voor de gewone controle, moet met deze alleen nog proberen te gebruiken om foto's te maken icm tablet

                20200821_161743.jpg

                succes en fijn weekend

                Comment


                • eeltje
                  eeltje commented
                  Editing a comment
                  wat is het verschil tussen die mini microscoop en een juweliers loep ? heb altijd weekend maar wens jou evengoed een fijn weekend haha. groet eeltje
              Bezig...
              X