Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek / micro autoflower kweekverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eerste kweek / micro autoflower kweekverslag

    Korting op 420shop
    Hi all,

    Zo ongeveer 2.5 maanden geleden met mijn eerste microkweek.
    Ik verveelde me dus ben begonnen met het maken van een box met wat spulletjes die ik nog had liggen.

    Taalnazi's please bear with me ik ben aardig dyslectisch

    Setup
    Lamp: Van mn broer gekregen. 400 watt licht / 120watt stroom
    Dat ding links is een luchtbevochtiger.
    Voor de lucht circulatie heb ik links onder een pc koeler erin gebouwd (die nieuwe lucht erin blaast) en recht boven een een gat gemaakt (waar de lucht weer uit kan).
    De pc koeler draait vrij langzaam zodat de lucht in de doos niet te vaak wordt ververst.
    Rechts zie je nog een extra fan. Die heb ik er later in gezet om op de plant te blazen.

    De doos

    image0 (4).jpeg


    Ontkiemen

    Setup
    Zaadjes: Bubble huismerk van Headshop
    Medium: Terra Lightmix
    Voeding: Terra Grow & Bloom
    Pot: 15 liter
    Water: Ik heb een PH-meter gekocht en mijn kraanwater kwam uit op 6.8. Dat leek me prima dus heb ik de gehele grow kraanwater gegeven.
    Lichtschema: 7u in de ochtend gaat de lamp aan. 2u in de nacht weer uit.

    Het ontkiemen begon niet zo lekker. Ik had 5x bubble autoflower bij Headshop gekocht.
    Tip voor iedereen die nog gaat beginnen; Gebruik dat kartonnen doosje met die watjes wat je erbij krijgt niet. Op die manier het ik 3 zaadjes verpest.
    Voor het vierde zaadjes heb ik keuken papier gepakt. Aantal keer dubbelgevouwen, goed natmaken, op een schoteltje geleged en daarover een bakje waar geen licht door heen kwam.
    Hierbij ervoor gezorgd dat het keueken papier niet onder het bakje uitkomt zodat hij niet uitdroogd. vervolgens om de 24u gecheckt of het zaadje nog nat genoeg was en ja hoor dit keer kwam hij gewoon uit na 2/3 dagen.

    ^ Dit proces heeft uiteindelijk iets van 2 weken geduurd. Eindelijk een mooi ontkiemt zaadje dus!

    De zaailing
    Ik had dus ergens gelezen dat een zaailing in het begin een zeer vochtige grond en lucht nodig had omdat de plant amper wortel heeft om dit op te nemen. Daarnaast houdt een zaailing van een goed warme omgeving. Het leek me dus verstandig om plasticfolie over de pot te spannen tot de zaailing boven de grond zou komen.

    Foto:
    CB4F5579-D2C1-4CFA-8462-721837DF4EC8.JPG

    Uiteindelijk kwam de zaailing binnen een dag op 2 boven de grond. De setup zag er zo uit:


    De zaailing:
    IMG_9483.jpg

    Wat me bij de zaailing direct opviel is het vlekje op het rechter blad. Met het blad heb ik meer problemen gehad dus daar zal ik later wat verder op ingaan.

    VRAAG: Je ziet hier op de foto's dat ik het volledige oppervlakte van de pot water. Is dat nodig in deze fase?
    Aan de ene kant denk ik dat het geen kwaad kan en dat het misschien goed is omdat de wortels zich dan gaan verpreiden ipv op 1 plek blijven.
    Aan de andere kant heeft de plant in deze fase zeker niet zoveel water nodig zou zelf te veel kunnen zijn??

    Groeifase
    Na 2 weken zag het plantje er zo uit:


    Zoals je ziet zien de bladeren er niet helemaal ok uit en is hij ook nog niet super groot. Ik denk persoonlijk dat het komt omdat mijn lamp te laag hing. Deze hing op ongeveer 30 cm van de plant. Ik heb hem later in de kweek op 50cm gehangen en toen leek dit probleem te verdwijnen. De plant is daarnaast nog niet zo groot wat volgens mij ook komt door te veel licht.

    In deze week wat ik daarnaast een weekendje weg. Ik de heb plant toen flink wat water geven maar uiteindelijk was dat veel te veel. Het heeft toen ongeveer week week geduurd voordat de pot week droog was aan de bovenkant. Dit is trouwens hoe ik bepaalde of de plant water nodig had. Zodra de bovenlaag van de grond weer licht bruin kleurde en niet meer nat aanvoelde gaf ik de plant nieuw water.

    Ik heb dus de lamp wat hoger gehangen in in week 3 zag de plant er zo uit:


    De nieuwe bladeren zien er al wat beter uit maar ik zag nog steeds wat plekjes die leken op verbranding. Lamp dus nog maar wat hoger gehangen. Nu hangt de lamp op zon 50cm van de bovenkant van de plant.

    Na een week of 4 ziet de plant er zo uit:





    Nu begon het er naar mijn mening een beetje op te lijken. Wat trouwens opvalt is dat ik veel te weinig aarde in de pot heb gedaan. Goede learning voor de volgende keer
    In de afgelopen weken ben ik trouwens de luchtvochtigheid in mijn doos af gaan bouwen. Ik ben begonnen op 70% en zit nu op zon 50%.

    Vanaf nu ben ik begonnen met het geven van Terra Grow. Hiervoor deed ik 0.5ML op iedere 1L water die ik gaf. Achteraf bleek dit wat te veel te zijn..
    Ik mijn tent staat trouwens een bakje onder de pot. Vanaf dit moment ben ik ongeveer 80% van het water via de bovenkant gaan geven en zon 20% van het water in het bakje eronder.

    Week 5:
    De plant begint nu flink wat blad aan te maken. Ik maakte me alleen wat zorgen over de hoogte van de plant. Als hij zo laag blijft waar moeten de toppen dan komen???
    IMG_9698 (2).jpg
    IMG_9697 (2).jpg

    VRAAG: Zoals je ziet zijn de bladeren van mijn plant best wel donker. Is dit gewoon de strain die ik groei of komt dit omdat ik in de early stages wat dingen fout heb gedaan?

    Week 5:
    Plant groeit lekker. Ik zie wel wat eerste tekenen van overvoeding. Ik ben nu ipv zijn iedere water beurt voeding om en om gaan geven. Dus: 0.5ml terra grow in 1L water > 2 dagen later alleen 1L water > 2 dagen later 0.5ml terra grow in 1L water en ga zo maar door.

    IMG_9717.jpg
    IMG_9718 (1).jpg

    Week 6:
    Op dit moment ben ik een weekje op vakantie gegaan. Toen ik terug kwam was ik best wel verbaasd wat ik aantrof.
    De plant is super hard gegroeid en begon eerste tekenen van bloei te tonen.

    IMG_9860.jpg

    74B89102-A7BA-4325-8696-2C7640691D0A (1).JPG

    Ik heb veel gelezen over low stress training en het leek me wel leuk om daar wat mee te doen. Het liefst was ik een halve week eerder begonnen maar ik was dus op vakantie en dat ging niet. Na de eerste training ziet de plant er zo uit:
    IMG_9865.jpg
    Vanaf dit moment ben ik ook begonnen met het verwijderen van bladeren die ervoor zorgden dat er geen licht bij de buds kwam.

    Week 6:
    De plant is een aardige bush geworden
    Ik ben erg tevreden over het aantal blad wat aangemaakt wordt, alleen nog niet zo over de hoogte van de plant. Ik hoopte dat het low stress trainen ervoor zou zorgen dat de plant ook wat meer de hoogte in zou gaan. Het low stress trainen en verwijderen van bladeren hou ik trouwens regelmatig bij. Om de 2 dagen kijk ik even of er nieuwe mogelijkheden zijn en op er blad in de weg zit.
    Op dit moment geeft ik nog steeds Terra Grow. Ik heb 1 keer tussendoor Bloom gegeven maar wat was een foutje. Mijn theroerie achter de voeding is dat zodra de plant niet meer groeit je pas bloeivoeding geeft.

    IMG_9902.jpg

    Week 7:
    Je ziet nu duidelijk dat het low stress trainen zijn werk doet. De plant krijgt meerdere prime toppen en groeit ook wat meer de hoogte in. Vanaf dit moment ben ik begonnen met het geven van Terra Bloom ipv Terra Grow.

    IMG_9940.jpg


    Week 8:
    Plant staat mooi in bloei. De onderste bladeren beginnen wat te faden maar ik heb gelezen dat dit normaal is richtig het eind van de grow.

    IMG_0002.jpg

    Week 9 (vandaag):
    De plant staat mooi in bloei en het begint lekker te ruiken in huis
    De toppen krijgen steeds meer volume dus dat gaat ook goed. Ik gebruik een kleine pocket microscoop om de trichomes in de gaten te houden. Inmiddels zijn de allemaal redelijk cloudy dus denk ik dat ik echt in de laatste dagen zit voor het drogen. Mijn plan is om te oogsten zodra ik zie dat de eerste trichomes amber kleurig beginnen te worden om een zo hoog mogelijk THC % te krijgen.
    De onderste bladen zijn daarnaast aardig aan het verschompelen. Lijkt me verder geen probleem toch?

    IMG_0051.jpg
    IMG_0065.jpg
    IMG_0058.jpg

    3695997C-E0A9-46A3-8BEF-633B84BBAFDC.JPG

    Nou dit was hem dan.
    Zodra ik ga oogsten zal ik nog even een fotootje plaatsen en als alles droog ik zal ik even laten weten hoeveel gram het uiteindelijk is geworden.

    Voor mijn eerste grown ben ik tot nu toe best te vreden. Ik denk dat ik in de begin fase wat dingen niet goed deed (lamp te laag en te veel water) waardoor de groei in de eerste 2 weken niet zo goed was. Deze begin fase lijkt me juist super belangrijk voor de de plant en ik denk dat de plant een stuk groter had kunnen zijn als dit beter was gegaan. Daarnaast heb ik de gehele grow tekenen van overvoeding gezien. Voor mijn volgende grown ga ik om de beurt 0.3ml voeding op 1L water geven. Ik ga mijn pot daarnaast gewoon tot het randje vullen met aarde zodat er ook wat meer volume in de pot zit.

    Mocht iemand nog tips hebben voor mijn volgende grow dat zijn deze meer dan welkom!!!!!!!!!
    Last edited by Bzerky; 6 July 2021, 17:41.

    #2

    Comment


    • Bzerky
      Bzerky commented
      Editing a comment
      Begon met een 0.5L per 3 dagen. Hij drinkt nu wat minder omdat hij ri eind bloei gaat maar vorige week zat ik op ongeveer 1L per dag

    #3
    Mooi plantje wel, heel compact, wat je juist wil in een kleine ruimte toch? Dat is ook 1 van de redenen waarom mensen LST toepassen, om te zorgen dat die de breedte en niet de hoogte ingaat.

    Water geven als de bovenlaag droog is is vaak te snel. de bovenkant is dan wel droog maar dat betekent niet dat dat voor de onderkant ook zo is. De vraag van de donkergroene kleur heb je zelf beantwoordt donkergroen betekent dat er genoeg voeding is.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Bzerky
      Bzerky commented
      Editing a comment
      Hey man, bedankt voor de tips. De plant had van mij nog net een tikkie groter gemogen, zowel in de breedte als in de hoogte heb ik in de doos ook nog wel wat ruimte over. Ideaal was geweest als hij nog een week of 2 langer door was gegroeid denk ik.

    #4
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    #5
    Flip Hasjkip Hierbij de fotos van de trichomes
    IMG_0073.PNG IMG_0072.PNG IMG_0071.PNG

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Volgens mij zijn deze nog kraakhelder toch? . Niks cloudy aan. Cloudy trichomes zien er echt cloudy uit. Je kunt het t beste beoordelen met een zwarte achtergrond.

    #6
    Is die al klaar Remco ??
    De Bloemen Van Bri

    Comment


      #7
      Ze staat een week of 3 in bloei, ze hebben 7 tot 10 weken bloei nodig.

      Deze zijn nog lang niet klaar.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Bzerky
        Bzerky commented
        Editing a comment
        Allright. Je hebt er denk ik een stuk meer verstand van dan ik
        Vanochtend nog maar een keer wat bloeivoeding gegeven.
        Ik blijf de trichomes in ieder geval in de gate houden en zal hier om de X dagen even een update posten.

      #8
      Al goed gedaan voor de eerste keer!

      Persoonlijk zou ik ook nog een aantal weken wachten want als je nu knipt en droogt ga je "hooi" overhouden om te roken ... Spreek uit ervaring

      Comment


        #9

        Drie weken bloei !!

        Tof de oogst koorts slaat al toe !!

        Da gaat nog wel effe duren vriend , geduld is een mooie gave


        402eefa8e29696bdf620ebb0b07b3c15.jpg

        Remco.
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


        • Bzerky
          Bzerky commented
          Editing a comment
          Thx voor het delen. Van het 'sticking out straight' gedeelte was ik nog niet op de hoogte. Dat is bij mij inderdaad nog het geval.

        #10
        Ik zou die zeker nog laten staan, je hebt het vaker over overvoeding. Maar ik zie dat je zeker 10x minder dan de heide geeft die op de verpakking staat. Nu zeg ik niet dat je te weinig hebt gegeven. Maar je snapt wat ik bedoel

        Comment


        • Bzerky
          Bzerky commented
          Editing a comment
          Yes ik laat hem nog effe staan. De voeding heb ik verkeerd opgeschreven. Ik gebruik 5ML op 1L water

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Owww

        #11
        Hi all,

        Kleine update: Gister ochtend nog maar een keer bloeivoeding geven, 3ML op 1L water. Ik merk dat de plant steeds minder drinkt dus inmiddels geef ik heb ongeveer 0.5L voor 2 dagen. Voor de volgende 2 keer wateren geef ik geen voeding.
        Op de laatste foto uit het verslag zie je een aantal gele, kromgetrokken bladeren. Deze zijn er inmiddels bijna allemaal afgevallen.
        Het is me opgevallen dat wanneer ik bloeivoeding geef in de 24/48u hierna het vergelen van de bladeren een stuk sneller gaat.
        Zoals je op de foto's hieronder ziet zijn er alweer een hoop nieuwe bladeren hoger in de plant aan het vergelen.
        Nu is mijn vraag; Kan het vergelen en eraf vallen van de bladeren kwaad? Ik ben bang dat als het zo doorgaat de plant over een week of twee geen blad meer over heeft.

        De toppen groeien overgens in aardig rap tempo in volume dus dat is heel goed nieuws

        IMG_0084.jpg IMG_0083.jpg IMG_0082.jpg

        Comment


          #12
          Het kan zijn dat je met een blokkade zit door een overmaat van een nutrient, al weet ik niet welke nutrienten stikstof blokkeren, maar ik denk eerder dat dit een magnesium tekort is, omdat de nerven van de bladeren nog groen zijn voor zo ver ik kan zien. Dit https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ikstofblokkade is misschien ook wel handig om is door te nemen. als je in de laatste weken van de bloei zit is het wel normaal dat de bladeren beginnen te verkleuren en afvallen, maar aangezien de meeste pistels nog wit zijn denk ik dat het de 3/4de week is en dit vind ik nog wat te vroeg voor het masaal verkleuren van de bladeren, other members correct me if i'm wrong, ik heb niet bakken vol ervaring met indoor grow.
          Geduld is een schone deugd.
          Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

          Comment


            #13
            Heb trouwens niet helemaal goed geteld in het bericht hierboven. Zit inmiddels in week 11 van de kweek, week 4 van de bloei.

            Mocht iemand nog een antwoord hebben op mijn post hierboven dan is dit zeer welkom!
            Last edited by Bzerky; 9 July 2021, 09:19.

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Week 4 bloei? Ik denk eerder week 6 of 7 ofzo.

            #14

            Comment


            • Bzerky
              Bzerky commented
              Editing a comment
              Nederhigh voor deze grown stop ik idd met de voeding. De vraag was meer bedoeld voor de volgende grow.

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Bzerky, zou ik niet doen. Ze moeten nog een week of 3/4. Minerale voeding moet je echt blijven aanvullen, anders is je bodem heel snel leeg.
              Als je vanaf nu helemaal geen voeding meer gaat geven gaat dat je waarschijnlijk best wat oogst kosten.

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              In welke week van de kweek spreken we hier over?Met minerale voeding zou ik, en ik spreek hier nadrukkelijk voor mezelf, de laatste weken spoelen.

            #15

            Comment


            • Bzerky
              Bzerky commented
              Editing a comment
              Thx voor de info. Ga mn volgende grow het ook maar op die manier doen.
              Nog een vraagje: Als alles goed gaat en je ziet geen overvoeding, geef je dan uiteindelijk bij iedere waterbeurt die 2.5ML op 1L? of doe je af en toe ook een waterbeurt zonder voeding.

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Ik geef ze dat bij elke beurt. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt....
          Bezig...
          X