Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

White Widow/Purple haze? AF Minigrow Box

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    UPDATEshorts 4 volle weken


    10cm in vier dagen, ze schiet nog heftig de lucht in.
    Van 16 naar 26cm in 1/10de van de tijd van de volledige groei.

    Ik vermoed dat de bloei aangezet is en heb de kast in bloeimodus gezet.
    Het licht blijft nog steeds 20/4, de fan iets verhoogd naar 65%.
    Voeding gaat naar om-en-om water 0,8L / womawater 0,5L
    Sommige dagen skip ik water geven, hangt af van hoe droog de grond staat op dat moment.

    Zou ik het scrognet nog plaatsen?
    Het lijkt me vooral zeer onpraktisch in de box.

    image_443160.jpg image_443161.jpg image_443163.jpg image_443162.jpg image_443164.jpg image_443165.jpg

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Bloeistand pas aanzetten als de plant echt in bloei staat. Nu moet ze eerst nog flink groeien. 🐷

    • amanderine
      amanderine commented
      Editing a comment
      ok, doe ik.. ​​​​​​​
      bedankt voor de tip

    #17
    UPDATE 1maand+1dag later..

    De China Export PH/EC-meter is eindelijk aangekomen, een aangenaam begin van de dag ​​​​​
    Dus, de correcte aanmaak van de voeding is alvast begonnen.
    Daarbij kwam ik tot de vaststelling dat de basisvoeding super-geconcentreerd is.
    Een klein mespuntje van het lichtgroenig, glow-in-the-dark poeder was genoeg om alle metingen correct te hebben.
    Gezien er over het gebruik ervan niet zoveel te vinden is, volg ik het schema dat Woma zelf voorziet.
    IMG_7683.jpg​​​​​ IMG_7682.jpg​​​​​

    Gisteren heb ik toch wat groot blad en de onderste takjes verwijderd, wat een heerlijke geur die erbij komt.
    Dit zal ze wel verdragen ondertussen ​​​​​

    IMG_7690.jpg​​​​​ IMG_7691.jpg​​​​​

    De groei is, tja.., 36cm. alweer 10cm in 3 dagen.
    Ik begin stilaan te vrezen dat het kot te klein gaat zijn.​​​​​

    Zou ik nu nog aan een lichte vorm van LST beginnen? OF de scrog plaatsen?

    Verder heb ik geen klachten van 'die van ons' gemerkt,
    wel teug een vliegend ding, vliegje, gespot en geplet.

    Tot snel,
    aman


    nog wat sfeerbeelden:
    IMG_7684.jpg​​​​​ IMG_7685.jpg​​​​​ IMG_7688.jpg​​​​​
    IMG_7686.jpg​​​​​ IMG_7689.jpg​​​​​


    Scrog is in da house

    IMG_7693.jpg​​ IMG_7694.jpg​​

    Negen uur licht later:

    IMG_7703.jpgIMG_7699.jpgIMG_7701.jpg
    En nog eens 9 uren later

    IMG_7715.jpg IMG_7714.jpg IMG_7704.jpg





    Last edited by amanderine; 27 May 2022, 07:04. Reden: FO scrog

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Allright! Ziet er goed uit.. we zullen het zien gebeuren! Kzen curieus.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Volgende keer maar na de 5de node toppen, dit ziet er ook goed uit. Hoeveel mogen ze nog de hoogte in gaan?

    • amanderine
      amanderine commented
      Editing a comment
      ik schat nog max 15cm

    #18
    Amai Amanderine, dat is nogal een PH/ec computer! En die Woma voeding is precies ook wel eigenzinnig spul! Je gaat er toch geen lichtgevende plant van krijgen? Die doseerspuit die je daar hebt ziet er ook heel erg degelijk gerief uit. Waar heb je die in hemelsnaam gevonden? Je baby ziet er best wel blij uit he. Mijn eerste plantje in de growbox zag er minder fruitig uit als de jouwe.

    Ik zou het graag eens zien moest iemand scroggen in de minigrowbox. Ik heb het zelf nog niet gedaan omdat ik denk dat je te weinig plek hebt in het kastje om aan de plant te werken en te kijken als alles vastgescrogged is. Maar uiteraard kan ik me vergissen. Daarom zou ik het graag eens willen zien. Bij iemand anders.

    LST is wel handig hoor. Ik zou die hoofdtop al lang helemaal naar beneden getrokken en de plant dan hoger gezet hebben zodat alles ongeveer even ver van de lamp hangt. Maar ja, dat ben ik dan weer gewoon. Het leuke aan wiet kweken is dat je echt gewoon mag doen waar je zin in hebt.

    Het is natuurlijk wel, hoe ouder je plant hoe stijver de takken worden. Dus wees voorzichtig als je gaat plooien.

    Succes! Komt goed!

    🐣

    Comment


    • amanderine
      amanderine commented
      Editing a comment
      Mooie comment Capt., merci

      Ik zal die iemand anders wel spelen
      Heb net het roostertje geplaatst en het buigen viel nog beter mee dan ik verwachtte.
      Nu met een klein hartje afwachten hoe ze dit verwerkt​​ en hopen dat ik geen arm breek.

      Dat spuitje heb ik gevonden in een winkeltje met goedkope Chinese brol, keukenafdeling.

      cheers

    #19
    Een paar dingen door waar ik na het lezen van je verslag en omdat ik dingen wil leren benieuwd naar ben:

    1. Heb je zand van het strand gebruikt of was dat maar een grapje? Aangezien zand van het strand slecht is voor de meeste planten vanwege het hoge zoutgehalte.

    2. Hoe de Woma voeding gaat bevallen. Ik heb er nog niet eerder van gehoord of kweekverslagen van gezien.

    3. Hoe ga je de Ph/Ec meter gebruiken aangezien deze voor continu meting bedoelt is. Wat ik bedoel is, als je voeding hebt aangemaakt hang je hem dan weg in schoon water of iets dergelijks?

    4. Of het een White widow of toch Purple haze is.
    Maar daar ga ik je verslag natuurlijk voor volgen.

    Comment


    • amanderine
      amanderine commented
      Editing a comment
      Daar had ik geen flauw benul van. In de handleiding staat er ook niets over beschreven. Ik zoek het eens op.. thanks

    • PlaatjesKijken
      PlaatjesKijken commented
      Editing a comment
      Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde, wat Highrider zegt.
      De sensor in die meters is nogal gevoelig en mag niet uitdrogen en moet dus bewaard worden in bewaarvloeistof (KCL).
      Anders gaat je meter kapot. Ook met afdrogen na het spoelen met demineraliseert water moet je voorzichtig zijn.
      Dat heb ik ook trouwens niet van mijzelf maar hier op het forum geleerd.

      Bij Ph meters op AliExpress zie ik het nooit staan inderdaad maar ik neem aan dat die volgens dezelfde techniek werken.
      Het zou zonde zijn als je Ph meter kapot gaat terwijl je dat met een flesje bewaarvloeistof van een paar euro kunt voorkomen.

    • amanderine
      amanderine commented
      Editing a comment
      Flesje KCL is besteld hoor, bedankt voor de tip PlaatjesKijken en @Highrider

      Het antwoord op je vraag nr4 is Northern lights btw

    #20
    Alweer een dagje later

    IMG_7738.jpg IMG_7739.jpg IMG_7741.jpg

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit! Mooi vol al 👌🏼

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      De ruimte goed benut, mooi!!!

    #21
    UPDATE 1maand groei, 1week bloei


    De grootste vraag is beantwoord vandaag; Het is geen White widow, noch purple haze, maarrrr... Northern lights!
    It all makes sense now..

    Vandaag merkte ik verschillende gele puntjes aan de topjes van sommige bladeren.
    Vanaf morgen geef ik ze enkele dagen alleen maar water en zie hoe ze dat neemt.

    Het hokje lijkt steeds kleiner te worden, als dit nog meer dan 1 1/2 maand moet bloeien vrees ik wel plaatsgebrek te gaan hebben.

    Hierbij nog even een foto-update

    Tot snel,

    Aman

    IMG_7754.jpgIMG_7757.jpgIMG_7753.jpg


    Last edited by amanderine; 31 May 2022, 20:32. Reden: s

    Comment


      #22
      Klein he, zo'n minigrowbox 🐷

      Hoe weet je dat het een northern lights is?

      Comment


      • amanderine
        amanderine commented
        Editing a comment
        De persoon van wie ik het kreeg heeft de bestelbon teruggevonden..

        Volgende plant zou in een bredere maar lagere pot moeten zijn. ik heb wel moeite om een ideale pot te vinden.
        Ook zou ik het scrog-roostertje willen vastmaken aan de pot ipv de kast, zo kan ik haar er steeds uithalen/draaien indien nodig.
        En eerder beginnen met LST.

        En waren we maar al 2 maand later

        ​​​​​​​
        Last edited by amanderine; 31 May 2022, 20:31.

      #23
      Ik heb zelf al eens het gedacht gehad om de bodem van dat kastje er uit te zagen. Dan een bakje maken waar het kastje dan opstaat. Ook met een deurtje dan in misschien om overal goed aan te kunnen. Zodat je het plantje toch wat lager kan zetten. En ik heb ook al gedacht om een stuk uit de voorkant van het kastje te zagen zodat er een bredere pot in kan. Bij mij is het er nog niet van gekomen om deze gedachten effectief uit te voeren, maar misschien wil je daar ook als eerste proberen? Ik denk dat ik toen ook het gedacht had dat het veel werk is. Waarschijnlijk valt dat wel mee, misschien dat ik het wel eens doe op een dag. Knutselmomentje. Het is natuurlijk ook wel een duur ding om in te gaan liggen zagen. Dat speelt ook wel mee... Als je dan toch gaat knutselen kan je beter ineens een groter kastje maken, met een betere lamp etc...maar dan ben je ook weer bezig natuurlijk.

      Gedachtjes, er zijn er zo veel

      Comment


      • amanderine
        amanderine commented
        Editing a comment
        haha, ik ga nog niet direct dit kastje bewerken met een zaag. Maar die bodem uithalen lijkt me wel een goed idee hoor, zoiets als een kast op de pot.
        Dat scheelt al snel 25cm! Je kan er misschien gelijk ook een liftsysteem bedenken, dat zou makkelijker zijn dan steeds iets te moeten zoeken met de juiste specs.

        Ik was bij het dagelijks bezoekje vandaag ook op het idee gekomen om een paneel/deur te maken aan alle wanden, om scroggen makkelijker te maken.
        Een ander idee was 2 rechthoekige bakken te vinden en 2 planten in 'T' vorm te laten groeien, maar ik vrees dat AF's daar niet erg geschikt voor zijn.

        Laat die gedachten maar komen,

        koffie

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        De onderkant lijkt me best een goed idee en dan op een witte kist zetten ofzo kun je goed hoogte winnen maar om de voorkant weg te zagen is dat wel verstandig 😅

      #24
      Ga je de scheuten nog plat leggen verder of laat je het zo groeien?

      ik ken het probleem met ruimtegebrek mijn zelfgemaakte kastje is 30x30cm en is af en toe ook echt vervelend om er fatsoenlijk bij te kunnen.

      Comment


      • amanderine
        amanderine commented
        Editing a comment
        ik denk dat in de fase waar ze nu is, het vrij of zelfs te laat is om ze nog plat te leggen. We zien wel.. wanneer de nood het hoogst is, is de redding nabij.

      #25
      De redding mag gaan komen.. nog 1 aansteker verwijderd van het plafond

      IMG_7763.jpg IMG_7764.jpg

      Comment


        #26
        De strek zal nu wel een heel eind eruit zijn, misschien met een draadje zachtjes naar beneden buigen of knakken?

        Comment


          #27
          Het gevaar is geweken met nog een last minute lst.
          De strek lijkt gestagneerd, nu kunnen de toppen aan hun groeiproces beginnen
          Laat maar komen Grietje!

          IMG_7809 2.jpg IMG_7811.jpg



          Comment


            #28
            Ziet er keurig uit! Ga je ook ontbladeren, of laat je het zo?

            Comment


            • amanderine
              amanderine commented
              Editing a comment
              Dat risico ga ik nu niet meer nemen, AF's ontbladeren in de bloei schijnt nogal tricky te zijn..

            • giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Oh dat wist ik niet 😜

            #29
            Lekker kastje vol.

            Comment


              #30
              Je kan autoflowers gewoon snoeien hoor, kijk maar naar filmpje van fastbuds
               

              Comment


              • amanderine
                amanderine commented
                Editing a comment
                zoals in het filmpje uitgelegd is, AF's ontbladeren in de bloei is niet aangeraden..
            Bezig...
            X