Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Orange Bud (Dutch Passion) in Minigrow Box

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dag 28

    Bij deze de foto, nog steeds niet een hele fitte dame helaas.
    Attached Files

    Comment


    • Dave25
      Dave25 commented
      Editing a comment
      Ja zeker jammer, al had ik vanaf begin af aan al het idee dat ze niet heel lekker ging, begon eigenlijk al met ontkiemen.

      Qua groei zou dat opzich goed moeten kunnen komen.
      Ik citeer van de Dutch Passion site:

      Gezien ze gedurende de eerste maand van haar levensfase voornamelijk de breedte in groeit, wordt ze zodra de zichtbare bloei en strekt begint ook doorgaans een bredere compactere autoflower plant dan wat je bij de meeste Sativa dominante soorten zou verwachten. Tijdens deze strekfase neemt de internode afstand toe en zal je zien dat de bladeren nog iets dunner en slanker worden. Vanwege deze plantstructuur is het een perfecte autoflower om op de natuurlijke manier te kweken, zonder het toepassen van enige kweektechnieken. De planten strekken het meeste in week 5 t/m week 7. De meeste planten komen ongeveer in week 7 of week 8 volledig tot stilstand qua verticale strek.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      teveel water

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      jesus christ, niet te veel! te WEINIG, aub ga eens in kweekverslagen kijken van "ervaren" kwekers.
      Deze gasten bedoelen goed eh, maar ze weten het duidelijk nog niet al te goed, das oké! Maar let op met advies en denk zelf een beetje logisch na, jij weet wat je gedaan hebt laatste dagen, voeding water etc, jij kent de temperaturen van je ruimte en er rond, de verluchting etc etc.
      Advies is, til je pot eens op, licht= tijd voor water, Zwaar = voldoende.
      OF steek je vinger in de grond, hoe voelt de eerste 5-10 cm aan? (10 is al diep)
      EN beter is dat je per keer (zeker bij stoffen potten) voldoende bewaterd tot het er aan de onderkant uitloopt, dan is je grond goed doordrenkt; de volgende dag eens tillen, wrs nog zwaar geen water, 2 dagen later mss al lichter, eventueel tijd voor water (zeker bij warm weer).

    #17
    Dag 30

    Attached Files

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      en hier lijkt het weer te droog dat je plant er zo bij staat licht echt aan de water gift kan niet andere

    #18
    Kunt beter weg gooien en een fem zaadje halen. Ik heb dit ook wel is gehad met een Autoflower.

    probeer de powerplant van dutch passion, hele fijne plant om te leren en die tegen een stootje kan.

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      het is niet het zaadje, maar telkens onvoldoende water, zonder water geen voeding, zonder voeding geen groei.

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Indd maar met een fem is dit nog te redden een AF gaat bloeien wanneer ze wilt.

    #19
    Ik denk te droog en weinig voeding eerlijk gezegd. Als de stamdikte goed is, geef ik een liter en ze kunnen het aan hoor. Bags drogen soms sneller uit en hebben overal zuurstof genoeg. Geel blad onderin is te weinig voeding toch? Ze trekt voeding uit het blad.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Het is van altijd te droog te staan dat ze geel trekt, niet genoeg vocht om voeding te vervoeren.

    #20
    Bedankt allemaal voor de reacties!

    Zoals ik al aangaf, heb ik vanaf het begin al geen super gevoel gehad, wellicht toch inderdaad de (zwakkere) genetica van de AF?

    Met daarbij inderdaad foutief water / voeding geven.
    Misschien op een moment inderdaad teveel water gegeven.
    Afgaande op de foto’s ergens na dag 10.

    Ik ben inderdaad over gestapt van water geven in een spuitje (en dus prima afgemeten) naar water geven met een (kleine) gieter, wellicht toen iets te scheutig geweest een keer.

    Vervolgens iets te lang gewacht met het geven van voeding, ik kweek overigens ook voor het eerst nu met de plagron growmix, hiervoor altijd met ‘normale’ potgrond gekweekt en dus ook eerder met voeding begonnen.

    Al met al erg leerzaam en dit geeft maar weer aan hoe moeilijk het water geven in deze kleine box is.

    Ik heb nog voldoende zaden liggen, m’n volgende ronde gaat sowieso geen AF worden.

    Wat me nu rest, is beslissen door te gaan of niet.

    Ik had al voorgesoorteerd op jullie advies, aangezien ze vanmorgen erg kurk droog stond.

    Met mn vinger diep in de grond kurk en kurk droog dus voorzichtig wat water gegeven (circa 100 ml) met een
    spuitje.

    Ik vroeg me af of ze op zou kunnen knappen van een dag (of meer) in het zonnetje buiten, hoe denken jullie daarover?

    Daar kan ze veel makkelijker eventueel overtollig water verdampen, kan ik haar wellicht een goede waterbeurd geven + voeding en kan ze dit ook weer makkelijker opnemen.

    Wellicht dat ze hier nog van kan opknappen en daarna, indien wat gezonder, weer (af) bloeien in de box, want ik gok dat de bloei ook niet super lang meer op zich zal laten wachten.

    Zou dit kunnen werken als een soort laatste redmiddel? Ik vind opgeven ook zo zonde, maargoed als het zo is, dan is het maar zo.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als ik een tip mag geven wat hoe je nog makkelijker kan water geven is door planten over te potten doe ik ook eerst liter potje dan 3.5liter en dan in de eindpot zo kan je bijna niet teveel.water geven alleen moet je dsn wel femm zaadjes hebbe zo kan je heel makkelijk water geven met minder stress en problemem dan nu heb vorige ronde ook gedaan gelijk in eind pot maar ook te veel.water wand je moet best wat water geven als je in grote bags werkt maar de plant neemt nog amper water op

    #21
    Nu je verse aarde hebt toegevoegd zou ik nou eens een liter water geven kijken wat ie doet.
    de helft via de lekbak andere helft via boven.

    Comment


    • Dave25
      Dave25 commented
      Editing a comment
      Bedankt, dit heb ik gedaan.

      Circa 600 ml boven en 300 ml onder en heb haar net inderdaad maar buiten in het zonnetje gezet.

      En om heel eerlijk te zijn al min of meer opgegeven.
      Mocht ze heel goed herstellen gaat ze misschien weer haar hok in, en anders blijft ze gewoon lekker buiten staan.

      Uiteraard heeft ze dan niet voldoende tijd daar af te bloeien maargoed, om er nou het nekje om te draaien gaat me ook wat ver 🤪

    #22
    Is aardig opgeknapt moet ik zeggen, wellicht niet heel duidelijk op de foto te zien.
    Attached Files

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Dan geef nog maar een halve liter afgezuurd water. Staat er iets beter bij, maar ook al in de bloei zo te zien. Je leert ervan laat je haar nu buiten het hokje of wat doe je? Kans dat je nu beestjes meeneemt naar het hokje ia namelijk groot. Deze buiten afbloeien als dat kan qua geur met buren en alvast binnen opnieuw beginnen

    • Dave25
      Dave25 commented
      Editing a comment
      Ze ziet er nu nog beter uit, ik heb vandaag geen tijd moet zo weg maar ga morgen nog een goede water beurt + voeding geven.

      De bloei is inderdaad begonnen.

      Buiten afbloeien is geen probleem, er staat nog een andere plant buiten die al verder is in de bloei, en heb eerder dit jaar 3 andere planten buiten gehad.

      Ik zou haar eigenlijk alleen liever binnen af laten bloeien, buiten gaat ze nooit op tijd klaar zijn voordat het weer slechter wordt.

      Maar binnen af laten bloeien is dus echt niet aan te raden?

      Ik blijf me verbazen over het herstel vermogen van de planten!

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Tuurlijk kan het binnen maar ik zie hier maximaal 15 gram aan deze plant komen. Dan had ik het wel geweten en had ik deze 7 weken buiten afgebloeid op een beschutte plek tegen slecht weer, maar wel met zoveel mogelijk zon en dan binnen het hokje schoonmaken en opnieuw beginnen. Het is jouw kweek uiteindelijk beslis jij.

    #23
    En lees anders eens mijn laatste verslag door. Ik heb exact dezelfde growbox en een heel ander aanzien na exact een maand staat mijn plantje er zo bij in de minigrowbox. Kun jij ook!

    20220831_104359.jpg



    Comment


      #24
      Ik zit even terug te lezen en best verontwaardigend om te lezen dat telkens het advies is dat ze te nat staat, terwijl de eerste tekenen toch echt uitdroging in de bladpunten en verdorre krullende bladeren zijn.

      Op een gegeven moment word er 120ml water geadviseerd terwijl de kluit al van de rand afbrokkelt van droogte en het plantje onderhand al vlam vat bij wijze van.

      Hebben we nu niks meer aan, vraag me alleen af hoe je ingewaterd hebt en of je dit uberhaupt wel gedaan hebt.

      Om eerlijk te zijn ik geef de eerste week a twee helemaal geen water, die 30ml of 120ml die je geeft bereikt in zo'n pot helemaal niks, dat zakt niet eens tot de helft. Als je dan niet ingewaterd hebt van tevoren dan droog de onderste helft dus uit, terwijl hier juist alle wortels de bodem bereiken.

      Verder nooit planten van buiten naar binnen, idem met gebruikte aarde. Je gaat beestjes krijgen of je nu wilt of niet.

      Oja, of het slim is om buiten planten te hebben en binnen te kweken.. Ik weet het niet. Je trekt onnodig aandacht maar dat is je eigen keuze uiteraard en ik ken je woonsituatie natuurlijk niet.

      Tjuus
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ja de een is critisch over planten van binnen naar buiten te halen paar beestjes bestrijd je zo heb het zelf ook vaker gedaan plant buiten mooi opgegroeit en aflaten bloeien binnen het hoeft niet perze slecht te zijn maar das ook verschil als je verder.geen planten hebt kan het makkelijk ja en anders iets meer letten op beestjes en met her gebruikte aarde zijn hier ook genoug op.t forum hier en halen prima resultaten zal wel verschil zijn met v
        goede grond kan je best hergebruiken maar.als je al begint met zakje pptgrond van de lidl nee die zou ik ook niet hergebruiken

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ik doelde met hergebruiken wederom op beestjes. Niet eens of de grond nog goed genoeg is om her te gebruiken. Persoonlijk zou ik al geen open zak meer gebruiken die buiten of in de schuur gestaan heeft.

        Als je kweekt op lidl potgrond en je wilt dat gaan her gebruiken dan ben je wel echt te gierig hoor haha 😂

        En ja zou best kunnen dat je het met 1 plant toch makkelijk bestrijd echter staat ze ten eerste al in de bloei, ongedierte blijft makkelijk plakken en met middeltjes spuiten etc op een plant die er al als dit uit ziet.

        Laten we de situatie hier nou niet gaan verergeren door topic starter de plant binnen te laten afbloeien. Gewoon opnieuw beginnen en leren van je fouten dit is zowel binnen als buiten niet meer te redden, en wat er af gaat komen, tsja... Zou er wat van bakken desnoods.
        Last edited by Heyz; 4 September 2022, 07:36.

      #25
      Ik denk dat Heyz de spijker op z'n kop slaat, allereerst onvoldoende ingewaterd, ik ben gehaast begonnen nu ik er op terug kijk.
      Een slecht begin van mijn kant, waardoor de plant vanaf begin af aan al niet heel lekker ging, dit begon al met ontkiemen.
      Ook denk ik dat de adviezen inderdaad niet juist waren (dit is overigens helemaal geen verwijt), ik heb zelf eerlijk gezegd ook niet geloofd dat ze toen te nat stond.

      Al met al super leerzaam voor mij, ik vind binnen kweken een stuk moeilijker dan buiten, met name het bewateren is iets wat ik een stuk lastiger vind.
      Ik ben met name bang om teveel water geven, zeker ook omdat dit vaak terug kwam in andere verslagen hier die ik allemaal gelezen heb en nog steeds volg.
      Bijvoorbeeld ook die van jou Rick, ik besef me al te goed dat het stukken beter kan in dit kastje.

      Soms moet je je verlies nemen en inderdaad niet verder gaan en weer tegen problemen gaan aanlopen, dus ik ga haar ook niet meer naar binnen halen en ga opnieuw beginnen.
      Of ze inderdaad gaat afbloeien gaan we zien, ze kan opzicht redelijk beschut staan tegen de schuur aan, afhankelijk van hoe de wind staat.
      Ik vind dat overigens ook helemaal niet belangrijk, deze eerste kweek wat vooral bedoeld om te leren en dat is zeker gebeurd, al had ik uiteraard veel liever gezien dat de eerste kweek goed ging.

      Ze is overigens helemaal hersteld, wat blijft dat herstelvermogen van planten toch bijzonder!

      Dan rest nu nog de vraag welk zaadje ik ga pakken voor de volgende ronde.

      Ik heb nog de volgende zaadjes liggen:

      - Kera Critical
      - Auto Orange Bud
      - Royal Highness (CBD)
      - Critical Cure (CBD)

      Ik denk dat ik voor de Kera Critical wil gaan, zijn er mensen met ervaring met deze strain?

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ben je alweer begonnen? Zou leuk zijn om weer een verslag van je te zien, zal hem meteen vanaf dag 1 volgen!

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        kera critical ik zelf heb paar x zaden gehad van die lui maar was echt slechte kwaliteid zaden goede zaden scheelt al.zoveel of je mooie plant krijgt of niet

      #26
      Sorry voor de afwezigheid, ik moest onverwachts naar het buitenland waardoor ik nog niet ben begonnen.

      Hoop dit snel te doen en dan kan ik dus maar beter niet voor die Kera zaadjes gaan, heb er wel eens meer slechte dingen over gelezen.

      Comment


      • Dave25
        Dave25 commented
        Editing a comment
        Ik weet best dat er andere manieren zijn om te drogen hoor, hij is daar ook zeker niet voor gekocht.

        Ik ga opnieuw beginnen op korte termijn, helaas nu een boel andere dingen aan m’n hoofd, anders had ik al lang begonnen.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        growshopmarkt.nl koop je goede zaden voor 1a2euro net zo goed als van duure sites 12 euro voor het zelfdezaadje zijn al meer mensen op dit forum er mee kweken is een aanrader als je geld in je zakwil houden

      • Dave25
        Dave25 commented
        Editing a comment
        Thanks ik zal die site eens checken!
    Bezig...
    X