Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KM kwaak in een Gtools Bonanza 60x60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: KM kwaak in een Gtools Bonanza 60x60

    Korting op 420shop
    Hoi,

    KritischeMassa hier, ik grow ook. Leuk he Ik was altijd actief op dat andere forum, maar gezien die niet meer bestaat zitten jullie met mij opgescheept. Dus nou.

    Zoals gezegd, ik grow dus in een Gtools 60x60 kast met hierin een Sanlight 120W Q3w gen 2 lamp, wat verwarming vanwege de beroerde locatie van mijn kast (bijkeuken/schuur). Ik grow actief indoor sinds 2020, begin Covid, moest toch wat he. Inmiddels 8e ronde in die kast.

    Deze ronde een prachtsoortje, gekregen via Tat2Peet, een user van dat andere forum.

    https://www.seed-city.com/nl/ken-s-g...and-daddy-purp

    Ik heb niet echt een heel kweekverslag overigens, want ik zit inmiddels al op dag 65 en ben aanstaande te gaan oogsten, maar ik heb wat mooie foto's dus...

    Voeding is IQ-Bloom btw, substraat is BioBizz All-Mix in een 25 liter kuip.

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    Oh ja, ik ben best wel een nerd, dus reken op nauwgezette statistieken

    afbeelding.png

    afbeelding.png

    #2
    Wat een monster! Gaat lekker daarzo.

    En welkom in de micro het beste hoekje van het forum.

    Edit: volgende ronde even verslag aanmaken in week 1 groei niet binnen een week voor de oogst haha.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Heyz View Post
      Wat een monster! Gaat lekker daarzo.

      En welkom in de micro het beste hoekje van het forum.

      Edit: volgende ronde even verslag aanmaken in week 1 groei niet binnen een week voor de oogst haha.
      thx

      Ik maak normaal gesproken ook hele verslagjes, maar mijn oude forum was precies tijdens het begin van deze ronde ineens offline en is niet meer terug gekomen ;( Ik zal de aankomende ronde een volledig verslag doen.

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Zou toch fijn zijn als daar even melding van gemaakt werd.. Heb nog een heel outdoor fotoalbum daarzo wat ik graag nog ergens op sla..

      #4
      Mooie plant en kleurenpallet hoor! Heb je een reden gekregen voor het offline gaan van de site?

      Succes met de laatste loodjes van deze ronde!
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Snap niet dat mensen fora niet meer pruimen.
        Op al die vluchtige social media meuk kun je niks terug vinden...en wat is er nou lekkerder dan een heel forum rustig doorlezen...
        Maar daar is een aandachtspanne voor nodig en die hebben we met zijn allen er ergens rond de eeuwisseling uitgekweekt

      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Dus als ik het goed begrijp dan zijn wij het enige hobby/wietforum van de Lage landen?
        Gaan we het druk krijgen

        Ik zweer bij het forum en haar mogelijkheden. Er zijn bijna geen forum's meer over kwam ik laatst achter.
        Misschien dat wij het voordeel hebben dat kwekers maar al te graag hun dames mogen showen.

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Silas ja dat klopt denk ik wat je zegt, ik was ook actief op weedforum. Ik heb echt heel erg veel van dat forum geleerd! Hopelijk dat er meer van dat forum hierna toe komen

      #5
      Drooghokje staat ook weer klaar. Tevens mijn propagatieruimte. Destijds met GTools profielen en 8mm Trespa in elkaar gezet. (dat doe ik dus echt nooit meer, loei en loeizwaar ding... lijkt wel een kluis). De propagatieruimte heeft een 40W GTools LED bar, een 12V fan, twee intakes en 1 outtake, ongefilterd. Verder een thermostaat en een warmte mat indien nodig, of een 45W heatingtube.

      Ik kweek in een onverwarmde bijkeuken/schuur, dus ik heb wel wat verwarming nodig.

      20221112_140327.jpg



      Attached Files
      Last edited by KritischeMassa; 12 November 2022, 15:06.

      Comment


      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Heb je die Gtools profielen ergens apart gekocht of gerecupereerd van een kast? Ik zat met hetzelfde idee 2 maand geleden om een kast te maken van extrusieprofielen met 6mm trespa platen omdat mijn kweekplek in de living is en trespa wss ook meer lawaai tegen zal houden tegenover een tentje.

        edit: nvm net gevonden op de gtools site lol..
        Last edited by DerpiE; 24 December 2022, 22:05.

      #6
      Gisteren door een twijfelachtig blaadje besloten een paar dagen eerder te oogsten. De grootste paarse toppen zijn allemaal de kast uit en hangen te drogen. Het fluff heb ik nog even laten zitten om nog wat af te rijpen. Mocht het niets worden, dan maak ik er hasj van.

      20221113_100022.jpg

      Comment


        #7
        Oorspronkelijk geplaatst door Heyz View Post
        Edit: volgende ronde even verslag aanmaken in week 1 groei niet binnen een week voor de oogst haha.
        Nou, om het goed te maken, een verhaal en een filmpje (vond hem) maar die propagator zit zo, G-Tools had op hun website een banner met "150 euro shoptegoed bij een filmpje van je grow". Het was notabene een Belg die me hierop wees na de aanschaf van mijn G-Tools kast. Dus ik Michel gemailed, of het inderdaad zo was, en hij beaamde dat.

        Dus van mijn eerste grow heb ik een soort van filmpje gemaakt:

        G-Tool Bonanza 60x60 Sanlight q3w gen 2 - YouTube

        Ik kreeg inderdaad dat shoptegoed, dus een mooie G-Tools 40W bar en wat profielen besteld, met koppelstukken en van die ventilatie kurken. Ik was echter eigenwijs en bestelde bij een andere shop HPL panelen op maat, dat is een soort trespa, keihard geperst laboratorium materiaal... want ja...

        Nou... goed ok, kwaliteit is het, serieus, die propagator kan ik een bom in laten ontploffen, en kostte me bijzonder weinig. Maar god man je moet bijna met zijn tweeën zijn om dat ding in de kast te hijsen.

        Hier een topic van mijn projectje, de propagator bouwen. Dat [deleted] account ben ik...

        https://www.reddit.com/r/microgrower...my_propagator/


        Comment


          #8
          Goed, het fluff... ik moet eigenlijk zeggen, al na een dag beetje licht en wat warmte doet ze op zich wel goed, dus, dit experiment zetten we even voort... Voorwaarts, foto's!

          ​​




          ​​

          ​​
          20221113_170545.jpg

          Nou goed, ik kwaak graag, dus ook wat meer over de bloeikast zelf. Het is zoals ik zei een bonanza 60*60 bij 180 hoog. Het is dus net een koelkast. Ik ben er tevreden over, maar hij moet na aanschaf wel getweaked worden. Zeker in mijn geval, want ik kweek in een heel beroerde ruimte, heel hoge LV en heel lage T. Soort kelder zowat.

          Ik maak gebruik van een smscom twin controller met dag en nacht programma voor de ventilatie, op de verder standaard installatie van de bonanza kast, ik meen een 180 m3/h fan. Zolang de LV niet te gek wordt in de schuur gebruik ik de controller, en als ik echt gewoon 100% moet ventileren, ja dan niet.

          Daarnaast gebruik ik een thermostaat en verwarming. Voor de verwarming gebruik in tijdens koelere maar niet extreme maanden de tubes, 2x 45 W en als het echt bar wordt een 2.0kW keramische minikachel.

          In het begin heb ik me heel veel zorgen gemaakt over de LV, dus ik heb destijds ook een vrij grote ontvochtiger gekocht, maar dat is echt een miskoop geweest. Het verbruik weegt absoluut niet op tegen goed ventileren en de temperatuur goed houden.

          Tja.... verder, ik voed over het algemeen bio, maar deze ronde heb ik dus anorganisch gevoed... we zullen zien, ik moet zeggen dat de toppen wel dikker zijn dan anders. Dus ja... ik heb in principe nog geen mening.
          Last edited by KritischeMassa; 13 November 2022, 16:27.

          Comment


            #9
            Ah mooi, vierde post op een rij, op dat andere forum kreeg ik dan een badhanddoek als prijs, hoe zit dat hier?

            ?

            Nou enniewee, het drogen gaat goed, ik droog voor het eerst op deze manier, dat wil zeggen, normaal gesproken droog ik in de bloeikast en niet in de propagator, maar goed, in de kast staat nog steeds de GDP paars te worden, dus ik moest iets.

            De eerste nacht werd het iets te koud met 1 tube, dus ik heb de tweede er ook maar ingezet en de thermostaat op 18gr, dat bleek voldoende, sindsdien is het constant 18graden en op dit moment een LV van 53%

            Ze begint mooi in te drogen en ik denk dan ook om nog een dag of twee maximaal onder deze condities te drogen om haar dan wat rustiger af te laten rijpen bij een wat lagere temp en hogere LV.

            Ik doe dit, dat snellere indrogen, omdat ik droog in die schuur, de laatste buitenronde heb ik verknald door het te drogen in die schuur, de schimmel sloeg er in. Binnen drogen is geen optie, mijn vrouw is echt tieves streng man ;(

            Dus ja, roeien en riemen he.... nou goed ja, veel meer te kwaken valt er vooralsnog helaas niet, dus nou

            dit was mijn spreekbeurt weer he, zeg ik dan maar

            grgr

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Je krijgt een 1000 dingen doekje bij 25000 posts.

            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              1000 dingen???¿¿¿ ik ben om, en, zoals je ziet, die 25000 haal ik in een week en 5 uur... ik kwaak graag wie ein wezenloosch...

            #10
            ​hahatjes, gefopt, ik was nog niet uitgekwaakt haha !

            Nee.. ok.... maar ik heb nog foto's, uit droogkastje en meteen een foto van het lijk gemaakt, ik heb goede hoop.

            edit: Snap geen zak van die foto's hier haha gvd



            20221114_145117.jpg
            20221114_145144.jpg
            20221114_145330.jpg

            Last edited by Silas; 15 November 2022, 10:24. Reden: foto's aangepast.

            Comment


            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              haha

            • Bridgerton
              Bridgerton commented
              Editing a comment
              En niemand ruikt dit van de buren? Of woon je op het platteland?

            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              Aan de rand van een van de grootste steden van NL. Maar, ik zit niet verkeerd wat dat betreft, buren relatief ver weg. Een wijk uit de tijd dat groen, open en ruimte nog kernwaarden waren naja groen ben ik, kiek maar mijn avatar

            #11
            Ok, nou goed, de onderlaag begint netjes te kleuren en ik verwacht vooral heel veel knipwerk ​ maar ook genoeg leuke kleine topjes, de moeite denk ik wel waard, dus het experiment duurt voort. Foto's... Oh ja en het drogen gaat prima, denk ik. Vandaag al het kleinere spul ontdaan van takjes en op een fijner maaswerkje gelegd want het begon door het scrogrek te vallen, hup in het knipafval, en dat is niet de bedoeling he!

            Nou goed, enniewee... foto's maar he, dat gekwaak....

            ​​


            ​​





            20221115_191809.jpg


            20221115_191815.jpg

            Comment


            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Heb je er stiekem al wat van gedraaid of hoe lang droogt het zooitje eigenlijk al? Prachtige kleur toppen. Mooie plant en leuk kweekje.

              Kijk uit naar een volgend actueel verslag zodra je die weer start 🙂

              Waar of met wat houdt je die statistieken trouwens zo bij in die tabel? Kan ik dat ergens vinden....?

            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              Nog niet geproefd, nou ja op de vinger en schaar hash na

              Het droogt nu precies net niet 3 dagen op 18 gr bij 55% max LV, maar ik zie al lager, dus ik ben aan het afschakelen qua verwarming, hoewel, het is nu weer erg vochtig met die regen dus ja, ventileren en de T goed houden.

              Ik heb verschillende droogmethodieken geprobeerd zo met wat binnen en buitenkweekjes en in het begin snel indrogen heeft echt mijn voorkeur ondanks de nadelen omdat ik daarna vrijwel zeker ben dat er geen schimmel meer in slaat, en, ik kan eerder beginnen met snoepen

              Ik knip zoals je ziet nat, en vrij rigoureus, aan de andere kant, geen topje is mij te klein. Uiteindelijk rook ik het toch op, nietwaar?

              Van de restblaadjes en echt onhandelbaar kleine topjes maak ik hash middels de ijswater en laten bezinken methode, levert me meestal een kleine 3 gram op, veel gehannes, kliederboel en alles, maar dan wel, een paar dikke joints en zeker zoals nu wanneer de kastkweek op is, zeer welkom

              Ik kan niet wachten om te proeven.

              Oh en de volgende ronde is ook gestart begreep ik, Een vriend is een nieuwe kweek gestart waar een plantje voor mij tussen zit, welke soort weet ik eigenlijk niet, maar goed, zijn genetica is altijd goed, dus ik wacht af.

              Nou kwaak kwaak
              Last edited by KritischeMassa; 20 November 2022, 07:02.

            #12
            over verbruik en hoe ik dat bijhou, ja, in excel... ik heb wat dingetjes bijelkaar gezocht, en daar hou ik het 1 en ander bij, ook echt per kweek.

            afbeelding.png
            afbeelding.png

            afbeelding.png

            Bijvoorbeeld

            hahaha en joh ik heb een logger die T, LV en Dauwpunt continu meet en logt en daar ben ik ook zoet mee, alhoewel, nu niet meer, want de batterij is op beroepsdeformatie denk ik

            Als je wil help ik je met een excelsheetje hoor, maar, wat wel belangrijk is, je moet ook meten, als je het verbrui echt wil weten dan he.

            Comment


            #13
            Nou ik heb gesnoept hoor en ik vind hem helemaal fantastisch. Nee ja, ik heb deze wiet eerder gerookt als sample van Tat2Peet, en dat was echt een van de meest opmerkelijke wietjes die ik in mijn ruim 30 jaar ervaring heb mogen proeven. Die smaak heeft deze batch ook. Fruitig, citiroen maar ja, ook nog andere dingen, maar weet je, geef mij een glas wijn en ik zeg "ja, das duidelijk wijn... lekker hoor... glup".

            Dus ja... nou goed enniewee, maakt ook allemaal niet uit, het zit nu in potten, 2 van 1 liter met het deksel eraf in de ruimte bij 18 graden 55%. Ik wil het ergens dit weekend wegen maja ik blijf natuurlijk snoepen hahaha, maar als ik het zo uit ervaring met de potten moet inschatten denk ik dat het ruim 130 gram is. Nou ja dan nog met wat er nu staat af te bloeien zou het wel eens 1 van mijn betere rondes qua kwantiteit zijn, de kwaliteit is sowieso beter dan wat ik tot nu gekweekt heb, al blijft de Merengue van Dutch Passion ook hoog op mijn lijstje staan, ondanks alle tegenslagen

            stoned man... tering



            Goed ja foto's heb ik niet, nu nog... ik zal zo een foto maken van het lijk, ze wordt bijna zwart van ellende

            haha lekker voor dr!!!

            edit: (foto's)

            afbeelding.png

            afbeelding.png

            Toch ng maar even in haar mandje, wat verder drogen

            afbeelding.png

            kijk die glitters

            afbeelding.png

            Attached Files
            Last edited by KritischeMassa; 17 November 2022, 16:24.

            Comment


              #14
              Ziet er erg lekker uit

              Comment


                #15
                Geheel conform traditie (ja dat zal hier ook wel komen) had ik de oogst weer eens overschat, het eerste deel is net geen onsje, 95 gram. Maar toch ben ik heel tevreden, de smaak is echt uitgesproken, zelfs in de kleine flufjes die ik tot nu heb gerookt.

                Van het weekend eens kijken of de rest tegen de vlakte gaat...​

                Comment

                Bezig...
                X