Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KM kwaak in een Gtools Bonanza 60x60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    ok, tegen gebruik in een midweekse fotoupdate, zo zag het er dus uit vandaag, in de hoek links duidelijk de schade. Ik heb na deze foto de 2 takken volledig weggehaald en de resterende takken beter verdeeld, even een paar dagen aankijken, maar, die kachel was geen succes dit keer nee hahaha godverdomme beter had ik me gewoon bij die tubes gehouden, naja... elke keer weer lachen met de kikker, nietwaar... goed foto's

    20230118_175733.jpg 20230118_175750.jpg 20230118_175757.jpg​

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Wel waar, lekker dynamisch verslagje. Lach de krullen af en toe uit mijn broek hier. Keep up the good workπŸ‘. Goed voorbeeld van verbranding voor het nageslacht zullen we maar zeggen, voor de rest toch mooi groen voor je eigen toekomstige rokertjes!

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      hahaha nou ja laten we zeggen dat ik ietsjes te vroeg met het droog proces was begonnen... komt goed... komt goed ... altijd blijven lachen

    #92
    ​afbeelding.png

    oh ik moet iets typen

    nou

    ik zal zo updaten hoe ze dr bijhangt, maar ik moest hieraan denken en toen slikte ik bijna mijn joint in van het hinniken, en ik deel graag grijnzen, ze mogen zelfs vals zijn
    Last edited by KritischeMassa; 19 January 2023, 14:30.

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Haha ouwe gouwe op sbs6

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Mooi he, ik stond daar te foeteren in mezelf... k*nkerkachel... en ik dacht... hey.. hahahaha goffeldommel ik ben Kees

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Nah ja, ik ga zaterdag pas weer fotoupdaten, maar ja, op dat hoekje na ziet ze er toch wel mooi uit hoor

      alles komt goed... maar, heb shurgard maar afgebeld, dt gaat geen container vol meer worden, helaas

    #93
    Tijd voor de wekelijkse foto updeet,

    Wat een rollercoaster aan emoties eerder deze week, he jongus???ΒΏΒΏΒΏΒΏ

    Een half gebakken plant, crunchy topjes, tranen, grimlachjes, alles!

    man man...

    nah ja enniewee, het één en ander herschikt en gevouwen en ik denk dat ik het oppervlak toch nog goed dicht heb gekregen...

    Nja en weet je, het blijft een hobby he, tot nu toe heb ik elke ronde wel een zelfveroorzaakte ramp bij elkaar geprutst, gelukkig lach ik graag (zij het helaas te vaak) om mezelf

    Maar goed dat was, en is ook nog steeds het uitgangspunt toen ik ging binnenkweken. Het streven is een kweekopstelling met één single point of failure, en ja, dat ik dat zelf ben lijkt me evident.

    Dat is immers echt niet te reguleren, vraag maar aan mijn moeder

    kwaak kwaak

    Goed, foteaux (das frans, dus sjiek)

    20230121_182538.jpg 20230121_182543.jpg 20230121_182548.jpg 20230121_182554.jpg 20230121_182557.jpg 20230121_182601.jpg 20230121_182606.jpg 20230121_182611.jpg 20230121_183224.jpg 20230121_183228.jpg 20230121_183244.jpg 20230121_183247.jpg 20230121_183251.jpg​
    En voor de Nerds de stats

    Temperaturen met lamp uit zijn slecht, hou nauwelijks de 15 graden, dus het is schipperen met een wat hogere Lv om de temperatuur niet te ver te laten zakken.

    In de schuur is het arctisch.

    afbeelding.png​

    Zoals je ziet kan ik beter PinguΓ―ns gaan kweken

    maja, die verkruimelen echt heel beroerd, zijn gewoon niet te roken, vereisen een antarctisch klimaat en zijn gewoon heel naar en moeilijk in de omgang, dus die optie heb ik na ampele overwegingen weggestreept..

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ja, en dan moet je je voorstellen dat ze in mijn kast zitten he... dat doe ik wel eens, me dat voorstellen, maar ja... dat is best mal

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Vast?

      Alles komt net onder het net vandaan.

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam ja vast, takken die ik er niet meer onder kreeg, rechter achter hoek bijvoorbeeld, sowieso achterin, zitten met tierips, touwtjes en stukjes elektriciteitsdraad verankerd aan de draden van het scrognet. Op de eerste foto's zie je achterin nog een deel van een touwtje liggen. Dat had ik dan allemaal voorzichtig los moeten halen en dan alsnog en scrognet waarschijnlijk moeten slopen omdat sommige takken te lang zijn om terug te vouwen (achterin liggen ze zowat).

      Ik heb het overwogen hoor, en ik heb het eerder gedaan, maar ik besloot dat ik voldoende lange takken achterin had om het grootste deel weer gedekt te krijgen, en ja ach 100% is het baasje zelf ook niet dus ja...

    #94
    Mooi voorbeeld wel van blakende gezondheid,
    Onder/boven het nettechniek?

    Evil_han_1.jpg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ik begin altijd met "onder" maar na verloop van tijd bind ik ook van bovenaf, omdat ik ze er dan niet meer "onder" krijg. Op het moment is het echt een mengsel en zeker achterin is het echt binden met wat voor handen is

    #95
    Waar o waar is de zaterdag update kwaakmans?

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      De lamp gaat pas om 18:00 aan, dus ja...

    #96
    En wederom tijd voor de wekelijkse update.

    Dag 26 op 12/12, rustig weekje dit keer, geen gekke capriolen, geen vroegtijdig gedroogde toppen, alles helemaal volgens het boekje.

    saaaaaai!

    ​

    nja, enniewee, de omstandigheden in de schuur worden langzaam iets beter, niet eens qua temperatuur maar zeker wel qua Lv. Het scroggen is wel zo goed als klaar en ik ben nu meer bezig met uitschieters buigen en fixeren, bladeren weg vouwen of verwijderen als ze echt als een parasol boven de andere topjes hangen, maar, in deze fase probeer ik nu de bladeren te behouden door ze een paar dagen consequent weg te vouwen zodat de onderliggende topjes een kans krijgen om voorbij het blad te groeien. De dekking is niet verkeerd vind ik zelf dan. En dan nog, het is nu gewoon rustig kijken hoe het veldje zich vormt.

    Goed wat foto's:

    20230128_180618.jpg 20230128_180622.jpg 20230128_180654.jpg 20230128_180658.jpg 20230128_180703.jpg 20230128_180710.jpg 20230128_180602.jpg 20230128_180608.jpg 20230128_180612.jpg 20230128_180615.jpg​

    Topvorming is in volle gang, de bladeren netjes groen. Ik heb zelf geen klachten, nog wel hier en daar wat beschadigd blad na de kachelstunt.
    20230128_180733.jpg 20230128_180740.jpg 20230128_180750.jpg​
    Naja, de rotzooi onderin maar zo goed als kan weggeveegd, verder mooie dikke stam en uitlopers. Ik heb (zoals elke ronde) hoge verwachtingen ​





    20230128_180631.jpg 20230128_180636.jpg 20230128_180644.jpg 20230128_180646.jpg​

    Voor de nerds de stats

    omstandigheden met lamp uit:
    afbeelding.png​

    Lampie aan:
    afbeelding.png​
    ​​​​

    Het verbruik:
    ​​​​

    Vrij stabiele 2,5 kWh/dag. Nou goed, als ik uit ga van 140W x 12 uur (licht) en 15W x 24 uur (ventilatie) kom je op een kleine 2 kWh, dus dat houdt in dat het op temperatuur houden van de kast me ongeveer 0,6kWh per dag extra kost. Dat is niet slecht vind ik zelf, zeker in vergelijk met mijn allereerste ronde in die kast, ook in de winter, waar ik op 4 kWh per dag uitkwam. Bedoel, laat ik 100 dagen 0,6 kWh extra verstoken, dan komt dat op 60kWh extra. Ik zie dat als 'geen gezeik' kosten, want in huis kweken ziet ze nog steeds niet zitten ;(

    ​​​​

    Dan wat klimaatstatistiek:
    ​​​​

    Bodemtemp en bodemvocht:
    ​​​​
    Last edited by KritischeMassa; 28 January 2023, 19:22.

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ja gelukkig lijkt ze weinig over te hebben gehouden aan de onvrijwillige Vegan BBQ

    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ziet er uitstekend uit.
      Netjes de boel onder het net weggedieft en even de bodem schoongemaakt om netjes te werken. Mooi groen ook. Goed op weg voor een mooie score

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Tja, dat gruis had ik laten liggen voor de "walk of shame" foto's, maar daarna meteen met vegertje en blik door de kast, dwangneuroses zijn een ding hoor

    #97
    Zaterdag, updatedag.. jatoch

    jeej...



    Nja, weinig spectaculairs te melden, het zijn de saaie weken nu. Gelukkig inmiddels februari en ik heb goede hoop dat de grootste kou wel geweest is. We zitten inmiddels op dag 33 van de bloeicyclus, maandag dus begin week 6.

    Het dek is aardig vol vind ik zelf, al had het beter gekund, maar goed, dat is eigen schuld. Tja, rustig afwachten, meer zit er niet op.

    20230204_180551.jpg 20230204_180554.jpg 20230204_180600.jpg 20230204_180603.jpg 20230204_180606.jpg 20230204_180429.jpg 20230204_180434.jpg 20230204_180441.jpg 20230204_180445.jpg 20230204_180457.jpg 20230204_180503.jpg 20230204_180507.jpg​

    De stam is mooi dik, en kijk die knopen bij de aanzet van de takken, net een druipkaars


    20230204_180519.jpg 20230204_180524.jpg 20230204_180532.jpg 20230204_180537.jpg​
    Voor de nerds de stats.

    Omstandigheden met lamp uit:

    ​afbeelding.png​

    De LV is vrij hoog momenteel en ik overweeg dan ook om in deze fase de ventilatie op 100% continu te gaan zetten.

    Edit: en met lampie aan:
    afbeelding.png​


    De T en LV over een langere periode:

    afbeelding.png​

    Bodemvocht en temp, ik ben toch wel tevreden met die vochtsensor, ik kijk er in ieder geval wel naar. Ze krijgt zo water, wat een aantal uur in de kast heeft gestaan zodat de temperatuur gelijk is... ja ach...

    afbeelding.png​

    Verbruik

    afbeelding.png​

    afbeelding.png​

    Tja en dat was het weer voor deze week lieve kijkbuiskindertjes
    Last edited by KritischeMassa; 4 February 2023, 17:24.

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Hopelijk bol je het zo een beetje uit, maar februari heeft vaak nog wel wat in petto qua kou...maar ik help je hopen.
      Ik kan de lente al bijna over het randje zien.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Komende week weer nachtvorst.

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      's nachts is de lamp aan en de deur dicht, overdag met lamp uit is eigenlijk het spannendste

    #98
    Dat net zit propvol, ik tel een flinke berg toppen in wording. Weinig te klagen, ze ziet er goed gezond uit πŸ‘πŸ»

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Verbranding - hoezo verbranding?
      Gewoon wat Low Stress Training jonguh !

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      ja dat was het inderdaad HSHT,

      High Stress Heat Training...

      das nieuw en hardstikke hip, in '24 doet iedereen dat...


    #99
    gisteren een niet nader te noemen iemand van internet op de koffie gehad om te bomen over de G-Tools kast die hij toevallig pas heeft aangeschaft. En ik kreeg meteen een vervroegd verjaardagscadeautje, want aanstaande vrijdag wordt deze kikker half 94 en das natuurlijk wel even heugelijk en meer. Dus, aanstaande vrijdag rookt deze man mooie samples, en aangezien we hier toch gek zijn op toppenfoto's dacht ik, ik deel mijn fortuinlijke positie eventjes

    kijk, dat is duidelijk wiet:

    20230208_155855.jpg 20230208_155914.jpg 20230208_155905.jpg​

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      thx en eigenlijk doe ik er nooit wat aan heur, maja, met zulke sampletjes moet je wel... ja toch?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bier en taart en kaas/worst\ham en nootjes halen dan maar.

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      mooie fuif bouwe!

    Half 94 is wel stokoud hΓ¨? Ik ben nog 7 weken half 92 dus dat scheelt nogal πŸ’ͺ🏻

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Hou nou op... ik lig al te woelen zo in de nacht... dit helpt niet echt he... wat vind je zelf daar nou van?

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      10,20*pi klinkt ook wel goed

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Toen had ik nog haar

      ;(

    Mr. zelfbeheersing hier... wiet niet aangeraakt wel in mooi doosje gestopt, dan pak ik het morgen uit en roep ik "oei, psies wak wou!!!"

    edit:
    Er zijn hier vast mensen die oud genoeg zijn om die "kerstpakketten" van de sensi/greenhouse/de Pool te herinneren, mooi was dat, mooi blikje, 5 soorten wiet of hasj, wat vloei en tips... soort happy meal voor blowers... dat kon allemaal gewoon he... ik mis de 90's
    Last edited by KritischeMassa; 9 February 2023, 13:35.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Daar kan meer in!

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      ja nee dan ga ik onzin kwaken

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Doe maar, horen we hier graag! Vier je je verjaardag maar achter de pc als je vrouw je gekwaak beu is

    Zaterdag, kwaakdag... jeej

    Nou ja, zoveel te kwaken valt er niet, of nou ja, uiteraard natuurlijk wel hahatjes.

    We zitten aan het einde van week 6. Dag 40. Topvorming is goed in gang, en deze week flink ontbladerd, in fasen.

    De topstructuur begint zich af te tekenen, en zoals bij elke ronde heb ik de meest fantastische scenario's inmiddels als onwrikbare waarheid omarmd. Je snapt, ik ben al met Shurgard aan het overleggen voor tijdelijke opslag...

    20230211_180729.jpg 20230211_180740.jpg 20230211_180749.jpg 20230211_180754.jpg 20230211_180757.jpg 20230211_180806.jpg​

    En de onderkant,

    ON20230211_180923.jpg 20230211_180822.jpg 20230211_180830.jpg 20230211_180848.jpg 20230211_180858.jpg 20230211_180908.jpg 20230211_180913.jpg​

    Voor de nerds, de stats:

    Situatie lampie uit:
    afbeelding.png​

    Situatie lampie aan

    afbeelding.png​

    Het verloop van de T en Lv

    afbeelding.png​

    Het is schipperen met enerzijds een minimale T en anderzijds een maximale Lv, maar, geholpen door het weer buiten uiteraard, heb ik het deze week netjes op of op de 60% weten te houden. De hoegere ventilatiegraad zie je ook terug in het verbruik:

    afbeelding.png​

    Het verbruik van 2,5kWh per dag is gestegen aan een kleine 3 kWh per dag. Ja het zal wel, in deze fase wil je ook niet op een paar cent je oogst verknallen, nietwaar?

    De bodemvochtsensor en de bodem temperatuursensor vind ik toch handig. het geeft echt een gevoel van wat er gaande is, ik kan inmmiddels vrij goed op basis van het signaal aflezen dat ze water nodig heeft of gaat hebben.

    afbeelding.png​

    Dus nou ja, dat was mijn kwaakbeurt weer voor deze week, wat een verhaal toch maar weer zo he...

    kwaak

    Comment


    • Porta69
      Porta69 commented
      Editing a comment
      Welke app of apparatuur is dit ?
      Zo mooi wat je dat allemaal bij houd
      Ziet er ook allemaal mooi uit hoe lang moet die nog gaan ?

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Dit zijn afbeeldingen uit HomeAssistant. Daar kun je het één en ander aan koppelen. Wifi T/Rv metertjes, schakelingen, etc

    Ach man, ze zien er simpelweg goed uit. Blaadjes wat omhoog, ik zie een gelukkige plant.

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ja ze heeft het echt wel naar haar zin... topvorming gaat ook voorbeeldig, voor mijn doen he...

    Wat wel jammer blijft is dat bleaching. Al valt het nu wel mee, ten opzichte vorige rondes. Alles (op de fkn dimmer na) geprobeerd, Calmag, nauwkeuriger omgaan met de afstanden. Nu is het wel zo dat ik er mee heb leren leven inmiddels, jammer maar niet onoverkomelijk.

    Over kleur, ze begint aardig te verkleuren naar paars, hopelijk straks zoals op deze foto van de breeder zelf:

    let op niet deze (mijn) kweek:

    afbeelding.png​

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Niet zo moeilijk hoor, laat gwn je lampen ff continu 4d branden zodra ze 60d op 12/12 staan en ze slaan alle kleuren van de regenboog uit zoals bij mij

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ah, u is aan het reveggen...

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Kan goed zijn, voor de moment bestaat het kleurenpalet van geel, oranje, bruin, roest, helemaal tot paars. Zodra ze blauw beginnen zien gaan ze neer βœ‚οΈ

    Heb je voor mij een goede foto van het bleachen? Het precieze type van je lamp, het actuele opgenomen vermogen en de afstand tot je plant?
    Werk je met lenzen? De standaard lenzen?
    Dan stuur ik ff een mailtje aan Martin van Sanlight, de eigenaar. Hij komt absoluut met een reactie.

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Oh maar Sanlight geeft zelf aan dat de SanlightQ3W zonder dimmer niet geschikt is voor 60x60, of in ieder geval hooguit voor echte profi-pro's. Maar ik zal zo eens kijken. Dus ik denk dat Martin dat ook aan gaat geven. Ik moet gewoon een keer zo'n dimmer mee bestellen als ik weer eens upgrade of elke ronde weer mekkeren, ken ook
Bezig...
X