Sprookjesbos in de minigrowbox

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

Hoeveel ruimte tussen de lamp (als die op zijn hoogst hangt) en de bodem van je kweekkastje heb je eigenlijk hier?

Ben ik wel benieuwd naar

Comment

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ja daar ga ik inderdaad nog eens een maandje of 3/4 over nadenken...
      Ik wil hier nog een dakkapel plaatsen misschien dat er dan een mooie plek voor het vat vrijkomt.. Nu zou ik niet weten waar ik hem moet laten. In de woonkamer, badkamer of slaapkamer lijkt mij een beetje gek

• Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Het lijkt me dat je gek genoeg bent! Gewoon knallen met een strakke scrog deze kweek en zien wat er gebeurd! Succes!

• Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Thanks Captain! Jij ook nog veel succes met deze ronde. Ik blijf hem volgen!
  • Captain fantasy
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • May 2020
    • 853

06/05/26

3 × apple fritter van Zamnesia
    3 × white widow van Zamnesia

Dag 27 effectieve bloei

Apple fritter

Click image for larger version  Name:	20260506_200120.jpg Views:	0 Size:	80,3 KB ID:	1962492 Click image for larger version  Name:	20260506_200133.jpg Views:	0 Size:	161,1 KB ID:	1962493 Click image for larger version  Name:	20260506_200146.jpg Views:	0 Size:	177,3 KB ID:	1962494 Click image for larger version  Name:	20260506_200205.jpg Views:	0 Size:	158,1 KB ID:	1962495

...en de white widow

Click image for larger version  Name:	20260506_195352.jpg Views:	0 Size:	102,2 KB ID:	1962496 Click image for larger version  Name:	20260506_195517.jpg Views:	0 Size:	172,7 KB ID:	1962497 Click image for larger version  Name:	20260506_195856.jpg Views:	0 Size:	167,8 KB ID:	1962498 Click image for larger version  Name:	20260506_195412.jpg Views:	0 Size:	177,7 KB ID:	1962499 Click image for larger version  Name:	20260506_195459.jpg Views:	0 Size:	105,6 KB ID:	1962500 Click image for larger version  Name:	20260506_195552.jpg Views:	0 Size:	127,1 KB ID:	1962501 Click image for larger version  Name:	20260506_195434.jpg Views:	0 Size:	178,4 KB ID:	1962502

Comment

• Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

11/05/26

3 × white widow van zamnesia
      3 × apple fritter van zamnesia

Dag 32 effectieve bloei

Alles gaat eigenlijk supergoed vind ik! Geen enkel verbrand puntje aan de bladeren, geen vergeling, geen rare topvormingen. De strek is er nu al ff echt wel volledig uit en de toppen groeien mooi en stevig. Nog altijd grotere fan van de white widow als van de apple fritter, alhoewel ik gisteren bij de apple fritter achteraan een blaadje opzij moest trekken en mn hand hier en daar wat plant heeft aangeraakt, er echt heel veel geur meekwam. Indrukwekkende maffe geur... ik vermoed dat ik hier 2 stevige wietjes aan het kweken ben. Zal weer ff wennen worden als ik deze in mn pijp stop!

foto's!

Click image for larger version

Name:	20260510_195942.jpg
Views:	75
Size:	126,1 KB
ID:	1962717 Click image for larger version

Name:	20260510_200227.jpg
Views:	81
Size:	143,4 KB
ID:	1962716 Click image for larger version

Name:	20260510_200159.jpg
Views:	74
Size:	151,7 KB
ID:	1962718 Click image for larger version

Name:	20260510_200206.jpg
Views:	73
Size:	169,7 KB
ID:	1962722 Click image for larger version

Name:	20260510_200117.jpg
Size:	194,2 KB
ID:	1962719 Click image for larger version

Name:	20260510_200036.jpg
Size:	192,0 KB
ID:	1962720 Click image for larger version

Name:	20260510_200245.jpg
Views:	75
Size:	202,2 KB
ID:	1962721

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Put it in your pipe and smoke it , wil wss zeggen stop van praten, maar dat hoeft niet hier, ziet r lekker uit, kan het bijna ruiken meer van dit !

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Heerlijkk!!

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ze beginnen al frost te ontwikkelen. Nice!
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

18/05/26

3 × apple fritter
      3 × white widow

Dag 39 effectieve bloei

Bijna 6 weken

.... amai.... al mn wiet is op.... al mn knipafval is ook al verwerkt tot hash...dus echt alles is op... en mn eerste gedacht was :" ik wacht wel ff tot mn nieuwe wiet klaar is...Geen zin om zotte dingen te doen om te kunnen blowen...." ik heb ook echt wel heel erg veel aan het blowen geweest...wellicht de reden dat het op is... ik moet toegeven dat ik er de eerste dagen toch een beetje onrustig van werd, zo van het totaal niet blowen.... Bijna toch zotte dingen gedaan om aan wiet te geraken....Maar dan lijk ik zo .... verslaafd.... en dat wou ik toch een beetje vermijden.... maar zeker na die 5 gram amnesia haze en daarna nix meer was ik echt een beetje aan het flashen van de ontnuchtering... ik ben nu een 5 tal dagen nuchter en nu is het eigenlijk wel lekker,zo nuchter zijn. Geweldige slaap, formidabele dromen, keigoe uitgerust helder fris kopje! HOZAA! Dus ga ik de rest van de rit ook gewoon uitzitten en mn blowgedrag misschien toch een beetje aanpassen als mn verse wiet klaar is. Misschien geen 5 bijna pure dikke jointen per dag meer, maar 1 pure dikke joint per dag of zo. Misschien ook niet elke dag, wie weet...? En stoppen met tabak.... misschien gewoon terug beginnen vapen en geen rook meer inademen....

af en toe eens de boel omgooien kan geen kwaad.

Name:	20260518_162503.jpg
Views:	68
Size:	146,8 KB
ID:	1963181 Click image for larger version

Name:	20260518_162544.jpg
Views:	64
Size:	161,7 KB
ID:	1963182

zo nuchter als een gipsplaat. Alcohol doe ik sowieso niet meer. Nuchter nuchter nuchter.... Het is me wat!

Comment

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Ik vind mezelf eigenlijk een beetje te mager, dus een paar kilo erbij kan geen kwaad. Bij de jaarlijkse medische controle op mn werk zegt de dokter altijd dat mn bmi perfect is, en dat ik gezegend ben met een perfect metabolisme. Ik weeg nog altijd gewoon evenveel als toen ik 20 jaar was. Ik eet keiveel en er komt niets bij. Snelverbrandend motortje. Lijkt me sterk moest stoppen met roken dat veranderen....

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Een doorjager noemen ze dat ook he, dat is puur metabolisme idd, roken of niet. De manier waarop je stopt is ook niet onbelangrijk, de drang ernaar, en de (oxidatieve) stress die je hebt of niet, bepaalt ook wss hoeveel je tabak vervangt door
        voeding. Er zijn trucjes om die verbranding te versnellen, gelijk hoe . En maag en darmbioom zijn even belangrijk al dan niet belangrijker! De juiste probiotica kan wonderen doen. Ik denk zelfs aan , als je stofwisseling niet veranderd, dat dat aantoont dat je bioom juist blijft werken , de meeste mensen voelen een verandering rond de 30-40 jaar, en voor mij is dat een teken om op te letten, wannneer bij een goede werking, slechte stoffen juist verwijderd worden, bij verandering krijg je ophoping van slechte.

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Wesley pipes , je suis ectomorf!
    • Nederhigh
      Super Grower
      Lucky Member
      • Apr 2012
      • 1834

ik heb ook echt wel heel erg veel aan het blowen geweest...wellicht de reden dat het op is...
      fuck vandaar. Herkenbaar probleem.

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Overkomt de besten.

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Heeel herkenbaar
        Weg die tabak en lekker vapen is mijn advies..

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Ik HEB een storz & bickel "Mighty+" in mn schuif liggen, dus dat komt wel goed!
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

Net op bol een klein goedkoop full spectrum kweeklampje met timer en dimmer besteld, en ook nog een extra warmtematje erbij gekocht. Dan kan ik al een beetje voorkweken ipv wachten tot mn potten half leeg zijn...

hozaa!

Comment

• Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

21/05/26

3 × white widow van Zamnesia
      3 × apple fritter van Zamnesia

Dag 42 effectieve bloei

Op de kop 6 weken gepasseerd!

Ze drinken precies een beetje minder.
      Ze zien er allebei echt yummie uit vind ik.
      Ze ruiken allebei bangelijk.
      De white widow's hebben uniforme toppen voor zover ik kan zien.
      Bij de apple fritters zijn het precies ander soortige toppen per plantje.
      Het apple fritter plantje met de gebroken hoofdstam heeft de grootste en de mooiste toppen vind ik.
      Bij de white widows is er een plekje mos aan het groeien. Vant weekend eens wat lavameel bijkappen.

Wiet zal er zijn. En het gaat lekker zijn!

Foto's!

Apple fritter

Name:	20260521_195357.jpg
Views:	52
Size:	90,1 KB
ID:	1963327 Click image for larger version

Name:	20260521_195318.jpg
Views:	50
Size:	137,4 KB
ID:	1963329 Click image for larger version

Name:	20260521_195234.jpg
Views:	53
Size:	97,2 KB
ID:	1963330

White widow

Name:	20260521_195054.jpg
Views:	48
Size:	112,1 KB
ID:	1963328 Click image for larger version

Name:	20260521_194740.jpg
Views:	49
Size:	108,0 KB
ID:	1963331 Click image for larger version

Name:	20260521_194729.jpg
Views:	48
Size:	186,5 KB
ID:	1963332

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bangelijk?

Interessant

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Bangelijk = geweldig

Zo goed dat je er bijna bang van wordt

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Soms vergeet ik dat ik hier voornamelijk met Ollanders bezig ben
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

....kheb een impulsieve aankoop gedaan....

Name:	zamnesia-kweektent-compleet-100x100.webp
Views:	47
Size:	11,2 KB
ID:	1963352

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Nice! 60x60? En welke merk is dat

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bangelijk!

Ik probeer mee te komen met de nieuwe termen van deze tijd, misschien is het misplaatst hier
        Hehehe

Kwanta costa?

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Aura!
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

Zamnesia !

....i know....

impulsief
      De Zamnesia kweektent compleet 100×100 is er voor ambitieuze en gevorderde kwekers die meer opbrengst willen zonder grote kweekruimte. Dankzij extra hoogte en oppervlak is er plek voor 2–5 planten en geavanceerde training. Toch blijft het plug-and-play: alles wat je nodig hebt om te starten zit erbij.

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Droogkastje. Ook belangrijk.

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Autoflower erin zou leuk zijn haha

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Ik herinner me net van toen ik begon met wiet kweken dat autoflowers echt compleet kut zijn om te kweken in de mgb...Dus dat ga ik zeker niet nog eens doen. Nog liever een feminised sativa in de mgb dan een autoflower
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

Hahahahahahahaha....
      kreeg ik net een bericht dat mn pakket geleverd is....
      ....in de brievenbus....
      Ik dacht: zo een complete kweekset past toch niet in mijn brievenbus....?!

....Hebben ze enkel de monsterbudmix al opgestuurd...

Klojo's

In plaats van alles samen te rapen en samen op te sturen

Maja, komt wel snor. Het is niet dat ik vandaag al wou beginnen in die tent.

Comment

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Zal wel vanaf verschillende locaties komen..
        Monster bud mix ga ik trouwens ook gebruiken. Ben benieuwd.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Andere pakketdienst voor grotere paketten, zal dat zijn , mix met gewone post, tent met dpd ofiets ?
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

Takketoelli
      Welke potgrond gebruik jij nu ook alweer om met de biotabs spulletjes te kweken?

ik sta op het punt om een nieuw voorraadje potgrond in te slaan. Eventueel een keertje iets anders dan de promix van plagron, maar onbemeste grond kopen is blijkbaar ne lastige. Of iemand anders suggesties?

help!

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Tegenwoordig is het makkelijk om je goed in te lezen vroeger moest je t uit boeken halen nu staat alles op t internet.
        Dit is ook interessant leesvoer

Eigenlijk zoals t was en hoe t hoort te zijn

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Bwoah, toen ik als 20 jarige mn eerste plantje in de tuin van mn moeder had staan had ik totaal geen idee waar ik informatie kon vinden. Ik legde ook de link niet met hetgeen iedereen in mn familie altijd al deed in hun groententuin. Ik denk dat ik toen alleen gefocused was op wiet ipv het plantje. Het is pas toen ik 6 jaar geleden in de mgb begon te kweken dat het begon te dagen wat er nodig is om planten groot te brengen. En daardoor wiet te hebben. Het duurde toen nog een tijdje voordat ik door de bomen het bos zag in de belachelijke hoeveelheid info op internet, dikwijls ook tegenstrijdig en dikwijls ook niet waar. JD bleek voor mij toch wel de beste bron van informatie met al die kweekverslagen en al.
        Nu ben ik wel klaar om boeken te lezen over het onderwerp voel ik, en zou ik de boeken ook kunnen vinden. Vroeger las ik boeken over drugs en andere hocus pocus

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Grow Co deze ga ik es lezen , zeer interssant , thx !

Ik was dat van guano en lava vergeten, ik had es een ronde met mycorizza en trichoderma en hoewel de werking pas na een maand of 2 zou beginnen, was het denk ik ook door een paar toevoegingen dat alles sneller en robuster was . Als het bodemleven door andere dingen gesteund word , werkt alles beter, denk ik. Opwaarderen van oude grond is meestal met wat meel en guano, en is mss de kracht erachter , ipv slechter is oude grond beter . Kzie mijn dames nu met wat gier genieten van de bodem . Trich en myco mss ook opnieuw in de toekomst hier.
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

...Amai...

Vannacht gedroomd dat ik achtervolgd werd door een gigantische boze bruine beer... ik kon me nog net verschuilen in een krottig, klein caravanneke... maar elke keer dat ik mn neus terug buitenstak stond die beer daar weer... Echt fucking groot, zo'n bruine beer...met van die grote slijmslierten uit z'n bek als hij brult... intens! Ik ben nog altijd half van m'n melk...

De nuchterheid begint nu echt fameus toe te slaan!

Goeie stuff!!!

wellicht moet ik eens wat meer buitenkomen en babbeltje doen met de gigantische boze bruine beer en merken dat het gewoon een knuffelbeertje is....

Dat, of Rusland staat op het punt om een invasie van België te doen...

Last edited by Captain fantasy; 4 weken geleden.

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        En kijk , 2 vd 3 wietrokers , droomt wel, dus technisch gezien willen we dat claimen dat ik niet meer droom door wiet, geraken we er al ni meer. Kom defensief over he is ni de bedoeling . Maar al veel over dit gedacht , mss ook gedroomd . Mss droom ik nog , weet ik niks , mss is het gewoon een fout in de herinnering vd droom. Dan de discussie over diepe slaap en rem en wiet , dont get me started

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Sja, ik heb al 2 weken ofzo niet meer geblowd. Ik ben er wel zeker van dat iedereen gewoon droomt hoor, maar zo levendig als afgelopen nacht, en het heel de boel onthouden is echt al heel lang geleden....

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        In het algemeen droom je met blowen niet of nauwelijks
        Dus kan heel goed dat je nu weer dromen ervaart
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

Hihihi, morgen worden er 2 pakketten van zamnesia geleverd! Perfect, want ik ben morgen heel de dag lekker thuis! Hoef ik mn kweekgerief alvast niet in het postkantoor, in de pizzeria of krantenwinkel gaan zoeken!

HOZAA!

Comment

• Captain fantasy
        Editing a comment
        De post.nl dude die mn pakjes in mn garage binnen sleurde was niet blij met het gewicht van de pakjes. Ik verstond er geen reet van, want het was een Oekraïner of een Hongaar of iets van die strekking. Maar het was duidelijk dat hij keihard aan het vloeken was. De janet, ZO zwaar waren die pakken nu ook weer niet. Alles vlotjes naar m'n zoldertje gebracht. Straks eens opendoen se. Eerst een hapje eten maken

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Idem
        Zo pissig dat ie de doos neersmeet en deze openscheurde. 'Je zei net dat het kattenbakvulling was" zag ik hem denken
        Dus ik bestel geen grond meer
        Leuk man
        ?

• Captain fantasy
        Editing a comment
        Pffff, toch niets mis met grond bestellen?

Schandalig dat hij je doos neersmeet en openscheurde....

wasmedaneitochallemoal...

Tis van den hound zen kloten....

Pakjesbezorgers zijn princesjes ofwa?
    • Captain fantasy
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2020
      • 853

28/05/26

Gestart met het ontkiemen van 6 zaadjes!

3 × Pink rosay van Zamnesia
      3 × Kalini Asia van Zamnesia

Hozaa!

Comment

• Captain fantasy
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2020
        • 853

Alle spullen zaten mega goed verpakt, en er zit een superduidelijke handleiding bij voor elk onderdeel.
        De lamp, de clipfan en de afzuiging worden allemaal aangesloten op de "climatecontroller" vanwaar ik dan alles lekker simpel kan regelen. Geen WiFi gedoe, geen AI gedoe, gewoon lekker simpel!

Precies nen minigrowbox maar dan pakken groter en handiger!

i like it!

Comment

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Geen foto, geen tent, controller, lamp, ...

• Captain fantasy
          Editing a comment
          Komt omdat ik elk individueel pakje nog niet geopend heb. Gewoon ff gepiept en de handleidingen eruitgepakt. Morgen eerst een beetje opruimen en plaats maken. Geen stress Kelderkastje!
      Bezig...