Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek swiss cheese

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Microkweek swiss cheese

Korting op 420shop
    Yo draaiers,

Om toch ook mijn steentje bij te dragen aan al het leesvoer hier zal ik een niet al te uitgebreid kweekverslagje bijhouden van mijn eerste microkweekje.

Ik heb een kastje gemaakt met de afmetingen 50x70x70, waarvan de binnenkant wit geverfd met epoxy.
    De lamp is een duo fluor 2x 80 watt, de afzuiging dmv 2 pc fannetjes.
    De pot is een dichtgemaakt stapelkrat, die ik volgegooid heb met light mix potgrond.

Verder gebruik ik geen koolstoffilter, dat kan altijd nog als het echt te erg begint te meuren.
    ik heb 3 reguliere swiss cheese zaadjes na 3 weken groei op 12-12 gezet, hoop er maar op dat het ook 3 vrouwtjes zijn

momenteel zitten de groeilampen er nog in, maar over een week of 3 vervang ik de ene voor een bloei lamp, en zodra er toppen in het spel komen de andere ook.

hier een fotootje voor het idee. 2012-02-29 16.44.57.jpg2012-02-23 20.34.19.jpg

Ik ben benieuwd of dit een beetje een succes gaat worden, en tips en hints zijn uiteraard altijd welkom.

inmiddels verblijf ik,

bolderbast

Re: Microkweek swiss cheese

oeps, misschien kan de admin dit kweekverslag even verplaatsen naar micro kweekverslagen ?

Comment

Held..

Comment

Ik heb je thread verplaatst naar Micro Kweekverslagen. Heel veel succes met je microkweekje!
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

ziet er netjes uit! dat het maar een mooie kweek mag worden!

veel plezier en succes!

Comment

hoe gaat het met je planties?>

Comment

Mooi kastje man, zou toch voor een filter gaan, meuren zullen ze toch

Comment

yo smokers,

We zijn inmiddels twee weken verder en eigenlijk gaat het van een leien dakje. De dames (en heren?) staan er trots en fier bij.
                Ik kwam afgelopen week tot de ontdekking dat er een aantal pinnetjes van de tijdschakelaar ingedrukt waren, ik verdenk oprecht de kat van deze ellende.
                De dag bestond ineens uit 12 uur gevolgd door een nacht van 4 uur, weer 3 uur licht en daarna weer 5 uur donker. Ik hoop dat ik het tijdig opgemerkt heb en niet pas de 4e dag ofzo..

Verder heb ik niet de indruk de dames zich er veel van aangetrokken hebben.

Als dat het geval is verwacht ik komende weer de eerste bloeiverschijnselen te kunnen zien. Zo stonden ze er gisteren bij:

2012-03-08 10.43.38.jpg

Ik vond dat er te veel grote bladeren waren die onnodig veel licht weg nam voor de nieuwe scheutjes, dus ik heb hem de schaar ter hande genomen en ze lichtelijk gesnoeid:
                2012-03-08 20.39.39.jpg
                Misschien een beetje te fanatiek maar dat trekt vast allemaal wel weer bij.

Dat was m weer, ik hou op de hoogte of ik balletjes te zien krijg te ja of te nee.

groente

Comment

dat licht is niet zo erg, zulke schemas worden zelf opzettelijk gebruikt door sommigen.

Bij zulke plantjes knip je geen bladeren weg die niet opgedroogd of afstervende zijn, dit is een doodzonde tegen het plantje.
                  beter zet je ze dan iets wijder uit elkaar, maar laat ze gaan en ze zullen netzogoed het licht opzoeken of afsterven als ze niet genoeg licht krijgen.
                  maar gezonde bladeren laat je dus hangen.

ze zien er wel goed uit .

grtn

Comment

Betty verdient gewoon een rotschop, loeder dat t is..

Beter doe je niet teveel eraan pik, blaadjes trekken nog wel beetje bij..
                    Plantje heeft wel blad nodig.. Dit is meer snoeien..

Smookse

Comment

Inderdaad erg kort gewiekt dit! Een trimbeurt op zijn tijd mag wel, maar een brazillian wax als dit kan een plant de nek om doen. Dan nog niet te spreken over de stress door licht (die je nu versterkt door de halve plant weg te knippen) die kans op een herma flink vergroot.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Suc6 buurman Bolderbast!
                        sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Dag lieve kijkbuiskindertjes,

Vandaag zijn we weer een week verder, en tot mijn grote vreugde hebben de dames zich niets aangetrokken van mijn ietwat overmatig geknip en zitten ze al weer vol in het blad. Ik heb de takken nu ook al verspreid over het netje uitgetrokken en het lijkt al op een aardig groen schermpje.
                          2012-03-16 17.48.36.jpg

Ook denk ik al gezien te hebben dat het 3 dames betreft, al moeten jullie me daar niet op vastpinnen.
                          2012-03-16 17.49.42.jpg
                          Je ziet de eerste haartjes dus, op alle drie; maar gek genoeg kan ik geen foto meer uploaden deze ronde.

Vandaag een groeilamp vervangen voor een bloeilamp, en vraag me af of ik beter niet alleen maar rood licht erop kan zetten nu de topjes gaan komen, en de andere dus ook zal vervangen.

Ik voed nog steeds helemaal niks bij, maar zodra ik ga zien dat ze minder groen beginnen te worden geef ik hy-pro terra, zowel geschikt voor groei als bloei.

Veel zinnigs valt er verder niet over te zeggen, misschien iemand wijze raad m.b.t de voeding?

tjou tjou

Comment

meten=weten

Comment

Jo meneer uil,

Staan dr goed bij ouwe!
                              Witte haartjes is vrouw, dus dat is dan 3x mooi.
                              Zou m tot 3e week 12/12 met blauwe of 2 verschillende buizen doen daarna alleen die 2100K
                              Neem wel wat voeding voor uwer mee dus dat kom goed.

Smookse

Comment

Bezig...
                              X