Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek (kan wel wat hulp gebruike)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste kweek (kan wel wat hulp gebruike)

    Korting op 420shop
    Hallo Mense,

    Had nog zaadjes ligge in me kamer (2jaar oud maar ze dede het nog)
    het zijn skunk zaadjes volgens mij, vrouwtejs en mannetjes en heel oud dus zal mij beniewe of het wat word.
    Heb ze 2weke terug geplant en op me vensterbank gezet, ze zijn niet echt snel gegroeid tot nu toe..

    Omdat ik een heel k;ein hoekje ervoor heb wor dhet een mini soort van kas. Ik heb zelf een klein frame in elkaar geprutst en ben van plan die binnekort om te bouwe tot een mooi klein kastje, door middel van alles met hout en plexiglas om te bouwe tot een stevig (luchtdicht) kastje, en daar dan ook lampe en een afzuigertje bij te plaatse.

    Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebbe, ik ben namelijk nog op zoek naar een afzuigertje, een goede lamp tl of een paar spaarlampe en iets om de temperatuur te mete in me kasje.. dus als iemand iets weet dat goedkoop is hoor ik het graag.

    Zal zo ff fotos neme en erop zette zodat mense het ook nog gaan leze
    Last edited by oost; 28 October 2008, 22:22. Reden: -

    #2
    Hier de fotos van de ruimte die ik heb en het frame wat ik gemaakt heb,
    ik heb alles met isolerende chromen (?rol? weet niet precies had het ligge, heb het ooit gebruikt voor onder een laminaatvloer te leggen) en alles binnen afgetapet met chromen zwart/wit tape, en buite kant met pvc buizen en ducktape VAN DE ACTION(NOOIT BIJ DE ACTION TAPE KOPE DAT IS EGT KK TAPE) vind ik temiste :p

    hier de fotos:






    fotos van de planten ga ik nu ook make kunne jullie kijke of ze er een betje goed uitzien

    Comment


      #3
      Hier zijn ze dan me schatjes




      Ze zijn een beetje slap vraag me af dhoe dat komt, en die kleine lange die is pas 5dage oud dus die is nog wat kleiner jah..
      de lamp die ik gebruik is trouwens 40wat..

      Tips enzo zijn welkom!

      Comment


        #4
        he oost,

        Kijk even naar je ec en ph waarde en ik zou tog voor iets meer watt gaan als ik jou was en hoeveel literpotten zijn dat? Ook lijkt me de hoogte van je kastje een probleem te worden want dat ga je nooit redden met een lamp erboven denk ik.

        M.v.g. Tonnetje

        Comment


          #5
          tonnetje bedankt,
          ik heb je plantage gezien ziet er echt mooi uit mijn complimenten!

          mijn kastje is nu 70cm hoog en kan max. 80cm worden, ben daarom op zoek naar zaadjes van een kleine plant.. en ook naar manieren om me planten klein te houden.

          potten zijn 20Q bij 15 ofzo.. denk dat ze 3liter zijn weet niet precies,
          heb van deze potjes met aflek bakken, dus vraag me af hoeveel wat ik daarvoor nodig zou hebben. (het liefst met een paar spaarlampen)
          en hoe kan ik de ec en ph opmeten en wat zijn de standaarden hiervoor.. ik zal wel eerst even kijken op andere topics want dnek dat het hier vast wel staat

          Comment


            #6
            ja het is idd een mooie kastje dat geef ik toe maar wat wel zo is dat jouw topic in de verkeerde rubriek staat ik zal deze helaas moeten verplaatsen naar het micro gedeelte

            waarom : je kastje en de lampen die je gaat gebruiken (tl of spaarlampen)

            Comment


              #7
              geen probleem darkiess, zet hem maar in een andere rubriek..
              maar snap niet echt dat je vraagt: ''waarom : je kastje en de lampen die je gaat gebruiken (tl of spaarlampen''

              ik ben namelijk nog aan me kastje aan het bouwe..(heb net vanavond het ''dak'' erop gezet en een timer erbij gekocht), zodra ik me kastje in orde heb bv. me lampen, mijn nieuwe zaadjes enz. dan gaat het echte werk pas beginne natuurlijk

              Maar tot die tijd hou ik jllie wel op de hoogte over mijn kastje en skunk plantjes.

              Comment


                #8
                Dat is geen vraag. Vragen eindigen met een ?

                Darkiess heeft gewoon de reden genoemd.

                "De reden: je kastje en de lampen die je gaat gebruiken (tl of spaarlampen)"

                Zeg maar
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  de reden voor dit kleine kastje is omdat ik het per se in me slaapkamer wil doen en die niet zo groot is.. (ivm eventuele stank en dergelijke )en ik niet zoveel geld uit wil geven aangezien dit eig meer een expiriment is.

                  ik ik zat te denken om spaarlampen te gebruiken omdat ik heb gehoord dat die wat meer warmte afgeven + minder stroom gebruiken dan tl

                  Echt een relaxte site dit trouwens, zo veel geleerd nu ik ff rond zit te kijke (y)

                  Comment


                    #10
                    Mooi, zo hoort dat. Als je andere vragen hebt horen we het vanzelf
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      jah ik had eig nog 1 vraag, kon dit ook nergens vinde maar waar kan ik een goede/goedkope digitale thermostaat kope voor in me kas?

                      maar ga nu iig pitte, Laterz

                      Comment


                        #12
                        Thermostaat of thermometer?
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          mijn fout ik bedoelde een thermometer.. als iemand een goede winkel/merk/type weet dan weet ik waar ik op moet lette en hoeveel geld zon ding ong kost.. voordat ik er 1 bestel op internet (heb ze gezien voor +/- 20,- dit lijkt me beetje duur)

                          Comment


                            #14
                            Zelfs bij de Blokker kun je ze vinden. Of bij een bouwmarkt bij de tuinspullen. Van 15 tot zo veel je maar wil. Ik ben niet erg ervaren maar ik denk dat het fijn is om te weten wat je schommelingen zijn. Afhankelijk van de plaats waar het kastje staat natuurlijk. Je hebt al een min-max termometer voor eerder genoemde prijs.
                            Hoop dat je er wat aan hebt en veel succes.
                            "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                            Medigebruiker

                            Comment


                              #15
                              jah bedankt kim, ik ga vanmiddag wel even kijken voor een thermometer bij de praxis of gamma, moet toch nog 2 gloeilampen halen voor erbij te zetten..

                              heb net lampen erin gebouwd en alvast plek gemaakt voor een pc-fan,(moet alleen nog een fan en bolletjes kope)

                              Edit: Gelieve niet te dubbelposten, gebruik a.u.b de edit functie als je nog iets vergeten bent. -S-

                              afgemeten kom ik uit op een ik ruimte voor de plant van max. 60cm hoog...
                              (met +/-10cm ruimte tussen de lampen en de plant , is is dit goed of slecht?)

                              iemand tips om mijn planten klein te houden, en wat voor soort zaadjes ik daarvoor kan gebruiken?
                              Last edited by Smokey; 29 October 2008, 15:20.

                              Comment

                              Bezig...
                              X