Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek NL5 haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hoeveel ml op hoeveel Liter staat normaal op de fles van de voeding.
    Check even Grow Shop Alien, daar heb je keus zat in Merken.
    "Canna" word veel gebruikt en is ook niet zo duur. Nu zeker nog niet voeden, er zit nog genoeg in de grond. Anders ga je ze mss overvoeden.

    Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
    ik heb zo mn twijfels of hij het daar mee gaat redden 40cm tenzij hij ze gaat toppen en scroggen
    Hij heeft in zijn vlede post gezegt dat hij 70 cm heeft. (Klaasjan ook)


    Peace

    Comment


      #17
      uw kastje ziet er heeeel nice uit. succes.
      nice pics by the way

      Comment


        #18
        Even een update:

        De plantjes zijn nu hun 2e week ingegaan en zijn zo'n 12cm groot (zie foto's).
        Het rechter plantje is de voorbije dagen wel scheef gaan groeien, hij zoekt het licht van het ander plantje denk ik aangezien er een andere lamp boven hangt (ga er morgen dezelfde insteken).
        Ik heb vandaag ook een extra spaarlamp in de kast geplaatst, tussen de plantjes in (20W, 1300 lumen, E27 fitting). Dus, nu heb ik 3 spaarlampen die samen 37W geven en 2125 lumen geven. Ze zijn alle drie warmwhite omdat ik ze niet graag teveel zie groeien (plaatsgebrek). Zou dit voldoende zijn?

        Ik ga volgende week ook wat voeding van Canna halen in de growshop. Iemand een idee wat ik het best kan kopen?

        Foto's:

        Linkerplantje (2weken)


        Rechterplantje (2weken)


        Ik vroeg me af of ze wat op schema liggen qua grootte,...

        Alvast erg bedankt voor de reacties!

        Groeten,

        Thomas
        Last edited by thomas9; 27 November 2008, 12:00.

        Comment


          #19
          ze zien dr in ieder geval gezond uit ,groeien goed.wat voeding van canna :terra vega (groei)en terra flores (bloei)is in principe genoeg.wil je er meer uithalen kun je nog canna boost enpk 13/14 toevoegen.mzzl

          Comment


            #20
            Mooie kindjes heb je daar, die ene kan je een steuntje geven

            Comment


              #21
              UPDATE:

              Er hangt nu een andere spaarlamp boven het plantje dat wat scheef hangt dus hopelijk gaat ie nu wat rechter komen.
              Ik heb ook stokjes gehaald om ze wat te leiden.

              Groeten,

              Thomas

              Comment


                #22
                kan ook wel wat tips gebruiken

                Oorspronkelijk geplaatst door klaasjan87 View Post
                ziet er prima uit, je kunt ze al wel op +/- 5 cm hoogte hangen met spaarlampen, dan stretcht die ook niet meer zo erg.

                ik hoop dat het gaat passen in dit hokje met dwarfen en scroggen, 40 cm hoogte is wel erg laag.

                succes ermee
                hallo

                ook ik ben pas begonnen, dit in een kast met tl lampen, kan je me wat raad geven bij het kweken? graag had ik wat specifieke vragen gesteld maar weet niet waar of hoe...

                kan het met tl lampen
                wanneer begin ik voeding geven
                heb je een tip als lamp buiten die zware kweeklampen
                hoe hoog hang ik de lamp van m'n plant

                enz. ik kan nog veel hulp gebruiken en wil het ook goed doen ben eventueel wel bereid wat te investeren in wat materiaal om het kweken te vergemakkelijke...

                groeten

                Comment


                  #23
                  In principe kan je met elk soort verlichting kweken maar je opbrengst zal dan ook zeer verschillen (licht=gewicht). Een gloeilamp bvb geeft 95% warmte en slechts 5% licht, hier zal je dus niet veel (lees: bijna geen) opbrengst van hebben en is dus sterk af te raden. Het aantal Watt en lumen is erg belangrijk.
                  Ook moet je kijken naar het 'soort' licht dat ie geeft: warmwhite (goed voor de bloei) of coldwhite (goed voor de groei).
                  - Je plantjes kunnen het best zo'n 5cm van je lampen staan. Hoe verder het licht, hoe uitgerekter de plantjes zullen worden.
                  - Geef je plantjes vooral niet teveel water, ik heb hier eens gelezen dat het verzuipen van je plantjes de hoofdoorzaak is waarom een kweek mislukt. Hetzelfde geldt voor voeding: overvoed je plantjes niet. Vanaf wanneer je voeding mag beginnen toe te dienen weet ik niet, moet je ff wachten op een antwoord van iemand met meer ervaring.

                  K hoop dat de uitleg je wat helpt maar wacht zeker op iemand die er meer van weet als mij, k ben ook nog maar een beginneling

                  Groeten,

                  Thomas

                  Comment


                    #24
                    Heb juist nog enkele foto's getrokken van de plantjes. Ze zijn niet echt groter geworden (+- 12cm) maar ze krijgen wel meer blaadjes.

                    Foto's:

                    Links:


                    Rechts:


                    Vooral de rechtse blijft wel scheef groeien, de linkse iets minder, ze loopt ook wat achter op haar zus.

                    Groeten,

                    Thomas

                    Comment


                      #25
                      Hallo!

                      De plantjes zijn nu hun 3e week ingegaan. Ze zijn niet meer echt gegroeid (+- 13cm)
                      maar hebben wel weer wat meer blaadjes gekregen.
                      Ze staan nu zo'n 10cm van de lampen af. De rechtse blijft wel wat achterstand hebben op haar zus.
                      Ik zag vandaag ook in de oksels van de plantjes kleine uitstulpingen (zie laatste foto). Ik vroeg me af wat dit was.
                      EDIT: laatste foto is verwijderd, excuses hiervoor

                      Foto's:

                      Linkerplantje (week 3)


                      Rechterplantje (week 3)


                      Zien ze er nog gezond uit? Wat zou er beter kunnen?

                      Alvast erg bedankt voor de reacties!
                      Last edited by thomas9; 27 November 2008, 12:02.

                      Comment


                        #26
                        Ziet er mooi groen uit, wel stretchy. Probeer de lampen op 5cm van je plantjes te houden. die "uitstulpingen" zijn de zijscheuten.

                        Peace

                        Comment


                          #27
                          zien er goed uit alleen ietsie gestrechts wat je kan doen is een hoopje aarde maken rond om je stammetje dan kunnen ze mischien op hun eigen staan

                          Comment


                            #28
                            Bedankt voor de reacties
                            Vandaag merkte ik dat er een paar blaadjes zijn die er maar wat slap bijhangen.
                            Weet iemand aan wat dit kan liggen?

                            Comment


                              #29
                              hoe groot zijn die potjes?? zijn die niet al lang volgeworteld??

                              hoe vaak en hoeveel geef je water?? en hoe reageren de planten daar op??

                              groet

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X