Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek NL5 haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    potten zijn dan nu nog goed, maar wel veels te veel water als je het mij vraagt, nu staan je wortels bijna altijd zeiknat. das nie goed

    groet

    Comment


      #32
      Heeft iemand een idee hoeveel water moet ik ze dan ongeveer moet geven?

      Comment


        #33
        Moet je zelf voelen.

        Steek je vinger in de grond en voel of deze nog vochtig is, zonee moet je water geven. Je kan ook de pot opheffen wanneer ze droog staan en wanneer je water geeft, zo kan je het voelen wanneer het water uit de grond is.

        Peace

        Comment


          #34
          oke cava
          merci

          Comment


            #35
            Hallo!
            ff een vraagje: ik zou deze week men plantjes willen verpotten omdat ze nogal gestrecht zijn zodat ze wat steviger worden. De pot is echter nog ni volgeworteld dus ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
            Ook zou ik ze terug in dezelfde pot willen verpotten, deze laten volwortelen en erna nog es overpotten naar een groter medium. Of raden jullie me aan ze direct in de grote pot te planten?

            Comment


              #36
              Ook zou ik ze terug in dezelfde pot willen verpotten, deze laten volwortelen
              Wat bedoel je precies? ik zie geen reden waarom je ze in een kleinere pot zou terugplaatsen.

              Je vraagt hoe je kan overpotten:
              Het beste is als je pot al goed doorworteld is, zo voorkom je dat een aardklonter afbreekt en wat wortels mee afscheurt.
              Hoe ga ik te werk? Ik neem het 'stammetje' tussen mijn vingers met mijn palm op de aarde, draai het potje om en hou de klomp dus met die hand tegen. Je duwt het potje met je andere hand (precies of je het masseert om de aarde te laten loskomen, ga vooral niet trekken aan het stammetje) zo komt het goed los . Dan steek je ze gewoon in je nieuwe pot die reeds voorzien is van wat aarde, je vult gewoon aan tot aan de lobblaadjes mocht je vinden dat ze wat gestretched zijn . En klaar is kees

              Good luck!

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #37
                Ik bedoelde daarmee om ze niet in een groter medium over te potten maar hetzelfde als ze nu inzitten omdat de pot toch nog niet volgeworteld is.
                Bedankt voor de uitleg, ik ga er deze of volgende week eens werk van maken zodat ze toch wat steviger zitten!
                Last edited by thomas9; 19 November 2008, 12:43.

                Comment


                  #38
                  Update:

                  Vandaag merkte ik dat de linkse pot volgeworteld was. Ik heb deze dan ook verpot naar een groter medium maar ze heeft wel wat wortels verloren (eerste keer). Ik hoop dat ze er snel bovenop geraakt.
                  Ik had ook nog een vraagje: nu het plantje in een grotere pot zit, moet ze dan ook meer water krijgen zodat alle aarde verzadigd is? Of moet ik gewoon dezelfde hoeveelheid water toedienen?

                  Alvast bedankt voor de reacties!
                  Last edited by thomas9; 27 November 2008, 12:04.

                  Comment


                    #39
                    als ik jouw was zou ik je lampen horizontaal hangen dan krijgen ze meer licht en krijgen ze licht van alle kanten en gaan ze niet scheef groeien maar ze zien er goed uit hoor

                    Comment


                      #40
                      Bedankt
                      Ivm de lampen: de twee erboven staan horizontaal maar de middelste lamp krijg ik alleen maar zo in mijn kastje

                      Comment


                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door thomas9 View Post
                        Update:

                        Ik had ook nog een vraagje: nu het plantje in een grotere pot zit, moet ze dan ook meer water krijgen zodat alle aarde verzadigd is? Of moet ik gewoon dezelfde hoeveelheid water toedienen?

                        Comment


                          #42
                          Owkay, merci! K zal er op letten

                          Comment


                            #43
                            dat ziet er hier al heel erg mooi uit! ik volg (al even)!
                            en ben ervan overtuigd dat de buds heerlijk gaan smaken

                            rook ze nog seedmate!

                            Comment


                              #44
                              Hallo,

                              Bij deze een kleine update over de plantjes.
                              Ze zijn vandaag hun 4e week ingegaan en zijn zo'n 15cm groot.
                              Het linkse plantje heb ik vorige week verpot maar heeft wel wat wortels verloren, ze lijkt er zich gelukkig niet echt veel van aan te trekken. Twee blaadjes hebben wel een bruine rand gekregen (zie laatste foto) weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik dacht dat ze ofwel wat verbrand waren van de lamp hoewel ze er niet tegen kwam ofwel dat ze te weinig water kreeg..
                              Het rechtse plantje groeide de voorbije weken wat schuin naar het licht toe maar ze is nu goed rechtgekomen.
                              Ze hebben nu allebei een aantal 7-vingerige blaadjes, De linkse heeft ook twee 9-vingerige blaadjes gekregen. De stammetjes zijn ook al wat dikker geworden.
                              Ze staan nu allebei zo'n 5cm onder de lampen.

                              Zoals elke week, ook nu enkele foto's

                              Linkerplant (4de week)


                              Rechterplant (4de week)


                              Bruine rand van het blad


                              Zien ze er nog wat gezond uit?

                              Alvast bedankt voor de reacties!

                              Groeten,

                              Thomas
                              Last edited by thomas9; 27 November 2008, 12:05.

                              Comment


                                #45
                                Ze zien er gezond uit hoor,de bruine randjes kunnen te maken hebben met overvoeding maar nog niks om je zorgen over te maken .Voor de rest lijkt alles goed te lopen. Peace Out

                                Comment

                                Bezig...
                                X