Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek NL5 haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Bedankt voor de reactie
    De plantjes hebben nog zo'n 20cm plaats om te groeien, dus ik ga ze toppen denk ik. Ik vroeg me af of ik hiermee moet wachten totdat ze die 20cm gegroeid zijn of dat ik dit het best nu kan doen.

    Comment


      #47
      nee het is geen overvoeding sttevooh want hij gebruikt dat nog niet het kan zijn dat dat stukje verbrand is maar het zou geen kwaad kunnen

      thomas: als je nog 20cm over heb dan zou ik ze acuut toppen want haze is een sativa soortje en groeit behoorlijk dus ik zou het nog gaan toppen en gelijk de bloei in zetten

      Comment


        #48
        Darkiess: bedankt voor de reply, ik ga ze deze week dan nog toppen. Ik heb hier wel geen ervaring mee. Goed als ik morgen een foto post en je me aanwijst waar en hoe ik moet toppen?
        Over het in de bloei zetten: dat ligt een beetje moeilijk. Klopt het dat de bloeiperiode zo'n 7-8 weken in beslag neemt? Dan zit ik juist in mijn examens en zit ik niet vaak op kot. Ik zou hier toch graag willen bij zijn om alles op te volgen en ook ivm de geurhinder enz.. Zou het erg zijn als ik hier nog een maandje mee wacht?

        Comment


          #49
          Hier is de foto.

          @Darkiess: zou je me kunnen tonen waar ik zou moeten toppen en hoe?
          Alvast bedankt

          Last edited by thomas9; 27 November 2008, 12:06.

          Comment


            #50
            Update:

            De rechtse plant is nu ook verpot, ze is nu zo'n 13cm.
            De linkse plant groeit als kool: ze is nu 23cm.
            Dus toppen begint dringend te worden!

            Comment


              #51
              Vrienden,

              Zoals wekelijkse gewoonte, ook nu weer een update over de planten.
              De linkse plant groeit de laatste week echt snel, ze is nu 30cm, vorige week was ze nog maar 15cm.
              De rechtse plant is deze week overgepot naar een 10l medium, ze is nu 17cm.

              Allebei de planten hebben aan enkele bladeren wel wat bruine randen, dit heeft te maken met overvoeding denk ik want ze kregen dit de dag nadat ik ze overgepot had. Het blijft wel bij een 5-tal bladeren dus dit is niet zo'n ramp denk ik?
              De hoogte van men kast begint wel een heus probleem te worden. De linkerplant heeft nog zo'n 5cm plaats dus ik ga men kastje wat moeten uitbreiden.

              Kunnen jullie me vertelle of alles er nog goed uitziet, wat er beter kan, enz.

              Foto's:

              Linkerplant week 5 (30cm):


              Rechterplant week 5 (17cm):


              Samen:


              Alvast merci voor de reacties

              Comment


                #52
                DRINGEND:

                Weet iemand hoe ik de plantjes moet toppen?
                Ik heb de zoekfunctie van het forum al gebruikt en wat erover gevonden maar ik wil toch zeker zijn..

                Foto:


                Klopt het dat ik het aangeduide scheutje (wat tussen de laatste 2 blaadjes zit), eraf moet pitsen?
                Kan ik ook nog een internode naar onder gaan?

                Hopelijk kan iemand me helpen!

                Comment


                  #53
                  dat wat je hebt omcirkeld mag je er tussen uit pitsen!zodat er twee bladeren met steel overblijven!

                  Comment


                    #54
                    het gedeelte waar al je nieuwe bladeren vandaan komen
                    wat je dus hebt omcirkelt dat mag je wegjhalen
                    dat kan met een stanley mesje maar ik hou het liever op het weg pitsen omdat je dan een schonere wond hebt en dat je plant dan sneller geneest
                    als je hem/haar hebt getopt dan zal je getopte top zwart
                    maak je dan geen zorgen dat is heel normaal na 2 a 3 dagen zul je zien dat je 2 hoofdtoppen gaat krijgen

                    Comment


                      #55
                      Oke, eentje is er juist getopt.

                      Bedankt Darkiess en markster

                      Comment


                        #56
                        amaai ze groeien nogal precies ze zien er wel al lekker smakelijk uit!

                        succes nog!

                        Comment


                          #57
                          Bedankt!

                          Ik had enkele vragen ivm de bloeiperiode.
                          Aangezien de planten stilaan te groot beginnen worden, wil ik niet meer te lang wachten met ze te laten afbloeien.

                          - Nu vroeg ik me af hoelang de bloeiperiode van een sativa ongeveer duurt. Ik weet dat hieromtrent geen vaste regel bestaat maar ik had graag een idee hierover (ik zit met examens binnekort en moet hiermee dus wat rekening houden).
                          - Hoeveel groeien de planten nog als ze in bloei staan? Ik heb gehoord dat ze toch nog wel tot 1/3e van hun lengte kunnen verder groeien, klopt dit?
                          - Vanaf wanneer kan ik bloeivoeding geven? Ik dacht aan Canna Flores.
                          - Hoe zit het met de geurhinder? Ik zit op kot en dit kan wel een probleem worden.

                          Alvast erg bedankt voor de antwoorden

                          Groeten,

                          Thomas

                          Comment


                            #58
                            yow thomas

                            ja precies kan ik t je idd niet vertellen,maar reken op 10 tot 14 weken bloei. tklopt idd dat je plant nog een stuk zal groeien in de bloei en al helemaal met een sativa!
                            de bloeivoeding kun je gaan meegeven wanneer de eerste bloei verschijnselen er zijn.
                            cannaflores is een goede voeding gebruik ik zelf ook.
                            en euh ja die geur gaat wel een probleempje worden als je geen afzuiging hebt!

                            mzzl

                            Comment


                              #59
                              je hebt een geur verwijderaar op alien website staan maar wat ik doe
                              is van die hele overdreven geur potjes halen van airwick
                              bijvoorbeeld dennen of iets zoets...
                              en die zet je erbij dat heb ik ook
                              2 stuks en het helpt wel xD

                              Comment


                                #60
                                Bedankt markster en Darkiess!
                                Die potjes van airwick ga ik halen dan denk ik, dat de geur toch wat verdoezeld wordt (op een relatief goedkope manier).

                                Merci

                                Groeten,

                                Thomas

                                Comment

                                Bezig...
                                X