Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in tentje !!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dag medekwekers,,,

    Heb ruimte gebrek, de wortels van me plantjes komen onder de potten vandaan ik moet gaan vergroten maar hoe in godesnaam heb geen ruimte meer !?!?
    By the way, hoe moet ik overpotten ???

    Groetjes

    Comment


      #17
      Aan het ruimteprobleem kan ik weinig doen, uitbreiden dan maar?
      Overpotten is op zich vrij simpel als de planten niet zo groot zijn. Je moet gewoon het stammetje tussen je ring- en middelvinger nemen met je handpalm tegen de aarde, pot omdraaien (dus je houdt de aardeklomp tegen met je hand) en zo heb je het omgekeerd op je hand liggen. Dan neem je grotere pot en draai je voorzichtig het klompje om en laat je het MET ALLE VOORZICHTIGHEID in het nieuwe potje 'ploffen'. Zo heb ik het gedaan bij potten van 11L naar 30L en dat lukte, had wel de hulp nodig van iemand om de klomp wat tegen te houden. Maar bij kleinere potjes was dat geen probleem, het lukt je wel!
      Misschien kijken voor potten die gewoon hoger zijn, met een grotere inhoud dan wel... (weet niet of die bestaan maar ik denk het wel).

      Greetzzz

      Jona

      (Gelieve niet te dubbelposten maar de -EDIT- functie te gebruiken ).

      Comment


        #18
        Ik heb een vraag aan jullie:

        Op vele kweekverslagen lees ik de woorden Internodes & buds, kan iemand mij vertellen wat dit zijn ???

        Thnx alvast

        Comment


          #19
          internodes is waar er telkens 2bladjes groeien aan je stam, buds = waar we het voor doen de vrouwelijke toppen

          Comment


            #20
            internodes :afstand van tak tot de bovenliggende tak
            buds:toppen of bloemen van je plant

            Comment


              #21
              Denk dat ik een probleem heb ?!?

              Bij het overpotten van 4ltr potten naar 7 ltr. zijn er behoorlijk wat wortels achter wegen gebleven en dus afgebroken, 2 van de 4 hangen er nu echt triest uit (half uur geleden). Betekent dit de dood van me plantjes ???

              Hoor graag van jullie ~!

              Thnx alvast weer

              Comment


                #22
                Even afwachten en eventueel wat wortel complex geven .
                Komt best goed denk ik

                Grtz.

                Comment


                  #23
                  Na een nachtje rust te hebben gehad in mijn Darkroom, zijn me plantjes weer helemaal tot rust gekomen en staan ze weer netjes rechtop ...
                  Was wel even bang dat ik ze schade had aangericht, maar gelukkig herpakken ze zich weer snel.
                  LV is nu echt netjes onder controle, s'middags ca.60% (lichten aan) en s'nachts ca.65% (lichten uit) !!!

                  Ik wil ze eigenlijk in de bloei gaan zetten, maar na hoeveel tijd kan dat? Heb ze namelijk net overgepot !!!

                  Graag hoor ik weer van jullie, thnx alvast

                  Comment


                    #24
                    Als je wilt kun je ze in bloei gaan zetten, ligt er maar net aan hoe groot je de planten wilt hebben. Ik zelf zou nog even wachten, aangezien ze in de bloei geen wortels meer aanmaken, en een wat groter plantje betekent ook meer opbrengst
                    Hou er wel rekening mee dat de plant in de bloei ook nog wat zal groeien, ivm met de plaats die je hebt in je kast. Je kunt altijd nog toppen als je planten te groot worden, maar liever niet als het niet nodig is, alleen maar onnodige stress voor de planten naar mijn idee.
                    Ben zelf ook nog maar een beginner, mensen, correct me if i'm wrong

                    Comment


                      #25
                      Atmospherix heeft het wel goed,
                      je laat ze best nog even in groei staan, zo laat je ze wat tijd om van de overpotting te recupereren. En wat wortelstimulator meegeven kan ook zeker geen kwaad! Dien dat eenmalig toe, laat ze dan nog een week of 10tal dagen in groei en dan overschakelen maar . En ja, let op van je totale kastgrootte, afhankelijk van de soort groeien ze nog eens zoveel als ze in de groei gedaan hebben (nog na je overschakeling naar 12/12 dus...)
                      Succes

                      Greetzzz

                      Jona

                      Comment


                        #26
                        Ik ga vanavond nieuwe pics plaatsen, dan kunnen jullie de vorderingen zien.
                        Denk dat ik ze a.s. zaterdag in de bloei ga zetten, dan hebben ze de tijd/rust gehad om te herstellen van het overpotten en ze hebben dan 4 weken in de groei gestaan.

                        Ik moet zeggen dat ik bere zin heb in de bloei periode, om daarna heerlijk te gaan oogsten !!!

                        Nu heb ik ook interesse in een 70 Watt Hps, is in vergelijking wel duurder dan een 250 Watter maar hier is het voor mij makkelijker om het klimaat te beheersen.
                        Mijn vraag is nu wat is in godesnaam VSA ??? Die tekst zie ik elke keer als ik op zoek ben voor zo een lamp.

                        Graag zie ik jullie reactie tegmoet,,,thnx alvast
                        Attached Files
                        Last edited by Thyz; 1 December 2008, 20:38.

                        Comment


                          #27
                          VSA = Voorschakelapparaat
                          Daar moet de bedrading van je lamp door, gebruik even de zoekfunctie dan vind je er wel het een en ander over

                          Greetzzz

                          Jona

                          Comment


                            #28
                            Oke thnx Jona, ik ga even kijken wat ik hierover kan vinden!

                            Wat vinden jullie, staan me plantjes er netjes bij ???
                            Ik moet zeggen dat ik ze echt vertroetel !!! Alleen volgende kweek komen er 1 of misschien 2 plantjes in me DARKROOM te staan op die manier kan ik ze wat groter laten worden.

                            Groetjes & thnx zover !!!

                            Comment


                              #29
                              Da ziet er hier allemaal netjes uit!
                              K had het zelfde probleem met het verpotten, plantjes hadden veel wortels verloren, maar ze trokken er zich precies niet zo veel van aan!

                              Nog veel succes met je kweekje!

                              Groeten,

                              Thomas

                              Comment


                                #30
                                ziet er gezond uit, alleen heb je nou de inlaat boven in je tentje??

                                die moet vilgens mij onderaan

                                groet

                                Comment

                                Bezig...
                                X