Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blue Berry (TNeon 72 W)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

    Dankjewel hippieman! Ik ben zelf ook erg blij met de dikke toppen, en de geur is echt heerlijk zoet en fruitig.
    Ik heb al veel zin om straks na de oogst het kweek hokje weer helemaal netjes schoon te maken en in te richten voor de volgende Blue Berry kweek waarbij ik dan hopelijk wel in 8 weken tijd dit zelfde resultaat behaal d.m.v. scroggen.
    Maar zo ver ben ik nog niet uiteraard, eerst maar eens vanavond de twee topzware toppen ondersteuning bieden .

    Comment


      Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

      Wil ik net fijn even uit voorzorg dat plant gaan ondersteunen.. heeft mevrouw het zelf al opgegeven gedurende de nacht.
      Resultaat is dat er nu dus inderdaad wel een top vanaf gesnoept is.
      Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:16.

      Comment


        Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

        Het verslag is weer bijgewerkt (op de eerste pagina het volledige overzichtelijke verslag).
        De fenotype expressies zijn definitief ingevuld nu.
        Opbrengt, bloeiduur en resistentie zijn bijgewerkt het in het schema. De laatste drie in te vullen kenmerken komen z.s.m. na de oogst.

        De oogst zit er nu toch echt aan te komen, toename in toppen blijft zichtbaar... werkelijk prachtig dat deze soort maar dikker en dikker blijft worden in de toppen.
        Wel is er ook wat toename van blad in de toppen op dit moment maar dat geeft niets, dit zou best eens aan de eerdere stress en lange bloeiperiode kunnen liggen. De soort an sich is echt prachtig, geurt heerlijk en is ook echt sterk: zie de opbrengst na deze lange bloeiperiode en de mega hoeveelheid stress die ik heb toegediend. En dan toch nog deze fantastische dikke toppen, echt een heel bijzondere en krachtige plant de Blue Berry!



        Al met al ben ik dus ontzettend blij met de soort en het resultaat. Nog eventjes volhouden, het oogst gereedschap is in ieder geval al helemaal netjes gereinigd en ziet er uit als nieuw.



        Ik ben er dus al aardig op voorbereid om te gaan oogsten binnenkort, aan de schaar zal het niet liggen in ieder geval.
        Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:17.

        Comment


          Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

          Veel plezier met het oogsten
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment


            Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

            Blad in de toppen neemt toe, waarschijnlijk omdat al het andere blad weg is
            Hoe zien de trichomen er uit ? 't Zal zo onderhand wel tijd worden ey, na 12 weken bloei
            Mooi resultaat onder TNeon.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

              mooie toppen

              Comment


                Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                Dat is een goede verklaring voor de toename van blad in de toppen, QnQ! Goed punt. De toename is namelijk ook sterker bij plant 2 (links) die inmiddels al haar blad kwijt is.
                De trichomen ga ik vanavond weer onder de loep nemen! Ik houd jullie op de hoogte hoor .

                Comment


                  Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                  Het einde van bloeiweek 15 zit er op.
                  De oogst kan er nu elk moment zijn, de trichomen zijn allemaal melkachtig en een enkeling is al amberkleurig.
                  Nu vind ik zelf de amberkleurige trichomen toch wel de mooiste van kleur, een waar schouwspel om te bekijken.
                  Het wordt tijd voor een beter en groter vergrootglas met goede vergroting om de trichomen wat langer te kunnen bestuderen, prachtig om te zien!

                  Vanaf nu krijgen de beide dames niet meer te drinken tot ze kurk en kurkdroog staan, de kans is namelijk groot dat ze al oogstrijp zijn voordat dit gebeurd.
                  Zo stonden ze er vannacht bij:



                  En om nog meer vreugde te brengen mag ik van Spliff Seeds nogmaals meedoen aan een contest, ditmaal een buiten contest.
                  De zaden voor deze contest heb ik reeds al ontvangen en die zien er werkelijk prachtig uit, zeer licht van kleur met een ontzettend donkere marmering. De foto's van de zaden staan in het topic van de buiten contest op pagina 4.
                  Ik heb er wederom ontzettend veel zin in en hoop iedereen in het komende verslag weer te mogen begroeten op het andere continent van dit forum .
                  Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:17.

                  Comment


                    Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                    Zeer leesbaar verslag,een beetje een gedoe om al de foto's te zien,maar heel leerzaam en duidelijk.
                    Ben benieuwd naar je opbrengst,nat en droog en naar het effect.
                    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                    Comment


                      Comment


                        Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                        Nieuwe aanwinst (pH- op basis van citroen, helaas kon ik geen andere pH- op basis van citroen vinden in de lokale shop want ik had graag die van House & Garden willen hebben):
                        Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:18.

                        Comment


                          Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                          Er is weinig veranderd maar gisteravond stonden ze er zo bij, het is weer tijd om de potten flink te laten uitdrogen nu de oogst er bijna op zit:



                          Voor de aankomende buitencontest zijn de potten alvast ontsmet en klaar gezet, het zijn 30 liter kuipen met handvaten:
                          Last edited by Exmember9813; 16 May 2019, 10:18.

                          Comment


                            Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                            lo maxican ,

                            doe je goed

                            ben benieuwd naar die geur en smaak van die BB !!

                            houw me op de hoogte

                            Ook intresse om die is te zetten als ze naar BB smaakt

                            groetjes
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                            Comment


                              Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                              PH- op citroenbasis ?!?! gebruik dit en t werkt prima !!
                              succes !!

                              20130426_121531.jpg
                              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                              (running)

                              Comment


                                Re: Blue Berry (TNeon 72 W)

                                Hoi k1, ik ga je zeker op de hoogte houden! Ik wil je wel even een PM er bij sturen wanneer ik de smaak "te pakken" heb
                                En nog mijn complimenten voor je oogst, goeie potten vol zeg... mooie voorraad heb je weten aan te leggen!

                                shivaman: Dat citroensap van de supermarkt is lang niet zo geconcentreerd en is bedoeld voor menselijke consumptie. Het effect er van is vrijwel het zelfde als van gewone consumptie natuurazijn (niet te verwarren met schoonmaakazijn!).
                                Uiteindelijk qua prijs doet het elkaar niet veel, 1 liter Canna citroen voor 8 euro of een x aantal milliliters consumptiecitroen voor rond de 1 euro van de supermarkt. De werking echter is behoorlijk verschillend waardoor de Canna citroen pH regulator toch behoorlijk aantrekkelijker is. Met name de hoeveelheid die je moet gebruiken verschilt sterk waardoor zo'n liter van Canna uiteindelijk voor dezelfde prijs veel langer mee gaat en dus goedkoper is. De werking en samenstelling verschillen ook sterk maar daar weet ik niet voldoende van om dit verder heel specifiek toe te lichten. Desgewenst kan ik het even voor je uitzoeken als je er meer over wilt weten, want ik heb het zelf ooit wel eens opgezocht ergens.

                                Comment

                                Bezig...
                                X