Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede kweek Skunk #11 (Dutch Passion) 120w Spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tweede kweek Skunk #11 (Dutch Passion) 120w Spaarlamp

pastinaakpeter: Is het deze? MEDISANA Luchtbevochtiger Minibreeze 60075
    Ik zie trouwens dat je op dat ding inderdaad een willekeurige plasticfles kan aansluiten, dus je kan eventueel de onderkant van de fles er uit knippen zodat je het flesje dus met een gieter telkens kan bijvullen... lijkt me best handig en zo heel erg duur is het niet. Het scheelt een boel werk om zelf iets in elkaar te knutselen.
    Last edited by Exmember9813; 14 February 2013, 17:58.

Comment

Ja, het is de Medisana, de nummer heb ik niet gechecked maar het is inderdaad mini . Dat moet he, bij een microkweek .
      Op het plasticflesje naar keuze zit een schroefdop. Er zijn er eigenlijk twee, voor twee gangbare schroefstandaarden in die PET-dingen, dus je kiest (in mijn geval) voor de colazeroversie. In deze schroefdop zit een systeem met een veertje en een rubbertje die het water afsluit als het flesje ondersteboven wordt gehouden. Wanneer je het flesje in de waterverdamper plaatst zorgt een palletje ervoor dat het water weer vrij kan lopen. Erg handig allemaal.
      Je zou inderdaad de onderkant van het flesje er af kunnen snijden en zo een trechter vormen. Maar ik vul het bij met een maatbeker, en die past niet tussen mijn twee bloempotten, dus ik verkies van de fles heel te laten, en buiten de kast bij te vullen.

@infiniteweed: je kan eventueel een heel klein schapje net boven de rand van je bloempotten installeren??
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Mijn kastje is kleiner dan je denkt Ik heb maar 30x60x70 aan ruimte, ik heb dus elk beetje ruimte nodig dat ik kan besparen. Ik hoop uiteindelijk 60 gram uit het kastje te kunnen halen als ik meer ervaring heb.

Comment

Ok, dat is klein . Een witte handdoek onderdompelen, een twee haakjes aan je wand hangen en deze elek dag verversen. Ik heb zo ook een anderhalf weekje uitgehouden met wat oude sokken en een zakdoek. Lukt wel hoor, alleen begingt dit na verloop van tijd wel te ambeteren.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik was misschien wat snel, ik heb ook maar 35 cm x 70cm grondoppervlak met 2 14 l potten, en ik heb nog echt centmeters over op de grond. Als je naar een formaatje lager gaat qua potten, vooral ook omdat je zo beperkt bent qua hoogte, dan zo dit toch moeten lukken? De breedte van dat bakje is maar een 5-tal centimeter ...

Comment

Leuk mannen! Wij hebben allemaal zo ongeveer het zelfde maat microhok en ervaren dezelfde problemen met de luchtvochtigheid (RV) leuk om dit met elkaar te kunnen delen en de oplossingen te kunnen bespreken.

Mijn microhok bestaat uit een IKEA Faktum bovenkast (46 euro, Härlig wit):
            Breedte: 59.8 cm
            Diepte: 37.0 cm
            Hoogte: 92.0 cm
            En het kastje staat vanwege een koude betonnen vloer op pootjes ook van de IKEA de Capita van 21 cm hoogte (13 euro voor vier stuks).

Ik ben nu dus zelf bezig om de ventilatie wat bij te regelen om te zien hoeveel winst er dan te behalen valt in het verhogen van de RV. Mocht het niet lukken of niet afdoende lukken ga ik toch maar eens snel kijken naar een luchtbevochtiger of als het lukt zelf iets in elkaar zetten.

pastinaakpeter: Wat zijn de afmetingen van jouw microhok, aangezien je op 14 l potten kweekt? Ik heb in mijn microhok nu namelijk twee potten van 11 l staan en dat is veel te krap, twee stuks van 6,5 l ging eerder prima maar in de 11 l potten worden de planten simpelweg te breed.

Comment

Mijn kastje is 70 x 35 x 110 (LBH) dus ik heb de grootste . http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...50-W-HPS/page1 Hiero zou je, als de god van de technologie een beetje meewerkt mijn verslagje moeten terugvinden. (en anders zoek je op: eerste kweek 150 W HPS). Doldwaze avonturen gegarandeerd!

Comment

Dan heb ik dus de laagste kast (70cm), ik heb ook maar 7 liter potten . Een grotere kan ik eigenlijk niet echt kwijt. De LV valt bij mij op het moment trouwens best mee, de lampen staan nu aan en de LV is 44% niet extreem laag dus.

Een beetje Skunk van vorige kweek opgestoken, wietje is er zeker niet slechter op geworden na ruim een maand curen. Ben goed stoned Ik heb toen maar meteen een paar foto's geschoten van de bladeren waar necrotische vlekjes op zitten, de meest bladeren met vlekjes zijn onderhand afgestorven en het tekort lijkt niet verder door te trekken naar nieuwe bladeren. Ik denk dat ik dan volgende week geen Ca15 ga meegeven.
                Ik heb toen ook nog maar een paar extra foto's geschoten. Omdat ik dat wel leuk vond om te doen toen ik toch bezig was. Ze staan er een stuk beter bij nu het voor hun ochtend is een goede nachtrust doet altijd wonderen. Beide dames maken enkel 11 vingerige bladeren aan op de hoofstam en bij sommige zijscheuten heb ik al 9 vingerige bladeren gezien.

SkunkL 1.jpgSkunkL 2.jpgSkunkL 3.jpgSkunkL 4.jpgSkunkR 1.jpgSkunkR 2.jpgSkunkR 3.jpgTekort 1.jpgTekort 2.jpgTekort 3.jpgTekort 4.jpg
                Last edited by Infinite Weed; 15 February 2013, 00:54.

Comment

Hallo iedereen!

De dames hebben er nu al 3 weken aan zichtbare bloei opzitten, dat vlot dus al lekker. Ik heb deze week geen Ca15 meegegeven om te zien of dat voor problemen zou zorgen, tot nu toe lijkt er nog niks aan de hand te zijn maar ik houd het goed in de gaten. Ik heb deze week 2,5 ml voeding/l (50% van de door Canna aanbevolen dosis) meegegeven. Naast Bloeivoeding heb ik ze ook nog een beetje groeivoeding gegeven, kunnen ze vast wel gebruiken met de hoeveelheid nieuwe bladeren die er nog gemaakt worden.

De linker Skunk begint al een lekker fruitig-zoet geurtje te krijgen, hoop dat alle toppen nu mooi zullen beginnen uit te dijen. In week 5 van de zichtbare bloei was ik van plan om nog pk 13/14 mee te gaan geven, ook denk ik dat ik de voeding nog een beetje ga opschroeven volgende week. Ik denk dat ze met een iets zwaardere voeding nog wel raad weten.

Samen.jpgSkunkL 1.jpgSkunkL 2.jpgSkunkL 3.jpgSkunkL 4.jpgSkunkL 5.jpgSkunkL 6.jpgSkunkL 7.jpgSkunkR 1.jpgSkunkR 2.jpgSkunkR 3.jpgSkunkR 4.jpgSkunkR 5.jpgSkunkR 6.jpgSkunkR 7.jpg

Comment

Ziet er goed uit hoor.
                    Voor de lv zou ik iets boven je lampen maken dat je daar een dienblad water op kan knallen met een doek erin.
                    Scheelt mij 10 a 15%.
                    Maar hij begint al lekker te toppen.

Deze ga ik volgen.
                    Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                    Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Zit er geen lampje op die minibreeze, of zet je 'm in de donkerperiode uit ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ Zoetstof: Bedankt Ik ben heel blij dat dit kweekje een stuk beter gaat dan de vorige, al doende leert men natuurlijk. En Ik denk inderdaad dat water boven de lampen goed werkt voor het omhoogbrengen van de LV, maar toch hou ik al het water liever onder de electra Maar voor mij gaat veiligheid wel boven alles, zou een beetje gaar zijn als mijn plantjes (inclusief kastje) in de brand vliegen zonder dat ik het kan inhaleren .
                        Mijn luchtvochtigheid is trouwens ook niet meer extreem laag, nu het weer wat beter is is deze niet amper nog onder de 40% geweest, perfect voor de Bloeiperiode dus.

Ik zal deze woensdag of donderdag ook even nieuwe foto's plaatsen, het beginnen al mooie harige bolletjes te worden. Ik was trouwens van plan om vanaf donderdag (begin week 5 zichtbare bloei) een week PK 13/14 mee te geven.

Keep it green!
                        Infinite Weed
                        Last edited by Infinite Weed; 26 February 2013, 13:15.

Comment

Ik heb dezelfde luchtbevochtiger en vroeg me ook al af hoe anderen met het "lampje" omgingen. Is er iemand die het er toevallig al uit geprutst heeft ofzo? Voor nu zet ik hem alleen aan met de lamp. Maar zo is m'n Lv natuurlijk behoorlijk veranderlijk, en m'n hele kast blauw verlicht lijkt me ook niets in de donkerperiode.. (terug naar de natte handdoeken en sokken?? ).

Succes met de kweek

Lekker hoor haha! zit niet op te letten en reageer op een oude reactie geloof ik..
                          eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

Comment

Had vorige week donderdag nog foto's gemaakt maar was ze vergeten te posten, bij deze dus alsnog de foto's na 4 weken zichtbare bloei.

Samen.jpgSkunkL 1.jpgSkunkL 2.jpgSkunkL 3.jpgSkunkL 4.jpgSkunkL 5.jpgSkunkL 6.jpgSkunkL 7.jpgSkunkL 8.jpgSkunkR 1.jpgSkunkR 2.jpgSkunkR 3.jpgSkunkR 4.jpgSkunkR 5.jpgSkunkR 7.jpgSkunkR 8.jpgSkunkR 9.jpgSkunkR 10.jpgSkunkR 11.jpgSkunkR 12.jpgSkunkR 13.jpg

Comment

ik ben met mijn eerste kweek bezig (ice) 2 planten, kast 80x50x180, 6x 58W TL, (alles recup) en heb meer stommiteiten uitgehaald dan ikzelf voor mogelijk hield. (en dat blootnuchter!!!) en NOG ALTIJD geen hermies, denk en hoop ik ... De luchtvochtigheid regel ik met 3 verdampers die ge normaal aan de CV hangt met verdampingspapier en opgehangen onder de 2 oude PC ventilators. Voor de temperatuur de kabel die aan die oude TL-looplampjes hangt (1000Ohm op 240V = 60W, TIP: meet voor je begint!!! Bij mij was de bruine draad was ca. 2 ohm maar de blauwe was 1000 Ohm. De blauwe weerstandsdraad niet afknippen!!!!) Daar moet in theorie een thermostaatje tussen voor de nachtregeling maar dat doe ik voor mijn volgende oogst. Mijn eerstelingen zijn leergeld, en HOE!? just my 2 cents

Comment

Mooi tuintje heb je. Ik heb je verhaal nog eens gelezen en er weer veel info uitgehaald.
                                Doe je de low stress training om de hoogte te beperken of voor een hogere opbrengst?
                                IMO werk jij op lage voeding, terwijl ik door te veel voeding naar flushing moest overgestappen
                                The WHAT, WHEN, WHY and HOW to Flush Your Plants I know when I started growing, I had never heard of "Flushing", then I heard a lot about flushing and it was confusing. Even some warnings not to flush. So, for new growers out there, here's the What, When, Why and How to Flush your...

ik hoop dat dit de opbrengst en kwaliteit niet negatief zal beinvloeden.
                                Ik ben erg benieuwd naar je opbrangst.

Comment

Bezig...
                                X