Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede kweek Skunk #11 (Dutch Passion) 120w Spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tweede kweek Skunk #11 (Dutch Passion) 120w Spaarlamp

Bedankt, het beloofd nu al een betere kweek te gaan worden dan vorige keer Ik heb de klok vorige week donderdag op 12/12 gezet en de dames zijn echt enorm gegroeid over het weekend. Heb jammer genoeg wel een paar uitschieters gehad boven de 30 graden, heb met het winterweer wat meer moeite om de temperatuur in het kastje stabiel te houden. De wortelstimulator heeft zijn werk ook goed gedaan, er steken al een hoop wortels onderuit de potten.

Ik krijg alleen wel het idee dat ze een beetje hongerig aan het worden zijn, beide meiden zijn namelijk bezig de reserves in hun lobblaadjes aan te spreken, ik denk dus dat ik vanaf de volgende waterbeurt voeding mee ga geven. Is het dan een goed idee om bloeivoeding mee te geven (er is nog geen bloei zichtbaar, ze staan nog minder dan een week op 12/12) of kan ik beter nog even een flesje groeivoeding bij de GS halen?

Ik heb nog niet de kans gehad om foto's te schieten, net toen ik dat wilde gaan doen sprongen de lampen uit Deze zal ik dus vanavond even maken en in dit bericht erbij posten.

Comment

Bloeivoeding moet je niet te vroeg doen. Vaak pas na twee-drie weken zichtbare bloei, zo krijg je de minste problemen. Dat is iig wat ik aanhoudt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ik wacht ook zeker nog een week na zichtbare bloei, maar geef wel nog nu en dan is groei mee in die tijd...

Comment

Ik heb toch nog maar even een flesje Canna Terra Vega gehaald. Ik heb deze met een dosis van 1 ml/l gegeven, ook heb ik er 1 ml/l Ca15 aan toegevoegd. Bij beide dames vergelen en verwelken nu de eerste enkelvingerige echte blaadjes, als dit doortrekt zal ik dus zwaarder moeten gaan voeden.

De rechter dame heeft ook al een kleine pistil laten zien, na precies 1 week op 12/12 te hebben gestaan. Ook maakt ze nu 11 vingerige bladeren aan De linker Skunk is nu niet meer zo duidelijk kleiner dan de rechter, ook al heeft ze nog wel duidelijk minder bladoppervlak. Ik heb wel het idee dat ik twee verschillende Pheno's heb deze keer, de rechter heeft veel bredere grovere bladeren, ik denk dus dat deze wat meer naar Indica zal neigen dan de linker.

Ook heb ik een circulatieventilator aan mijn kastje toegevoegd, dit zal de ruimte die ik heb beperken maar ik hoop dat ik de temperatuur in de linkerkant van het kastje beter onder controle kan houden nu.

Samen 1.jpgSamen 2.jpgSkunkL 1.jpgSkunkL 2.jpgSkunkL 3.jpgSkunkL 4.jpgSkunkR 1.jpgSkunkR 2.jpgSkunkR 3.jpgSkunkR 4.jpg

Comment

Die vergeling/sterfte van de onderste bladeren is een lichtkwestie. De plant heeft zoveel nieuw blad boven die oude bladeren dat ze altijd in de schaduw staan, wat de plant dan doet is; afwerpen. Kost alleenmaar energie. Heeft niets te maken met voeding dus wees daar voorzichtig mee
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik had vorige kweek ook vergelende bladeren, toen dacht ik inderdaad dat het door licht kwam maar toen bleek ik een Ca tekort te hebben Ik voed nog maar heel erg licht en ga ook niet meer geven als de vergeling niet doortrekt. Overvoeding is natuurlijk ook niet de bedoeling

Comment

Hallo iedereen,
                ik heb vorige week geen tijd gehad om foto's te schieten maar ik heb net weer een paar plaatjes geschoten. De dames hebben twee weken terug de eerste bloei laten zien en schieten echt omhoog. Het is nog best een karwei om alle kroontjes op dezelfde hoogte te houden. Vorige week heb ik de dames 2ml/l Ca15 en 2ml/l Canna Terra Vega gegeven, ik was eerst van plan om de Ca voor deze week terug te schroeven naar 1ml maar ik heb toch nog een paar nieuwe "roestvlekjes" gevonden die heel erg lijken op dezelfde als ik vorige kweek bij mijn Ca tekort had. Ik heb dus deze week weer 2ml/l meegegeven (dit is alsnog een relatief lage dosering omdat de aanbevolen dosis 2,5-15 ml/l is) samen met 1,5ml/l Canna Terra Flores Ik laat even afhangen van hoe ze er na het weekend bij staan hoeveel Ca15 ik volgende week mee ga geven. Als er geen nieuwe vlekjes bijgekomen zijn en geen vergeling is bij bladeren die gewoon in het licht staan geef ik ze 1ml of niets mee.

De dames beginnen ook langzaamaan een beetje te ruiken, ze ruiken beide anders maar de geur is nog te flauw om er echt een vinger op te kunnen leggen. Ik heb wel het idee dat de rechter een wat `Skunkigere' geur heeft. Maar ik heb ook het idee dat het twee verschillende feno´s zijn, de linker steekt veel meer energie in de zijtoppen en probeert deze met alle geweld omhoog te persen. De rechter heeft wat grovere bladeren en strekt wat minder hard in de zijtoppen, ik heb het idee dat deze wat meer indica is dan de linker.

Verder ben ik super tevreden over deze kweek, de dames zijn echt aan het exploderen. Ze drinken nu al meer dan hun voorgangers op hun toppunt dus dat beloofd nog wat te worden.

Samen.jpgSkunkL 1.jpgSkunkL 2.jpgSkunkL 3.jpgSkunkL 4.jpgSkunkL 5.jpgSkunkL 6.jpgSkunkL 7.jpgSkunkR 1.jpgSkunkR 2.jpgSkunkR 3.jpgSkunkR 4.jpgSkunkR 5.jpgSkunkR 6.jpg

Comment

Dat is een mooi bedekt veldje geworden.
                  Als ik de foto's zo bekijk lijkt het alsof je luchtvochtigheid aan de lage kant is (onder de 60%), kan dat kloppen?

Comment

Dat klopt inderdaad, al vanaf het begin probeer ik die zoveel mogelijk omhoog te krijgen (heb er meerdere natte doeken inliggen en een doek in een glas water voor de luchtinvoer) maar ik krijg de lv niet hoger dan 45%. Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik nog zou kunnen doen om deze omhoog te krijgen. Dus als je nog goede raad hebt

Uit nieuwsgierigheid: waaraan zie je dat de LV te laag is?

Comment

Ik herken het luchtvochtigheid probleem omdat ik hier zelf met mijn microkweek ook vaak mee te maken heb. Je kan het zien aan de bladeren.
                      De bladeren worden wat ruw en voelen stug aan, de glans gaat er vanaf. Ook zie je dat de bladpunten iets naar beneden gaan hangen/krullen. Daarna als het langduriger is zie je dat bladeren onderin de plant zelfs necrotische vlekjes vertonen (de Ca gebrek plekjes die jij beschrijft, ik denk dat het niet Ca is maar je luchtvochtigheid die te laag is) en als het nog langer duurt vertonen de bladeren bovenin de plant een bolling: de bladranden hangen dan dus overal naar beneden en niet alleen bij de punten.

Wat je er aan kan doen:
                      - Natte doeken zoals jij zelf al aangeeft.
                      - Iets minder ventileren wanneer de verlichting aan is, in het donker wel meer ventileren omdat anders de luchtvochtigheid gauw te hoog gaat worden.
                      - Regelmatig je planten licht besproeien met afgezuurd water.
                      - Luchtbevochtiger plaatsen (waar bij microkweek vaak geen ruimte voor is, net als een kachel... past simpelweg niet in mijn hokje)

Omdat ik zelf dus ook geen plaats heb voor een kachel en luchtbevochtiger heb ik nu tijdelijk als test een digitale tijdschakelklok ingesteld om mijn ventilatie te regelen.
                      Tevens zit ik zelf nog te kijken naar een eenvoudig stukje elektronica om een luchtbevochtiger van te maken. De commercieel verkrijgbare hebben immers een inhoud van meerdere liters en daarom past het apparaat ook niet in mijn hok. Maar omdat ik een klein hok heb, heb ik dus geen liters aan water nodig om te verdampen. Er bestaan wel kleine vernevelaars heb ik ooit gezien, moet alleen nog opzoeken welke en waar ze goedkoop te krijgen zijn. Kortom: ik ben sinds kort ook zelf bezig met het luchtvochtigheid probleem bij microkweek, wordt dus nog vervolgd .

Comment

Ik zal het in ieder geval in de gaten houden, ik kan niet minder gaan afzuigen want dan wordt het te warm in mijn kastje. Ik denk ook dat het niet enorm veel zin heeft om de LV nu nog op te gaan krikken. Deze moet niet te hoog zijn wanneer de toppen echt beginnen te vormen.

Ik houd die necrotische vlekjes wel nauwlettend in de gaten, vorige kweek was ik bij mijn Skunk alle grote bladeren kwijtgeraakt door het tekort. Bij deze kweek kwamen de vlekjes redelijk snel opzetten (op de eerste paar internodes) maar kwamen bijna volledig tot stilstand vanaf het moment dat ik Ca15 mee ging geven. De lv is in de tussentijd niet wezenlijk verandert, ook al wordt deze iets beter nu het buiten weer wat warmer wordt. Maar ik zal even kijken hoe ze er na het weekend bij staan, misschien geef ik ook wel een halve week tot een week geen Ca15 mee om te "testen" wat de oorzaak is van de vlekjes.

Comment

Ik houd je topic in de gaten dan, ben benieuwd waar de vlekjes vandaan komen.
                          Heb je er tevens een foto van, dan weet ik hoe het er precies uit ziet bij jou.

Comment

Ik heb er niet echt een goede foto van weten te maken, de vlekjes zitten op de onderste bladeren en die zijn nu een beetje ontoegankelijk door het bladerdek erboven. De lampen van mijn kast staan nu op het moment uit, maar wanneer ze weer aanspringen zal ik het nog een keer proberen.

Comment

Ik heb het ook lastig met mijn luchtvochtigheid. Ik heb wel een klein en goedkoop systeempje gevonden waar ik nog net plaats voor had. De colafles is er eentje van een halve liter, ter vergelijking. Ik moet wel toegeven dat ofschoon ik er op 24u een halve liter water er volledig door draai de luchtvochtigheid rond de 40% blijft als de lamp aan is. 's nachts weet ik het niet, ik heb een hygrostaat en die kan min en max niet afficheren.
                              De plantjes doen het goed, dus laat ik het maar zo.
                              Ik weet nu zelf niet vanbuiten welk merk het bevochtigertje is, maar ik heb het bij de mediamarkt gekocht voor een € 30. Het is een reismodel, vandaar dat je er een aparte tank op moet plaatsen. Dit kan tot 1 liter.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Ik vrees dat ik voor zo'n ding ook geen ruimte heb, maar ik verwacht dat het met de komst van de lente allemaal wel beter wordt. Verder groeien mijn plantjes als kool dus dat zal wel loslopen. Misschien gooi ik er nog wel een paar extra natte doeken in voor een extra LV boost.

Comment

Bezig...
                                X