Mededeling

Collapse
No announcement yet.

micro kweekje white widow 300w led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

micro kweekje white widow 300w led

Korting op 420shop
    IMG_3806.jpg

dit is de led lamp die ik gebruik 300w deze heeft een 7kleurenspectrum geeft ontzettend veel licht ik hoop dat dit dan ook zorgt voor extra opbrengst. hij maakt vrij veel lawaai door de 3 ventilators bovenaan deze lamp is wel super zuinig dit zou mij max 1euro per dag kosten bij 18u licht per dag
    IMG_3740.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

De eerste 5dagen na het ontkiemen kon ik wel een leuke gif maken met mijn wificamera
    IMG_8221-1.gif
    Attached Files
    Last edited by grexter; 17 April 2013, 17:29.

Re: micro kweekje white widow 300w led

Er ontgaat mij toch enige logica, niet dat ik jouw project wil afbreken. Maar het is zonde om geen deftig kastje te bouwen (karton zal namelijk in de loop van de tijd water absorberen, met de gevolgen van dien) terwijl je dan toch kan investeren in een 300W led lamp... Ik zou als ik jou was toch wel nog een paar LED verslagen door nemen. Veel plezier

Comment

Last edited by grexter; 6 April 2013, 22:41.

Comment

met een kartonnen doos heb je volgens mij ook nog kans dat de doos gaat schimmelen met alle gevolgen van dien... een 2de hans kastje is dan denk ik ook zeker een optie of rij even langs de ikea volgens mij kosten losse kastjes niet zo heel duur.

Ik ga je verslag in ieder geval volgen want ben wel nieuwsgierig hoe dit project gaat aflopen.

Comment

OOOOO man je kunt die doos beter nu in de fik steken voordat het vanzelf een keer fout gaat.
          zelfs je electra fase contacten zitten in de doos verwerkt. ooooo man ik schrok al bij foto 1.
          doe jezelf een lol en gooi dat ding plat, echt..... voordat we je ineens niet meer spreken op JD.

tweede:

bloei voeding: plagron PK 13/14 ???? dit is een bloei booster die voor enkele weken of een week
          meegegeven word om extra fosfor en kalium te geven ( P =fosfor, K = kalium). volgens mij heb je van plagron
          sugar royal of dergelijks voor bloeivoeding (ipv stimulatie).

ik wens je wel vvel succes en zal je volgen als je doos weg is. ik kan namelijk geen berichten volgen
          waar een grote waarschijnlijkheid is dat er een laatste bericht komt van een naaste.... hij is er niet meer.

tot dan groetjes .

Comment

Zo heb jullie raad gevolgd en de kartonnen doos weggesmeten en een kastje gaan kopen voor 8euro in de kringloopwinkel dit is een gouden tip op dit forum. Op de kast staat de buisventilator en de koolstoffilter deze is gisteren toegekomen en ga ik volgende week installeren.
            IMG_3965.jpgIMG_3966.jpgIMG_3964.jpg

Plantje is ook goed gegroeid heeft nu al 6 blaadjes en heeft een mooie donkergroene kleur hij is nu 11dagen oud. hopelijk is het een damen.
            IMG_3958.jpgIMG_3959.jpgIMG_3962.jpg

Het kraantjes water hier heeft een Ph van 7,8 voorlopig kan ik het enkel verlagen met azijn en dan wordt het iets minder dan 6,8 maar er werd mij gezegd dat de aarde in je pot je ph van je water nog 1 eenheid naar beneden haalt dan zou het normaal perfect zijn. toch ga ik proberen in de loop van de week regenwater op te vangen en dit te geven.

temperatuur en vochtigheid zijn goed te regelen het zou wel kunnen dat mijn plantje niet voldoende CO2 krijgt zijn hier alternatieven voor?
            Attached Files
            Last edited by grexter; 13 April 2013, 21:02.

Comment

Ik denk dat je plantje niet voldoende licht krijgt. Over CO2 zou ik me nog geen zorgen maken, dit plantje is nog zo klein dat er bij een inlaat van lucht wel altijd voldoende CO2 zal zijn. Ook zijn de blaades nog zo klein dat de lucht ertussen niet kan 'stilstaan'. Ik heb geen ervaring met het kweken op LED, maar ik heb er nog niet teveel goede dingen over gelezen. Dit plantje kan je in ieder geval wat dieper ingraven moest je verpotten.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Goeie zaak dat je een kastje hebt gehaald.
                Ziet er verder wel mooi uit maar ik zou inderdaad even andere voeding halen.
                Ik gebruik zelf plagron bloom voor de bloei.
                Ik zet mijn stoeltje bij.
                Is het misschien niet een idee om de plant dichter op de lamp te zetten?

Greetz

Zoetstof
                Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Of dat de ledlamp een succesvolle oogst zal opleveren is voor mij ook de vraag maar zou normaal voldoende licht moeten geven heb hem wel idd iets hoger geplaatst. voor de voeding zit ik nog in de knoop. de growshop rade me plargon pk 13/14 aan. wat zouden jullie dan aanraden als voeding?
                  Dit staat op de achterkant van men voeding bevat fosfor en kalium dat is toch het geen je nodig hebt tijdens de bloei. en dus geen stimulator ofzo?
                  IMG_3975.jpg

zelfgemaakte druppelaar 1 druppel per 14 sec = +- 30cl per dag zo kan men plantje 3 dagen voort.
                  Het is gemaakt van een spafles en een heel dun buisje dat door een kroonstrip kan zodanig dat je de hoeveelheid druppeltjes makkelijk kan aanpassen.
                  IMG_3972.jpgIMG_3974.jpg
                  Last edited by grexter; 13 April 2013, 21:03.

Comment

Zo vandaag nog eens bekeken alles lijkt prima te gaan blaadjes zijn mooi groen, nog 2 blaadjes bijgekomen en druppelaar werkt nog steeds correct. De laatste week is ze max 2cm gegroeid maar de blaadjes hebben heel wat meer oppervlakte gekregen. Ik zou ze graag iets meer van stikstof voorzien maar daar heb ik nog geen alternatief voor buiten brandnetels die nu nog nergens te vinden zijn.
                    IMG_3980.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grexter View Post
                      Of dat de ledlamp een succesvolle oogst zal opleveren is voor mij ook de vraag maar zou normaal voldoende licht moeten geven heb hem wel idd iets hoger geplaatst.
                      Je hebt je plant wat hoger geplaatst? Het plantje is nog wat klein om al echt te bemesten. Je kan op termijn ook smeerwortelgier gebruiken, daar zit veel kalium in, lekker voor de bloei.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

13Voor de groei heb je een meststof nodig met veel stikstof (N). Je bloeivoeding met veel fosfor en kalium geef je pas als je al echt topjes begint te zien, je pk 13/14 geef je pas als je toppen echt aan het dikken zijn, nog enkele (heel veel) weekjes wachten dus. Dit kan je genoeg lezen als je ff zoekt op dit forum en google. Lezen .........
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

ja idd heb ze iets hoger geplaatst. Over de voeding al heel wat meer te weten gekomen en zie dus in dat de plargon pk 13/14 niet voldoende is maar vond het namelijk ook zo onduidelijk op de site van plargon omdat ze zoveel soorten hebben en alles aanraden. vandaag nam ik een kijkje op de site van canna waar alles veel duidelijker is hier is een schema.
                        Schermafbeelding 2013-04-11 om 22.47.45.jpg
                        Dit schema perfect volgen zal bij deze kweek niet meer lukken en zal het dus houden voor de volgende keer. moest het nu echt slecht gaan met men plantje en uiterlijke gebreken vertonen zal ik wel canna terra flores aanschaffen.

Alternatieven zoals smeerwortel vind ik wel zeer interessant. Maar waar vind ik dit deze periode van het jaar.
                        Ik denk in elk geval dat stikstof momenteel geen probleem is tijdens de groei. De bodemverbeteraar die ik gebruikte bevat namelijk veel wormenmest en dus ook stikstof.

alvast bedankt pastinaakpeter.

Comment

Eerste 2 weken hoef je niks
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

even twee weken geen water meer geven zo te zien
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hoe kunnen jullie zien dat ik teveel water geeft? Momenteel staat mn druppelaar aan en ben pas binne 3 dagen terug drna zal ik pas kunnen minderen
                              Heb ondertussen van een betrouwbare bron gehoord dat azijn zeer slecht is voor je wortelen van je wietplant. Hier ben ik dus onmiddellijk mee gestopt en ben PH- gaan kopen is trouwens helemaal niet duur. Toen ik dan toch in de growshop was kocht ik me direct de juiste bloeivoeding namelijk Plargon terra bloom de plargon pk 13/14 was inderdaad een stimulator die iets minder belangrijk is maar zal hem toch 1 week gebruiken.
                              ik begin me wel wat zorgen te maken na bijna 2 weken nog maar 7cm normaal zou ik al bloeivoeding mogen geven volgens het voedingsschema.
                              Last edited by grexter; 12 April 2013, 17:57.

Comment

Bezig...
                              X