Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek nachtkastje , 2 x philips tornad0 4 x ak 47 lowrider

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Micro kweek nachtkastje , 2 x philips tornad0 4 x ak 47 lowrider

Korting op 420shop
    hallo medekwekers..

dit is mijn eerste kweek,
    ik kwam op het idee om wat plantjes te laten opgroeien.
    en zit in een particuliere huurwoning,
    dus begin ik maar klein met 4 stuks.
    ik heb een nachtkastje omgebouwd,
    van de binnenkant helemaal met folie bedekt.
    2 philips tornado lampen
    en heb ze voorlopig in 3 liter potjes. en wil ze niet te groot laten worden dus mischien hou ik het daarbij als het mogelijk is!??
    ik ga even wat foto's plaatsen.
    ik ben nu al een week bezig dus vandaar,,

groetennn

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hierbij de fotos , de foto van dichtbij op het plantje is vandaag gemaakt, ze zijn nu 7/8 dagen oud,
    iemand tips? of verbeterpunten?
    en zien ze er goed uit?
    enz enz enz

groeten

owja,, nog 1 ding..
    het zijn gewoon 2 spaarlampen die niet echt warm worden,,
    ik heb een verlengsnoerkabel gestript en daar een kroonsteentje aangemaakt en daar 2 fittingen aan gemonteerd,

maar ik ben telkens bang om van huis te gaan ivm brand,,
    is de kans groot dat de boel in de hens vliegt?
    Attached Files

Re: Micro kweek nachtkastje , 2 x philips tornad0 4 x ak 47 lowrider

weer een dagje ouder

leven hier nog mensen ?
    Attached Files

Comment

wat ga je doen als je lieve plantje te groot worden voor je kastje?

Ik denk ook dat je weinig licht gaat hebben voor 4 dames.

gebruik je iets van voeding?

Voor brand zou ik niet zoveel schrik hebben aangezien je een rookmelder hebt hangen . die tornado's worden zoals je zei toch niet verschrikkelijk heet, enkel zorgen dat je draden goed aangesloten en
      afgesloten zijn.

veel succes nog

Comment

oke! ja ik heb de bodem uit het kastje gehaald zodat ik het op kan hogen wanneer ze de hoogte ingaan (als ze het zover redden)
        ja maar die brandmelder zorgt er niet voor dat er geen fikkie komt als ik niet thuis ben hahah

ennuu,, ik weet niet wie er ervaring mee heeft,, wil best nog 2 lampen neerhangen maar wat kost zoiets aan stroom in de maand??
        zou je het verschil goed merken???

en nee gebruik nog geen voeding , ik heb er van die universele potgrond inzitten en las dat je de eerste 2/3 weken niks bij hoefde te doen?
        ik weet niet als het klopt , zoniet hoor ik graag wat ik er bij kan gaan doen!

thanks

en hoe zit het met water geven als ze zo klein zijn?
        elke dag een 25 ml ofzo?

Comment

ennuu,, ik weet niet wie er ervaring mee heeft,, wil best nog 2 lampen neerhangen maar wat kost zoiets aan stroom in de maand??
          zou je het verschil goed merken???
          de prijs van stroom ligt tussen de 20 en 30 cent per KWH (Kilo watt/uur) dit staat op je afschrift hoeveel je betaald.
          een kilo watt is 1000watt , dus als jij een 1000watt lamp ophangt zal deze bv 25cent kosten ieder uur

stel je hangt 4x tornadotjes op van 25watt per stuk, dat is dus een totaal van 100watt per uur
          als 1000watt 25cent kost, dan kost 100watt dus 2,5cent per uur
          zeg dat je de lamp in de groeiperiode 18uur aanzet is dus 2,5cent x 18uur =45cent per dag
          zeg dat je de lamp in de bloeiperiode 12uur aanzet is dus 2,5cent x 12uur =30cent per dag

stel je hebt 3 weken groei en 8 weken bloei , dat is 27x 45cent= €9,45 voor de groeiperiode en dat is €16.8 voor de bloeiperiode

samen komt dit dus neer op ongeveer 25euro na 77dagen , reken altijd iets meer want vaak zul je nog afzuiging , luchtcirculatie (fan) en andere stroomverbruikers erbij hebben.

ps voeding heeft zo'n klein plantje nog niet nodig, later wel maar dat zal hij vanzelf laten zien aan zijn blad , maar daar moet je je even over inlezen of andermans kweekverslag een beetje spioneren

Comment

oke bedankt ! duidelijker kon het niet uitgelegd worden!

en, ik ben nog niet over mijn angst voor brand heen, ik heb gewoon een stekker doorgeknipt. netjes in een kroonsteen, en 2 fittings daarop aangesloten.
            en even wat tape gedaan over het kroonsteentje voor vocht enzo.
            op wat voor manier zou er iets fout kunnen gaan?
            en zijn er dingen waarmee ik brand 99% zou kunnen uitsluiten?
            de lampen branden 18 uur, nu ongeveer 6/7 dagen , als er dan iets mis zou zijn zou de boel al uitgefikt zijn toch?

thanks

kleine update, weer een dag ouder

hoe zien ze eruit?

t' valt me op dat er op de puntjes van de bladeren Heeeeeel kleine bruine puntjes op zitten, mischien zie je het wel op de foto!
            wat zou dat kunnen zijn? is dat normaal of...?

GrEeetz
            Attached Files

Comment

alles ziet er goed uit vind ik, ben zelf ook enkele weken bezig op ongeveer dezelfde manier.

Je kunt je kastje verstellen van hoogte en daarbij zou je ook nog trucjes kunnen toepassen zoals LST (deze probeer ik toe te passen). Ik ben ook nog maar een beginner maar dit lijkt mij een zeer effectieve methode om op een kleine plaats zoveel mogelijk je ruimte te benutten en je opbrengst te verhogen.

Comment

ha die tommy,

sorry schuif mineens aan. was niet eerder op je topic beland. maarre je angst voor brand.....

1: brandmelders voorkomen en bestrijden geen brand. ze gaan af als er brand is waarschuwing dat je
                op tijd wakker word of gealarmeerd als er brand is.

2: je aansluiting met al die tape.... nu weet ik redelijk wat van electra en ik zou het zo niet doen. heb je
                trouwens wel eens iemand iets af zien werken met dozentape??? ik wel... maar die waren in het echt bakker.
                goed ik raad je aan om die tape (met de stekker eruit) eraf te halen. je had netjes een kroonsteentje gebruikt
                gaf je aan. zorg dat deze ergens aan geschroeft word, kroonsteentjes zijn niet bedoelt om electra aan op te hangen.
                dit geld ook voor je lampen. draai een knoop in de kabel(s) tussen je lampen en kroonsteentje en hang ze daaraan op.

3: wees een gewaarschuwd mens. de reden voor waarschuwen is dat alles met de tijd zal vergaan, rekken, trekken, warm worden, etc.
                en als er dan brand ontstaat tja dan heeft die brandmelder voor het laatst gepiept. gezien je woon situatie zou ik het zeer voorzichtig
                en zo veilig mogelijk aanbieden. mocht er nu iemand even mee kijken die je liever niet in huis hebt dan zal dit "ahum" pruts werk niet
                tot vermindering leiden.... eerder lijden.

succes met de kweek

Comment

hey hallo! bedankt voor je waarschuwing!

ik heb het onderhand iets anders gedaan,

wel gewoon aangesloten met een kroonsteen en die even dichtgetaped , maar het hangt nu aan wat anders, ik zal zo even een foto maken,.
                  het is nog niet TOP maar wel wat beter hahaha

nou dus zo staat het er nu bij,,
                  ik wil wel totaal wat anders maken,, maar heb niet veel ruimte,

maar het zit zo,,

stekker > kroontsteentje> 3 lampen wanneer er niks los zou gaan in het kroonsteentje , is de kans op brand toch ook klein?
                  of wat zou nog meer een reden van brand kunnen zijn?

greetzz
                  Attached Files

Comment

tja weet je tommy,

ik zou je dit aanraden:

alles zit nu aan je (houten) wand bevestigd. dit kan allemaal wat makkelijker en vooral beter,
                    met name qua bevestiging. je zou ten eerste fittingen kunnen halen die je met 3 of 4 schroeven
                    aan de wand kunt vast zetten. zo heb je ook plafond bevestigingen. dit om ten alle tijden je meest
                    kwetsbare elementen vast te hebben zitten (je lampen vallen, PATS vuur brand ellende, dus niet de warmte
                    van je lamp is gevaarlijk, maar het potentieel kapot kunnen vallen of geraken is een ander verhaal).
                    daarnaast kun je je kroon steentje gewoon in de wand vast zetten met een schroef. je hebt waarschijnlijk
                    het idee dat er vocht en water aanwezig is en daarom alles afgetaped. nu heeft dat met deze tape geen nut. sterker nog
                    de zetmelen in de lijm van deze tape kunnen vocht aanzuigen, opslaan en doorzetten. dus je krijgt eerder vocht door broei
                    in je tape, dan wanneer je er niets omheen doet. haal de tape er maar af dat is veiliger. mocht er iets niet goed zijn dan zie
                    je dat ook. als het onder je tape knettert dan kom je er pas weer achter als het begint te smeulen of branden . GEEN TAPE
                    dus. en anders haal je electro plast tape, die vorm aan net als een krimp kous. dat is de volgende, koop een paar kabelschoentjes.
                    KABELSCHOENTJES je neemt me in de maling.... nee tommy, die zijn heel handig. kosten 1 euro per 20 ofzo, schuif je zo op
                    de koperen draad en knijp je aan met een tang. zo krijg je een nette verbinding voor in je kroon steentje . en als laatste
                    zorg ten alle tijden dat je bedrading goed afknipt en er nooit koper of andere metalen delen uitsteken of bloot liggen. ook niet 1 mm.
                    zie je met het oog koper uit je kroon steentje komen, dan korter afknippen en netjes bevestigen. als je deze tips aanhoud hoef je
                    geen zorgen te hebben van de electra zijde.

heel veel succes.

Comment

Goede tips weer! Hou het allemaal bij voor als ik zelf ook ooit ga kweken!!

Good luck verder tommy! Blijf je volgen!

Comment

Ziet er leuk uit, Zou je niet overwegen om radiator folie te gebruiken ipv zilverfolie?
                        Radiator folie is een stuk dikker en hou je ook de warmte meer binnen.
                        Guerilla 2010 - 5x big bang fem - 5x White widow reg

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                          X