Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Update 14-02-2009!!!

    Update hoe ze eruit zien

    P1:



    P2:



    P3:



    P4:



    P2,P1,P3,P4:


    Moet ik me planten verpotten?? heb best veel wortel groei ze staan in 5 L potten..

    P1:


    P2:


    P3:


    P4:



    P4 heeft 't best moeilijk.. eerst omdat die 3 weke jonger is ofzo.. paar keer zomaar van ze plank afviel.. nu staat ie in een doos omdat de rest in bloei staat.. groeit soms snachts tege me sl aan dus verbrand :/ ik denk dat ik deze ook maar binnekort in bloei zet want deze is al best wel groot

    verder gaat t wel goed, nog steeds last van beesjes.. spoel ze 1/2 keer per week eruit.. spoel ik die bak onderin ff om..

    Verder nog vrage of iets??

    stel graag liever vrage enzo dan domme opmerkingen van het gaat goed

    xx

    Edit:

    Ik heb reflector bakjes gemaakt voor me spaarlampen werkt veel beter dan blikjes.. klein klusje.. maar dan heb je ook wat

    Hier zie je alleen al de reflectie van de flits van me camera :o de lamp staat niet aan!

    Last edited by Damn nice; 14 February 2009, 16:26.

    Comment


      #77
      ik had ze eerder in de bloei gezet zeworden te groot voor je spaarlampen

      maar ziet er heel goed uit van groot naar klein
      Last edited by darkiess; 14 February 2009, 17:02.

      Comment


        #78
        das een mooie kap voor de lamp mooi gedaan

        Comment


          #79
          Weet niet zeker hoor, maar denk dat je ze wel een keer over mag potten ?

          Comment


            #80
            ja die 5 liter pot mag hij gerust gaan overpotten
            het is helemaal volgewortel ga bijf naar een 11 liter pot
            dat is ruim voldoende

            Comment


              #81
              Hmm oke dan ga ik voor de 10 liter potten! P4 ook maar in bloei gezet zodat ik die ff beter in de gate kan houde met hoogte verschil.. word dan kleiner plantje als de rest maar moet het er maar mee doen in zon doos is ook niet alles ..

              xx

              Edit:

              al paar dagen het gevoel dat me plante niet erg hard meer groeien, gelukkig maar want zoveel ruimte heb ik niet meer voor me groote buffel plant! wel dachti k topvorming te zien en vandaag beetje laat met verlagen van me P3 (dat kleintje begint groeispurtje te krijge!) en was tege me tl gegroeit, geen schade ofzo maar wel dat topje platter (groeit wel goed vanacht tog??) en zag al haartjes zitte (wel groen maar begint met de top!)

              Verder ziet het er goed uit, P1 heeft gewoon ze uitschote zeg maar, en P2 heeft bij die uitschote waar bladere gemaakt worde in de oksels ook al paartje bladeren en P3 ook al P4 gaat rustig aan zn bloei in maar groeit nog even lekker door

              P3 is egt prachtig, net een ovale bladerzee heel compact, ben van plan om na de oogst een deel van de wortels eraf te hale en stukje steel over te houde zodat ie weer gaat groeie, en hier stekke van maken want ziet er goed uit!

              >>verder>>

              voordat me plante in de bloei gingen stekken gemaakt. Jammer genoeg niets van gekome,, wilde nog wel keer stekke probere,, dit keer van grotere uitschote weer stukjes van bladere eraf gehaald en in glas water gedaan, bij 1 zie ik een wit puntje op de stam, is dit een worteltjeeee (A)

              Morgen ook 10 liter potten halen waarschijnlijk dus morgen overpotten!

              Ook iets grappigs,, al kijken jullie naar het begin van me kweek, iedereen overtuigd dat het dikke indicas zijn, maar bladere worde steeds smaller of ligt dit aan mij ? begint steeds meer sativa te lijke

              greetz
              Last edited by Damn nice; 17 February 2009, 22:29.

              Comment


                #82
                Update 23-02-2009!!!

                Iedereen nog een fijn carnaval ! ik heb mij zeer vermaakt!

                Me broertje heb op mijn plante gelet!

                Ik heb dik keer veel fotos! ik denk dat ik 3 vrouwe heb en 1 man! dat is die grote die wilde er denk k boven gaan groeien, en volgens mij zie ik balle maar weet t niet cker me eerste keer hea! de rest heb wel stampers!

                P1:





                P2 (man denk k of herma???):






                P3:






                P4 (nog geen geslacht)



                Op P4 was een spaarlamp gekome dus was verbrand, ik heb der getopt en ziet er voor mijn oge goed uit! heb ik ook meteen toppe uitgeprobeert, alleen wel getopt toen die in bloei stond net paar dage dus krijg i kdan 2 dikke toppe naast elkaar ?

                ze vermake zich wel in hun 10 liter potte!!

                xx

                Comment


                  #83
                  tzijn mooie plantjes. en je ga 2 toppen hebben ma ik denk dat je plant nog 2 weken groeit dus geen een dikke ma 2 dikke toppen grtz

                  Comment


                    #84
                    Je plantjes zien er goed uit . Aleen op de laatste fotos zien ze wat bleek ,maar dat zal aan het licht liggen .

                    Alle ventjes er direct uithalen is aangeraden als je geen zaad wilt.
                    De bolletjes van de voorbloei zijn snel rijp en kunnen overnacht al openbarsten en andere plantjes bestuiven

                    Comment


                      #85
                      Die P2 er zeker op tijd uit halen zoals easy zegt, gaat allemaal best snel eens ze vertrokken zijn.

                      Die laatste lijkt wel een tekort te hebben of is dat ook verbrand? Voor de rest ziet dat er damn nice uit,

                      Keep it up

                      Peace

                      Comment


                        #86
                        Dat is idd nog verbrand

                        hopelijk is P4 wel gewoon een vrouwtje en heb ik aan 3 vrouwtjes genoeg

                        ik heb ong 210 watt ofzo.. maar zou ik dan met die formule ong 170 gram eraf kunne hale, maar al heb ik maar 2 plante haal ik dat dan nog steeds?!

                        Me mannetje staat benede in de kamer vind t tog een mooie plant, mss wil ik wel paar topjes bestuive voor zaadjes vind het een leuke plant, int begin hele dikke bladere en later dunne zoals julie wel zien denk k, en het is ook een makkelijke binneplant maar kan dat paar topjes bestuive? hoe gaat dat in zn werking dan? en hoeveel zaadjes krijg ik ongeveer dan?

                        greetz

                        Comment


                          #87
                          tis wel gevaarlijk g want bestuiven kan rap gebeuren. als je bijvoorbeeld voobij je plant passeert en er komt bestuiving erop kan je da meenemen na je vroutjes en dan kan er bestuiving plaatvinden. en hoeveel zaadjes is gewoonweg ieder wit haartje kan eigenlijk een zaadje worden. je legt zilverpapier op de grond of pot en dan kan het stuifmeel opvangen en dan met schilderborsteltje eens indoppen en op je gewenste top doen er zal er wel altijd meer bevrucht zijn of je wil.

                          grtz man

                          Comment


                            #88
                            Ik denk dat ik de onderste toppen ga bestuive van elke plant. ik schat dat daar zowizo niet zoveel wiet aan zal kome omdat ze onderaan ligge en spaarlampe niet zo diep strale..

                            k ging telle en telde ong 15 haartjes op zon onderste top, is dit goed? veel ? weinig? dus dit worde dan ook 15 zaadjes ?

                            en dan doe ik dit bij elke plant ze onderste 2 toppe haal ik wel rond de 100 zaadjes

                            is dit een slim idee?? want onderste toppen worden tog zowizo al nooit zoveel? en al zou zon onderste top bv 5 gram wietoplevere maar omdat ik bevrucht mis ik dan die 5 gram wiet? of gaat dat naar een andere top?

                            en zal ik van 3 planten van ongeveer 1 meter en 210 watt wel 150-170 gram wiet af kunnen halen??

                            En omdat ik de onderste toppen bevrucht en door dieptestraling van spaarlampen niet zo laag komen, dus daar zowizo niet al veel wiet zal komen, komen er dan wel 15 zaadjes? en zijn ze wel van goede kwaliteit? maakt licht uit bij zaadjes maken of alleen het aantal haartjes?

                            En is 1 keer met het kwarstje erover heen genoeg of moet je meerdere kere bevruchte? of is meerdere kere bevruchte beter voor de zaadjes?

                            En hoe moet ik bestuive? dan heb k bv zilver papier onder me man,, en daar valt stuifmeel op.. dat klop ik allemaal beetje naar 1 punt zodat ik een klont van stuifmeel heb zeg maar, dan met kwartst erin en dan met die kwarst over me top heen "verfe"?

                            greetz

                            Comment


                              #89
                              De "haartjes"( stampers) gaan tellen is geen zekerheid .

                              Elke stuifmeelkorrel vormt een eigen stuifmeelbuis en iedere stuifmeelbuis groeit naar een ander zaadbeginsel. Omdat een vruchtbeginsel meerdere zaadbeginsels bevat, kunnen dus meerdere eicellen bevrucht raken. Hierdoor kunnen meerdere zaden ontstaan.

                              Bron: http://www.worldofseeds.cannabobo.be/bevruchting.php

                              En ja de onderste toppen bevruchten is een goed idee, daar ging zowiezo niet veels aankomen. (Ook geen 5 gram zoals je poste )


                              Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice
                              en zal ik van 3 planten van ongeveer 1 meter en 210 watt wel 150-170 gram wiet af kunnen halen??
                              Dat betwijfel ik, zou er alvast niet op hopen. Zoals je zelf al zei hebben spaarlampen niet veel diepte straling, de onderste toppen gaan dus gewoon fluffy zijn.

                              1 keer goed met je borstel erover is normaal genoeg, meerdere keren bevruchten op dezelfde plaats heeft geen nut. bevrucht is bevrucht.

                              De manier die je zelf zegt is goed, gewoon stuifmeel opvangen en met een borstel aanbrengen op het vrouwtje.

                              Peace

                              Comment


                                #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post

                                en zal ik van 3 planten van ongeveer 1 meter en 210 watt wel 150-170 gram wiet af kunnen halen??
                                Last edited by easyrider; 25 February 2009, 18:31.

                                Comment

                                Bezig...
                                X