Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Ik heb vierkante meter jah bove elke plant hangt een spaarlamp van 23 watt, op elke zeikant staat een spaarlamp van 23 watt en tussen me plante hange 2 spaarlampe van 23 watt.. ze staan rond een 36 watt tl.

    Geen hps: te weinig afzuiging, denk dat me hok smelt, is met vuilniszakke gedaan

    grtz

    Comment


      #92

      Comment


        #93
        Update vanuit Oosterijk

        Ik zit nu in Oosterijk, mijn buurjongen zorgt voor mijn planten.

        Toen ik wegging hadde die 2 vrouwtjes al flink wat haartjes en flink wat toppen overal. Die P4 had nog geen geslacht late zien.

        Me buurjongen vertelde mij dat de planten goed groeien en dan P4 stampers heeft gekregen en dat P4 ook super hard groeit. Allemaal heel fijn dus. P4 is getopt en krijgt dus 2 hoofdtoppen, dus dat compenseert me ene mannetje wel..

        hopelijk ligt er wat stuifmeel op het ding dat ik onder het mannetje gemaakt heb, sodat ik de onderste toppen kan bevruchten die tog niets worden, behalve dan veel knipwerk en weinig opbrengst. ik denk van elke plant de onderste 2 toppen zodat ik tog wel aan de 50-100 of mss meer licht aan de stampers, aan zaden krijg, best goed tog? en rest gewoon wietje hopelijk lekker veel kan k weer ff door

        greets zondag komt foto update

        Comment


          #94
          Als je zaadjes wil dan bevrucht je juist best de dikste toppen. De onderste ontwikkelen zich niet eens tot wiet, voor zaad is er nog meer energie nodig. Er zullen wel zaadjes vanaf komen maar kleintjes, niet de moeite om energie in te steken voor plantjes. Kheb het ook allemaal al geprobeerd.
          Qua opbrengst zou ik niet teveel verwachten. Ga uit van een 60 gram van je 3 planten, da zou al een behoorlijk resultaat zijn. Ook al heb je 200 watt, het blijven spaarlampen. Geen optimaal spectrum voor de bloei en te weinig lichtsterkte.

          Comment


            #95
            Update 07-03-2009!!!

            Vorige week geen fotos kunnen nemen maar het beschreven, ben net thuis van wintersporte (was hardstikke gaaf).

            Toen k me box ope deed keek ik egt met grote ogen ernaar, wat een toppe super!

            Ik heb beslote niet alles te gaan bevruchte, alleen 1 top van P3 omdat die zo mooi compact en klein is. Hopelijk een beetje goeie genen,, ksal wel een mooie top zoeken, want al kijk ik naar een normale top, en ervan uit ga dat 1 haartje 1 zaadje is, krijg ik al 10talle zaadjes van die 1e top.. kan dat?! bv 30-40 zaadjes ofso van 1 top..

            en over dat dieptestraling enzo,, ik zet me lampen niet bove me plante, maar aan de zeikant zodat ik een groter gedeelte meeneem!

            Het is nu een beetje een zooitje en moet nog 3 spaarlampe ofso aansluite maar doe ik als ik tijd heb, dan zet ik op elke hoofdtop een spaarlamp en op de zeikant van elke plant een spaarlamp zodat ik alle energie zo veel mogelijk gebruik.

            Verder zien ze er mij goed gezond uit!

            P1:
            [img]http://img9.imageshack.us/img9/5899/p119q.jpg[/img]






            P2 (mannetje, maak ik geen fotos meer van, volgens mij vliege die toppe nog niet egt kapot ik denk dat ik een soort bakje onder de hoofdballe xD maak en als die knappe dat ik het beter zie..)

            P3:






            P4:




            Verder zit alles naar wens

            Graag een opmerkingetje als ik iets fout doe, of juist goed xD.. Vragen mag altijd en een request naar een fototje kan altijd , nog tips waar ik op moet letten, of wat handig is om op de foto te nemen voor info voor de lezers???

            Greetz

            Comment


              #96
              Update 07-03-2009!!!

              Vorige week geen fotos kunnen nemen maar het beschreven, ben net thuis van wintersporte (was hardstikke gaaf).

              Toen k me box ope deed keek ik egt met grote ogen ernaar, wat een toppe super!

              Ik heb beslote niet alles te gaan bevruchte, alleen 1 top van P3 omdat die zo mooi compact en klein is. Hopelijk een beetje goeie genen,, ksal wel een mooie top zoeken, want al kijk ik naar een normale top, en ervan uit ga dat 1 haartje 1 zaadje is, krijg ik al 10talle zaadjes van die 1e top.. kan dat?! bv 30-40 zaadjes ofso van 1 top..

              en over dat dieptestraling enzo,, ik zet me lampen niet bove me plante, maar aan de zeikant zodat ik een groter gedeelte meeneem!

              Het is nu een beetje een zooitje en moet nog 3 spaarlampe ofso aansluite maar doe ik als ik tijd heb, dan zet ik op elke hoofdtop een spaarlamp en op de zeikant van elke plant een spaarlamp zodat ik alle energie zo veel mogelijk gebruik.

              Verder zien ze er mij goed gezond uit!

              P1:







              P2 (mannetje, maak ik geen fotos meer van, volgens mij vliege die toppe nog niet egt kapot ik denk dat ik een soort bakje onder de hoofdballe xD maak en als die knappe dat ik het beter zie..)

              P3:






              P4:




              Verder zit alles naar wens

              Graag een opmerkingetje als ik iets fout doe, of juist goed xD.. Vragen mag altijd en een request naar een fototje kan altijd , nog tips waar ik op moet letten, of wat handig is om op de foto te nemen voor info voor de lezers???

              Greetz

              Comment


                #97
                Zo ziet er mooi uit!
                Gaat helemaal goed kome denk ik zo.
                Maar een bakje onder de balle ? zou jij dat fijn vind ?!
                Haha, nee maar is het risico er dan niet dat t toch op de dames komt en je dan te veel bestuift?

                Greetz

                Comment


                  #98
                  damn nice, dat kun je wel zeggen va je plantjes!
                  3 a vier weken nog?
                  dat zei je net toch.
                  kan nie wachten om te zien hoe et uitpakt met de plukjes
                  je doet et goed man!
                  my bible
                  Etiam inter vepres rosae nascuntur

                  Comment


                    #99
                    Heb maar eens voor de grap wat fototjes gemaakt van mij hok, om te laten zien hoe ik het aanpak, en (volgens mij) het meeste vermogen eruit haal.

                    doordat ik een geraamte alleen heb kan ik veel klote, ik heb nameljik touw om de bovenste geraamte geboden, en hieraan weer touwtjes die aan spaarlampe vast zitte, hierdoor kan ik makkelijk hoogte en breedte verschil veranderen. Het werkt nog goed ook.




                    kweet niet of je het goed ziet, maar rechts bove in zitte 2 lampe dicht bij elkaar, 1 van die gaat ong 30 cm omlaag zodat die de onderste toppen ook goed licht krijgt (dieptestraling van spaarlampe rond de 30 cm, dan grijp ik tog een groot gedeelte van de plant), de lamp zonder reflector krijgt nog een reflector bakje, tussen de achterste 2 plante hang ik nog een spaarlamp zonder reflectie in het midden zodat die de middelste toppen van (vooral) de achterste 2 belicht en klein beetje de voorste, en ik hang nog een spaarlamp verticaal tussen de 2 vertakkingen van de getopte voorste, zodat die daar meer licht krijgt en links achter ook wat meer.

                    Hierdoor krijg ik het effect dat natuurlijk alle plante wel licht van alle lampe krijge maar ook, me plant rechts achterin zijn 2 lampen + de lamp tussen de middelste 2 en de lamp die met reflector bove de getopte voorste plant hangt en de achterste 2 verlicht (ik schat dat ik ongeveer wel de hele plant zo belicht), delinks achterin plant heeft licht van die lamp die ernaast hangt, die in het midde hangt tusse de achterste 2, de lamp boven de getopte plant en een beetje licht van de verticaal gehangen lamp tussen de 2 takke van de getopte want die staat er precies achter. De getopte is veel kleiner met veel minder vertakkingen dus schat dat die wat minder nodig heeft, maar om de hoofdtoppen en vertakkingen tog wel mooi vol te late worden, boven elke top een spaarlamp en tussen de 2 hoofdtoppen in.

                    Zo heb rechts achterin 4 lampe, links achterin 4 lampe en links voorin 3 lampe tot hun beschikking, + de tl die daar mooi schijnt , volgens mij heb ik zo alle plekken waar toppen komen goed belicht en gebruik ik het maximale van me lampen. en ik gebruik maar 8 spaarlampe

                    Het ziet er mss niet heel netjes uit, maar is goedkoop, makkelijk te maken/vervangen/verplaatsen en werkt denk ik. Hopelijk haal ik hierdoor tog een grotere opbrengst omdat ik de lampen zoveel mogelijk tussen de planten hang zodat de dieptestraling van 30 cm door de planten gaat.

                    Greetz
                    Last edited by Damn nice; 9 March 2009, 20:52.

                    Comment


                      het ziet er nogsteeds fantastish uit Rut! mooie casings heb je gemaakt om je lampen. ben ik jaloers op

                      ga zo door!

                      Ps: Mischien binnekort me Hollands Hope stuifmeel voor je! dan kom ik je bevruchten met me zaad

                      Comment


                        Etiam inter vepres rosae nascuntur

                        Comment


                          ziet er goed uit

                          Comment


                            Weken gaan goed, heb vrijdag wat stuifmeel op toppe van P4 gedaan, waarna ze rood/bruin zijn gaan worde en gaan verschrompele, betekend dit dat het goed gegaan is?

                            Me ooms ware hier ook en ik heb 150+ skunk seeds gekrege dus als je wilt ruile...

                            Ze zeggen dat het goed gaat!

                            P1 en P3 beginnen best grote toppen te krijgen vind ik, ze ruiken niet! behalve als ik me kast ope doe beetje warme gras geur maar niet overdreven..

                            Op de blaadjes begint ook al een beetje thc te vormen, ik weet niet of dat te zien is (naar mijn mening bij 5e foto van P1 wel goed te zien, mss rest ook wel maar niet echt op gelet..), en sommige haartjes van me toppe worde rood/bruin, is dit het begin van het einde .. of zijn deze ook per ongeluk bestove? (4e en 5e foto van P1 zie je er een paar)

                            P1






                            P3:








                            P4:




                            Dit zijn bestove toppen, is bestuiving goed gegaan, ze worde bruin en gaan verschrompele



                            Verder, ze krijge nog hun voeding alga bloei van pokon. Wanneer moet ik stoppen hiermee schatten jullie? wanneer moet ik stoppen met water geven enz, eerste keer dat ik me oogst klaar maak. En had gehoord dat als je 2 gram suiker per liter water doet ofzo je plant zoeter word, iemand meer info hierover?

                            Dus lijstje met vragen:
                            Is P4 goed bestoven?
                            Zijn de bruin/rooie haartjes van P1 en P3 per ongeluk bestove, of het begin van het einde?
                            Hoe lang moete ze ongeveer nog?
                            Wanneer moet ik stoppen met voeding geven (hoeveel weke voor de oogst)
                            Wanneer moet ik stoppen met water geven (hoeveel weken voor de oogst)
                            Hoeveel en wanneer moet ik suiker toevoegen aan het water en hoevaak?

                            Verder nog tips or tricks?

                            Greetz!

                            Comment


                              volgens mij is p4 goed bestoven!

                              de laatste week wordt er geen water meer gegeven en de voorlaatste week moet je alleen water geven!

                              van die suiker kan ik je niet helpen dat doe ik nooit...

                              grtzzz

                              Comment


                                damn, gij hebt daar een paar hele schone planten!

                                grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X