Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

First time grow: 2x Green-o-Matic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

    autoflowers zeg je?!

    Deze kun/mag/moet je de gehele cyclus op 18/6 laten staan. Aangezien ze vanzelf in de bloei gaan hoef je de cyclus niet aan te passen naar 12/12. Ze zijn nu drie weken oud volgens joun schrijven dus zeker toe aan hun bloei fase, en mag je dus ook wel eens paar bloei lampen erin gaan steken. Je had in de tweede week al wel 1 bloei en 1 groei lamp kunnen toepassen.. ik zou nu de beide bloei lampen erin steken.

    Hoe staat het met je tempraturen?

    En je verluchting vertel daar eens wat meer over... hoe je regel je deze gelang de tempratuur?
    En zie nergens iets van een filter.. joun plant ruikt niet??

    Plantjes staan er leuk bij eens zien wat het word. greetz mafferd

    Comment


      #17
      2x Green House Seeds - Green-o-Matic
      2x Barney's Farm - Crimea Blue

      Comment


        #18
        Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

        1500 can filter?
        __________________________________________________ ______________

        When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


        sigpic

        Comment


          #19
          Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

          Oei, ik bedoelde de 150PL. Op een site van een growshop stond die filter geadverteerd als de CAN1500.
          2x Green House Seeds - Green-o-Matic
          2x Barney's Farm - Crimea Blue

          Comment


            #20
            Re: First time grow: 2x Green-o-Matic


            Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 5 tekens.


            __________________________________________________ ______________

            When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


            sigpic

            Comment


              #21
              Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

              Jaaa, soms weet ge het niet meer van al die uiteenlopende benamingen en technieken en god weet wat. :p
              Allez ben toch al zeer blij dat ik hier op het forum al wreed ben vooruit geholpen!

              Ik twijfel dus nu nog om oftwel een interieurfilter te gebruiken of de kool uit een aquariumfilter. 'k ga denk ik na het blokken eens wat meer opzoekwerk verrichten. :p
              .
              2x Green House Seeds - Green-o-Matic
              2x Barney's Farm - Crimea Blue

              Comment


                #22
                Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                Er staat verder ook nog een meloenplantje bij, 'k zat stoned een meloen te eten en dacht: "Waarom niet eens proberen?"
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #23
                  Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                  jo Dprime,
                  KT hier

                  planten en opstelling zien er net uit en natuurlijk ga je die specifieke geur nu nog niet ervaren
                  zelfde geur als tomatenplanten ervaar ik in het begin.. ii

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                      Hey mafferd,

                      Thx voor de tips!

                      De kleinste plant zit wel wat achter op de grootste, ze laat nog maar op enkele plaatsen tekenen van geslacht zien in tegenstelling tot de grootste. Die heeft overal al wat draadjes staan. Er is bij de kleinste ook nog een vergroeiing die doet denken aan een mannelijke plant, maar 'k laat ze op haar gemakje doen voordat ik m'n conclusies trek op dat vlak.

                      'k zal de temperatuur dan nog een beetje optrekken in de kast.
                      En kattenbakfilters? De eerste keer dat ik ervan hoor. Zal dit weekend eens passeren bij de tom & co, eens zien of ze dat daar hebben.

                      Greetz.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      @Rodigan: Heheh, kan het goed geloven. M'n maat zei ook van: "What the f*ck is dat dat ertussen staat?" xD

                      Tot nu toe heb ik inderdaad niet veel te klagen over de plantjes, ze gaan goe vooruit. 'k ga ondertussen uw kweekverslag eens bekijken van de GOM's.

                      eee
                      2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                      2x Barney's Farm - Crimea Blue

                      Comment


                        #26
                        Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                        31 mei:
                        Nog een late update voor jullie!
                        Tot nu toe heeft m'n grootste plant een goeie 17 cm van lengte bereikt en een diameter van ongeveer 24 cm op haar dikste punt en vertoont ze op vele plekken tekenen van vrouwelijk schoonheid.
                        M'n kleinste plant loopt nog steeds een beetje achter maar heeft een lengte van 16 cm bereikt en een diameter van ongeveer 23 cm. Ze vertoont ook al wat veelbelovende tekenen maar ten opzichte van de grootste is het nogal een verschil.
                        Ik heb besloten om gebruik te maken van 1 bloeilamp en 1 groeilamp en ga binnen enkele dagen overschakelen naar 2 bloeilampen. (Het lichtschema is nog steeds 18/6 en zal dus ook zo blijven.)

                        Bon, het is tijd voor enkele foto's. Maar euh, zoals jullie kunnen zien zijn is er bij de nieuwste blaadjes sprake van gele bladpuntjes. Ik geloof dat de planten iets te dicht tegen de lamp hebben gezeten. Ze hingen op een gegeven moment op ongeveer 5 cm terwijl ik normaal gezien opteer voor een goede 10 cm. Tenzij jullie verder tekenen zien van iets anders?

                        Ik zal binnenkort ook eens een foto nemen van de dames in profiel.

                        Grootste plant: 17 cm in hoogte en 24 cm in diameter
                        DSCN3181.jpgDSCN3183.jpgDSCN3186.jpgDSCN3187.jpgDSCN3188.jpgDSCN3192.jpgDSCN3194.jpgDSCN3197.jpg

                        Kleinste plant:
                        DSCN3185.jpgDSCN3189.jpgDSCN3190.jpgDSCN3191.jpgDSCN3193.jpgDSCN3195.jpgDSCN3198.jpg

                        Bon, zoals jullie kunnen zien loopt deze madam wat achter op de andere, maar ze ziet er alleszins toch ook al mooi uit!

                        Tot de volgende!
                        Last edited by DPrime; 1 June 2013, 00:31.
                        2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                        2x Barney's Farm - Crimea Blue

                        Comment


                          #27
                          Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                          die zien er mooi uit DPrime doe zo voort

                          2013-05-31-1967.jpg

                          deze 2 zijn autoflowers think different buitenkweek in serre heb al eerder met deze soort gewerkt indoors nu eens een rondje buiten zien wat dit oplevert grts
                          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                          Comment


                            #28
                            Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                            Thx djw4,

                            Ben benieuwd naar die autoflowers van je en hoe ze het doen. Ze zien er alvast mooi uit. Hoe oud zijn ze daar? ('k wou dat ik zo 'n hoop grond in een kweekkast kon krijgen )

                            Cheers.
                            2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                            2x Barney's Farm - Crimea Blue

                            Comment


                              #29
                              Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                              die zijn 29 dagen oud DPrime
                              Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                              Comment


                                #30
                                Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                                5 juni:

                                Kleine update voor jullie.
                                Er is de laatste tijd veel gebeurd... De planten blijven maar schieten en ik werd er eerlijk gezegd gek van. Deze ochtend is de grootste plant tegen de lamp aan gegroeid. Nog een geluk dat ik om half 7 op moest en de lampen dus slechts 30 minuten stonden te branden.
                                De ventilatie stond nog op nachtmodus waardoor het niet zo koel was onder de lampen zelf, met alle gevolgen van dien.
                                Bon, het zou me verbaasd hebben moest m'n eerste kweek zonder enige hindernissen zijn verlopen.

                                Het verbranden van m'n plant heeft me dan doen besluiten om stappen te ondernemen en de plant in kwestie dus neer te binden met katoendraad dat iets steviger is dan wol.
                                De lamp zou er anders maar scheef bijhangen en dat lijkt me dan ook maar weer een rotoplossing.
                                Voor het neerbinden heb ik me trouwens gebaseerd op een superthread op een Engelstalig forum waar alles mooi uitgelegd stond.

                                Ik vrees enkel voor het feit dat dit misschien de plant te sterk zou stresseren aangezien ze in de bloei staat (vrijkomen van verschillende hormonen dacht ik dan), maar het is alleszins beter dan m'n toekomstige kroppen te zien verbranden...
                                Ze kunnen nu nog ongeveer een goeie 18 a 20 cm groeien dus ik hoop dat de kleinste aan dit tempo blijft groeien, of wat gas terugneemt.

                                Bon, zo stonden ze er deze ochtend bij:

                                DSCN3199.jpg

                                Kleinste plant:
                                Deze heeft last van vergeelde bladpuntjes, maar voor de rest ontwikkelen de bloemen zich mooi en is er verder niet veel op aan te merken. Ik denk persoonlijk dat ik ze binnenkort ook zal moeten neerbinden dus misschien is het beter om dit nu al te doen? (Meningen hierover?)

                                DSCN3200.jpgDSCN3206.jpgDSCN3214.jpgDSCN3215.jpg

                                Grootste plant:
                                Voila. Het kon erger natuurlijk.

                                DSCN3201.jpgDSCN3202.jpgDSCN3203.jpgDSCN3204.jpgDSCN3205.jpg

                                En dan nu wat foto's van het neerbinden. De plant stond trouwens nog niet echt droog waardoor de stengel niet super buigzaam was. (deze is trouwens nog niet verhout bovenaan.)

                                DSCN3207.jpgDSCN3208.jpgDSCN3209.jpgDSCN3210.jpgDSCN3211.jpgDSCN3212.jpgDSCN3213.jpg

                                Zoals jullie kunnen zien heb ik het buigen vrij voorzichtig aangepakt. M'n vraag is nu of ik eventueel nog wat meer kan buigen binnen enkele dagen als ik de plant wat laat "drogen" en is dit wel slim?
                                Ik heb gebruik gemaakt van lussen met de adelborstknoop (of in het Engels: tautline hitch) zodat deze stevig zitten maar ook verstelbaar zijn..
                                Ik heb van de situatie ook even gebruik gemaakt om sommige bloemen vanonder de grote bladeren te halen zodat ze meer licht zouden krijgen.
                                De top gaat trouwens ook nog neergebonden worden maar ik heb me even gefocused op het dikkere gedeelte.

                                Enige opmerkingen of tips van de veterano's zouden geapprecieerd worden.

                                Groeten!
                                Last edited by DPrime; 25 June 2013, 11:45. Reden: Verkeerde datum
                                2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                                2x Barney's Farm - Crimea Blue

                                Comment

                                Bezig...
                                X