Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

First time grow: 2x Green-o-Matic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

    Ze staan schoon eh? ;p hehe, ben benieuwd wat het gaat geven.

    29 juni:
    Anyways, nog een mini-update. Ik heb daarnet 2 willekeurige blaadjes afgeknipt van beide planten en onder de microscoop gelegd (de versterking was x75). Verwacht geen pro-shots aangezien ik het ding in kwestie gekregen had toen ik nog klein was. :p


    DSCN3253.jpgDSCN3254.jpgDSCN3256.jpgDSCN3257.jpg

    Het was vrij moeilijk om goede foto's te nemen hiervan, maar volgens mij zijn ze de goede weg op.

    Jeeeeet!
    2x Green House Seeds - Green-o-Matic
    2x Barney's Farm - Crimea Blue

    Comment


      #47
      Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

      jeep redelijk foto's en het gaat goed
      Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

      Comment


        #48
        Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

        2 juli:

        Een week voor het oogsten heb ik besloten om de planten te flushen. Ik heb niet superveel voeding gegeven maar heb toch besloten te flushen. (water-grond ratio - 1:1)
        Persoonlijk heb ik me gebaseerd op het uitzicht, de geur en zelfs de smaak van het afgevoerde water tot dit weer neutraal was.

        7 juli:


        De lampen werden deze avond uitgeschakeld tot de dag van de oogst -> 9 juli.
        Bij nader inzien en opzoekwerk had ik dit liever enkele dagen langer gedaan zodat de planten een lekkere boost zouden krijgen op het laatste, maar bon. We zien wel
        Ik ben benieuwd. :p
        2x Green House Seeds - Green-o-Matic
        2x Barney's Farm - Crimea Blue

        Comment


          #49
          Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

          Zeer leuk en leerrijk verslagje ben ook van plan om te kweken met zelvde lamp.
          laat het smaken grtz

          Comment


            #50
            Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

            gaat lekker , ik persoonlijk doe het voor de geur dus geen afzuiging voor mij , als het ging zou ik de ganse dag boven de plant blijven hangen , lol

            Comment


              #51
              Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

              08/09 juli:
              IMG-20130708-01264.jpgDSCN3259.jpgDSCN3267.jpgDSCN3268.jpgIMG-20130708-01262.jpgIMG-20130708-01264.jpgIMG-20130708-WA001.jpg

              1: Voor het trimmen
              2: de grootste bladeren weg
              3: beide planten getrimd
              4: kweekkast wordt droogkast (de tl is weg -> was voor verlichting bij het ophangen)
              5: grootste bladeren
              6: voor het trimmen
              7: groenrest met trichomen (hopelijk genoeg voor wat boter? )

              Kleinste plant:

              DSCN3266.jpgIMG-20130708-01266.jpgIMG-20130708-01267.jpgOnbruikbaar restafval: 10 gram
              Bruikbaar restafval: 24 gram
              Bloemen (nat): 82 gram

              Een mooie opbrengst in mijn ogen. Zeker voor m'n eerste keer. Ik moet wel toegeven dat de grootste bloem natuurlijk een dikke stengel had. Je kan duidelijk zien op de foto's dat er wel enkele mooie toppen zijn bij deze plant, maar het waren voornamelijk dunne topjes zoals jullie kunnen zien.
              Het is alsof alles naar die grote bloem is gegaan.


              Grootste plant:

              DSCN3263.jpgDSCN3264.jpgIMG-20130708-01268.jpgIMG-20130708-01270.jpgIMG-20130708-01269.jpgIMG-20130708-WA003.jpg


              Onbruikbaar restafval: 24 gram
              Bruikbaar restafval: 24 gram
              Bloemen (nat)Mening:

              Wel eerlijk gezegd overtrof deze autoflower m'n verwachtingen. Ik had niet meteen zo 'n mooie bloemen verwacht op zo 'n kleine plantjes.
              Eerlijk gezegd is de Green-o-Matic van Greenhouse Seeds zeker geen slechte soort voor een beginner.
              Op 9 weken tijd zijn beide plantjes uitgegroeid tot mooie, kleine struikjes met een mooie opbrengst en smaak en geur.
              Als je een soort zoekt die klein blijft met een mooie opbrengst kan ik deze zeker aanraden.
              Het is leuke soort die niet al te veel aandacht vraagt. Ik heb ze namelijk enkel maar de minimumhoeveelheid vloeibare roze korrels gegeven. Maar als je ze de juiste behandeling geeft kunnen ze je zeker wat lekkers opbrengen.
              De geur is tijdens de bloei niet al te sterk buiten je kast, indien goed afgesloten met de nodige voorzieningen (kattenbakfilters in mijn geval), maar komt wel mooi tot uiting bij het oogsten. De hars en bloemen ruiken dan lekker zoet met een subtiele citrusgeur.

              Smoke report:

              Ik had m'n schaartje al op voorhand wat ingeolied met wat olijfolie waardoor het wat makkelijker werd om de trichomen die tijdens het snoeien loskwamen makkelijker los te maken.
              Heb dit dan opgerold tot een dikke konijnenkeutel om daarna 3 sliertjes in een djonko te draaien.

              Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gerookt dat vers van een plant kwam. Het smaakte vrij fruitig maar ging lekker binnen.
              Qua effect zit het voor mijn part vrij goed. Een zeer mellow gevoel, perfect voor een zonnige zomeravond met een lekker muziekje. Eerder stoned gevoel dat later wat naar het hoofd kruipt en zorgt voor een vreemde chille high.
              Bijna zo gaar als een loempia. Sorry jongens.

              Toekomst:

              Ik ga dit verslagje zeker nog niet afsluiten. Binnen 2 weken, misschien 1 week met dit weer, ga ik over tot het curen van m'n grootste bloemen. Ik zal me misschien dan eens wagen aan een kleine testsessie van de kleinere bloemen.
              Bon ik ga me nog eentje rollen.

              Cheers boys!

              shit.jpg

              Kleine opmerking: de hoofdstengels werden niet meegeteld bij het wegen, buiten bij de grootste bloemen.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              @herb: Deze lampen zijn zeker aanraders! Voor een kleine kweek zijn deze zeker het geld waard. Je kan de armatuur, 2 groeilampen en 2 bloeilampen al krijgen voor een goede 90 euro.
              @nousch: zelfs met afzuiging valt de geur goed mee, heb deze kweek vrij stealthy kunnen houden. Ik snap wat je bedoelt, moest ik in de kast kunnen slapen zou ik het doen!
              Last edited by DPrime; 12 July 2013, 11:43.
              2x Green House Seeds - Green-o-Matic
              2x Barney's Farm - Crimea Blue

              Comment


                #52
                Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                mooi werk dprime mooie toppen veel rook genot
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                Comment


                  #53
                  Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                  Ben benieuwd wat het gaat geven djw4
                  2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                  2x Barney's Farm - Crimea Blue

                  Comment


                    #54
                    Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                    Zo dat zijn lekkere volle toppen geworden! laat het je smaken naar het curren.

                    ben nog wel eens benieuwd naar je droog gewicht!

                    mooi resultaat! ga zo door he!


                    greetzzz mafferd

                    Comment


                      #55
                      Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                      Jeet mafferd!

                      Gek he! 'K ben echt content van m'n plantjes. Ben ook benieuwd wat het gewicht droog zal zijn. 'K zal het hier alvast posten van zodra de takjes gebroken kunnen worden.
                      'k heb nog 3 zaden van deze soort, dus misschien dat ik de volgende G-o-M's wat meer *oompf* zullen hebben.

                      groeten!
                      2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                      2x Barney's Farm - Crimea Blue

                      Comment


                        #56
                        Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                        17 juli:

                        Vandaag zijn de bloemen een weekje droog. De kleinere bloemetjes hun takjes breken reeds in plaats van te buigen, maar voor de grotere bloemen heb ik nog even te gaan. Die worden dan ook gecured binnenkort.
                        Bon ik heb eerlijk gezegd er al wat van gerookt voor vandaag maar dat waren de mini-bloemetjes.
                        Anyway, de kleinste bloemen zijn lekker droog maar hebben niet echt een sterke geur door het drogen in de kast, iets wat vaker voorkomt heb ik gelezen.


                        Smokereport (7 dagen kastdroog):

                        In het kort:

                        Droogtijd: 7 dagen na oogst in de kast
                        Geur (bloemen): Zacht maar fris, subtiel pikant met wat citrus.
                        Geur (branden): Best een zwaar aroma dat vrijkomt dat eerder aardeachtig van aard is.
                        Smaak: Zacht aardeachtig met een spicy toets.

                        Verdict (tot nu toe): Een leuk soortje dat klein kan blijven en een aardige opbrengst met zich meebrengt. Ik heb momenteel nog maar 1 week gedroogd in de kast wat echt nog niet voldoende is. Toch heb ik wel genoten van de G-o-M, er zit zeker potentieel in deze wiet als je het z'n tijd geeft. Ik ben zeker niet vies van de geuren en smaken die het nu al met zich meebrengt. Het effect van dit wietje mag je zeker niet onderschatten, het kan je echt stoned krijgen maar het is niet echt te vergelijken met grotere soortnamen. Ik ben gewoon nu nog nieuwsgierig wat langer drogen en curen zal doen voor deze wiet. Ik ben er zeker niet treurig om dat ik dit gekweekt heb. Voor mij is dit echt een goed wietje en ik ben er alvast zeer blij mee.
                        'k denk dat ik m'n andere zaadjes binnenkort ook maar eens zal gaan planten.

                        Bon, nog eentje rollen en tot de volgende!
                        Last edited by DPrime; 17 July 2013, 16:49.
                        2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                        2x Barney's Farm - Crimea Blue

                        Comment


                          #57
                          Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                          veel rook genot mooi verslagje
                          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                          Comment


                            #58
                            Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                            19 juli - Kleine update:

                            De bloemen hun takjes maken een heerlijk krakend geluid dus heb ik de kast leeggemaakt, takjes bijgeknipt en even de weegschaal bovengehaald

                            Grootste plant: 26 gram
                            Topbloem: 12 gram
                            Kleinere bloemen: 14 gram

                            Kleinste plant: 21 gram
                            Topbloem: 10 gram
                            Kleinere bloemen: 11 gram

                            Bruikbaar restafval: 10 gram

                            Dus voor m'n eerste oogst heb ik ongeveer een goede 47 gram in totaal gehaald. En nog 10 gram bruikbaar restafval, dit zal later met ander restafval gebruikt worden voor cannaboter.
                            Zeker geen slechte oogst in mijn ogen!
                            Wat wel opvalt is dat de geur in de potten zelfs na een half uurtje heerlijk ruikt. Er is wel een verschil tussen de de opbrengst van de grootste en de kleinste plant.
                            De geur van de grootste opbrengst ruikt heerlijk fris en in de pot kan je nu dat heerlijk pikant citrusgeurtje waarnemen. Bij de kleinste opbrengst is de geur eerder plantachtig hoewel de bloemen al goed droog zijn.

                            Cheers!

                            IMG-20130719-01336.jpg
                            2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                            2x Barney's Farm - Crimea Blue

                            Comment


                              #59
                              Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                              Hoppa , geestig verslagje
                              Verhouding van .3g/watt , zou ik zeker al genoegen mee kunnen nemen!

                              Comment


                                #60
                                Re: First time grow: 2x Green-o-Matic

                                Mooi verslag! Ik heb dezelfde lampen besteld! Ik hoop dat ik ook zon mooie opbregst krijg!

                                Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
                                -

                                Comment

                                Bezig...
                                X