Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miniTuin

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: miniTuin

    Kan je eerst even jouw voedingsvat op algen controleren Mafferd....

    Dan is er al weer eea uit te sluiten.

    Ik heb ook gelezen dat Magnesium tekort meestal een combinatie van tekorten is.
    Last edited by Escargot; 5 November 2013, 22:12.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      Re: miniTuin

      Als ik zo Ron zijn link er bij pak lijkt het op een calciumtekort, igg, succes er mee!
      sigpic

      Comment


        Re: miniTuin

        Welke voeding gebruik je maf? Want de canna voeding die ik gebruik ik combi met regenwater krijg ik ook allerlei tekortjes...
        Als ik regen en leidingwater samen afzuig heb ik het niet zo snel, komt omdat er bij leidingwater redelijk wat adiatieven zijn toegevoegd.
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          Re: miniTuin

          Nik, hij gebruikt het test pakket van metrop
          sigpic

          Comment


            Re: miniTuin

            Doet me ook denken aan een calcium tekort.

            Hoe zit het met de EC en pH waarde van je grond?
            Te hoge EC? Best even spoelen.
            Te lage pH? Kalk toevoegen. Er bestaan vloeibare kalkmeststoffen. Wel mee opletten en niet overdoseren!!!

            Weet dat een eenmalig calciumgebrek tot het eind van de bloei zichtbaar zal blijven.
            Zolang het niet uitbreidt zit je goed.
            Last edited by Gamm; 6 November 2013, 12:50.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              Re: miniTuin

              mannen allereerst bedankt voor de reacties! Ben echt druk met verhuizen en doe mn best mn plantje ook nog te verzorgen en jullie up to date te houden.

              @Ronson
              Leuk dat je ook komt meekijken heb nog wel een plekkie voor je over hoor, rij 1 stoel nummer 12 haha ja ben een beetje maf met mn raare kastjes

              Dat is een goeie link die je door stuurde, had em al in mn favorieten staan tezamen met montys bladprobleem oplosser. Maar of ik ben gek of ik zie meerdere tekorten tegelijk.. ik zie veel over eenkomsten tussen ijzer en zwavel en magnesium.. maar ook 1 blad lijkt weer op calcium

              @ Escargot
              Heb mn vaatje gisteren gecontroleerd en vandaag nog maar eens maar heb geen algen of iets dergelijks kunnen vinden. Wel uit alle voor zorg nog mn vaatje schoon gemaakt en opnieuw afgevuld. Nu toch maar geen spa water erin maar afgezuurd water ph 6.0 Opeens twijfel ik erover of het spa blauw wel goed genoeg is.. bedankt voor t meedenken!


              @SmokingDad
              Ook jij bedankt voor je input!

              @Nik
              Zoals als smokingdad al zei heb voeding pakketje van metrop. Maar heb deze nog amper gebruikt.. Dus misschien zit daar t euvel wel. Heb allerzins geen mogelijkheden om met regen water en kraanwater te gaan mengen. Kraanwater of bron water daar moet ik t mee doen. Joun opmerking doet me dus ook twijfelen aan het spa water.. Thanks voor het meedenken!

              @Gamm
              beesie1.jpg
              Na wat zoek werk denk ik dat het springstaartjes zijn. Hoe ik eraan kom? heb geen idee, maar wil er wel weer graag van af. Zat te denken aan bayer tegen bodem insecten. Iemand hier bekend mee? en is dat nu nog wijsheid nu de bloei eral een x aantal weken is?


              het is een strijd


              greetzz mafferd.

              Comment


                Re: miniTuin

                Dat zijn idd springstaartjes Mafferd.

                Is jouw voeding op algen basis ?

                Een druppel tea tree olie.
                Gooi dit niet op je aarde
                Wrijf een druppel op de rand van je pot.
                De geur alleen al is voldoende.


                Springstaarten leven op schimmels en dood planten materiaal.
                Ze zijn niet echt vreeslijk schadelijk.
                Vaak doen ze meer goed dan kwaad.


                Wel duid de aanwezigheid van springstaarten andere problemen aan.
                De aanwezigheid van de springstaarten wijst vaak op andere problemen in het bodem gestel.


                Best dit dus ook goed bekijken.
                Last edited by Escargot; 6 November 2013, 22:24.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  Re: miniTuin

                  gezien de link zat ik ook aan calcium te denken. Gezien je foto's en de foto's van de link. Ben zelf niet zo'n bladeren wonder dus wat je zegt kan idd heel erg goed.
                  Ik zal proberen te gaan werken aan die calcium, kijk dan of je plantjes er baat bij hebben. Mochten er dan meer tekorten zijn zullen die zich ook beter gaan openbaren.
                  heb zelf nog geen calcium tekorten gehad dus hoe je dat moet oplossen moet ik je helaas eventjes verschuldigd blijven.

                  He gatver beestjes nu ook. Dat wordt dus weer extermineren. Die bayer zal goed kunnen werken. Zelf ook geen ervaring mee met dit soort producten. Maar ik denk dat escar wel iets weet. Die is vaker met insecten aan het vechten dan ik.

                  Comment


                    Re: miniTuin

                    Heb geen idee of het op algenbasis is.. weet enkel dat het bio-minerale voeding is. En wat is het verschil voordeel of nadeel van die algenvoeding?

                    Zal ook nog eens proberen te achterhalen hoe groot de verschillen zijn tussen kraan en bronwater. Heb toch ook wat vermoedens dat spa her en der wat tekort heeft in het water. De problemen zijn in elk geval gestart nadat ik met spa blauw water ben begonnen. Dacht er slim aan te doen.. ma goed even afwachten what happens.

                    Zal morgen eens kijken of het tuin centrum wat voor die springataartjes heeft. Zou mooi zijn als het voor meerdere bodem insecten werkt dan ga ik het voortaan preventief toepassen. Ook in eerdere kweekjes al last gehad van varenrouwmug larven.

                    Ik houd jullie op de hoogte groet mafferd.

                    Comment


                      Re: miniTuin

                      Lees wel even goed over tea tree olie, het is organisch maar giftig bij inwendig gebruik.

                      Niet in de plant gooien !!!

                      De geur is al voldoende om de springstaarten de das om te doen

                      Hier is de link

                      http://www.teatreeolie.net

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Mafferd, die springstaarten doen in principe niets geen kwaad.

                      Laten we dat voorop stellen.

                      Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn,

                      Of ze voeden op de algen in jouw voeding.

                      Of er is iets aan de hand met het wortelgestel.

                      De plant staat nu bij de CV.
                      Is dit toevallig dicht bij de dakgoot?

                      Kijk jouw wortelgestel na, als daar niets mis mee is, de springstaarten lekker laten zitten.
                      Dan zijn het positieve beestjes.
                      Last edited by Escargot; 6 November 2013, 22:38.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        Re: miniTuin

                        Wat verveld zeg die beestjes.
                        Misschien weer gewoon kraan of regenwater? Misschien dat het zich zelf dan weer oplost? idk..



                        ~Escargot, wat is er goed aan die beestjes dan? Je zei over dood plant martiaal.. Maar als je dat niet hebt?
                        sigpic

                        Comment


                          Re: miniTuin

                          Ik heb bij het recentelijke probleem van El Plantos bijna drie dagen lang zitten lezen over dit.
                          Ik wilde weten over compost vorming etc (ivm mijn toekomstige kweek)
                          Dus ik ben vrijwelzeker over het volgende

                          Dit is de Heteromurus Nitidus of de Cyphoderus Albinus Nicolet

                          Het zijn compost vormers.
                          Ze vreten Algen en dood planten materiaal.

                          Ze duiden dus op de aanwezigheid van algen of dood planten materiaal (wortels/bladeren)
                          De problemen zijn gekoppelde tekorten en deze zonder duidelijke reden
                          Ik denk wellicht aan de wortels, dit zou namelijk helemaal in lijn liggen met mijn vermoeden over de tekorten.

                          Vandaar de vraag over algen in de voeding.

                          De springstaartjes bevestigen mijn eerdere vermoeden.. (is dat niet een positief iets)

                          http://safari.zog.org/springstaartjes.cfm

                          De beestjes hoef je niet te bestrijden, ze vertrekken vanzelf als je geen rotte delen meer in de grond hebt.
                          Last edited by Escargot; 7 November 2013, 07:39.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            Re: miniTuin

                            Escargot bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik zal de springstaartjes met rust laten als ze geen kwaad kunnen.

                            Gekke is ze zitten ook alleen bij de blumat druppelaar kan ze verder niet in de pot vinden. Heb nergens dood plant materiaal gezien en de uit de grond komende worteltjes zien erook gewoon goed uit. Zou verder niet weten hoenik het wortel gestel kan bekijken kan de plant nu niet meer uit zn pot trekken om er meer van te kunnen zien.

                            De kast staat niet in de buurt van een dakgoot, de hele ruimte grenst erook niet aan.

                            Maak me eigenlijk meer zorgen over het bladprobleem.. als het lukt ga ik vanavond nog wel even een bezoekje brengen aan mn plantje. En zal ook weer fotos schieten en nauw lettend proberen bij te houden of de problemen zich niet verergeren.

                            Groet mafferd

                            Comment


                              Re: miniTuin

                              Verifieer eerst eens goed naar de voeding en de aarde.

                              Als er algen inzitten, kan dit jouw probleem zijn.
                              Dan zou je toch zowel Magnesium als bladvoeding moeten spuiten.
                              In ieder tuincentum hebben ze wel conifeer groen. (dat is magnesium oftewel bitterzout)
                              Bitterzout kan je ook in de Apotheek kopen, spuit 2% op de bladeren.
                              Het is onhandig, echter magnesium via de bodem is langzaam.

                              Het probleem is dat Magnesium bijna nooit alleen komt, vandaar dat je ook meerdere tekorten in een keer ziet.
                              Het is vrijwel altijd gekoppeld aan Kalk en ijzer.

                              Het lijkt mij wel logisch, gecombineerde tekorten, en deze leuke beestjes, die je normaal gesproken in een dakgoot of composthoop ziet.

                              Ze zijn echt volledig onschakelijk, kijk alleen jouw wortels na.
                              Hoe de wortels te bekijken, tsja.....

                              Er is maar een echte Mafferd hier, dat gaat jou best lukken.


                              Bij bladvoeding, Dek even de toppen af voordat je spuit.
                              Last edited by Escargot; 7 November 2013, 09:18.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                miniTuin

                                Logisch toch, de Spa blauw bevat zo goed als geen kalk, dus is het redelijk zeker dat het magnesium in combo is met kalk.

                                Dan moet normaal gezien je bodem ook al naar de zurige kant zijn.
                                Dus ff ph van je grond checken
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X