Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateur-style; 90 w ufo, 1 plantje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Amateur-style; 90 w ufo, 1 plantje

kijk eens naar mijn kastje.. 40x40x70 dus dat moet geen probleem zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Feyenoord1908 View Post
      doe gewoon dit,
      Pak het plantje gooi de koker weg zet het plantje gewoon lekker in de hoek van je kamer of op je buro,
      hang er een lamp boven en laat hem gewoon als een kamerplant groeien.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

ok, een foto van de ventilatie dan:

Ik hoop dat deze foto wat meer duidelijktheid geeft, het is ook weer geen optimale foto,
        Op de foto zie je de houten plaat waar mijn lamp inzit, net daaronder zit de ventilator (voor badkamer, 100 cfm, gedimd met die dimmer onderaan).
        Je kan op die foto ook de passieve inlaat zien, die loopt helemaal rond, een soort open band zeg maar, die band staat op exact dezelfde hoogte als mijn aarde.
        Als ik een rizla blaadje tegen de passieve inlaat hou, dan heeft het blaadje een constante beef, licht wapperend.

Ik vraag me af of licht zou kunnen weerkaatsen langs die open band om ze de nachturen te kunnen verstoren?

Ondertussen is het plantje aan het groeien, mss te kort opeen (ik weet het zelf niet)?

Grts!

Comment

Joh, jij zegt het.

Er zijn hier een tiental mensen die beweren dat dit niet de juiste opzet is.

Doe gewoon je best en verbaas ons.

Veel Succes.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Niet de juiste opzet...
            Laat ook maar zitten, wtf.

Comment

Wees nou toch eens gewoon een beetje toegefelijker.

Wat verwacht je van ons, dat we gaan zeggen "joh wat een goeie uitvinding, kweken in een Loony Tunes Speelgoed Opbergkoker, dat ik daar zelf niet opgekomen ben"

Iedere keer dat je jouw plant wil verzorgen, is het lamp er af, ventilator er af en koker omhoog,of een variatie hier op.

Je hebt een ronde koker, dus aannemelijk is dat de plant in een soort van windhoos staat.
              Zuigende opwaartse lucht dus.

Is dit nu handiger als een oud tering kastje bij de vuilnis wegtrekken twee flinke gaten boren en wit kalken of behangen met een reflector materiaal.

Dan wordt het gewoon deurtje open, plantje verzorgen en deurtje dicht, desnoods meerdere keren per dag als de lamp aan staat.

Die lamp is bijna 200 Euries,kan er dan niet drie tientjes vanaf om een 100% zekere kweekkast te bouwen?
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ja iedereen doet snachts ook de lampen aan...
                het is beter dan die koker in de bloeifase is een ander vehaal.
                Al verwacht ik niet dat die plant dat gaat halen.
                Ik blijf bij mijn punt dat een kastje bouwen veruit het beste is,
                maar mijn idee is alsnog beter dan die koker.

en btw escargot heeft een goed punt.

ps: het word winter dan is het ook vroeg donker,
                als het licht niet veel word aangedaan savonds in de keuken kan je zorgen dat de plant een redelijk normaal lichtschema heeft.
                omdat als het korter word dan 12 uur licht buiten jij de lamp nog ff aan kan houden tot ze 12 uur licht hebben gehad.
                Last edited by Feyenoord1908; 10 October 2013, 00:01.

Comment

Jeetje...

Er is al zoveel gezegd dat ik het kort zal houden; Ze staan te nat en in een te rijke voeding. Verschillende opties zijn al opgegeven, dit kan je doen. Je hebt ook paarse steeltjes, dit duidt meestal in een verkeerde (te hoge) Ph. Ik heb alleen geen idee of je een meter gebruikt en welke voeding enz.

Over je opstelling; Ik vermoed dat je lamp nu veel te hoog boven het plantje staat. Kans is groot dat het plantje zich dan gaat strekken. Dit is niet wat je wilt, dus dat maakt je opstelling niet ideaal.
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Bezig...
                  X