Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweek van 2009

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn eerste kweek van 2009

    Korting op 420shop
    Ga deze keer eens een micro kweek proberen. had vorig jaar een buiten teeltje lopen, maar het is toch wel lang wachten voor we terug eentje kunnen zetten.
    Daarom mijn nieuw doel micro kweek.
    Mijn kast is 1.80m hoog en 50 breeden 1m lang. (kleerkast gebruikt)
    de achterkant is voorzien van een spleet van +-5 cm breed van boven tot onder voor de verluchting.
    Ik heb als lampen hangen:3x 18 watt spaarlamp warm wit
    1x 23 watt spaarlamp philips denk ook warm wit niets vermeld
    Denk deze eerst 18/4 en dan in bloei 12/12 te laten branden.
    Als ze zijn toegestuurd met de post begin ik er aan.

    zaad: Evaseeds Nexus Nog geen ervaring mee ma toch eens proberen.
    tips altijd welkom. Wel haalbaar zijn voor mij mits de vrouw tevreden te houden.
    En wanneer moet ik deze in bloei zetten?
    En waarom dient het net dat ik soms boven de planten zie hangen?
    En hoeveel mestof gebruik ik? is wel gewoon Substral
    Last edited by tdchil; 19 January 2009, 21:49.

    #2
    hier de lampen de kast en de verluchtingspleet
    Attached Files

    Comment


      #3
      Hier gaan omdat ik in belgie woon en 2 personen hier in huis zijn 2 planten onder.
      Daar denk je een beetje verkeerd. Het is 1 plant per persoon en 1 maximaal per huishouden. Dus met 2 gaje sowieso in 'overtreding' maar het zijn spaarlampen dus wat meer kan geen kwaad en zal je wel geen herrie mee krijgen (ik spoor je niet aan tot het zetten van meerdere planten maar wijs je gewoon even over hoe de wet in elkaar zit en mijn opinie over de hele zaak).
      Al is dan weer de vraag of meerdere planten wel nodig zijn aangezien het licht van SL niet zo ver reiken...

      En wanneer moet ik deze in bloei zetten?
      Hangt ervan af hoe groot je ze wil hebben uiteindelijk en hoe groot je hok is. Je hebt een groot hok dus in principe kan je ze in bloei zetten als ze 30-40cm zijn. Dan groeien ze nog door naar een goeie 50 als ik me niet vergis. Weet wel dat je licht heel sterk diffuseert en dus je onderkant van de plant niet veel licht meer krijgt mits het ontbreken van wat dieptestraling daarzo. Het lijkt me ideaal om meerdere plantjes te hebben elk onder een spaarlamp die je lekker klein houdt, het is een suggestie, je doet er van wat je wilt.

      En waarom dient het net dat ik soms boven de planten zie hangen?
      Ik geef je 1 benaming: Scrog (zoek dat maar even op met de zoekfunctie ), je zal wel wat bijleren .

      En hoeveel mestof gebruik ik? is wel gewoon Substral
      Last edited by Jona; 10 January 2009, 22:45. Reden: even een opmerking ;)

      Comment


        #4
        bedankt voor de info. Weet het van die fan maar kan en mag geen gaten boren in die kleerkast.(vrouwtje wilt dit niet). daarom die spleet in de zijkant van +- 1.5 m lang. heb gedacht om er een gewoon intezetten zonder dat gat maar helpt dit dan wel vraag ik me af.

        Comment


          #5
          Er moet frisse lucht in, dus je kan misschien een fanmontuur maken en dat voor da gat zetten en zo wat circulatie creeren, het zal prutsen worden lijkt me maar het is vitaal voor je kweekje, geloof me .
          Een vrouw die niet van boorwerk houdt... Contradictorisch als je het mij vraagt (kon het weer niet laten )

          Comment


            #6
            ga dan toch zoeken achter een fan. normaal woensdag zijn de zaden hier. update volgt.
            ga niet scroge. heb gelezen dat de plant zich er niet goed toe verleend.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door tdchil View Post
              ga dan toch zoeken achter een fan.
              Ik bedoelde wel een ander boorwerk maar goed dat je een fan gaat halen

              Comment


                #8
                Een fannetje steken zal al veel helpen.
                grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  mmm lekker dat andere boorwerk.
                  Hier een foto van de fan en de temp in de kast zonder dat de kamer warm is. dus denk dat hij rond de 26 27 graden zal zijn met de lampen aan.
                  Welk poten gebruik ik het best 10 liter of kleiner?
                  Attached Files
                  Last edited by tdchil; 16 January 2009, 21:12.

                  Comment


                    #10
                    ik heb der van vijf liter.
                    tiss te zien hoeveel dat ge der gaat zetten

                    ik denk dat gij ook best 5 neemt

                    Greetz
                    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      er komen 2 plantjes in. Nu wachten op de postbode.

                      Comment


                        #12
                        zaadjes nog niet toegekomen hopelijk morgen. Toch even nog een weerstation en 2 potjes gaan halen.
                        Attached Files
                        Last edited by Smokey; 16 January 2009, 16:57.

                        Comment


                          #13
                          JOOOOHOOEEE de postbode bracht mij juist het geliefde pakje.
                          Direct de zaadjes op de watten. En nu wachten te ze kiemen.
                          Heb 1 nexus en 1 gratis zaadje dat er bij was.
                          even tussen door bedankt alien growshop voor de goede afhandeling
                          Attached Files
                          Last edited by Smokey; 16 January 2009, 16:57. Reden: Dubbelpost

                          Comment


                            #14
                            Nou succes met het ontkiemen, is altijd spannend .
                            Welke soort is de freebie?

                            Peace

                            Comment


                              #15
                              is sour jack als ik niet mis ben.
                              waarschijnlijk zal er voor de oogst nog een 250 hps boven staan.met een coolbuis. of zou ik beter wachten tot deze afgebloeit is? of er gewoon boven zetten?
                              ik had nog een vraagje als ik de 250 hps gebruik. Moet ik er bloeimestof bij doen en welke kan ik best bestellen?
                              de kast even wat vergroot ivm beer de warmte te controlere. Is nu 180x100x50.
                              Last edited by tdchil; 18 January 2009, 19:23.

                              Comment

                              Bezig...
                              X