Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@Berry ryder: Denk dat de kerstman dit jaar strooit haha.
De man stuift al lekker in de rondte al wou ik dit liever nog even uitstellen.
@Escargot: Ben bij de vrouw in bloei pas gaan tellen want daar draait het uiteindelijk om he. De man staat nu bijna 3 weken in bloei. Zo lelijk dat hij was in de groei zo knalt hij in de bloei. De lady was daarentegen een prachtdame in de groei en nu blijft ze wat achter mja mannen he
@avishai:Thnx m8 die kan je bestellen bij http://www.tuinadvies.be/shop/
ik zou tog nog effe een folietje op je potten leggen !!
ivm stuifmeel op vangen , ik weet dat je het allemaal zen gangetje wil laten gaan ivb bestuiven !!
maar je gaat zo tog veel stuifmeel verloren laten gaan
tevens als je open bestuift , kan het zijn dat niet alles goed bestoven is , daarmee mss tog folietje onder leggen zodat je met het opgevangen stuifmeel ( desnoods de rechter kant van je topjes mee kan bestuiven
tis maar om maximaal aan zaden te halen he
voor de rest zou ik zeggen , knal maar lkkr verder m8
groetjes
Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^
@thugz: haha dat is nog maar afwachten tot ze klaar zijn. Best een interessant proces om van begin tot het eind mee te maken
@k1 thnx m8 gekocht en gehangen hierbij ligt er al een dosis stuifmeel op het folie. Ik wou idd ook een gedeelte invriezen mocht ik komend jaar een x willen gaan kruissen. Je komt toch altijd weer met handige tips he
@QnQ: een grote fan in me tentje word heel erg krap hoor haha. Zat in eerste instantie ook aan een windhoos te denken maar aangezien er ook nog wat staan te bloeien is voorzichtigheid genoodzaakt. Zal hierbij idd lekker het kwastje pakken en een avondje gaan schilderen na een week of 3 bloei. De man word gewoon gekapt met de heggenschaar na het schilderwerk en verwijderd uit de scrogg
Van het weekend volgt er een uitgebreidere update met gelijk wat info over de zaden/plantjes tot zover.
Weinig te melden verder nog steeds lekker groen.
Heb wel even een korte vraag hoe lang kan dat stuifmeel op het folie blijven liggen voordat het de vriezer in moet? DSCN3230.jpgDSCN3234.jpgDSCN3235.jpgDSCN3237.jpg
Na een drukke avond ook deze boel opgeruimd er lag een berg met stuifmeel op het opgehangen allu folie.
Dit met een hoop pijn en moeite voorzichtig verwijderd uit me tentje, vermengd met bloem en in 2 porties verdeeld.
Nieuwe folietjes gehangen en het stuifmeel goed opgeborgen in de vriezer.
Vandaag even een vlugge update aangezien ik druk ben geweest met mijn tentje. De info met betrekking tot de zaden word uitgesteld tot de volgende update.
Ben vandeweek serieus bezig geweest om de man te melken en heb momenteel meer als genoeg stuifmeel om de dame goed verder te bevruchten in de 3e week(kwastwerk) en eventueel nog een kruising te kunnen maken. Alles netjes gelabeld in de vriezer gelegd meteen na het oogsten. Vandaag hadden we een flinke portie en de man was redelijk op aan het raken dus heb de schaar erin gezet uiteraard voorzichtig om de dame zo min mogelijk te stressen. Nadat de man eruit was gehaald was het echt een lelijke scrogg dus heb echt alle +/-250 klemmetjes los gehaald en de hele dame opnieuw gestuurd en vast gemaakt aan het net zodat ze beter onder de lamp stond. Alles wat achterin,links en vooraf van de plant komt word nu naar links gestuurd op het netje en de rechterzijde mag het rechts mooi op gaan vullen.
Comment