Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

First grow 1xBB AF

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    First grow 1xBB AF

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Ik ben mijn kweek inmiddels begonnen in de ruimte gepost op Link>

    Het eerste zaadje is helaas nooit boven gekomen. De potgrond te hard aangedrukt denk ik. Poging 2 ging beter.

    Inmiddels zitten we op dag 16 na onkiemen en lijkt het stekje zich te vermaken

    Ben begonnen in een klein potje (dom achteraf) . Kan ik volgens jullie inmiddels verpotten of eerst nog even wachten ?
    Inmiddels voorzichtig voeding gaan gebruiken of ook daar nog even mee wachten ?

    Maak elke dag een foto zodat ik een time-lapse in elkaar kan zetten uiteindelijk.

    benieuwd naar jullie reacties.
    IMG_0180.jpgIMG_0188.jpgIMG_0213.jpgIMG_0231.jpg
    Last edited by AlFa2; 29 January 2014, 19:50.

    #2
    Re: First grow 1xBB AF

    Hmm, ik heb hem vandaag geprobeerd over te potten maar dit is ondanks mijn voorzichtigheid volledig misgegaan.
    Heb alleen de bovenste helft van de kluit meegenomen en er is flink wat wortel afgebroken en in de pot blijven zitten.

    Hopelijk herstellen de wortels zich nog en blijft het bij wat groeivertraging.

    Comment


      #3
      Re: First grow 1xBB AF

      Inmiddels zijn we al weer 2 dagen verder en lijkt het stekje m'n mishandelingen overleefd te hebben.
      Het verbaas me een beetje maar hij lijkt zelfs bovengronds langzaam door te groeien
      Hoe staat die er volgens jullie bij ?

      Heb ook maar alvast een soort filter in elkaar geknutseld die ik voor de uitlaat kan hangen.
      Attached Files
      Last edited by AlFa2; 2 February 2014, 08:14.

      Comment


        #4
        Re: First grow 1xBB AF

        Ik begin altijd na dag 5 voeding te geven. Wel maar een heel klein beetje en bouw het langzaam op!

        Comment


          #5
          Re: First grow 1xBB AF

          Ok; dan ga ik ook maar eens wat halen morgen denk ik. Welk middel gebruik je ?

          Comment


            #6
            Re: First grow 1xBB AF

            Inmiddels zijn we dag 23 gepasseerd, nog steeds zonder voeding...

            De onderste blaadjes gaan nu wel hangen en lijken dood te gaan, maar dat schijnt normaal te zijn geloof ik.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: First grow 1xBB AF

              Als je de pot volgende keer goed laat droogtrekken heb je geen probleem met overpotten, dan blijft de kluit heel.
              Autoflowers zet je eigenlijk het beste meteen in hun definitieve pot, dus hoef je nooit over te potten.
              Het is normaal dat onderste blaadjes dood gaan als ze geen licht zien, of als je plantje te nat staat.

              Van boven ziet ze er goed uit, het wordt idd wel tijd voor een beetje voeding zo te zien.
              Voor wietplanten gebruiken we wietplantenvoeding.
              Succes !
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: First grow 1xBB AF

                Die filter, wat is daar het nut van?
                Die zal geen geur gaan tegen houden hoor...
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: First grow 1xBB AF

                  Thnx voor de tips, ik zal vh weekend een simpel flesje voeding halen bij de growshop. Kan ik in dit geval beter groeivoeding of bloeivoeding nemen.

                  Waarom zal de filter geen geur gaan tegenhouden trouwens? Omdat er uberhaupt geen geur vrij gaat komen, of omdat de dierenzaak me nep actief kool heeft verkocht ?

                  Nog een foto van de zijkant.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: First grow 1xBB AF

                    Wordt nu duidelijker.
                    Op de foto was geen kool te bespeuren...
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment


                      #11
                      Re: First grow 1xBB AF

                      Koolsponzen werken maar tot op zeker hoogte. Laten we stellen dat ze maximaal 15% van de lucht geurvrij maken. Als het niet minder is. Het is iets, maar verre van ideaal. In de microkweek is het lastig om iets goeds te vinden voor zulke slappe afzuiging, ikzelf werk ook met sponzen maar die zijn zo dik dat ik misschien 4 liter lucht per uur de kast uit krijg. En alsnog geurt het flink! Betere opties heb ik nog niet gevonden.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: First grow 1xBB AF

                        Ik heb best aardige ervaringen met die koolstof sponzen. 100% werkt het niet inderdaad, maar die afzuigerfilters halen toch wel meer eruit dan 15%. Die dingen zijn er ook met acieve kool erin trouwens. Dat werkt nog weer iets beter.

                        Ik heb in de groi overigens helemaal geen filter erop. Pas als ze gaan bloeien begin je het echt te ruiken. Bij micro kweek dan toch.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: First grow 1xBB AF

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          Ik heb in de groi overigens helemaal geen filter erop. Pas als ze gaan bloeien begin je het echt te ruiken. Bij micro kweek dan toch.
                          Hangt af van soort tot soort.
                          Niet bloeiende planten kunnen zeker en vast reeds een enorme "stank" veroorzaken.
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment


                            #14
                            Re: First grow 1xBB AF

                            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                            Koolsponzen werken maar tot op zeker hoogte. Laten we stellen dat ze maximaal 15% van de lucht geurvrij maken. Als het niet minder is. Het is iets, maar verre van ideaal. In de microkweek is het lastig om iets goeds te vinden voor zulke slappe afzuiging, ikzelf werk ook met sponzen maar die zijn zo dik dat ik misschien 4 liter lucht per uur de kast uit krijg. En alsnog geurt het flink! Betere opties heb ik nog niet gevonden.
                            En als je nou een eigen maakt. Dan kom je idd met te weinig zuig kracht.. Maar als je daar nou weer 1 a 2 extra fans bij plaats.. Zou het dan niet werken?
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: First grow 1xBB AF

                              Kleine update.
                              Heb inmiddels ook voeding in huis van terra flores.
                              Ben begonnen met ongeveer de helft van de aanbevolen concentratie op de verpakking.

                              Filtertje werkt toch wel enigszins, hij was er vannacht afgevallen en kon het verschil wel ruiken. Hoe dat met de bloei gaat is nog maar de vraag natuurlijk.
                              Attached Files
                              Last edited by AlFa2; 9 February 2014, 11:18.

                              Comment

                              Bezig...
                              X