Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

    Hey Woody, bedankt voor je prettige reply ! Ik hoop dat ik er van meet af aan wat moois van kan maken maar heb het gevoel dat dit soort dingen toch ook een beetje 'fingerspitzengefuhl' is maarja, dan is er tenminste ruimte voor verbetering.

    Mijn kast kan niet luchtdicht, ik kan wel de fans gewoon uitzetten uiteraard. Waarvoor is het luchtdicht maken gunstig als ik vragen mag ?
    Hij is ook niet lichtdicht maar dat maakt niet zoveel uit, omdat het AFs zijn kan ik lekker 20/4 draaien ofzo waarbij de voorgroeidoos in een trapkast staat die ik dan maar 4 uurtjes dicht hoef te houden en hij dus volledig donker is. Mocht ik hem moeten verplaatsen dan probeer ik de nacht te syncen met de buiten nacht.

    Ik heb idd wat meer LV verhalen gelezen inmiddels en daarom ook maar die kapjes op de planten gezet, het is al lekker broeierig daarbinnen en de druppels staan er goed op. Bij conrad een weer station besteld waarvan bleek dat de specs niet waren zoals op de site vermeld dus dat is enkel temp, hoop zsm die welbekende temp/lv meter binnen te krijgen. Temp op de bakjes is rond de 29 graden en ertussen rond de 25 graden.

    De PC fans staan inderdaad op 5 volt en ik heb toevallig afgelopen weekend al van een ander apparaat een 10v adapter gevonden zodat ik het niet zo loeihard op die plant hoef te blazen. Door de plastic kapjes heb ik daar gelukkig nog geen last van maar ga het vanavond regelen. Mijn buiten temperatuur is op zich rond de 22/23 graden dus het is geen koude lucht maar wel vrij hard.

    Ik ben op dit moment als de dood dat die lamp mijn plantjes vermoord, hij zit er voor mijn gevoel zo dicht op in die hitte maar tot nu toe gaan ze goed. De aarde buiten de plastic kapjes begint behoorlijk droog te raken dus ik denk dat ik ze elke dag 1x met de sproeier ga besproeien of aan de rand water ga bedruppelen, enige voorkeur voor een van de twee volgens jullie ?
    Ik heb werkelijk geen idee hoe droog te droog is en ik heb een soort moeder instinct om er steeds maar aan te rommelen maar heb me nog ontzettend in kunnen houden en hoe minder je doet hoe beter volgens mij. Zo staat de 1ste die gister middag boven kwam er nu bij;

    Nog geen naam maar dat komt nog wel


    De rest zit in deze fase (behalve 1, daar is nog niks van te bekennen)


    Leuk verslag trouwens Woody, dankzij jou ren ik zo even langs de hema om een panty te halen ! Paar informatieve stukjes in jouw topic ook mbt licht, ik denk dat ik definitief voor 20/4 kies vanaf vanavond.

    Comment


      #17
      Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

      Succes!! Die flesjes kan je wel weghalen hoor, doen t perfect zonder. Kunnen enkel voor problemen zorgen.
      Groetjess
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

      Comment


        #18
        Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

        Op aanraden de flesjes eraf, was wel van belang om extra fan te installeren omdat er dan 4/5 spaarlampen in komen en de hitte niet te harden is. Hierdoor kan de onderste fan uit/heel zacht zodat er geen lucht direct over de planten geblazen word. De extra fan is ook optioneel en fungeert in normale omstandigheden gewoon als aanzuig gat, als het te warm word kan hij aan. Tevens een 12v adapter erop gezet zodat er meer zuigkracht van achter is. En dan nu fotos van de dames (?!) waar we het voor doen !

        Ben bang dat er een aantal aan het strekken zijn door de flesjes, ga ze morgen tot aan de lobblaadjes bedekken met aarde als de lampen erin hebben gezetten voor een tijdje. Tevens nog 10 ml water met rootjuice gegeven omdat de top laag erg droog is. Nu 3 dagen op rij 10 ml gegeven maar wel in het ringetje, weet niet of de wortels daar wel komen al .... Ik geef al het water in het ringetje eromheen dus en niet aan de stam/in de jiffer.







        Allen van boven


        3,5,4


        1,4,2


        En nog even de case zoals hij er nu bij staat



        Het kleine potje is een Bluematig AF die gratis erbij is gekomen, eigenlijk geen ruimte voor maar zonde om weg te doen en toch maar laten ontkiemen in het geval er een niet door kwam.

        Algemene tips mbt hoogte van de lampen/temperatuur/LV/planten/water zijn zeer welkom!
        Last edited by schoenendoos; 3 June 2014, 23:01.

        Comment


          #19
          Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

          Ziet er allemaal goed uit.

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35014 draaiende suppercropping

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=34886 Buitencontest spliff
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #20
            Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

            Ja mijn vragen zijn een beetje suf, ben een beetje onzeker als het hierop aankomt denk ik haha! Volg de meeste kweekverslagen hier wel, alleen heb zo weinig toe te voegen anders dan ... Mooie planten ! Ik wil sowieso de AFs gaan toppen als de tijd daar is trouwens. Zonde van je CK contest trouwens :< hoop dat de nieuwe ronde op die voeding beter afloopt.
            Last edited by schoenendoos; 4 June 2014, 12:37.

            Comment


              #21
              Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

              waarom hoog je niet de potten op ipv de lampen ?

              Comment


                #22
                Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                Dat was wel mijn optie toen ik aan het bouwen was en ik de magneet oplossing nog niet had gevonden. Toen ik die magneet eenmaal had leek dat mij makkelijker omdat ik anders steeds met dunne plankjes oid zou moeten werken. Was ook bang dat het lastiger zou zijn om de warmte af te voeren in zo een kleine ruimte. Ik heb dit systeem afgekeken van iemand anders en had ook veel katrol systemen e.d. gezien dat ik dacht dat er niet echt nadelen aan zaten. Ik kan het nog steeds doen uiteraard, heeft het voordelen boven dit systeem denk je ?

                update; Ik heb nu de achterste planten die wat verder van de lamp staan wel op kleine voetjes gezet zodat ze allemaal ongeveer even dichtbij zijn. De afstand tussen lamp en plant is nu 5cm.
                update; lamp toch iets hoger nadat ik gelezen heb dat 10cm idealer is voor spaarlampen dan 5cm. Heb ook wat gekapot geknipte julienne sponsjes in de kast gezet voor de LV.

                Last edited by schoenendoos; 4 June 2014, 20:55.

                Comment


                  #23
                  Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                  Hoi schoenendoos
                  Nou zitten de hoge lampen verder van de plant af.
                  Vooral de achterste twee.Ik vind niet dat ze gestrekt zijn.
                  Zijn mooie sterke zaailingen.
                  Ben benieuwd of je gaat scroggen aangezien de hoogte geen optie is.
                  Ben ook ooit met 1 spaarlamp begonnen,dus ga dit wel volgen.Als dit voorgroeien is dan zou ik ze nu al in de tent zetten.

                  Comment


                    #24
                    Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                    Thanks tuinbroek, hoop dat ik er wat van kan maken. Was nogal jaloers toen ik zag dat je ook op dag 5 zat maar reeds zulke gegroeide zaadjes hebt, lekker bezig !

                    De kwaliteit van de kweektent en bijbehorende spullen die ik voor goedkoop heb gekregen was vrij beperkt en ik maak me wat zorgen om de veiligheid dus ik heb besloten om zaterdag naar een growshop te rijden om een nieuwe complete kweektent te kopen en mij goed in te laten lichten. Ik hoop dat het in elkaar zetten van de tent makkelijk is zodat ik ze zaterdagavond meteen in de tent kan zetten. Ze blijven (helaas) dus nog enkele dagen in de mini kast staan. Denk eraan deze als drooghok/ontkiemhok/voorgroeihok te gaan gebruiken tzt.

                    Ik ben zeker voornemens wat van die technieken toe te passen al weet ik nog niet wat het meest geschikt is, de hoogte e.d. zal geen probleem meer zijn als ik de tent heb uiteraard maar heb goede verhalen over toppen e.d. gelezen dus gaan we ons zeker aan wagen. Het is de eerste keer dat ik iets levends kweek dus ben nog een beetje voorzichtig maar heb op dit forum en youtube al een lading aan info gevonden.

                    Comment


                      #25
                      Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                      Nou dat overleven ze wel hoorr zorg dat je een goede growshop vind,en als het kan zou ik voor de secrte jardin gaan 120x120x200 en een lamp en goede afzuiging.

                      Comment


                        #26
                        Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                        als je van belgie komt zou ik alleszins niet gaan naar die op sas van gent, kan je beter doorrijden naar terneuzen naar urban allien
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment


                          #27
                          Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                          Ja zoals thugs al zegt ga naar een goede growshop en laat je niet afschepen,en vraag ook naar garantie,of eventuele houdbaarheid datums als je voeding koopt.

                          Comment


                            #28
                            Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                            Knap gedaan je schoendoos. En op het forum lees je wel de namen van de goede growshops
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                            Comment


                              #29
                              Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                              Ik had wat dingetjes uitgezocht en was van plan naar IJzendijke te gaan, leek mij een goeie shop en is volgens mij de urban alien waar jij op doelde toch thugz ? Ik kom zelf uit de omgeving Rotterdam/Den Haag dus is wel even rijden maar word gelukkig mooi weer dus kan ik misschien nog even een strandje meepakken ! Ik zat te denken aan zo een SG90 oid maar ik hoop dat ik ze daar in het echt kan zien en dan een keuze kan maken. Ik denk dat ik in totaal toch echt maar maximaal 9 plantjes in dat ding zou willen zetten, anders word het mij allemaal iets te grootschalig. Daarnaast heb ik ook interesse in reguliere kweek, dit jaar heb ik een aantal tomaten stekjes in de tuin staan waar ik wat mee wil gaan rotzooien, misschien wel leuk die in de winter een plekje in de tent te geven als ik tomaten wil en hij leeg staat . We gaan het zien...

                              De plantjes zijn inmiddels begonnen aan hun tweede set bladeren, zal vanavond na het water geven een korte update plaatsen met wat fototjes. Bedankt voor alle tips en reacties, geeft mij in ieder geval het gevoel op het goede pad te zitten.

                              Kort vraagje;
                              Tijdens het water geven blijft het water op de aarde liggen zo droog lijkt de aarde wel, kan ik hier iets tegen doen ? Ben het wel eens in een van de vele tips topics tegen gekomen maar kan het niet terug vinden. Iets met los maken met een vork ofzo ? Hielp niet heel erg veel.

                              Comment


                                #30
                                Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -&gt; kweektent]

                                Die waar ik op doelde is in terneuzen. Een 90 gaat wel krap worden met 9 plantjes daarin ben je beter af met een 120x120. Had namelijk ook die gedachte maar nu toch een 120x120 gekocht.

                                Grtz

                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35014 draaiende suppercropping

                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=34886 Buitencontest spliff
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                                Comment

                                Bezig...
                                X