Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

    Je kan af,s opk toppen hoor dat lijd meestal tot meer opbrengst.
    Maar de andere tec5hnieken kun je beter met fem,of reguliere zaden.
    Is er trouwens weleens geprobeerd om af,s te scroggen.Nou moet ik wel zeggen dat ik geen AF kenner ben.In het prille begin heb ik een keer een af gehad.
    Sweet devil ofzo.Ik wist niks van die dingen en heb haar groot(1joint) gebracht met een spaarlamp.
    Dat was mijn eerste en ook de laatste keer dat ik af,s heb gehad.

    Comment


      #77
      Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

      Stikstofgebrek toont zich onder in je plant en dan vergeeld het onderste grote blad, egaal geel. Die gele bladpuntjes duit eerder op een overvoeding en geen gebrek! Het kan idd ook hitteschade zijn maar dit lijkt eerder beginnende overvoeding.

      Comment


        #78
        Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

        @tuinbroek
        Ik post zo even wat foto's, wil ze wel toppen maar moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment het een beetje kwijt ben en me hopeloos voel, oa door die stomme gele puntjes ..... Als ik de foto's gepost heb zal ik even navragen waar ik ze dan moet toppen precies en op welke internode we zitten. Ik zit nu in week 3 waar AF's volgens mij 4 weken groei 4 weken bloei doen, zou me niet verbazen als ik aan beide fasen een week kan plakken al heb ik het gevoel dat ze toch wel de bloei in gaan binnenkort.

        @Flintstoned
        Ik geef helemaal geen voeding anders dan rootjuice volgens een heel klein beetje onder de aangegeven hoeveelheid. De bakken zijn inmiddels al 2 weken gevuld met Batmix en staan eigenlijk standaard best wel droog. Ik hoop dat de foto's zo wat duidelijkheid zullen verschaffen. Heb ze bespoten +- een half uur voor de lamp uitging en de cyclus erop de lamp een heel stuk hoger gehangen maar ze zijn er totaal niet op vooruit gegaan, daarnaast is de temperatuur niet schrikbarend (max 30 in de schaduw) en hangt de lamp gewoon netjes op 55-60 cm van de top af.

        Comment


          #79
          Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

          Oorspronkelijk geplaatst door schoenendoos View Post
          @tuinbroek
          Ik post zo even wat foto's, wil ze wel toppen maar moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment het een beetje kwijt ben en me hopeloos voel, oa door die stomme gele puntjes ..... Als ik de foto's gepost heb zal ik even navragen waar ik ze dan moet toppen precies en op welke internode we zitten. Ik zit nu in week 3 waar AF's volgens mij 4 weken groei 4 weken bloei doen, zou me niet verbazen als ik aan beide fasen een week kan plakken al heb ik het gevoel dat ze toch wel de bloei in gaan binnenkort.

          @Flintstoned
          Ik geef helemaal geen voeding anders dan rootjuice volgens een heel klein beetje onder de aangegeven hoeveelheid. De bakken zijn inmiddels al 2 weken gevuld met Batmix en staan eigenlijk standaard best wel droog. Ik hoop dat de foto's zo wat duidelijkheid zullen verschaffen. Heb ze bespoten +- een half uur voor de lamp uitging en de cyclus erop de lamp een heel stuk hoger gehangen maar ze zijn er totaal niet op vooruit gegaan, daarnaast is de temperatuur niet schrikbarend (max 30 in de schaduw) en hangt de lamp gewoon netjes op 55-60 cm van de top af.
          Kleine update, wilde gisteren nog foto's posten maar kwam er even niet van:

          Het zijn weer veel foto's, maak de links tegenwoordig klikbaar dus als je door klikt kan je via IMGUR een behoorlijk ingezoomde versie te zien krijgen, hoop dat dit niet erg is ivm laadtijden hier op het forum zelf.

          Deze plant heeft mogelijk last van een seksuele identiteitscrisis ? Hij lijkt wel kleine ballen te vormen terwijl hij op de internode erboven duidelijk vrouwelijk geslacht laat zien.


          De gele puntjes op de plant zijn nog steeds niet weggetrokken, hier een duidelijke foto zonder HPS licht.


          En dan nu de schatjes, het valt mij op dat sommigen echt omhoog groeien en anderen meer in de breedte;

          1



          2



          3



          4



          5



          6



          De meeste van deze planten hebben zich 1/6 laten zien, ben ik te laat om te toppen ? Ter hoogte van welke internode kan ik dat op dit moment het beste doen ? Ik ben niet bang om wat te experimenteren met deze eerste kweek en wil graag nieuwe dingen leren maar het meeste heeft allemaal betrekking op normale feminized en geen AF, enige tips ?

          Nummer 5 zoals http://i.imgur.com/XkRwuYD.jpg laat volgens mij best wel al top vorming zien als ik het goed heb ? Ben ik dan niet te laat om te toppen :X ? Ik ga denk ik plagron voeding geven deze hele week, een lage dosering om mee te beginnen, lijkt jullie dat verstandig ?

          Wil iedereen hier nog eens bedanken voor alle hulp, snap dat zo een nieuweling niet altijd even leuk is maar ben altijd wat onzeker in nieuwe dingen en wil het zo goed mogelijk doen! Dat herkennen jullie vast wel haha !

          Comment


            #80
            Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

            Je planten zijn van boven tot onder mooi donker groen. Een voedingsgebrek heb je zeer zeker niet. De gele bladpuntjes lijkt mij toch gevolg van een lichte overvoeding. Het zou kunnen dat je planten iets vroeg in die badmix zijn gekomen en tijdens een wat warme dag met lage lv en dan dus een relatief hoge ec voor de plantjes de gele bladpunten hebben ontwikkeld. Een geel bladpuntje hersteld niet. Verder ogen je planten gezond dus ik zou me er niet druk over maken.

            Je kan vroeg in bloei nog toppen maar de plant groeit dan niet echt veel verder meer uit. Eigenlijk had je met toppen iets eerder moeten zijn. Je plantjes buigen (lst) zou je wel nog kunnen doen om het lager gelegen wat meer te boosten.

            Comment


              #81
              Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

              Thanks FlintStoned! Zou heel goed kunnen wat je zegt van die iets te warme temps + lage lv en batmix. Goed om te weten dat het niet bijtrekt want dan hoef ik niet elke dag tegen ze te bidden dat het wel gebeurd haha !

              Volgende reeks staat in de propagator sinds een dag (moeten nog boven komen, is hetzelfde soortje als deze) dus zal iets eerder zijn met toppen, week 2.5/3 dan maar. Op jou advies wel het volgende gedaan!

              Het netje dat ik gratis bij de UA shop gekregen heb van zolder getrokken en opgehangen (misschien haal ik nog wat van dat groene grootmazige spul zodat ik preciezer kan manipuleren), was nogal benauwd voor het manipuleren van de planten maar heb mijn best gedaan! De stam is best dik en stug maar heb de 3 grootste gebogen zoals hieronder te zien is (3 voorste). Als het goed bevonden wordt doe ik vanavond de rest die door het netje komt, die plant op de laatste foto is het beste gelukt volgens mij;





              Ik twijfelde of ik misschien al 2 strips per plant moet gebruiken om ook de top goed tegen het net aan te krijgen.

              Daarnaast wil ik nog wat dingen doen, volgens mij moet ik namelijk inmiddels wel de fluff onderaan beginnen weg te halen ? Hier te zien:


              Kan ik gewoon de onderste +-10cm vrij maken van blad en top ? Dan blijven er nog behoorlijk wat uitlopers over. De onderste bladen doen het in sommige gevallen ook niet zo goed en hangen op minder dan 1cm van de grond, die wil ik eigenlijk ook weghalen als dat kan...

              Wat denken jullie van knijpen in de stam onder de plek waar ik ze in het netje geregen heb ? Ik heb gelezen dat je zo de energie beter kan sturen naar de uitlopers die daar direct onder zitten.

              Als laatste foto nog een dompertje, hier een die niet zo lekker mee wil komen, is nog een goede 5cm onder het netje vandaan terwijl de rest er al tegenaan zit ... Ik heb het gevoel dat blad weghalen hier wel wat kan helpen om de plant beter te laten groeien/licht te geven op alle lagen:


              De lichten gaan zo uit, SPANNEND WAT IK VANAVOND/MORGEN AANTREF .

              Comment


                #82
                Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                ik had dat net wat lager gehangen uw plantjes groeien bijna niet meer aangezien ze in bloei staan ik denk dat het nu weinig nut zal hebben gehad.

                jij hebt een 400w he?

                vanaf de bonvenste top tot 40cm daaronder alles wat onder die 40cm zit kan je in principe wegdieven
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #83
                  Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                  Ik heb een 600w staan thugz, ik zal het netje vanavond wat lager hangen en dan wat meer tie rips gebruiken om de gehele plant meer te laten buigen. De 600w staat op 55/60 cm van de hoogste top maar ga hem vanavond op 55 cm van het netje zetten denk ik, lijkt me prima toch ? Thanks voor je reactie!

                  Comment


                    #84
                    Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                    dan is het 60cm onder de bovenste top.
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #85
                      Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                      Maar ze staan al in de bloei he,nou heb ik weinig verstand van autoflowers,maar ik zou ze in de bloei beter niet te veel stressen. Voor de rest je hebt wat hoogte verschil je kan ook
                      onder de kleinsten een pot zetten of wat anders dan staan ze ook gelijke hoog onder de lamp.En ja die gele puntjes zou ik me niet teveel aantrekken,zolang het niet erger word.

                      Comment


                        #86
                        Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                        @tuinbroek
                        Ja een aantal zijn al flink begonnen met toppen maken, verbaasd mij toch een beetje gezien dat ze 1/6 uit de grond zijn gekomen en ze toch al een paar dagen bezig zijn. Ik heb besloten ze een beetje opzij te binden zodat er een wat evenwichtigere lichtval komt en de kleine inderdaad even op een verhoging te zetten. We gaan het zien ... !

                        Comment


                          #87
                          Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                          Je kan nu nog knakken hoor bij auto's da's geen probleem moet je maar eens in mijn verslag checken .... Wel niet meer dieven of die toppen ben je voorgoed kwijt op dit moment -)
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                          Comment


                            #88
                            Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                            Hey Nik, thanks dat je ook even komt kijken !

                            Ook niet meer deze super lage kleine topjes dieven ?

                            Comment


                              #89
                              Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                              Ja die zou ik wegdieven ja... Nodeloze energie dat ze daarin moet steken voor wat fluffy shit te verkrijgen liever die energie voor je andere toppen gebruiken
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment


                                #90
                                Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                                Yeps, ik zou hetzelfde doen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X