Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

    Korting op 420shop
    Goedemiddag, na het lezen van wat leuke kweekverslagen leek het mij een goed idee om er zelf ook een te beginnen, hopelijk kan ik iets leren van de (alom) aanwezige kennis hier .

    Ik ben helemaal nieuw in het kweek wereldje en heb besloten eraan te beginnen toen ik een 90x90 complete kweektent aangeboden kreeg voor een leuk prijsje. Ik heb een week lang meerdere forums en websites afgestruind in een poging zoveel mogelijk zo snel mogelijk te leren maar op een gegeven moment is het tijd om iets te gaan laten groeien! Ik ben nu in de eind fase van het bouwen van de kleine kast maar kan mogelijk wel wat tips gebruiken nog.

    De bedoeling is om het zo 'legaal' mogelijk te doen, wil niet meer dan 5 planten en het is vooral voor eigen voorziening en de lol dat ik iets wil kweken. Daarnaast zou ik er wel wat voldoening uit halen als het mij lukt om een nette kweek neer te zetten! Ik gebruik uiteraard wel een lamp. In een poging om wat energie te besparen heb ik van een oude pc kast een kastje gemaakt om tijdens de groei fase met spaarlampen te kunnen kweken. Daarna ga ik over naar de grotere tent en lamp. Hieronder een overzichtje;

    Zaden
    Een beetje op de gok gekozen van de Royal Seeds site.
    Royal Creamatic Autoflower:
    THC 15%
    CBD Medium
    Yield Indoor 400-450gr m2
    Height Indoor 60 - 80 cm
    Bloeitijd 6-7 Weken
    Oogstmaand 7-8 weken na ontkiemen
    Genetische achtergrond Cream Caramel x Ruderalis
    Type Sativa: 10% Indica: 60% Ruderalis: 30%
    Effect Ontspannend en volle smaak

    Meer informatie op;
    http://www.royalqueenseeds.nl/145-royal-creamatic-.html

    Hardware
    Oude Antec kast gebruikt van 20(b)x 41(d) x 43(h). De kast maak ik lucht/licht dicht met plexiglas. De binnenkant bekleed ik met radiator folie. In de kast monteer ik 2x12cm fans, 1x onder aan de voorkant (in) en 1x bovenin aan de achterkant (uit). Hier zitten controllers op en de stroomvoorziening komt van een telefoonlader die ik nog had liggen.



    Ik heb een ongebruikte ikea messen hanger met wat extra magneten gebruikt om de fittingen aan te bevestigen en deze flexibel in de kast te kunnen hangen.



    Hier wil ik 5x32w tornado cool whites in hangen voor de groei fase, deze heb ik nog niet in huis.

    Overige
    Ik heb wat potjes gehaald (11 cm diameter).


    Ik heb een aantal grond verhoudingen gevonden, zodra ik een keuze heb gemaakt zal ik die hier ook even posten. Over voeding heb ik nog het minste gelezen maar daar hoop ik vandaag uit te komen.

    De verwachting is halverwege deze week de zaadjes te laten ontkiemen maar ik wil wachten tot ik alles af heb want dan is er geen weg meer terug! Ik wacht nog op een weerstation, kwh meter, veilige stekkerdoos en dan ben ik er wel zo een beetje denk ik.

    #2
    Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

    het ziet er allemaal zeer mooi uit. en je hebt je huiswerk wel gedaan, maar... gaat dat kastje dat je hebt niet wat te klein zijn?
    ik zou eens wat kweekverslagen lezen met de soort die jij hebt en je zal zien dat ik mss wel gelijk zal hebben
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

      Tof idee maar je kasje is veel te klein.
      Eens uitreken hoogte bloembakje + lammenhouder + lamp er zal niet veel ruimte overschieten voor het plantje
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

      Comment


        #4
        Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

        Dank voor de snelle reacties! Ik had wel het gevoel dat hij aan de krappe kant is maar mijn idee was eigenlijk om hem na 3 weken onder een lamp te zetten in de kweektent (of eerder als de ruimte het niet toelaat). Het was meer het idee van een voorgroei doos zeg maar. Had al enkele kweekverslagen bekeken en het leek mij juist een plantje dat tot 2/3 weken na ontkiemen wel redelijk overzichtelijk bleef, misschien heb ik het ook wel verkeerd ingeschat omdat het toch altijd moeilijk inschatten is op fotos. Voordeel aan de lichtbak is dat ik hem ook aan de zijkant vast kan klemmen waardoor hij niet naar beneden uitsteekt en ik dus wat hoogte ruimte kan besparen. Wat denken jullie hiervan ? Hier nog een tweetal opstellings fotos met de lichten op de zijkant en tegen de bovenkant;

        Comment


          #5
          Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

          Ja voor de voorgroei ideaal zou hem zo kunnen gebruiken.Zo heb ik ook mn eerste kastje verlicht.Dus ff daarin voor 14 dagen of 3 week en dan afbloeien in een tent.

          Comment


            #6
            Last edited by schoenendoos; 19 May 2014, 00:07.

            Comment


              #7
              Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

              Update:

              De kast is af, hij is echter nog niet helemaal naar wens kwam ik achter aangezien hij leeg op hoge ventilator stand toch nog wel de 31 graden aantikt. Ik ga vanavond nog een aanzuig gat maken zodat de lucht meer over de lampen heen getrokken word en ik hopelijk een lagere temperatuur krijg. Dit is met alle 5 lampen (5x 32w) aan dus in het ergste geval kan ik er 1 of 2 uitdraaien. De plantjes gaan hierin zodra ze teken van leven geven, dan stop ik de jiffers in de allmix potgrond en zet ik ze in de kast. Na +-3 weken of zodra ze te groot zijn gaan ze de kweektent in. Die moet ik van de week nog even ophalen.


              De zaadjes zijn gisteravond in van die jiffies gestopt, heb ze vol laten zuigen met een mix van spa/kraan/rootjuice. Ik ben van plant ze met een plantenspuit elke dag 1x wat te besproeien met gewoon kraanwater, lijkt mij prima toch ?


              Nog wat overige gear die ik aangeschaft heb bij de growshop waar ik langs geweest ben. Ook nog een KWH meter, tijdschakelaar en verlengsnoer. Vandaag een MABO brandblus granaat+houder besteld, was erg onder de indruk van de youtube filmpjes en is toch wel prettig als je normaal kan slapen en zo een hobbie je huis niet in de fik steekt .


              Ik kan niet wachten tot ik wat leven zie komen uit die mooie zaadjes .... !

              Comment


                #8
                Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                We zijn 2 en halve dag verder en er is nog verdacht weinig leven in de brouwerij. Ze zijn op +- 1cm geplant en ik heb ze in de tussentijd 1x goed bespoten met de plantenspuit en de druppels staan nog op de binnenkant van het folie/potje. Wat zou de verwachting moeten zijn dat ze boven komen ? Begin mij een beetje zorgen te maken .

                Comment


                  #9
                  Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                  Geduld.. De laatste keer kwam er bij mij na 13 dagen es wat boven...
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment


                    #10
                    Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                    Welkom schoenendoos
                    Het ligt aan de kiemkracht van het zaad,maar maak je geen zorgen,soms duurt het gewoon wat langer.Maar er is een speciale afdeling voor de micro kweek,daar zul je meer vinden dan hier op de binnenwiet topics.Er staat daar enorm veel info over micro kweken.Maar ben blij dat je het wel veilig aan pakt.
                    Nou lees net dat je geen micro kweek doet maar,ze alleen voorgroeid in de kleine kast.
                    Dus welkom nogmaals.

                    Comment


                      #11
                      Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                      Het posten hier was blijkbaar genoeg om 3 v/d 6 te motiveren om eens te komen kijken! Bedankt voor het advies in ieder geval. Na gezocht te hebben wanneer zaailingen onder de lamp kunnen zijn ze in de kast geplaatst. Ik ben bang dat de lamp te ver af staat maar anders was het lastig om de plastic kap eroverheen te plaatsen. Zie hier enkele fotos van de vrouwtjes (onder de lampen);

                      29/5 zijn de zaden in de jiffers gestoken
                      1/6 onder de lamp en in de kast




                      Kan ik anders de plastic kapjes lager afzagen of krijg ik dan problemen met de groei ? Zo een vaart zal het niet lopen toch ?

                      De potjes zijn tot de rand gevuld met allmix van biobizz, na het erin zetten van de jiffers is er 12ml water met rootjuice in de aarde eromheen gedruppeld om deze vochtig te maken. Het is rond de 28 graden in de kast volgens de meter. Als er tips zijn hoor ik het uiteraard graag! Wordt vervolgd ....

                      Korte update;
                      Toch maar alles omlaag gebracht, temperatuur is iets omhoog gegaan omdat de lampen er dichter op zitten, nu rond de 29 graden.
                      Last edited by schoenendoos; 1 June 2014, 23:09.

                      Comment


                        #12
                        Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                        Misschien kan je LSTen,
                        Word wel krap met 4 plantjes,

                        Veel suc6

                        Comment


                          #13
                          Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                          De lampen kunnen wel op 5 cm van de plant.En ik zou een soort van reflektor maken,bv blikjes knippen als een kap en dan op de lamp dan richt je de warmte beter op de plant en de modder waardoor de temp ook beter word en,ze gaan niet strekken.

                          Comment


                            #14
                            Re: Schoenendoosje's kweek - 5x royal creamatic autoflower [micro -> kweektent]

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoenendoos View Post
                            ....
                            Korte update;
                            Toch maar alles omlaag gebracht, temperatuur is iets omhoog gegaan omdat de lampen er dichter op zitten, nu rond de 29 graden.

                            Tuinbroek,
                            er zit een vaste reflector in de bovenkant, heb een reguliere reflector aangepast aan de maat van de kast maar zit wel vastgeschroefd op +-15 cm van de lampen (het is wat moeilijk te zien maar in de gequote foto zie je rechtsbovenin de reflector). Als je zegt dat de temp beter word bedoel je dan lager omdat meer word 'opgenomen' door de aarde e.d. ? Ik probeer namelijk juist om hem onder de 30 graden te houden voor optimale omstandigheden.

                            Feyenoord1908,
                            Ze staan hier maar max 3 weken in, daarna in de kweektent. LST betekent low stress therapy oid ? Zal er eens wat over opzoeken maar ken het niet direct. Ah zie het al, low stress training, paar youtube videotjes erbij gepakt ben benieuwd.

                            Ik laat de komende 24 uur de lamp aan en daarna schakel ik over op 20/4 of 18/6 waarbij ik waarschijnlijk de nacht periode voor plantjes samen laat vallen met de buiten nacht. Dit hangt een beetje af van de temperatuur die ik op de piekuren overdag haal.
                            Last edited by schoenendoos; 1 June 2014, 23:33.

                            Comment


                              #15
                              Last edited by Woody B; 2 June 2014, 11:19.
                              Woody's zen kweek!

                              Comment

                              Bezig...
                              X