Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik heb geen idee, neem al men foto's in de zelfde richting...
@weedfan ja ik was zeer tevreden over deze planten! Zijn 2m50 geworden met de hoofd top zo lang als men arm! Heb ze wel nooit kunne proeven #geript --'
die ventilatie zou ik wel ff regelen, een fan en adapter ff tijdelijk fixen anders?
minimale luchtstroom onder de lampen door is al voldoende.
verbrande bladpuntjes is meestal stikstof overvloed, weet niet wat je voor aarde gebruikt, ik had dit altijd als ik mijn potgrond dezelfde dag mengde wanneer ik ging verpoten, kwam er in de eerste dagen teveel stikstof ineens vrij.
trekt wel weg zodra ze wat groter zijn neem ik aan
Ventilatie komt er sowieso nog aan! Ben nog wat aant zoeken achter pc ventilators!
Qua potgrond gebruik ik voor de baby's altijd de uitgekuiste potgrond van men vorig kweekje! Deze hebbe niet veel voeding meer dus dat zou me verbazen?
misschien wel teveel zouten ofzo, voor de plant niet opneembare meuk, enzymen in de bodem moeten dat weer eerst omzetten tot iets bruikbaars.
ik recycle de oude meuk ook altijd gewoon, doe er wel altijd 1 deel nieuwe potgrond bij en dan klein beetje dingetjes erbij voor t bodemleven weer op te waarderen als t ware.
die gelid fan controllers werken inderdaad goed, als je meerdere fans neemt zorg dan ook voor een adapter met genoeg amperage.
Volgens mij gebruik ik 1.5 ampere voor 3 tot 4 fans, en dat werkt wel. allemaal 8cm fans, ik sluit ze aan via molex stekkertjes zo kun je er ook fans bijdoen of tussenuit halen.
plus je hoef je fankabels/stekker dan niet te slopen.
okee vandaag nog is tijd gevonden :p mijn excuses voor de late update
zo zag het lemon kushje er uit net voor de lampen aangingen. ze heeft wat stil gestaan een tijdje maar is volgens mij terug begonnen met groeien! er komen toch nog wat nieuwe scheuten kijken DSC_0245.jpg
ik denk dat ik haar nog een weekje laat groeien!
van de andere is er eentje dat nu echt mooi begint te groeien! ik ben bijna zeker dat ik de andere maandag om zal doen! DSC_0246.jpgDSC_0247.jpgDSC_0248.jpg
op foto 2 zie je goed dat de bladeren fel naar omhoog staan. ik weet dat dit normaal kan zijn voor het licht aangaat maar damn zo fel omhoog heb ik nog ni gezien :p
ik heb de beste van de 2 (de bovenste op foto 1) getopt. van 5de naar 3de. DSC_0250.jpgDSC_0251.jpg
voila zo staan het er dus bij.
zoals je kan zien op sommige foto's is de pc aangekomen :p heb vandaag de lampen erin gehangen en licht dicht gemaakt. de reflectie komt maandag alsook de ventilatie! heb al 2 ventilators liggen maar geen goede adaptor :s de plon laten springen met mijn gefoefel
maar zo staan ze in het kastje: DSC_0253.jpg
heb de 2 lange slungels wat moeten buigen en de grootste heb ik perongeluk wat te veel gebuigd :s
voila tot maandag of dinsdag voor de volgende update over het kastje!
Als je eens tijd hebt moet je maar eens kijken naar mijn ander topic, PC Grow AK 47
Die ventilators zou ik aansluiten op een oude gsmlader, van nokia ofzo, dan gaan de plons niet meer springen. Lol
En ik zou zeker ook kijken voor een scrogje, want anders zal het moeilijk zijn om de plantjes mooi in je pc te doen passen..
Alsinds veel succes!
Grtz Sphoaxie
Heel erg leuk dat je ook aan een pc growbox kweekje begonnen bent!
Dat is raar, ik heb in mijn box 3 ventilators van elk 12v aangesloten op 1 nokia oplader, ik geloof dat een nokia lader 4,5v is geloof ik..
Dus normaal gezien moet dat wel lukken..
En misschien nog even een tip, ik zou aan de wanden aluminiumfolie hangen. Dat zorgt (vermoed ik) wel voor een betere lichtweerkaatsing. Als je het goedkoop wil houden, in de action 2€ voor een rol alutape...
ja ik zal misschien wel ergens iets fout hebben gedaan :s de oplader was inderdaad 4.5V.
aluminiumfolie ga ik niet gebruiken. ik heb hiermee al enkele slechte ervaringen mee gehad. geeft gemakkelijk brandpuntjes en in zo'n klein kastje is dat niet aangeraden! nee ik ga ofwel voor zo een deken om u warm te houden, zoals Beaver zei, ofwel voor een reflectie scherm voor in de auto. we zien nog wel wat ze maandag in de hubo hebben
ook komen er dan nieuwe lampen in de pc. deze hebbe al 2runs achter de rug!
12 volt heb je nodig, 9 volt kan ook dan maakt t minder herrie, wel een stuk minder luchtverplaatsing. dus dan beter een fancontroller.
Het lijkt mij dat 4.5 volt met een pc fan echt te weinig lucht verplaatst dan zou ik echt voor 9 volt kiezen.
ik laat bij mijn pc kweek 3 12 volt fans gewoon op 12 volt brullen. Anders ben ik veel te bang voor schimmels en beestjes, en zelfs dan zit er nog trips in men kastje bij de huidige run lol
Als je kweek pc op je slaapkamer staat is 12 volt wel af te raden ivm geluidsoverlast
Comment