Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kweek spaarlampen met northern light autoflower

Lijkt wel een tekort, Kalium of misschien teveel van het goede, durf het eerlijk gezegd niet te zeggen, dat is weggelegd voor de experts hier!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Toch bedankt voor het mee denken!

Comment

1 weekje verder dus weer tijd voor een update.

Nadat ik gestopt ben met de voeding is het blad nog wat erger gaan vergelen, maar de laatste dagen lijkt het niet meer te verergeren. De toppen groeien aardig door en het grote blad is nog donkergroen. Ik blijf ze dus maar gewoon water geven in de hoop dat ik nog iets te roken overhoud zo staat ze er nu bij

Nadat ik de andere plant uit mijn hokje heb gehaald omdat er
        niet genoeg plaats was, heb ik van deze plant de top omlaag gebonden zodat de zijtakken meer licht krijgen. Dit lijkt goed te
        werken! Hier nog een foto van de hoofdtop.

Ik houd jullie op de hoogte,
        Greets
        Last edited by Smoke3600; 7 May 2015, 19:59.

Comment

Die zijn idd overvoed geweest.

Comment

Nu gewoon beter doorgaan met water? Ze lijken nu nog wel even genoeg voeding te hebben :p

Comment

Ff water geven tot het blad weer wat lichter groen is. En voorkomen dat ze te droog staan want er zal nog veel voeding in de bodem zitten.

verstuurd mee mn Sonix Ksperia

Comment

beste smoke3600,

het ziet ernaar uit dat je dames weer de goede kant op gaan. 3 weken geleden hing je blad
                door problematiek. dit kunnen vele factoren zijn geweest (je weet zelf wat je hebt gedaan met de dames).
                maar hangende bladeren/takken geeft aan dat de plant rust (in ieders geval geen licht aan het opnemen is voor fotosynthese).

je blad richt zich nu in ieders geval weer naar het licht, dus ze willen graag fotosynthese bewerkstellen voor groei en bloei.

ik raad je aan zuinig(er) te zijn met water geven. til je potten op om ze te wegen, zwaar als een doos kranten dan
                hebben ze meer dan genoeg water. en geef weinig voeding. je hebt klein wattage aan lampen. dus heel weinig warmte
                van je lampen. verdamping in je grond zal dus miniem zijn. voorkom ophoping van zouten en ballast en wees zuinig. je dames
                geven het vanzelf aan als ze dorst hebben.

heel veel suc6.

Comment

Bedankt voor de tips! Ik ga de volgende kweek iets rustiger aan doen met voeding en water ik geef ze nu om de 2 dagen wat water, voel eerst met mijn vinger een paar centimeter in de aarde of deze droog staat. De toppen groeien nog steeds en ze worden ook steeds witter van de thc! Ik zal een dezer dagen weer eens een foto plaatsen.
                  Greets

Comment

steek je vinger eens in de onderkant van je pot, dan zul je zien dat het hier goed nat is.

en diep steken he die vinger dan kom je waarschijnlijk nattigheid tegen.

de dames staan graag wat droger dan de meeste denken. je gebruikt een 11 liter pot, dat wil
                    zeggen dat daar nu 10 liter grondmedium in zit. deze 10 liter houd 4 liter water vast. zit er lavakorrels,
                    kleikorrels of perliet bij dan zit er zelfs nog meer water in. gezien water zwaarder is dan aarde zal deze
                    zakken tot het laagste punt. om die reden dat je onder in de pot dient te voelen.
                    je plantje verbruikt met de grote die ze heeft misschien 250 tot 500 ml per dame per dag.

tip die ik je ook wil meegeven is van onderen water geven. haal schotels (of speciaal ontwikkelde plastic
                    onderzetters voor plant. kosten een euro of 3 maar kunnen beter de omstandigheden waarin je ze gebruikt).
                    giet dan water in de schotel en kijk hoeveel ze in max 30 minuten, maar liever 10, opnemen. overige water kun
                    je met een spuit of doek eruit halen. zo zul je veel minder snel overwateren en voorkom je vergiftiging van je eigen dames.

een plant gebruikt wortels in lagen. onderste laag om water op te nemen, tussenlagen voor overige verwerkingen en bovenlaag
                    voor afvoer van hun uitwerpselen. plantenpoep. met name rond de stam zal dit het meeste zijn. doordat je bovenaf water geeft
                    spoel je haar eigen gifstoffen weer terug haar opnamelagen in en zal ze de ballasten weer moeten verwerken. kost energie.

ze staan nog mooi in bloei dus je hebt nog alle tijd er het mooiste van te maken dat je ervan kan gaan maken ;D

Comment

Kijk. Dat is informatie waar we erg blij van worden!

Comment

Hier een foto hoe ze er nu bij staat, bladeren erg geel en dor. Hoelang zou ze nog moeten? Ik heb met een microscoopje naar de trichomen proberen te kijken maar zie het niet zo duidelijk. Het lijkt wel of ze milky zijn maar weet t niet zeker.

Comment

nou die moeten nog wel een week of 5 voordat die mooi vol staan.

je hebt de oogstkoorts snel te pakken.

ik zou zeggen scroll je eigen verslag even terug naar het begin van deze pagina.
                          3 weken geleden had ze net verschijnselen van sekse. 2 weken geleden had ze pruikjes
                          en mag je gaan tellen met je bloei weken. ze zitten dus in de derde week bloei.

neem even een dampert en laat het bezinken. ze zal minimaal 7 weken bloei nodig hebben, maar
                          met iets wat rijpen zal het een week of misschien zelfs 2 langer kunnen duren. dus over 5 weken kun je
                          eens gaan kijken naar de trichomen.

succes, geduld is een schone zaak.

ps. zorg dus dat die dame goed gezond blijft he. voeding heeft ze nog steeds genoeg en dat zal
                          voorlopig zo aanhouden.

Comment

Haha ja je hebt helemaal gelijk. Zouden die toppen dan nog dikker worden?? Ze groeien namelijk niet zo hard meer. En die bladeren worden alsmaar geler. Is dit dan geen tekort? Ik moet ze dus gewoon alleen water blijven geven? Greets

Comment

nou als die toppen niet nog dikker worden zou er iets goed mis zijn met de genen van de dames.

wat je nu ziet is de overgang van fase. ze heeft bepaald wat waar ongeveer het beste zal vertoeven en uitgroeien.
                              waarbij je bloemen nu pas de daadwerkelijke hoeveelheid bloemkelkjes (calyx) zal gaan aanmaken. de komende 2 a 3 weken zul je
                              ze dus verder zien verbreden, maar niet de hoogte ingaan.

dat je bladeren nog steeds vergelen, komt omdat je kijkt naar de beschadigingen. maar beter kijk je
                              naar de nieuwe uitgroei. kijk als een deel van je plant schade oploopt, dan zal die schade niet meer herstellen.
                              oftewel een bruin uitgedroogd blad, blijft een bruin uitgedroogd blad. die zal niet ineens weer groen worden.
                              de schade die je dame heeft opgelopen blijft dus en zal verder uitlopen indien de plant besloten heeft deze te
                              recyclen. ze trekt alle nutriƫnten uit de delen en vervoerd deze naar andere delen waar de groei of bloei gerealiseerd word.

zolang je bij nieuwe (nu nog groene blaadjes) gele/ietwat verbrande puntjes ziet op de bladvingers kun je beter wachten met
                              voeden. tot die tijd gewoon water geven. doordat je overdadig bent geweest kan het zijn dat de wortels zodanig beschadigd zijn
                              dat deze de rest van het verloop moeite hebben met opname. het kan dus zijn dat je helemaal niet meer hoeft (kan) bij voeden.
                              je zult dit goed in de gaten moeten gaan houden. en je goed inlezen in overdaad of tekorten van voedingselementen.

ik zou voorlopig rustig aan doen met alles en vooral zorgen dat je ze niet teveel aandacht gaat geven. dan word ze chagrijnig.

Comment

Bedankt! En zal haar met rust laten

Ik heb nog steeds geen voeding gegeven en alleen water. Alleen het blad blijft wat vergelen, ook de kleinere nieuwe blaadjes. Ondanks dat ze er nu niet zo mooi groen bij staat heb ik toch een leuke foto kunnen maken van de trichomen. Heb een ander vergrootglaasje gevonden en hiermee zie ik wel duidelijk dat de trichomen nog niet goed zijn

Comment

Bezig...
                                X