Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vergelijk getopt / niet getopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergelijk getopt / niet getopt

    Korting op 420shop
    Je leest overal dat het geen goed idee is om een Autoflower te toppen. De stress die dat oplevert kost je een week en daarom zou je kleinere opbrengsten halen. Klinkt logisch en zou je dus niet moeten doen.
    En dus ga ik dat doen.
    Ik heb twee Think Different Autoflowers op 12 mei ontkiemt en vervolgens naast elkaar, dus onder dezelfde condities groot gebracht tot ze nu 3 weken zijn. Ze zien er als twee lekkere wijven uit..De linker is degene die 2 dagen geleden getopt is, aan de rechter heb ik niets gedaan
    Dit is net na het toppen op 31 mei. Deze is na 2 dagen.
    Ben benieuwd wat straks na een week of 10 het uiteindelijke verschil zal zijn.
    Gr, Ron

    #2
    Re: Vergelijk getopt / niet getopt

    Ik heb dit ook gedaan, zie mijn laatste verslag.
    Ik ben benieuwd hoe het bij jou verloopt
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Vergelijk getopt / niet getopt

      Oow, leuk! Ik ga gelijk ff kijken.

      Comment


        #4
        Vergelijk getopt / niet getopt

        Update van dag 43 van de Think Different AF jes.
        Ze staan inmiddels in smartpots lekker buiten van het zonnetje te genieten. Ze doen het aardig volgens mij. Wel wat "buitenkweekgedoe", met slakkenvraat. Vandaag voor de eerste keer AlgaBloom gegeven. En nu maar hopen dat de zomer echt wil beginnen.....
        De linker is degene die op 31 mei getopt is. Aan de rechter is niets gedaan. De getopte lijkt iets voller te worden, maar het is nog te vroeg om een conclusie te trekken welke het nu beter doet.

        Grtz, Ron

        Comment


          #5
          Re: Vergelijk getopt / niet getopt

          Leuk, ben benieuwd

          Ik volg

          Comment


            #6
            Re: Vergelijk getopt / niet getopt

            Het is bij mij prima gegaan, ik ga het bij mijn kweek buiten ook doen.
            Dan ook om en om, om het vershil goed te zien.
            Ik zie bij jou toch al een duidelijk verschil in het aantal 'hoofdtoppen'
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Vergelijk getopt / niet getopt

              Tof,
              Kijk graag mee
              Succes
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #8
                Vergelijk getopt / niet getopt

                Ze groeien als kool met dit weer, mooi om te zien.
                Wat me opviel is dat er hier en daar plekjes op de bladeren zitten. Iemand enig idee wat dit is? En vooral of ik er iets aan moet doen.

                Thx voor het meedenken alvast[emoji6]
                Grtz, Ron

                Comment


                  #9
                  Re: Vergelijk getopt / niet getopt

                  Dat is vraat schade, ik denk van een trips. Kijk onder je bladeren zitten heel wat eitjes denk ik zou ze eraf vegen. Voor de rest kun je met bestrijdingsmiddelen enzo gaan werken maar das weer zoveel gedoe haha.

                  Comment


                    #10
                    Vergelijk getopt / niet getopt

                    Thx Hypnotized,
                    Het klopt wat je zegt. Er zitten inderdaad allemaal kleine eitjes onder de bladeren. Wat leuk dat jij dat zo kan zeggen. Top!
                    Ik heb de eitjes eraf geveegd....
                    Weet jij - of iemand anders offcourse - of het zin heeft en goed is om de planten af en toe eens een douche te geven? Een echte flinke regenbui hebben ze nog niet gehad nl. Dan kan ik misschien de boel eens schoonspoelen.
                    Thx voor het meedenken

                    Comment


                      #11
                      Re: Vergelijk getopt / niet getopt

                      Ik heb dit zelf ook gehad net, check mn verslagje maar. Daarom wist ik t haha.

                      Ik heb ze toen afgespoeld met de tuinslang en daarna ging t een aantal dagen regenen dus ik heb er nu geen last meer van ookal zitten er nog best veel eitjes onder het blad.

                      Als je ze een douche geeft doe dit niet als er vol zon op schijnt, kans dat je blaadjes gaan verbranden. Gewoon op bewolkte dag kan dat prima.

                      Comment


                        #12
                        Re: Vergelijk getopt / niet getopt

                        Die 'eitjes' zijn luis. Trips vliegt op je plant en kan zo ook weer vertrekken. Veruit de meeste van ditsoort schade komt door cicaden/spuugbeestjes en wantsen. Trips is buiten namelijk bijna nooit de oorzaak omdat trips daar niet heel goed overleeft.

                        Trips en spint zijn typische 'binnenproblemen'. Je zult ze buiten wel vinden hoor! Maar dat ze zichtbare schade aanbrengen is vrij zeldzaam. Cicaden daarentegen, vinden wiet hartstikke lekker. Op elk willekeurig moment van de dag zie je ze massaal op springen als je een keer met je plant schudt. Ze zijn vaak wit of groen, en helaas slechts enkele millimeters van formaat (behalve in zuid belgie en frankrijk waar ze 10cm kunnen worden).
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Vergelijk getopt / niet getopt

                          Het warme en zonnige weer doet de Think Different AFs goed. Ze groeien nog steeds als kool.
                          Zoals ik het zie gaat het voorspoedig. Volgens het schema zouden ze met een week of twee klaar zijn. Ik tel daar voor het gemak nog maar twee weken bij. Komt ook goed uit ivm mijn vakantie.
                          Deze is getopt.
                          Deze is NIET getopt.
                          Ik krijg de smaak te pakken van het tuinierwerk, nooit gedacht dat ik op mn 48e nog groene vingers zou gaan krijgen. LOL. .....Ik heb inmiddels ook nog twee Damnesia AFs laten ontkiemen. Deze staan ook lekker van de zon te genieten.
                          So far so good.
                          Grtz, Ron

                          Comment


                            #14
                            Re: Vergelijk getopt / niet getopt

                            update?

                            Comment


                              #15
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t.php?p=534177
                              De Think Different die ik WEL had getopt is zojuist geknipt en hangt te drogen. Het vergelijk is niet helemaal eerlijk meer dus, maar hij was naar mijn mening nog niet klaar toen ik wegging. Zo blijkt dus dat het toppen van autoflowers je dus weldegelijk op een week achterstand zet.
                              Wat wel weer vervelend is, is dat hij nu weer iets te lang heeft gestaan. Er zat hier en daar wat toprot in zelfs. Waarschijnlijk ook veroorzaakt dat de vele regen en nattigheid van de afgelopen tijd. Anyway, de opbrengst is 100 gram nat. Ben benieuwd wat dit over twee weken als hij droog is zal zijn.
                              De les voor mij is dat het best nauw luistert wanneer je gaat oogsten. Een week of twee kan je maken of breken. De andere les is dat het toppen inderdaad je plant een tijdelijke shock geeft en dat hij ff tijd nodig heeft om daarvan te herstellen.

                              Grtz, Ron
                              Last edited by Ronthebudman; 30 July 2015, 17:18.

                              Comment

                              Bezig...
                              X