Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Kweek - Jack Herer Auto - Micro/Buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Kweek - Jack Herer Auto - Micro/Buiten

    Korting op 420shop
    Ik ben bijna 4 weken geleden begonnen met 2 Jack Herer Autoflowers , het huismerk van wiedzaadjes.nl. Ik was eigenlijk van plan om vanaf dag 1 al een verslag te maken, maar heb er niet echt tijd voor gemaakt. Maar ik heb toch wel wat vraagjes, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    De eerste 3 weken stonden de planten in de vensterbank, hier heb ik wel een lamp boven gehangen en is de eerste twee weken erg goed gegaan, maar wel wat sloom heb ik het idee, hierdoor heb ik ze ook pas laat verpot, maar misschien wel iets te laat.
    Daarna ben ik een keer een weekend weg geweest en stond me timer niet goed ingesteld. Hierdoor is die gaan strekken en ook een beetje verbrand. Ook hadden ze wat water tekort. Verder krullen de uiteinden van de bladeren ook naar binnen/boven toe. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen het op te lossen.

    Dit is mijn logboekje:
    -Dag 1: Zaadjes ontkiemen tussen twee watjes.
    -Dag 3: Zaadjes verpot. 1 x 1 Liter en 1 x 1,5 Liter
    -Dag 4: Zaadjes zijn boven gekomen.
    -Dag 18: Verpotten: 1,5 L -> 4 L
    -Dag 20: Verpotten: 1 L -> 3,8 L
    -Dag 26: Schrijf ik dit bericht

    Materiaal:
    -Pokon Zaai- en Stekgrond
    -Plagron Batmix
    -Analoge Thermometer
    -(Goedkope) Digitale Thermo-/Hygrometer
    -(Goedkope) pH-Meter
    -2x Philips Tornado 20W ->95W -> 1320 Lumen Lampen
    -1x ISY LED 11W -> 60W -> 810 Lumen Lamp
    -1x Ikea LED 6,3 W -> 400 Lumen Lamp

    Totaal heb ik dus 2850 Lumen, maar ik ga volgende week nog een aantal lampen halen.

    Hier onder nog wat foto's:
    DSC_0536.jpg DSC_0537.jpg DSC_0595.jpg
    Dag 11, Dag 13 & Dag 15
    Zo stond het er eerst bij. Maar ze hebben ook buiten gestaan met lekker weer!
    Day20.jpgDay24.jpgDSC_0630.jpgDay26.jpgDSC_0612.jpgDSC_0639.jpg
    Maar nadat ik ze dat weekend vergeten was heb ik toch maar me kast omgebouwd. Gaat nu volgens ook wel een stuk beter weer.
    Last edited by Qualis; 16 July 2015, 00:31. Reden: Extra info

    #2
    Re: Eerste Kweek - Jack Herer Auto - Micro/Buiten

    Waarom staan ze niet vanaf t begin buiten?

    Comment


      #3
      Re: Eerste Kweek - Jack Herer Auto - Micro/Buiten

      Als je van plan bent ze buiten af te bloeien kan je ze idd beter buiten laten, zeker met dit weer. Ze gaan nu veel meer licht ontvangen van de zon dan van die paar spaarlampjes, trouwens 2x 20w is gwn 40w hoor. Die vergelijking met een gloeilamp die altijd op de verpakking staat mag je geen rekening mee houden. Als je ze binnen wilt kweken koop je beter ineens een t neon set of een sterke cfl lamp het is de kost echt wel waard of een hps maar dan is het natuurlijk geen micro meer.
      Je plantjes zelf zien er wel goed uit vind ik hoor, geef ze mss wat grotere potten dat zullen ze wel leuk vinden
      Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
      Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

      Comment


        #4
        Re: Eerste Kweek - Jack Herer Auto - Micro/Buiten

        Hij staat niet buiten omdat ik een zeer kleine tuin heb en snel klagende buren en ook valt het weer de laatste tijd tegen.
        Dus ik ben ook niet van plan om m buiten af te bloeien.
        Ik ben inderdaad nog van plan om een sterke spaarlamp aan te schaffen, maar ze zijn lastig te vinden.

        Ze zijn nu allebei al een stuk gegroeid en in de bloei. Ik zal vanavond even wat fotos uploaden.

        Comment


          #5
          Re: Eerste Kweek - Jack Herer Auto - Micro/Buiten

          Hierbij nog de foto's:
          Dag 29.jpgDag 29
          Dag 32 G.jpgDag 32 K.jpgDag 32, ze beginnen allebei al te bloeien, de kleinere is wel al wat verder dan de grotere.
          Dag 35.jpgDag 35
          Dag 40 Geel.jpgDag40 Geel.jpgDag 40 Rood.jpg Dag 40, ik heb wat last van vergeling en wat vlekjes in de onderste bladeren en rode takken.

          Ik heb er ook nog 2 x 23 watt lampen bij gedaan (3060 Lumen)
          Verder wil ik nog een digitale pH meter halen, want degene die ik nu heb werkt niet optimaal, dus misschien komen de bladproblemen door het water.
          Maar ik weet niet zeker wat de problemen veroorzaakt, dus als iemand mij hiermee kan helpen zou dat fijn zijn!

          Groetjes Qualis

          Comment


            #6
            Re: Eerste Kweek - Jack Herer Auto - Micro/Buiten

            Als je geen ziektes en problemen wil, raampje open en een ventilator erop, dag en nacht blazen. Verder zou ik een close up foto maken van die vlekjes, die zijn nu niet echt zichtbaar. Succes!

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Je zou ze ook ergens in de natuur kunnen plaatsen natuurlijk, in plaats van in de tuin, hoewel ze nu wel wat groot zijn om te verplaatsen, maar beter nu dan richting het einde van je bloei.
            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

            Comment


              #7
              Re: Eerste Kweek - Jack Herer Auto - Micro/Buiten

              Ik denk gewoon dat je ze veel te nat hebt!
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment

              Bezig...
              X