Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

    Ik heb ze vandaag voor de 2e keer getopt!

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

      Update:

      Blijkbaar is er vrij weinig interresse, en zijn er ook vrijwel geen mensen die mijn vragen kunnen of willen beantwoorden. Vandaar dat ik er misschien voor kies om mijn verslag niet te vervolgen. Dit omdat het mij ook tijd kost, en ik er momenteel niet

      Voor nu,
      Eerst een plaatje van voor het scroggen.
      b4 scrog 09-09.jpg

      Ik heb het scrognet er boven gehangen en al een aantal stukken beter verdeeld. Zo ver de lengte het momenteel toe laat.

      Royal Queen 12-09.jpgRoyal Queen 12-09(2).jpg
      Royal Queen 12-09

      Royal Kush 12-09(2).jpgRoyal Kush 12-09.jpg
      Royal Kush 12-09

      En een totaalplaatje.

      12-09.jpg

      Nu weet ik dat de plantjes nog een groeispurt krijgen wanneer ik ze op 12/12 zet. Natuurlijk weet niet niemand precies hoe veel groter ze nog worden, maar misschien kan iemand al wel een indicatie geven. Ik zit namelijk te twijfelen hoe lang ik nog moet door groeien onder 18/6.

      Als laatste,
      blad probleem 12-09.jpg

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

        Op welke hoogte heb je je scrognet gehangen?
        Je blad lijkt op het eerste zicht een fosfortekort. Is de stengel waar dit blad aanhangt verkleurt of is het mooi groen? Mss een foto hiervan zou makkelijk zijn. Mss kan ook iemand van de ervarener leden input geven?

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

          Het scrognet hangt op iets minder dan 20cm hoogte, zo lang ik geen problemen met wateren heb, maakt dit verder niets uit toch?

          Dan nu nog een aantal foto's betreft het blad.
          Bladprobleem 13-09 (3).jpgBladprobleem 13-09 (2).jpgBladprobleem 13-09.jpg

          De taken van de desbetreffende bladeren zijn inderdaad paars, deze zijn paars geworden na het toppen. En ook gigantisch hard gegroeid toen. (hoofdstam weg dus een extra voeding gekregen?)Bladprobleem 13-09 (4).jpg

          Verder heb ik gisteren ook nog een beetje gediefd, oftewel onderin wat groei verwijderd wat toch nooit meer boven aan het licht zal komen.
          Ook staat de lamp sinds vandaag op 12/12, Ik heb liever dat ze net iets te klein blijven, dan dat ze het hele hok overwoekeren. Het is tenslotte de eerste keer. Nu krijgen ze dus nog een groeispurt. Het lijkt me dus beter om nog even door te gaan met de groeilampen tot dat alle groei er uit is. En dan overschakelen naar het bloei licht. Is dit correct?

          Ook hebben ze vandaag voor de 2e keer groeivoeding gekregen.
          Ik ben begonnen met 2ml/1L (Plagron Grow), dit was volgens mij niet iets te weinig. (geen sporen van overvoeding, en de onderste bladen bleven lichtelijk vergelen).
          Nu heb ik vandaag 3ml/1L gegeven. Even afwachten of dit voldoende is.
          Nu is mijn vraag, Plagron geeft zelf aan dat er voeding gegeven kan worden bij elke waterbeurt. Maar nu lees ik ook in meerdere verslagen dat dit veel te veel is. Of moet ik gewoon kijken naar wanneer de plantjes het zelf pas aangeven? (bladverkleuring etc.) Ben namelijk een beetje bang om te overvoeden.

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

            Gewoon groeivoeding blijven geven tot je de eerste pruikjes hebt. Ivm voeden idd gewoon kijken wat de plant aangeeft wordt ze lichter voeding opkrikken.

            Ook de lampen pas veranderen als je effectief bloei hebt.

            Dat bladprobleempje lijkt mij op een calciumtekort.

            Ik Had wel nog iets langer gegroeid Mgoed.

            Ik zal nu en dan eens binnenwippen.

            Thugz
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

              Over de lampen idd zoals thugz zei je groeilamp tot de eerste bloei zichtbaar is.

              De voeding dat is idd wat uitzoeken en testen want wat plagron aangeeft is een richtlijn. Belangrijke factor al: welke aarde gebruik je? Dit heb ik niet meteen gevonden in je verslag maar mss heb ik erover gekeken..

              Het kan ook idd calcium zijn, enkele van die bladproblemen door tekorten lijken erg op mekaar. Maar bij calciumtekort zou ook je stam verzwakt moeten zijn. Voelt de stam op sommige plaatsen zwak of is hij stevig? Lijkt het je als je de stam buigt dat hij de neiging heeft om te knakken? Test dit voorzichtig!

              Meet je de ph van je aarde? Veel tekorten vinden hun oorzaak in een foute ph rond de wortels waardoor die bepaalde voedingsstoffen niet optimaal kunnen opnemen...

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                Ik kijk ook ff mee
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                  @Thugz, @CaesarX,

                  Bedankt wat betreft de verlichting. Dan had ik het goed begrepen.

                  Ik maak gebruik van universele potgrond van de intratruin, bereid met 4 weken voeding.

                  Ik heb het stammetje bekeken en hier en daar wat lopen buigen. Volgens mij is deze niet verzwakt.
                  Wat ik eerder ook niet heb aangegeven is dat het alleen gaat om de Kush plant, de Queen heeft nergens last van. Ze krijgen allebei hetzelfde kwa voeding. Alleen de Queen drinkt wat meer.

                  Ik heb een PH-meter die eigenlijk bedoelt is voor vloeistoffen, maar ik kan een poging wagen.

                  Ik ben eergisteren begonnen met de tijd af te bouwen (18/6 - 16/10 - 14/10 - 12/12). Dit omdat ik nog een aantal uren moet schuiven om het af te stemmen op mijn vrije tijden.
                  Ik vermoed dat dit verder voor geen problemen gaat zorgen? Of heeft iemand hier slechte ervaringen mee?

                  Bedankt!

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                    Die grond ken de samenstelling er niet van maar let altijd wel op indien het goedkope grond is. Ik las ook dat die ph neutraal is maw een ph van 7 wat eigenlijk te hoog is voor een cannabisplant die rond de 6 wil hebben. Alleen je water afzuren helpt wel natuurlijk maar ideaal is het niet, volgende keer zou ik toch voor growshopgrond gaan zoals bv de plagron lijn.
                    Ik gebruik zelf altijd de volledige plagron lijn, met eerst zaai/stekgrond 2 weken en dan batmix, heeft een ph 5,8-6.2. Die koop je aan 12,5 voor 50L en vind ik zn prijs zeker waard.


                    Ik zou het even aankijken met die Kush, misschien is het een gevoeliger soortje en kan de andere beter tegen ph-fluctuaties etc.
                    Vroeger had ik ook soms bladproblemen en nu gebruik ik zelf altijd de Puze zym van plagron, is een bodemverbeteraar en zorgt voor een betere voedingsopname. Dit kan helpen maar vervangt natuurlijk nooit een goede ph!

                    Mss interessant om dit eens door te lezen ivm waarom ph zo belangrijk is:
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rde-voor-grond

                    Groeten

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                      En ivm de lichtafbouw, geen ervaring mee ik ga altijd meteen van 18 naar 12 lichturen.
                      Maar zolang je ervoor zorgt dat de donkere periode langer wordt en niet plots korter vermoed ik geen problemen

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                        Update:
                        Het soort potgrond zou wel is het probleem kunnen zijn.
                        Het heeft zich verder niet meer verspreid. Helaas wel een ander probleem!

                        Sinds eergisteren viel het me op dat de blaadjes onder en in het midden allemaal slap waren en hingen.
                        Ik had eerst het vermoeden dat ik iets te enthousiast was met water geven. Nu heb ik de afgelopen 2 dagen niks gegeven, en voelt de grond nu wel vrij droog aan. Dus denk ik niet dat ze te nat hebben gestaan.

                        Hier een paar fototjes!
                        17-09.jpg


                        Royal Queen 17-09.jpg
                        Royal Queen

                        Royal Kush 17-09.jpg
                        Royal Kush

                        Kan het zijn dat door een gebrek aan dieptestraling dat de lagere bladeren onvoldoende licht krijgen? Dit leek mij niet het geval, anders was dit al wel eerder gebeurd.

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                          Nee van een gebrek aan licht gaan je bladeren niet hangen.
                          Kan zowel te veel als te weinig water zijn. Als je plant te veel water geeft zitten de bladeren vol met water en gaan ze buigen vanaf de steel net alsof er gewicht aan de bladpunten zou hangen, maar dan voelen de bladeren wel stevig aan.
                          Bij te weinig water hangen de bladeren er levenloos bij en voelen ze fragiel aan.

                          Als je je vinger tot je eerst knokel in de grond duwt en het voelt droog aan dan mag je water geven, en geef water tot je onderaan de pot een beetje ziet uitlopen. Je potten hebben onderaan toch gaten hoop ik?
                          Een andere truuk is je potten "wegen" door ze op te tillen. Voelen ze licht aan dan geef je water. Dat gevoel kweek je best door telkens je pot te tillen voor het water geven en na het water geven. Je gaat een groot verschil voelen. Met je scrognet heb je niet veel ruimte om te tillen maar een beetje kan geen kwaad.

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                            PS: de volgende keer zou ik je potten tot de rand vullen en dan je scrognet 25 cm boven de potrand hangen

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                              Update:

                              Het was inderdaad een tekort aan water. Na dat ik ze gister avond voeding/water heb gegeven stonden ze al weer vrolijk rechtop!
                              Ik check inderdaad de grond door mijn vinger een aantal cm in de grond te stekken. Dit had ik al eerder kunnen aangeven. Had ik je weer wat energie bespaart! Alsnog bedankt!

                              Mijn potten hadden inderdaad wat voller gekunt. Al had ik ze met overpotten zo goed als vol zitten. Maar door het wateren is het geheel wat ingezakt. Toevallig heb ik gister naar mijn update de potten enigszins aangevuld. Het scrognet had voor het gemak wel hoger mogen hangen. Dit voor de volgende ronde!


                              Edit: Tot mijn schrik hangen de bladeren weer omlaag. De grond is nog vochtig dus dit kan het niet zijn. Ik laat ze de komende dagen maar droog trekken. Dan opnieuw de situatie bekijken. Zal later vandaag nog een aantal foto's posten.


                              Last edited by Huisbaas; 18 September 2015, 18:02.

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                                Update:

                                Vandaag staan ze er al weer wat beter bij! Al zit ik toch nog twijfelen of ik nu met overvoeding of ondervoeding te maken heb. Of dat het te maken heeft met overwateren. Waardoor er allemaal tekorten zouden kunnen ontstaan.

                                Hier dan eerst maar een paar foto's.

                                Royal Queen 21-09 (3).jpgRoyal Queen 21-09 (2).jpgRoyal Queen 21-09.jpg
                                Royal Queen.
                                Zoals op de foto's te zien is heeft ze haarzelf al behoorlijk gediefd. De onderste bladeren blijven ook nog steeds lichtelijk vergelen. Het roestvlekje komt door het licht, het blad was tegen de lamp aangegroeid.

                                Royal Kush 21-09 (3).jpgRoyal Kush 21-09 (2).jpgRoyal Kush 21-09.jpg
                                Royal Kush.
                                Hier hetzelfde verhaal. Onderste bladeren blijven lichtelijk vergelen. Maar als ik dan kijk zie ik ook lichtelijk verkleurde bladpunten boven. Oftewel overvoeding?
                                Het verbrande puntje op de 2e foto (blad rechtsonder) komt door verbranding tegen de lamp.

                                Ik geef momenteel:
                                4mL/1L Plagron Terra Grow
                                0,5mL/1L Ferro Bio Roots

                                Ik heb de eerste aantal weken afgezuurt met een theezakje. Nu heb ik nog een zo goed als volle fles ph- van velda (doeleinde: aquarium). Hier kan ik vrij weinig info over vinden of dit te gebruiken valt. Iemand hier ervaring mee?


                                edit: Nu de dagperiode weer is begonnen (licht aan sinds 16:00) lijken de lagere bladeren weer wat te hangen. De grond voelt nog niet heel erg droog aan.
                                Last edited by Huisbaas; 21 September 2015, 17:22.

                                Comment

                                Bezig...
                                X