Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

    Korting op 420shop
    IMG_20150821_151641968.jpgIMG_20150821_151708766_HDR.jpgIMG_20150821_154710545_HDR.jpgIMG_20150821_151609756.jpgIMG_20150821_154725318_HDR.jpg
    Zoals je op de foto kan zien, heb ik bovenin een ruimte voor het filter en de bekabeling (let niet op de kabels, dit moet ik nog afwerken)

    Ik ben begonnen met 3 rechthoeken met een binnenmaat van 50cm x 70cm.
    Growbox build.jpgGrowbox build (2).jpg
    Verdere foto's heb ik hier helaas niet van, maar ik vermoed dat de meesten wel kunnen inbeelden wat ik gedaan heb. Zo niet, vraag gerust!
    Alle wanden zijn bekleed met radiatorfolie en afgeplakt met aluminiumtape! Het hok zelf is van binnen geverfd en alle kieren zijn luchtdicht/lichtdicht (kit).

    Dan de verlichting,

    Mijn oorspronkelijke idee was om te groeien met 4 x 23w Osram delux pro mini twist kleurcode 840 (4000k) , en te bloeien met 4x 23w philips tornade kleurcode 27 (2700k). Nadat ik geen betaalbare reflector gevonden had, kwam ik op het idee om een Tl- armatuur uit kantoorpanden te gebruiken. Dit zodat ik ook nog een stukje extra licht heb. En omdat TL minder lichtverspilling zou hebben.
    Zoals op de onderstaande foto's is te zien heb ik de 4 lampenfittingen in het midden van het armatuur bevestigd. Het armatuur zelf hangt aan 4 kettingen ( dit is een stuk terug op de afbeeldingen wel te zien) en het is dus in hoogte verstelbaar. De totale verlichting word dus hetzelfde wat ik hierboven eerder genoemd heb + in zowel de groei als bloeifase 2x 18w cool white 840 + 2x 18w warm white 830.
    IMG_20150821_151732266_HDR.jpgIMG_20150821_151747075.jpgIMG_20150821_151821248.jpg

    Ik maak momenteel gebruik van 3 PC-fans waarvan 1 voor de actieve inlaat en 2 voor de luchtcirculatie. Ik heb grotere besteld en zodra deze binnen zijn worden deze ook aan de box zelf bevestigt.
    Als afzuiging maak ik gebruik van een badkamer ventilator (110m3 geloof ik?). Het filter is een 150m3 Can-filter.

    Dan nu op naar de plantjes!

    Zoals bijna elke beginner, heb ook ik al een aantal grote beginnersfouten gemaakt, en zo ook 3 mooie northern light zaadjes verkracht .
    In de zelfde tijd heb ik ook weer 2 nieuwe zaadjes laten ontkiemen, en deze wel op de juiste manier behandeld


    (13-08)
    Royal Queen 13-08.jpg
    De royal queen hierboven was al naar 1 dag boven! Al moest ik haar wel helpen met het membraam wat er nog aan zat. (heb hiermee en dag gewacht maar vertrouwde het niet meer)

    (14-08)
    Royal Queen 14-8.jpg
    Een dag later stond ze er al zo bij!

    (15-08)
    Royal Kush 15-08.jpg
    De royal kush kwam boven met haar helm nog op. En heeft zo vrolijk een dagje gestaan. Ook hier gebeurde bijna niks, dus heb ik haar geholpen. Het zaadje was al opgedroogd dus dit ging zeer moeizaam. Toen kwam ik op het idee om er een druppel water op te laten vallen, en een uurtje te wachten. Dit werkte uitstekend! een uur later was het zaadje een heel stuk verder opengescheurd. Toen heb ik het nogmaals nat gemaakt en kon ik hem er zo af hoppen. (kleine tip als dit nog niet algemeen bekend was!)
    Voor de rest verliep alles prima en groeien ze beide goed! (De royal Queen wat beter)

    (21-08)
    IMG_20150821_120504830_HDR.jpgIMG_20150821_120526076_HDR.jpg
    royal queen (links), royal kush (rechts).

    Nu heb ik toch 1 vraagje!
    Op de linker foto hierboven is te zien dat de bladpuntjes lichtelijk bruin zijn. Ik geef een hele kleine dosis ferro bio roots 1ml per 10l, kan dit de oorzaak zijn? Ik ben hier voorlopig al meegestopt.

    Als laatste:
    Als voeding ga ik gebruiken

    Ferro bio roots
    Plagron terra grow
    Plagron terra bloom


    Alle aan- of opmerkingen zijn welkom!

    Last edited by Huisbaas; 22 August 2015, 15:47.

    #2
    Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

    Hi.

    Welkom hier. Je hebt idd heel wat gelezen voor je eraan begon dat zien we altijd graag.

    Mooi kastje heb je daar in elkaar gestoken. Juist nog een tip voor je lampjes zou ze een kwartslag draaien zo wordt de fitting erboven niet warm en heb je een langere levensduur.

    Die bruine puntjes op je blaadjes zijn van over bemesting zeg maar. Kan zijn dat de aarde iets te sterk was voor het begin. Licht volgens mij niet aan de wortelsimulator dat je geeft.

    Verder veel succes
    en ik kom af en toe eens kijken

    Latersz
    Thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

      zo'n vermoeden had ik al over de blaadjes.
      kwa licht moet ik dan nog wat verzinnen, misschien voor de volgende ronde!
      bedankt!

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

        Leuk kastje heb je gemaakt ziet er goed uit .
        Ik wil zeker wel het verloop van je kweekje volgen succes

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

          Hey man, ziet er goed uit keep us updated!

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

            Update:

            Niks nieuws, ze groeien goed!

            (22-08)
            Royal Queen 22-08.jpgRoyal Kush 22-08.jpg
            royal queen links, royal kush rechts.

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

              Mooi kastje, dat heb je netjes gedaan!
              Leuk begin van een fijne hobby. Veel succes ermee.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                Succes en pas op, kweken voor jezelf is erg leuk
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                  Bedankt!
                  @michevan, tot nu toe bevalt me het zeer goed

                  Update:

                  Vandaag heb ik weer water gegeven. Gister was het nog vochtig genoeg! Ze groeien goed, mooi laag!

                  Royal Queen 24-08.jpgRoyal Queen 24-08 (2).jpg
                  Royal Queen

                  Royal Kush 24-08.jpgRoyal Kush 24-08 (2).jpg
                  Royal Kush


                  Dat was het weer voor vandaag!

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                    Heel mooi kastje
                    En je dames staan er ook prachtig bij
                    ik zit nog te wachten tot mijn lieve dame bove de grond komt kijke
                    Suc6 ik blij je volgen

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                      @stoneydelft, bedankt! Zodra ze boven zijn kom ik ook even kijken.

                      Update:

                      Vrij weinig te vertellen.. Ze doen goed hun best!

                      Groeien, groeien en groeien!

                      Royal Queen
                      Royal Queen 26-08.jpgRoyal Queen 26-08 (2).jpgRoyal Queen 26-08 (3).jpg

                      Royal Kush
                      Royal Kush 26-08.jpgRoyal Kush 26-08 (2).jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                        Update:

                        Daar zijn we weer!
                        Planten groeien nog steeds goed door! De Royal Queen is al echt een bosje aan het worden! Veel bladvorming.

                        Royal Queen
                        Royal Queen 28-08 (3).jpgRoyal Queen 28-08 (2).jpgRoyal Queen 28-08.jpg

                        Royal Kush
                        Royal Kush 28-08.jpgRoyal Kush 28-08 (2).jpg

                        Nu heb ik een vraag.

                        Sinds ik met TL-verlichting werk is het verstandig om de planten te toppen en te scroggen. Nu las ik overal dat men vanaf de 4e internode kan toppen (3e-5e/6e lees ik). Oftewel ik ben al aan de late kant of niet?
                        Nu was ik ook van plan om ze met een week in 9liter schoentjes te zetten. Is het verstandig om ze nu eerst te toppen? En daarna overpotten? Graag hoor ik jullie mening!

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                          IMG_20150829_140211839.jpg

                          De eerste wortel laat zich aan de onderkant zien!

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Update:

                          Na een aantal overwegingen heb ik ze nu toch maar getopt. Tot hoeverre ik het goed gedaan heb..

                          IMG_20150829_154736843.jpgIMG_20150829_154714468_HDR.jpg

                          Zoals op de rechter foto te zien is, heb ik volgens mij veelste veel weggehaald. Kan dit kwaad?

                          IMG_20150829_155311768.jpgIMG_20150829_155233000.jpg
                          Zo staan ze er nu bij!

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                            Update:

                            Het blad begint geel te worden. Ik vermoed dat ze langzaam aan voeding toe zijn. Sindsdien ik ze nog eerst moet overpotten kunnen ze met de verse grond nog wel even door.
                            Ook laat het worteltje zich nog een stuk verder zien. Dus ik denk dat ik maar ga overpotten. Als er dan toch nog iemand een advies wil geven? Ik hoor het graag.
                            IMG_20150831_130913421.jpg

                            Royal Kush
                            Royal Kush 31-08 (2).jpgRoyal Kush 31-08.jpg
                            Het valt me op dat de blaadjes van de kush vrij ver omhoog staan. Ik heb gelezen dat komt door hoge temperaturen (plant beschermt zich om minder te verdampen). Maar de temperatuur is niet idioot hoog. Ik krijg nog geen accurate metingen i.v.m de sensor die opwarmt. Er is meer dan genoeg frisse/verse lucht rond om de planten. Dus ben er vrijwel zeker van dat dit niet aan de orde is.
                            Royal Queen


                            Royal Queen 31-08 (2).jpgRoyal Queen 31-08.jpg

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Wegens vrije tijd, toch maar gelijk aan het werk gegaan.


                            Last edited by Huisbaas; 31 August 2015, 15:52.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                              Update:

                              De dames groeien nog steeds vrolijk door! Druk bezig met vertakkingen aan het aanmaken.
                              Als eerste zal ik hier het resultaat van het toppen laten zien. Wellicht zijn er mensen die dit interessant vinden.

                              Getopte Queen 05-09.jpgGetopte Kush 05-09.jpg
                              Royal Queen links, Royal Kush rechts.

                              Zoals jullie kunnen zien gaan ze nu verder omhoog met 2 stammen!

                              Dan nu een paar plaatjes over hoe ze er nu bij staan.
                              Royal Queen 09-07.jpgRoyal Queen 09-07 (2).jpg
                              Royal Queen


                              Royal Kush 09-07.jpgRoyal Kush 09-07 (2).jpg
                              Royal Kush

                              En een totaalplaatje van gisteren.
                              06-09.jpg

                              Nu heb ik toch nog een vraag.
                              Ik heb vandaag een scrog net gekocht, dit kan ik er al wel boven hangen toch?


                              Comment

                              Bezig...
                              X