Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

    Dat over/onderwateren kan je makkelijk bepalen via de tips in mn vorige post. Dat de bladeren vergelen duid eerder op ondervoeding. Plagron op zn site zegt 5ml per liter.

    Nu begin ik meer en meer te denken dat die potgrond je parten speelt en dat de wortels onvoldoende voeding opnemen

    Dat bladeren wat hangen na een donkere periode is normaal want tijdens hun slaap gaan de bladeren rusten zeg maar. Kijk eens na 1 uurtje licht om de bladeren te beoordelen.

    Geen idee over die ph- maar woon je ver van een growshop?

    Comment


      #32
      Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

      Het wateren lijkt me nu beter af te gaan. Althans heb ik nu door wanneer ze een tekort hebben. Gisteren na mijn laatste edit heb ik weer water gegeven. Toen stond de boel weer mooi rechtop (De grond was naar mijn mening niet idioot droog) (Oppervlakte droog, vingertop enkele centimeters onder de grond niet nat maar wel lichtelijk vochtig).

      Over de hangende bladeren. Ik bedoelde dat de bladeren juist gingen hangen na dat de lampen al een tijd aan waren. Dus juist na enkele uren licht. (2 uur later volgens mij) In de nachtperiode stonden ze er normaal bij.
      Maar zoals ik hierboven vermeld heb lag dat hoogstwaarschijnlijk aan een water tekort. Ze staan er vandaag gewoon weer normaal bij!

      Over de voeding. Plagron geeft idd aan dat 5ml/1L bij elke watergift gegeven mag worden. Dit leek mij in eerste instantie wat te veel. Tot nu toe heb ik met alle waterbeurten voeding gegeven. Begonnen met 2ml/1L, dit heb ik verder verhoogt tot 3ml en daarna 4ml. Wegens onvoldoende kennis en de angst om te overvoeden heb ik dit nog niet verder verhoogt.

      Naar mijn weten was er maar 1 growshop hier in de omgeving, en is deze gesloten wegens de nieuwe wetgeving. Misschien weten andere een growshop in de omgeving van Hengelo/Enschede?

      Als laatste,

      De groei lijk nu weer goed verder te gaan. Dit was de afgelopen dagen echt nihil.

      Comment


        #33
        Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

        Nog iets interessant voor jou en ik denk pal de oorzaak van je problemen:

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ad.php?t=40598

        Comment


          #34
          Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

          Update:
          Na 2 weken werd het wel weer tijd voor een update.
          Er is veel veranderd in de afgelopen weken zowel voor de planten als voor de setup!

          buisvent 480m3/h
          Variac
          250W HPS
          voorgroeitent
          Davin DV12 schakelkast

          Omdat de temperatuur toch nog behoorlijk opliep heb ik besloten om te gaan investeren in een betere afzuiging. Met het idee om later nog een kleine HPS aan te schaffen. Na wat speurwerk heb ik een mooie 480m3/h buisventilator op de kop weten te tikken. En enkele dagen later ook een variac! Dit uiteraard allemaal zo snel mogelijk ingebouwd
          .
          Ook was ik van plan in de toekomstige rondes stekkies te gaan snijden. Dus ook besloten om een klein tentje aan te schaffen. Hier komt dan de huidige TL-setup in. (voorgroei hok en de mogelijkheid tot stekken!) Dit project laat ik momenteel nog even liggen om zo eerst nog wat ervaring op te doen met mijn huidige ronde. Wanneer de laatste weken in zicht zijn, ga ik hierin alvast 2/4 nieuwe zaadjes voorgroeien.

          Het voedingsprobleem lijkt geheel opgelost. Volgens mij gaf ik gewoon te weinig water. Ze lusten nu wel zeker een goeie 500ml per dag!
          In de kast zelf heeft de TL-verlichting dus plaats gemaakt voor een 250W HPS bloeilamp.
          Met de nieuwe afzuiging gaat dit perfect! hij draait op ongeveer 20%, is muisstil en de temperatuur ligt maximaal rond 28,5*C!.
          Tijd voor een paar plaatjes! En tijd voor een fatsoenlijke camera. Helaas geen mooie foto's met mijn telefoon.

          Overview 24-09.jpgOverview 24-09 (2).jpg
          Allereerst nog 2 plaatjes van voor de HPS.
          Scrog werk in actie! Heb het ondertussen aardig in hand volgens mij!


          Overview 29-09.jpgOverview HPS 29-09.jpg
          De dames op hun eerste dagje HPS.

          Royal Queen 03-10 (3).jpgRoyal Queen 03-10 (4).jpgRoyal Queen 03-10 (5).jpgRoyal Queen 03-10.jpg
          Royal Queen. Ontzettend gegroeid in de laatste dagen. Eerste bloei was gisteren zichtbaar. Waarschijnlijk al iets eerder. Maar daar was mijn herkenningsvermogen nog niet goed genoeg voor! Zichtbare bloei dag 2 zal ik het dan maar noemen. Volgens mij is de groeispurt wel ongeveer afgelopen. Ik heb ze gister voor het eerst 2ml/1L bloeivoeding gegeven (5ml/1l voorgeschreven) En de groeivoeding verlaagd naar 3ml/1l. Hier kan ik volgens mij de volgende waterbeurt wel geheel mee stoppen. Zo niet hoor ik het graag! voor de rest geef ik nog steeds een beetje wortelstimulator 0,5ml/1L. (Voorgeschreven 1ml/1L)

          Royal Kush 03-10 (5).jpgRoyal Kush 03-10 (4).jpgRoyal Kush 03-10 (3).jpgRoyal Kush 03-10 (2).jpg
          Royal Kush. Zoals jullie kunnen zien vinden ze de HPS wel fijn! Behoorlijk gegroeit in enkele dagen. Volgens mij is bij de Kush de groei er ook zo goed als uit. Bloei is volgens mij ook net begonnen.

          HPS 250W 03-10.jpg
          En nog een lelijk geel HPS plaatje met prachtige 50hz strepen erbij
          .

          Volgens mij heb ik zo wel weer even voldoende verteld.

          Fijn weekend!

          Comment


            #35
            Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

            Bij foto 8 lijken de toppen nogal geelgroen, N- (stikstof) tekort misschien ?
            Tit veur e pafke.

            Comment


              #36
              Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

              Dit zou wel is kunnen kloppen. Ze zijn wel aan de lichte kant. Kan iemand dit bevestigen uit de foto's?
              Misschien toch maar wat meer groeivoeding geven.

              Comment


                #37
                Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                Kan je eens een close-up nemen van zo'n top? Maar mij lijken ze perfect gezond hoor. Die worden wel donkergroen als de toppen verder ontwikkelen.
                Een N tekort zal trouwens altijd eerst de onderste bladeren aantasten want Nitrogen of stikstof is een mobiele stof in de plant. Wanneer de plant een tekort ondervind zal ze stikstof uit de onderste bladeren onttrekken en naar de bovenste, nieuwe groei voeren.

                Comment


                  #38
                  Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                  De verrandering van bladkleur is volgens mij puur omdat je van licht (lamp) bent verranderd

                  Ik zou zeker nog niet stoppen met je groeivoeding meegeven tot je echt topjes heb
                  En dan pas overschakelen op je bloei voeding.Vermoed zeker minimaal een week als ik zo je foto zie.
                  Last edited by Nonsense; 4 October 2015, 00:43.

                  Comment


                    #39
                    Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                    Close up's:

                    Royal Queen 04-10 (6).jpgRoyal Queen 04-10 (5).jpgRoyal Queen 04-10 (7).jpgRoyal Queen 04-10 (4).jpgRoyal Queen 04-10 (3).jpgRoyal Queen 04-10 (2).jpg
                    Dan krijgen ze vandaag gewoon weer een flinke portie voeding! Ik wacht nog even een reactie af.

                    Comment


                      #40
                      Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                      Mooie, gave plantjes.
                      Tit veur e pafke.

                      Comment


                        #41
                        Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                        Zou gewoon een normale dosis aanhouden en vooral niet teveel gaan geven

                        Comment


                          #42
                          Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                          Update:

                          Alles gaat prima! Mooie topontwikkeling als je het mij vraagt
                          De strek is er nu helemaal uit. Ik geef ze momenteel niet veel voeding omdat ik verkleurde bladpuntjes tegenkwam. Volgens mij zat ik net op het randje!
                          Afgelopen dagen hebben ze alleen afgezuurd water gekregen. Gisteren hebben ze voor het laatst een kleine hoeveelheid groeivoeding (1ml/2l) gekregen, samen met een beetje bloeivoeding (3ml/2l). Ik zag nergens een stikstof overschot, dus had het vermoeden dat ze wellicht nog wel een beetje groeivoeding konden gebruiken. Bloeivoeding ga ik nu verder opbouwen.

                          Tijd voor een paar foto's!

                          Royal Kush 12-10 (4).jpgRoyal Kush 12-10 (3).jpgRoyal Kush 12-10 (2).jpgRoyal Kush 12-10.jpg
                          Royal Kush



                          Royal Queen 12-10 (3).jpgRoyal Queen 12-10 (5).jpgRoyal Queen 12-10 (6).jpgRoyal Queen 12-10 (7).jpgRoyal Queen 12-10 (8).jpgRoyal Queen 12-10 (2).jpg
                          Royal Queen



                          Comment


                            #43
                            Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                            mooi veldje!

                            Comment


                              #44
                              Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                              Update:

                              Weinig te melden, volgens mij gaat het prima! Ze zitten nu rond de 20 dagen zichtbare bloei. Duurt nog wel even dus!
                              Royal Kush 21-10.jpgRoyal Kush 21-10 (2).jpgRoyal Kush 21-10 (3).jpg
                              Royal Kush


                              Royal Queen 21-10.jpgRoyal Queen 21-10 (2).jpgRoyal Queen 21-10 (4).jpgRoyal Queen 21-10 (6).jpgRoyal Queen 21-10 (5).jpgRoyal Queen 21-10 (7).jpg
                              Royal Queen


                              Comment


                                #45
                                Re: Eerste kweekverslag, 1X Royal Queen + 1X Royal Kush. Spaarlamp/TL

                                Op foto 4 ( Royal Queen) aan de toppen veel (te) lichtgroen blad te zien, is misschien normaal?
                                Mooie planten, vooral Royal Kush.
                                Is nog wat te vroeg voor een pafke.
                                Tit veur e pafke.

                                Comment

                                Bezig...
                                X