Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

    @ip20 : ik heb geduld en heb nog voldoende stash om komend half jaar door te komen (ben geen daily smoker meer, kan niet meer met me werk en de mensen die ik te woord sta elke dag)

    @QNQ: ik heb 4 projecten gevolgt (eigenlijk 5 met die van DR groen erbij) en die doen allemaal die afstand.2 van die gasten had problemen met afstand en had verbrand blad.
    Ik ben niet zomaar in deze hobby gedoken en heb echt tot op vervelende af (volgens me vriendin) echt alles op forums zitten lezen en verslagen en dingen gevolgd. (ja weet het toch steeds nog een Noob)
    Maar een noob die graag leren wil en advies altijd leest en erover nadenkt.

    het ontkiemen: ja ik weet 21 / 22 graden is ideaal maar ik denk dat 0,5 graden weinig uit zal maken.
    en de zaadjes het met iets meer ook zullen doen.

    *edit* ik meet net iets na 6 uur en het is 21,3 c in de kast (bigsmile)


    @all : bedankt voor het lezen van deze topic en jullie advies en comments (dat waardeer ik echt)

    YOU ALL ROCK
    Last edited by kanon; 26 January 2016, 17:51.
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #77
      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

      kanon als je op 24 graden ontkiemt is het beste zoek een plekje waar je die 24 kan krijgen ( ergens op de vensterbank boven de verwarming)...daarom intkiem ik altijd direct in de potgrond en onder 24 uur licht zodat hij de eerste uren niet kwijt raakt.Na die 3 dgn kan je gelijk de licht wisselen naar 18/6, koudere temperatuur of onder de 24 kan de ontkiemen van de zaad afremmen en kan ook de wortels verotten..ze zijn niet echt al een plant om die stress tegen te gaan.. volgend keer gwn direct in potgrond en onder licht dan heb je je al een stengel met twee baby bladjes op de 3 e dag na ontkieming gegarandeerd . dont be afraid to fail be afraid not to try

      Comment


        #78
        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

        Als je regulier zaad hebt geeft ontkiemen op 23 graden of hoger meer mannen.
        Nu snap ik wel dat er niet veel kwekers met regulier zaad kweken, maar het zegt wel iets over het belang van de temperatuur.

        Ik kiem niet echt, ik gooi ze 12-24 uur in een bekertje water (met waterstofperoxide), meestal zijn ze dan nog niet open.
        Daarna gaan ze de grond in, op hun kont, puntje omhoog en onder de tneon.

        Mooi dat je je goed ingelezen hebt, zo zouden we meer "n00bs" moeten hebben
        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #79
          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

          24 uur verder inmiddels en vanmorgen wat verse keukenrol gedaan en vers water

          EN

          Zag het eerste witte puntje al van 0,5 MM

          BTW! kwa temp lees ik toch echt overal tussen de 21 en 22 en minimaal 20 en max 25

          @souljah ja jouw manier van direct in medium gaat ik ook nog is een keer proberen (veel mensen ontkiemen zo zag ik)


          @QNQ Thx voor je input en tips (das altijd welkom van iedereen)
          JA het inlezen vind ik leuk om te doen en leerzaam.Nou moet ik wel toegeven dat er wel is 1 hier gestoord van word
          en dan zegt ga je ook nog wat anders doen vanavond
          Ik wilde dan ook dit al meer als een jaar geleden gaan doen maar heb eerst me eigen overal op forum ingelezen en veel op YouTube lopen volgen.
          Nog steeds IDD een newbie maar wel een die het graag goed wil leren en ook echt zin erin.

          foto van ontkiemen morgen of vanavond -> moet naar me werk nu (middagdienst)
          Last edited by kanon; 27 January 2016, 10:23.
          sigpic
          LED there be light

          Comment


            #80
            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

            Mooi topic ik ben benieuwd, al ben ik hier minder vaak in de voor mij stille maanden.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #81
              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

              Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
              Mooi topic ik ben benieuwd, al ben ik hier minder vaak in de voor mij stille maanden.
              Ik bespeur hier een buiten kweeker

              ik zag trouwens van de week je Skunk en haze topic die ik met aandacht gelezen heb.


              UPDATE ! dan

              De lemon skunk ligt nog steeds te ontkiemen en ik gok nog een dagje of misschien 2 dan kan mevrouw de aarde in.
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #82
                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                IMG_3063[1].jpg

                zo lag ze er vanmorgen bij (bigsmile)

                dus wat grond in een pot gedaan gisteren en wat water erbij en ff lekker laten staan

                Vandaag : de dame in aarde gedaan en staat nu te genieten in de kast

                paar dagen geduld nu tot we wat zien boven komen (hopelijk)

                IMG_3064[1].jpg IMG_3067[1].jpg IMG_3068[1].jpg IMG_3066[1].jpg
                Last edited by kanon; 29 January 2016, 15:15.
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  #83
                  Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                  Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
                  Ik bespeur hier een buiten kweeker

                  ik zag trouwens van de week je Skunk en haze topic die ik met aandacht gelezen heb.


                  UPDATE ! dan

                  De lemon skunk ligt nog steeds te ontkiemen en ik gok nog een dagje of misschien 2 dan kan mevrouw de aarde in.
                  Dank je wel, en inderdaad een buitenkweker, maar wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.

                  Voor binnen zijn de autoflowers die ik had waarschijnlijk wel geschikt, voor buiten duidelijk minder.
                  De skunk werd echter wel 1 meter12, die ruimte moet je dan binnen wel hebben.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #84
                    Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
                    Dank je wel, en inderdaad een buitenkweker, maar wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren.

                    Voor binnen zijn de autoflowers die ik had waarschijnlijk wel geschikt, voor buiten duidelijk minder.
                    De skunk werd echter wel 1 meter12, die ruimte moet je dan binnen wel hebben.
                    Dan voor binnen wat kleinere pot nemen waar je in gaat kweken
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      #85
                      Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                      Hoppa Vrijdag in aarde gegaan en nu zondag morgen doe ik me kastje open

                      EN EN EN ?

                      IMG_3069[1].jpg

                      er komt wat op (YEAH) das nog is leuk wakker worden
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #86
                        Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                        Ze heeft haar kopje boven het zand uitgestoken, mooi man! Nog 3 maand en 29 dagen

                        Je bent wel zuinig geweest met de grond, dat moet tot de rand he
                        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                        Comment


                          #87
                          Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                          Tja zei gisteren ook al iemand die hier thuis was en toen we stonden te kijken bij me kastje

                          Maar > ? vraagje kan ik dit nu nog aanvullen met aarde of ????????

                          Mischien der wat laten strekken en dan aanvullen ?

                          Ik hoor het graag
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #88
                            Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                            Ja ik zou hem even door laten groeien/strekken tot hij een paar nodes heeft en dan tot de lob blaadjes (eerste blaadjes die nu zometeen openklappen) ingraven. Onder de lob blaadjes kunnen nog wortels groeien, als je tot deze blaadjes in graaft. Doe je dat niet dan zie je witte puntjes, dat zijn beginnende wortels (juiste naam ff kwijt voor die puntjes)
                            [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                            Comment


                              #89
                              Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                              Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
                              Ja ik zou hem even door laten groeien/strekken tot hij een paar nodes heeft en dan tot de lob blaadjes (eerste blaadjes die nu zometeen openklappen) ingraven. Onder de lob blaadjes kunnen nog wortels groeien, als je tot deze blaadjes in graaft. Doe je dat niet dan zie je witte puntjes, dat zijn beginnende wortels (juiste naam ff kwijt voor die puntjes)
                              Bedankt voor je snelle reactie man, gaan we doen dan.

                              hahaha ik wist gewoon er klopt iets niet het gaat allemaal lekker en best goed tot gisteren me maatje langskwam en hetzelfde zei als jij
                              waarom niet tot de rand met aarde?

                              Nu jij ook weer
                              HAHAHAHA IKKE AMATEUR geef ik toe maar zal het leren (no matter what)
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                #90
                                Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

                                haha ik ben ook een theoreticus en geen practicus hoor. Mijn eerste binnenkweek start met een paar maandjes, even de kou voorbij zeg maar EN dus ook een amateur hiero.
                                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                                Comment

                                Bezig...
                                X