Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowbudget kweek kastje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lowbudget kweek kastje

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Gooi die spaarlampen weg en neem een T-neon. Anders verdien je die kast in nog geen 10 jaar terug. Anders is het eigenlijk ook de moeite niet waard. Ja, het kost je 70-80 euro. Maar dat is alsnog goedkoper dan steeds nieuwe spaarlampen moeten kopen en 3 keer zaad bestellen totdat je zelf beseft dat het met spaarlampen niet lekker werkt. Neem dat van mij aan, of van al die andere ex-spaarlamp kwekers hier op het forum. Voor één plant heb je gewoon 5-10 spaarlampen van 20W nodig, óf één T-neon.

Een badkamer ventilator zuigt harder dan een ps3 fan. Dus waarschijnlijk ga je die ps3 ventilator kapot trekken door de hoge zuigkracht van de badkamerventilator.

Mooi kastje verder! Netjes afgewerkt.
    Ik begrijp je punt maar moet ergens beginnen en 70 als 80 euro had ik dan in led geïnvesteerd cree cobs.
    Alles wat dit me oplevert ga ik investeren in betere spullen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Ik begrijp jouw punt ook. Maar waarom nu al geld uitgeven, als je met een beetje doorsparen (even niets uitgeven) straks minder geld kwijt bent op het eind?
      Je betaalt nu één keer, en straks nog een keer.

Ik begrijp dat je graag wilt beginnen, en graag een mooie oogst hebt.. Maar circa 10 gram C-kwaliteit wiet per 3 maanden gaat je geen goudbergen opleveren. Als je dan bedenkt dat je met een maandje doorsparen (of 80 euro) toch al gauw 50-70 gram A/B-kwaliteit wiet kan kweken per 3 maanden.

Ik ben het zelfde begonnen als jij, en uiteindelijk ben ik 120 euro duurder uit geweest dan wanneer ik direct met een goede lamp was begonnen. Ik wil enkel dat je niet dezelfde fout maakt als ik.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ik heb ook een t-neon setje 2x 75w en dat kweekt ideaal! blijft koel, planten blijven mooi laag en breed en je verbruikt geen bakken met stroom dus ik sluit me aan bij LR2 koop een t-neon setje kan ook 2x 55w of 2x 36w zijn btw!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Ik begrijp jouw punt ook. Maar waarom nu al geld uitgeven, als je met een beetje doorsparen (even niets uitgeven) straks minder geld kwijt bent op het eind?
          Je betaalt nu één keer, en straks nog een keer.

Ik begrijp dat je graag wilt beginnen, en graag een mooie oogst hebt.. Maar circa 10 gram C-kwaliteit wiet per 3 maanden gaat je geen goudbergen opleveren. Als je dan bedenkt dat je met een maandje doorsparen (of 80 euro) toch al gauw 50-70 gram A/B-kwaliteit wiet kan kweken per 3 maanden.

Ik ben het zelfde begonnen als jij, en uiteindelijk ben ik 120 euro duurder uit geweest dan wanneer ik direct met een goede lamp was begonnen. Ik wil enkel dat je niet dezelfde fout maakt als ik.
          Ik heb nu werkelijk nog geen euro uitgegeven.echt met spullen die ik in en om mijn huis had liggen.
          Juist die 70 als 80 euro wou dat ik ze had zit nu tijdelijk in een situatie dat ik met weekgeld tedoen heb en daar leef ik echt van.vandaar de insteek afdoende 't upgraden.anders had ik zeker weten je raad opgevolgd.

Nu mijn vraag mijn 3 x miss 4 x 24 watt tld lampen ben er vanuit gegaan dat ik het juist van hun moet gaan hebben niet m'n spaarlampen.

Comment

Als je genoeg berichten heb gepost hier op het forum, dan kun je een advertentie zetten op Marktplaats. Misschien heb je iets te ruilen tegen een T-neon. 75 watt is trouwens breder als 60cm, dus moet wel een 55 watt zijn.

Je moet ook nog reflectie folie hebben, koolstoffilter etc. Kost ook geld he.
            [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
              Als je genoeg berichten heb gepost hier op het forum, dan kun je een advertentie zetten op Marktplaats. Misschien heb je iets te ruilen tegen een T-neon. 75 watt is trouwens breder als 60cm, dus moet wel een 55 watt zijn.

Je moet ook nog reflectie folie hebben, koolstoffilter etc. Kost ook geld he.
              Ja m'n kastje is maar 60.
              Ik heb nog niet heel veel berichten moet nog even wachten.
              M'n kastje is glanzend wit van binnen dus dat zou al goed moeten zijn.
              Het filter wil ik de versie van hier het forum gaan maken.begin dus echt met niet veel en wil zo opbouwen en ervaring opdoen.
              Het zal vast iets kosten maar geen 100de euros

Wel heeft lr2 mee heel erg aan het denken gezet met dat tneon

Comment

Je wilt een koolstoffilter zelf gaan bouwen?
                Vanuit welk voorbeeld?

Die dingen met aquariumsponzen, geactiveerde koolstof in een sok, en andere van datsoort DIY-filters die werken maar een week of 3. Of helemaal niet. Vaak lijken ze heel goed te werken, omdat ze simpelweg de lucht volledig blokkeren (bij pc-fans bijvoorbeeld, er komt geen geur naar buiten omdat er ook geen lucht meer naar buiten kan).
                Ook dáár heb ik 40 euro aan besteed voordat ik er achter kwam.. Volgens mij heb ik zelfs nog in topics lopen beweren dat het werkte. Da's dus niet zo. Ik ben graag eigenwijs, en ik neem ook niemand 't kwalijk om eigenwijs te zijn.

Je moet natuurlijk absoluut gaan doen wat je zelf wilt. Ik ben de baas niet, dat ben je zelf. Maar toch vind ik het belangrijk dat je jouw (kleine) budget niet verspilt aan dingen waarvan we al weten dat het niet 't gewenste resultaat heeft. Ik weet namelijk hoe het kan zijn, want ik doe het al jaren met niet meer dan honderd euro per jaar (binnen en buiten). Als je goed inkoopt, hoef je dat namelijk maar één keer te doen. Met een kastje van 60x60x50 ofzo, kun je een professioneel filter prima een jaar of langer gebruiken. Met koolstofsponsjes zit je al gauw op 242,66 euro per jaar. Die 14 euro/stuk in aanschaf lijkt dan weinig, maar je verslijt er bijna 18 per jaar. Dan is die 41 euro per jaar voor een professioneel filter toch wat aantrekkelijker.

Kijk goed naar de lange termijn.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Je wilt een koolstoffilter zelf gaan bouwen?
                  Vanuit welk voorbeeld?

Die dingen met aquariumsponzen, geactiveerde koolstof in een sok, en andere van datsoort DIY-filters die werken maar een week of 3. Of helemaal niet. Vaak lijken ze heel goed te werken, omdat ze simpelweg de lucht volledig blokkeren (bij pc-fans bijvoorbeeld, er komt geen geur naar buiten omdat er ook geen lucht meer naar buiten kan).
                  Ook dáár heb ik 40 euro aan besteed voordat ik er achter kwam.. Volgens mij heb ik zelfs nog in topics lopen beweren dat het werkte. Da's dus niet zo. Ik ben graag eigenwijs, en ik neem ook niemand 't kwalijk om eigenwijs te zijn.

Je moet natuurlijk absoluut gaan doen wat je zelf wilt. Ik ben de baas niet, dat ben je zelf. Maar toch vind ik het belangrijk dat je jouw (kleine) budget niet verspilt aan dingen waarvan we al weten dat het niet 't gewenste resultaat heeft. Ik weet namelijk hoe het kan zijn, want ik doe het al jaren met niet meer dan honderd euro per jaar (binnen en buiten). Als je goed inkoopt, hoef je dat namelijk maar één keer te doen. Met een kastje van 60x60x50 ofzo, kun je een professioneel filter prima een jaar of langer gebruiken. Met koolstofsponsjes zit je al gauw op 242,66 euro per jaar. Die 14 euro/stuk in aanschaf lijkt dan weinig, maar je verslijt er bijna 18 per jaar. Dan is die 41 euro per jaar voor een professioneel filter toch wat aantrekkelijker.

Kijk goed naar de lange termijn.
                  En top voor je advies.als de nood aan de man zou zijn heb ik van een goede oude tijd(ooit 1 ronde met 400 watt gedraait toen ik nog thuis woonde spullen nooit weggegooid) nog een ruim 300 kub afzuiger met bijpassend rhino koolstoffilter en zelfs nog warmteregelaar voor de afzuiger tis alleen tegroot voor m'n kastje.dus zodra ik de marktplaats kan gebruiken hier heb ik wel wat te ruilen.[emoji2]
                  Zelfs een pb sturen kan ik nog niet.
                  Weet nog van diezelfde tijd dat ik wel eens pro koolstoffilters heb gezien die zelfs op de 185 kub past dus dat is zeker een goeie vooral tegen het eind dan heb ik nog even.

Als ik dan nu goed zou investeren zou ik voor 't neon moeten gaan en uiteindelijk het gene wat ik in led wil.
                  Waar zou ik voor een goede prijs anders de 55 watt 't neon vandaan halen met liefst bloei erin het laten groeien gaat me lukken heb ik al eerder onder m'n tld lampen gedaan. Of hoeveel posts moet ik voor de marktplaats hier?

En nogmaals LR2 en ook de rest natuurlijk super bedankt voor jullie advies wil er ook zeker wat mee doen zoals jullie zien vind het juist fijn dat je me wil behoeden voor jou fouten en rook ook liever a/b wierie dan c troep.

Comment

Sorry voor dubbelpost ik kan aan zo'n 250 watt bloei cfl komen nieuw nooit een ronde gedraait wat is daar jullie mening over?LR2?

Comment

Hier heb je de T-Neon met 2 bloeilampen voor 64,95

Over de CFL's, daar zijn de meeste hier op het forum niet over te spreken. Slechte verdeling van het licht. Snel stuk etc.
                      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jgcw View Post
                        Sorry voor dubbelpost ik kan aan zo'n 250 watt bloei cfl komen nieuw nooit een ronde gedraait wat is daar jullie mening over?LR2?

Niet aan beginnen. Niet alleen is die waarschijnlijk te groot, door de vorm schijnt het ding in 360 graden rond. Je verspilt dan effectief bijna 70% van al het licht. Elke buis van die lamp schijnt immers ook naar het binnenste van de lamp, en in dat binnenste zit (in plaats van een handige reflector) weer een lamp.. Zo heb je 4-8 buizen die voor de binnenste helft naar binnen schijnen, waarvan de buitenste helft naar de spiegelkap schijnt (en dus niet bruikbaar is voor de plant, zo korte-afstand werken CFLs helaas). Dus 1/3 van de lamp schijnt daadwerkelijk op je plant. T-neon is in basis een open gevouwen CFL. Hiervan gaat dus maar de helft naar de spiegelkap en de andere helft van het licht direct naar de plant. Effectief belicht je dan zo'n 75%, tegenover iets meer dan 30% is dat ontzettend veel winst.

Ik heb er eentje gehad, zo'n CFL, en eigenlijk is de uitkomst nooit positief geweest. Vervangen kost weer €60, en bij T-neon slechts €6-10 per lamp. Een nieuwe kap bij die CFL kost 40 euro. Een nieuw armatuur voor een T-neon slechts 30 euro.

Hier een voorbeeldje van de lichtspreiding. Niet helemaal zuiver, maar dan kun je een beetje zien hoe slecht/inefficient dat werkt in een CFL. Praktisch gezien verspil je half het wattage.

Comment

Niet aan beginnen. Niet alleen is die waarschijnlijk te groot, door de vorm schijnt het ding in 360 graden rond. Je verspilt dan effectief bijna 70% van al het licht. Elke buis van die lamp schijnt immers ook naar het binnenste van de lamp, en in dat binnenste zit (in plaats van een handige reflector) weer een lamp.. Zo heb je 4-8 buizen die voor de binnenste helft naar binnen schijnen, waarvan de buitenste helft naar de spiegelkap schijnt (en dus niet bruikbaar is voor de plant, zo korte-afstand werken CFLs helaas). Dus 1/3 van de lamp schijnt daadwerkelijk op je plant. T-neon is in basis een open gevouwen CFL. Hiervan gaat dus maar de helft naar de spiegelkap en de andere helft van het licht direct naar de plant. Effectief belicht je dan zo'n 75%, tegenover iets meer dan 30% is dat ontzettend veel winst.

Ik heb er eentje gehad, zo'n CFL, en eigenlijk is de uitkomst nooit positief geweest. Vervangen kost weer €60, en bij T-neon slechts €6-10 per lamp. Een nieuwe kap bij die CFL kost 40 euro. Een nieuw armatuur voor een T-neon slechts 30 euro.

[ATTACH=CONFIG]286899[/ATTACH]
                          Hier een voorbeeldje van de lichtspreiding. Niet helemaal zuiver, maar dan kun je een beetje zien hoe slecht/inefficient dat werkt in een CFL. Praktisch gezien verspil je half het wattage.
                          Top dan moet ik gaan kijken voor 't neon

Comment

LR 2 heeft helemaal gelijk. Kijk naar de lange termijn qua investeringen doen. Ook ik ben in die valkuil gestapt. Gevolg. Twee keer zo duur uit dan als ik het gelijk goed had gedaan. Vandaar mijn tip om deze adviezen ter harte te nemen.

Buy nice or buy twice.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                              LR 2 heeft helemaal gelijk. Kijk naar de lange termijn qua investeringen doen. Ook ik ben in die valkuil gestapt. Gevolg. Twee keer zo duur uit dan als ik het gelijk goed had gedaan. Vandaar mijn tip om deze adviezen ter harte te nemen.

Buy nice or buy twice.....
                              Ga z'n raad ook opvolgen ben nu aan het wachten wanneer ik gebruik kan maken van de marktplaats hier.miss kan ik ruilen zoals eerder is aangegeven.anders zou ik even moeten kijken hoe en wanneer ik die t neon kan verkrijgen.

Ik plaatste deze topic juist om raad te krijgen van mannen/vrouwen die veel meer ervaring hebben dan mijzelf.En doe dan ook echt wat met de raad mits het in m'n macht licht.dus dat ik aan de 55 watt t neon moet is een feit wil ik een lekker wietje roken.ben daarin al aan het kijken wat me mogelijkheden zijn.

Echt super bedankt voor de tips alles is welkom leer er veel van mensen!

You guys rock!

Comment

Nu ben ik in m'n ouderlijkhuis geweest en in de kelder lekker aan het rondneuzen geweest want ik wist dat ik nog ergens ooit een 100 watt hps had liggen en ja hoor gevonden dus mijn eerste kweek gaat worden met de 100 watt hps lamp wel ga ik daar een nieuwe pit voor kopen want heb die lamp ooit gekregen.

Zal snel foto's plaatsen van hoever ik nu in de bouw ben.

Comment

Bezig...
                                X