Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwarfs Lodge ronde 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lijkt eerder op een tekort dan overschot. Zure bodem misschien, ph waarde is wellicht te laag van de bodem? P tekort kan ook mogelijk zijn..
    Het vergelen dat van de onderste bladen is niet zo gek, fanleaves verkleuren als eerste naarmate de bloei verstrijkt of eerder als er weinig/geen licht op valt.
    Ad usum proprium!

    Comment


      Update eind week 3 bloei.

      In de loop van de week heb ik de dames hun beentjes geschoren (merendeels gediefd) en alle gele of deels beschadigde bladeren verwijdert. Wat de aarde betreft daar snakten ze precies ook naar, de aarde in de potten is zeker bijna 10 cm gezakt. Heb de potten terug gelijk gevuld met verse Plagron Pro Mix.

      Ze hebben zojuist hun dosis voeding gekregen.

      Voeding steeds per liter en PH 6.0

      Elke plant heeft volgende gekregen:

      0.5ml Micro
      0.1ml Grow
      0.5ml Bloom
      0.5ml Big Bud (week 3-4)

      Ik kwam uit op 455 PPM wat omgerekend 0.635 EC is.

      Los van deze voeding hebben de dames nog een spraybeurt gekregen met Led Protect.

      opkweek bloeifase
      Aanbrengen op het blad 25 ml 6 ml
      bodem applicatie 20 ml 8 ml
      Bovenstaand tabel van Led Protect (10 liter schema)


      Dit was het voorlopig (meer foto's morgen)


      Greetz

      LittleDwarf
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


          Ze staan er keurig bij voor week 3. Ik zie geen scrognet maar wel toppen op gelijke hoogte, dat vind ik knap. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet over een paar weken.
          Good luck.

          Grtz, ron

          Comment


            Ik had in het begin ook zo'n goedkope EC meter van bij de chinees. Nadat ik constant problemen had heb ik een deftige adwa gekocht en dan voor de lol de chinese eens bekeken. Klopt voor geen meter.
            Persoonlijk vertrouw ik die dingen niet meer.

            Dit ter info
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              goeie opmerking ben zelf ook aan t kijken naar een betrouwbare ec en ph meter

            Ik heb ergens voor 84 euro de combo adwa AD32 en AD12 gekocht. Ik raad ze aan.

            Waterproof, zelf calibrerend en temp geregeld! En did i mention waterproof! Kan niet tellen hoeveel keer ik ze al in het reservoir heb gedropt

            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              Mooi veldje Dwarf.
              Ad usum proprium!

              Comment


                Update (eind week 4 bloei)

                Tijd weer voor de dames wat voeding te geven. Ze krijgen de laatste keer Big Bud om dan vanaf volgende week naar Nirvana te gaan van Advanced Nutrients.

                Nu is mijn vraag of ik de EC zal verhogen of niet? Laatste keer kregen ze 0.6 EC. De bladeren worden wel weer geler maar aan de knoppen niets te merken.

                Zie foto's

                Greetz LittleDwarf
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                  Foto's genomen met flits en voor watergift (die ik nog niet gegeven heb)

                  Comment


                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 4 photos.

                    Comment


                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 2 photos.

                      Comment


                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 3 photos.

                        Comment


                          Ziet er al lekker uit hoor !
                          Zijn een stuk verder dan die van mij, zal zo weer even mijne updaten ^^

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                          Comment


                            Die worden iets te snel geel! Pas op! Ik had er ook last van, maar ik heb het tijdig kunnen aanpassen. Daarnaast het weg dieven van blad in de eerdere weken is volgens mij nadelig. Je plant haalt uit haarzelf nog nodige voedingsstoffen uit het blad op indien nodig... Ik raad je aan om:

                            1. Je EC te verhogen... Voeding uit je bodem is zo goed als opgemaakt, tijd om je EC een stuk te verhogen. Zoals QnQ al eerder zei, minstens 1.2, ga toch lekker naar 1.4-1.7.
                            2. Je pH meter te checken. Ik zie volgens mij een tekort aan Kalium, dit is mogelijk door een verkeerde pH.
                            3. Als je pH 100% in orde is (chinese shit gooi dat weg, heb ik ook nare ervaringen meegehad), misschien heb je dan ook last van een stikstof te kort...

                            Succes!

                            Ik ben ook maar een beginner, misschien kan een wat meer ervaren kweker mijn vermoedens bevestigen?

                            Comment


                              Hoe gaat het hier dan?
                              Ad usum proprium!

                              Comment

                              Bezig...
                              X