Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    ok jullie zijn al rapper dan de wind en hebben al een hele link voor led ok wel de info is wel heel goe en hier nog eens de link van onze kweek onder leds 3 x 20 watt in een hokje 6 powerplants en 8 weken groei en bloei is met droog 52 gram zeker niet slecht want 1 gr per watt onder een 400 of 600 is bijna onmogelijk met zaad wel met stekken. Dit is vanuit zaad.

    http://www.creatiesintechniek.nl/Led/test2.html



    FULL GROWING SPECTRUM LED LIGHT
    Covers the spectrum from (390nm Ultraviolet) through

    Blues, Yellows to (633nm Reds)

    RED LED’s ------ Count 140
    YELLOW LED’s ------ Count 140
    ORANGE LED’s ------ Count 80
    ULTRAVIOLET LED’s ----- Count 20
    BLUE LED’s ------ Count 74

    TOTAL LED COUNT : 454 LED’s

    25.7 WATTS of Power

    Gelijk aan een 400 hps kwa opbrengst geen wamte en 80% minder verbruik. als je de rode en blauwe volgt kan je derest wegdoen maar ja wij gaan er gewoon eentje zo en eentje anders maken en het verschil wegen.

    Comment


      #17
      Re: LED

      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
      dat is niet het spectrum dat de zon uit straald, maar dat kunnen wij wel namaken met leds!
      Dat is precies mijn bedoeling.

      Heeft iemand toevallig een grafiek waarop je kunt zien hoe het zonnespectrum is samengesteld voor de juiste kleurverhouding?

      Vorige maand op een lichtbeurs in milaan was er een bedrijf dat dit kleurenspectrum voor 99% kon nabootsen mbv leds.
      Ik ben met 98% ook wel tevreden .

      Comment


        #18
        Re: LED

        Hey,

        met het zonnespectrum heb je niet zoveel te maken. Zonlicht straalt heel veel licht uit welke een plant niet kan gebruiken. Het gaat er dan dus om uit te zoeken welke spectra nuttig zijn voor de groei en bloei.

        Nou 630 Nm werkt voor een wietplant nauwelijks. 660 Nm de duurdere variant is een goede optie voor de bloei. Zorg er wel voor dat je 1/8 aan blauw intens 465Nm hebt voor een stukje groei tijdens de bloei. Zoals al eerder gemeld hebben wietplanten alleen aan blauw en rood niet genoeg. Een combinatie met een grow spaarlamp samen met rood:blauw 8:1 is de perfecte oplossing.

        Nog even voor de duidelijkheid 90w Led vervangt nooit en te nimmer 400-600W HPS! Led lampen hebben als voordeel dat deze nauwelijks warm worden, gebruik die kracht dan ook en zorg ervoor dat je ze maar 5-8cm van de plant af plaatst.

        Gebruik high power leds, low power (standaard) is echt zonde van je geld.

        Kijk op voor een goede lamp die getest de beste oplossing is.

        Je bespaart uiteindelijk 200-250W aan stroom, hebt slechts een kwart aan koolstoffilter en afzuiger nodig. Geen hitte dus ook geen detectie. Een heel stuk minder brandgevaar en toch heerlijke wiet.

        Greetz AP!
        Last edited by westport; 5 July 2009, 17:31.

        Comment


          #19
          Re: LED

          Dus rode en oranje LEDS zorgen voor bloei..is de obrengst even groot dan als bij natriumlampen ?

          Comment


            #20
            Re: LED

            rode en blauwe led's zorgen voor de bloei mits je verdeling goed is van de led's

            en wat het verschil is qua opbrengst dat weet ik niet

            Comment


              #21
              Re: LED

              even wat foto's
              Attached Files

              Comment


                #22
                Re: LED

                Mooi mooi , ik heb deze leds http://img176.imageshack.us/img176/7...53426s4hk2.jpg
                met gegevens :12v 0.5-5w
                veronderstel dat dat te weinig is ?

                Comment


                  #23
                  Re: LED

                  ik gebruik deze

                  1. Dimension(mm): L450*W175*H1110. Powerful 100w LED can replace standard 600W HPS grow light
                  2. Main material:Aluminum body, pull filar and oxidation for surface.
                  3. Excellent heat dissipation design, giving off small amounts of heat, great saving on cooling cost.
                  4. Built-in cooling fans, can be replaced freely.
                  5. Using original high quality Cree LED, Power factor(PF): >0.9
                  6. Red: 620~630NM, Blue: 460~465 NM/Red: 650~660NM, Blue: 460~465NM, these two spectrum are available, which are the best wavelength for plants.
                  7. OEM/ODM or customized integrated grow lighting solutions are available as well. Please contact us with your requirements.
                  8. Lifespan: 30,000hrs, No UV and IR radiation.
                  9. Horticulture & Hydroponics Lighting, Farm, botanical garnden, orchard garden, greenhouse, mursery, flowers and trees garden.
                  Attached Files

                  Comment


                    #24
                    Re: LED

                    Dan ga ik ervan uit dat de mijne niet sterk genoeg zijn..

                    Comment


                      #25
                      Re: LED

                      opbrengst mag wel vet hoog liggen, met zo een instalatie prijskaartje
                      Er is altijd licht aan het eind van de tunnel, hoop maar dat het geen trein is.

                      Green power!

                      Comment


                        #26
                        Re: LED

                        als je het lang vol houdt is het allemaal rendabel.
                        Gzz

                        Comment


                          #27
                          Re: LED

                          ik heb een hele goedkope site gevonden : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11099 met allelei kleuren leds alleen kan ik hiermee een panneel maken en hoeveel heb ik er dan nodig en welke kleur ?

                          Grtz ive

                          Comment


                            #28
                            Re: LED

                            Kan je dan niet beter zon "ufo" kopen bij een growshop?

                            Comment


                              #29
                              Re: LED

                              de led verlichting is bij weinig growshops nog verkrijgbaar. bij de kweekotheek op internet kun je ze wel vinden. is volgens mij ook de grootste.
                              als je 100 led's hebt zijn er 80 blauw en 20 rood voor de groei
                              als je 100 led's hebt zijn er 90 rood en 10 blauw voor de bloei
                              Alleen geven deze lampen weinig warmte, dus moet je meehelpen de tempratuur juist te houden.
                              't is alleen jammer dat deze lampen nog zo ongelooflijk duur zijn, anders had ik er zelf al 1 of 2 gehad.

                              Comment


                                #30
                                Re: LED

                                Ik heb een 90W quad band led ufo voor bloei. Deze bevat 90 leds van 1W. Hiervan zijn er 61 rood, 10 oranje, 10 blauw en 9 full spectrum wit. Deze verlichting word wel nog aangevuld door 6 spaarlampen van 23W extra warm wit <2500k. Dit zullen er later 8 worden met reflectors in een 8 hoekige konstruktie die ik nog moet maken.
                                Attached Files
                                sigpic
                                Trixters kweekje

                                Comment

                                Bezig...
                                X