Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: LED

    Zijn leuke lampen!!
    Alleen zit je dan ook al wel op 274W.
    Ben wel benieuwd naar hoeveel planten je onder 1 zo'n lamp constructie kan plaatsten voor het beste rendement, en naar wat voor ruimte je hiervoor ter beschikking hebt.

    P'z Zaatotop

    Comment


      #32
      Re: LED

      nice dude je zit in de goede richting.

      Grtz

      Comment


        #33
        Re: LED

        ja, gaat wel goedN
        Is de bloei ook even lang al onder gewone lampen?
        wil er wel wa meer over weten
        ga je opvolgen makker. Nice

        Comment


          #34
          Re: LED

          Ik heb meerdere led kweekjes over het net gevolgt, en helaas moeten constateren dat het eind resultaat vet tegen valt, tov. dezelfde hoeveelheid watt's aan TL

          Voor de groei zijn de ledlampen wel bruikbaar, maar om onder af te bloeien eigenlijk "nog niet" heel geschikt,.....uiteraard zullen bepaalde growshops je anders willen doen geloven: Powerful 100w LED can replace standard 600W HPS grow light

          Uiteraard wil ik niemand er van weerhouden om er mee door te expirimenteren en het tegendeel te bewijzen
          Last edited by MMH; 1 April 2010, 10:48.

          Comment


            #35
            Re: LED

            thanks voor de tip,
            beter bij de 600 watters blijven
            zal altijd het beste blijven denk ik

            Comment


              #36
              Re: LED

              Waar vind ik deze led verlichting van 59eu?

              Comment


                #37
                Re: LED

                http://www.battal.nl/webshop/huishou...roei-lamp.html

                Comment


                  #38
                  Re: LED

                  heb lampje opt oog
                  90x3watt
                  blauw 1
                  rood 6
                  oranje 1
                  kan eventueel nog wit laten toevoegen ook...
                  feedback pls
                  Red:660nm
                  Blue:460nm
                  Orange:610-
                  615nm
                  Last edited by smokeykev; 3 March 2012, 13:31.

                  Comment


                    #39
                    Re: LED

                    Ik zit een beetje op mijn honger in dit topic. Misschien is het interessant om volgende topics ook te bespreken in deze algemene info over led:

                    1. 1W VS 3W of 5W diodes. Ik meende ooit gelezen te hebben dat hoe groter het wattage, hoe meer het licht doorheen het bladerdak van je planten kan dringen, dus hoe groter de dieptestraling. Maar uiteraard ook hoe hoger de geproduceerde warmte en hoe lager het lichtrendement. Wat is de gulden middenweg in deze? Of hangt het van je techniek af? Sativaatje van 2m met 5W, scrogje met 1W?

                    2. Kleurenspectrum. Zoals gezegd door Smokey heeft de plant bepaalde voorkeuren voor golflengtes. In welke mate voldoen de meeste lampen hieraan en hoe kan je dat weten? Ik neem aan dat een spectrum in banden (bv 9-band of 11-band) niet zo goed is als een lamp met elke golflengte in het spectrum, maar toch zie je vaak X-band samen staan met full spectrum. Wat bedoelen ze hiermee? Dat er witte leds bijzitten?

                    3. Chinese lampen VS kwaliteitslampen. Op Chinese sites kan je voor een spotprijs een ledlamp vinden. Too good to be true? Van een 600W Spectrabox is er een stroomsterkte van 2,5A tot 5A dus 575W tot 1325W effectief verbruik op 230V. Van een gelijkaardige Chinese led geeft men 1,6A op op 220V, dus 352W (192x3W diodes). Mij maak je niet wijs dat die hetzelfde presteren.

                    Ik ben zelf een beginnertje met bijzonder weinig know how, ik zou gerust wel wat meer willen schrijven, maar dat zou zijn alsof een maagd over seks een handboek zou schrijven.

                    Comment


                      #40
                      Re: LED

                      Ik heb onlangs een led paneel gekocht waar maar een spectrum ontbreekt nl.
                      280-315nm oftewel UVB
                      Wat zit er wel in
                      -wit 2700k
                      -wit 10000k
                      -uv 395nm
                      -blauw 430nm en 460nm (die laatste is het belangrijkst voor de groei)
                      -rood 630nm en 660nm (met die laatste kun je hasjtoppen maken als je min 40% 660nm ten opzichte van je totale licht)
                      -infrarood 740nm
                      PPFD factor is 701 umol op 30cm

                      je kunt mn kweekverslag volgen onder microkweek 600w dr90

                      k hoop dat led de toekomst wordt voor iedereen. Led ontwikkelt zich steeds sneller.
                      Last edited by Hoeloes; 5 July 2016, 21:31.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        #41
                        Re: LED

                        Weet niet waarom je een thread van 2 jaar oud gebruikt, maar nogmaals, "hasjtoppen" is onzin. Dat is alleen maar dat je het fotosynthese systeem overbelast door dat beroerde paarse licht en dat het chlorofyl eruit bleekt. Dat is een kwaliteits verslechtering. Geen verbetering.

                        Dit soort leds hebben helaas doorgaans een efficientie die lager is dan met HPS. Het is moeilijk met zekerheid te zeggen omdat de specificaties compleet nutteloos zijn, maar dat die zo nutteloos zijn zegt doorgaans al genoeg. Een serieuze lampen verkoper geeft gewoon aan hoeveel licht het armatuur produceert in umol/s (en dus niet in "umol/s/m2 op een afstand")

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #42
                          http://www.horticoled.com/touslespro...v2-fr/xmax4v2/

                          no hard feelings
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                          Comment


                            #43
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #44
                              Re: LED

                              Comment


                                #45
                                Re: LED

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
                                @wietefras
                                Ik ben maar een beginnertje die net komt kijken en graag van advies voorzien wordt, maar alles behalve dat.

                                Wat een gemopper zeg ipv. dat je me helpt en van goede adviezen voorziet, ben je zeer negatief aan het doen op alles wat ik zo een beetje gepost heb tot nu toe. Post dan gewoon een link van een thread met de juiste info. Ik zal m dan zeker lezen en er van kunnen leren.
                                We hebben je van adviezen voorzien en je kiest alsnog iets afgaande op een 100% verkoop verhaal. Er staat geen bruikbaar feit op die sites.

                                Die extra specs heb je ook niets aan. Nogmaals, als er PPFD waardes vermeld staan alsof het aangeeft hoeveel licht de lamp produceert dan kun je 100% zeker van zijn dat het oplichters zijn. PPFD is namelijk vergelijkbaar met lux waardes. Lumen of PPF (umol/s zonder de m2 en afstand erbij) moet je hebben om daadwerkelijk te weten hoeveel licht er vanaf komt.

                                Zoals je zelf zegt ben je een "beginnertje", maar dat belet je niet om een half dozijn zombie threads uit de dood te wekken met het triomfantelijke verhaal dat jij de beste "led" hebt gevonden. Zonder dat je er nog maar een ronde mee gekeekt hebt. Dat doe je toch niet? Buiten dat riekt dat enorm naar spam.

                                Dat ik de moeite neem om daar nog tegenin te gaan is om mensen te waarschuwen dat ze zich niet moeten laten oplichten. Ik heb tig van die led armaturen langs zien komen. Iedere keer weer die juichende verhalen over hoe geweldig het verkoop verhaal is, maar in de praktijk is het gewoon nooit een succes. Soms bestempelen mensen het voor zichzelf als een succes omdat er wat wiet onder vandaan komt, maar dat lukt met een TL van een paar tientjes ook wel.

                                Er zijn wel goeie led armaturen, maar die kosten dan weer een vermogen. Bijvoorbeeld een BML Spyder of Fluence, zoals ze tegenwoordig heten, hebben een betere efficientie dan een HPS, maar daar betaal je een paar duizend dollar voor.

                                Zoals gezegd ben ik zelf al een tijd helemaal over op led kweken, maar dan bouw ik het wel zelf met witte Cree COBs. Dat bespaart een hoop geld, want de marges op die led spullen zijn absurd. Het ook is echt supersimpel om het zelf te bouwen.

                                Afgezien dat zelfbouw veel goedkoper is weet je dan exact wat er in gaat en dan weet je dus ook gewoon wat de prestaties zijn. Dat is een enorm verschil met dat je maar moet hopen dat een of ander verkoopverhaal klopt (wat het dus nooit doet).

                                Met dit soort zelfbouw armaturen zijn 1,2 tot 1,4g/W scores de standaard.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X