Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TL Buizen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: TL Buizen

    Die heb ik nog nooit gezien.. Zal 2+1 worden dan, of 1+1+1.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #32
      Re: TL Buizen

      idd... maar onder 30/45 watt moeten je 2 moederplantjes het wel kunnen stellen dus?
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment


        #33
        Re: TL Buizen

        Ja hoor, gaat prima onder 3 tl buizen. Ze moeten zoals Weedy al zei enkel groeien en dat gaat perfecto mundo onder 3.

        Zijn ook micro kwekers die bonsai moeders houden onder 1 spaarlamp.

        Peace

        Comment


          #34
          Re: TL Buizen

          echt? oh sava, dan zullen het maar 2 TL's worden hoor

          Thankx!
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #35
            Re: TL Buizen

            Vergeet haar dan niet af en toe af te snoeien, onder 1 TL per plant lukt dat prima hangt eigenlijk gwn van de kweker af. Als je veel stekken wilt binnenkort moet je natuurlijk wel wat meer dan 1 TL hangen

            Comment


              #36
              Re: TL Buizen

              High Smokey,

              Ik heb hier nog 2 oude tl buizen liggen volgens mij nog uit de tijd dat men vader een aquarium had, 30 jaar geleden. de ene is kleucode 742 coolwhite. op de ander staat alleen 4700 Kelvin Beide zij 18 W en 24". Ik heb zitten zoeken of deze kleurcodes het juiste spectrum geven voor groei of bloei maar kan het niet zo snel vinden. Heb jij enig idee of dit bruikbaar licht geeft.

              Grtz Monty

              Comment


                #37
                grow da weed, smoke it's buds

                Comment


                  #38
                  Re: TL Buizen

                  Ik kweek onder 4 x 18W TL Lampen (2 x gewone witte van brico en 2 x aquarium TL (met piek in rood en blauw spectrum)
                  Nu heb ik na het planten van de zaadjes hier beneden ze op zolder gezet in men kast (oude kleerkast van 2 hoog ong 1.2 breed en 70 diep)
                  plant ging redelijk traag op 17 uur en heb van weemoed maar op 9 gezet om te bloeien om plaats te maken, dan begon hij echter serieus te schieten en nu staat de hele kast vol.
                  Probleem : nu tijdens bloeien maakt hij lange witte haren op zeer minuscule topjes (er zijn wel veel kleine topjes)
                  Wat doe ik nu precies verkeerd dat ie geen grote toppen maakt

                  PS heb nog een 175W rode lamp liggen (zo een lamp waar ze kuikens onderzetten) kan ik daar iets mee doen?

                  Hoop dat iemand me kan helpen

                  Comment


                    #39
                    Re: TL Buizen

                    "Probleem : nu tijdens bloeien maakt hij lange witte haren op zeer minuscule topjes (er zijn wel veel kleine topjes)
                    Wat doe ik nu precies verkeerd dat ie geen grote toppen maakt"

                    Hoelang heb je je plant nu in bloei staan?
                    Overigens horen de lampen in de groei op 18/6 te staan, en in de bloei 12/12 (dus geen 9 en 17?).


                    En die 'Kuiken lamp', volgens mij is dat gewoon een warmte lamp. Daar heb je helaas weinig aan

                    Wat je wel kunt doen, is er nog wat spaarlampen bij hangen, of nog meer TL buizen.
                    Hoe meer licht = hoe groter de opbrengst.

                    Wat is de afstand tussen lamp en plant?

                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #40
                      Re: TL Buizen

                      jeeps,

                      staat nu toch al een kleine 2 maand in bloei, en ik weet het wat de uren betreft maar heb op 12/12 gezet en deed niets en geleidelijk aan afgebouwd naar 9 en dan schoot ie in gang

                      Spaarlampen hangen er al in op de zijkant van de plant

                      en hij staat helemaal rond de lamp gedraaid eigelijk is een echt oerwoud in die kast, hij was zeer klein en sinds die 9 uur is hij als een bom beginnen groeien! (rare plant, maar waren ook raar uitziende zaadjes die ik uit men weed had gehaald)
                      Ik probeer foto'tje online te krijgen!!

                      En die kuikenlamp is wel rood van kleur (het glas dan) betekend dan dat het spectrum van de lamp ook piekt in het rood?
                      en ze zorgt ook voor warmte in de koude ruimte waar de kast staat!

                      Thnx voor de reply al
                      grtz
                      Last edited by smokeykev; 4 November 2009, 23:01.

                      Comment


                        #41
                        Re: TL Buizen

                        Foto's online; je zou op 'Manage Attachments kunnen klikken. (Dit zie je als je op 'meer opties' klikt.


                        En waarom dat afbouwen? De plant gaat inderdaad niet meteen bloeien als hij op 12/12 staat, dat kan soms wel 3 weken duren. Maar iedere plant die ik in kweekverslagen heb gezien (en geloof me dat zijn er veel), gingen uiteindelijk bloeien op 12/12

                        Lampen dus gewoon op 12/12 knallen en afwachten maar. Zou goed moeten komen, lijkt me vreemd dat een wietplant niet gaat bloeien.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #42
                          Re: TL Buizen

                          neenee, hij bloeit nu al hoor, maar toppen zijn meer stekelbessen!!
                          kleine minitopjes met megaharen op...
                          maar heb em terug naar 10 gezet en ga geleidelijk aan naar boven naar 12/12
                          En moet eerst digi fototoestel vinden e :p
                          grtz

                          Comment


                            #43
                            Re: TL Buizen

                            Zaadjes die je uit de wiet haald zijn meestal afkomstig van inportwiet zoals colombia of jamaica weed. Deze worden daar in wildkweek geteeld waardoor er ook bestoven planten tussen zitten en er dus zaad in je wiet zit.
                            Daar deze planten van orgine rond de evenaar groeien (altijd 12/12) reageren deze planten anders op he afnemen van de lichturen en het verschuiven van het lichtspectrum van blauw naar rood. Ze worden op andere manieren getriggerd om in de bloei te geraken. In colombia hebben de planten een seisoen van 10 maanden. De planten die van orgine daar vandaan komen hebben zich genetich aangepast aan die omstandigheden (darwinisme). Cannabis afkomstig van rond de equator is redelijk goed te groeien tot de 30ste breetegraad. daarboven word het een moeilijke zaak.

                            Grtz

                            Comment


                              #44
                              Re: TL Buizen

                              Mooi nu weten we wat te kopen ze

                              Izzz

                              Comment


                                #45
                                Re: TL Buizen

                                Even een klein vraagje..

                                Ik heb bij mijn eerste kweek voorgegroeid onder spaarlampen maar volgende keer wil ik TL lampen gebruiken.
                                Nu hangen in mijn garage splinternieuwe armaturen van 2x36 watt met Osram 760 lampen erin, daglicht dus.

                                In geen enkel overzicht kom ik deze code tegen dus mijn vraag is, zijn deze TL's geschikt om voor te groeien?

                                Comment

                                Bezig...
                                X