Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TL Buizen

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: TL Buizen

    Is kleurcode 827 en tijdklok 18 uur licht goed voor groeien?
    of is kleurcode 765 en tijdklok 18 uur licht beter?

    Comment


      #77
      Re: TL Buizen

      Kleurcode 765 ziet op 6500 Kelvin en is koudwit (doordat er veel blauw in het spectrum zit en weinig rood) en dus bestemd voor de groei.
      Kleurcode 827 ziet op 2700 Kelvin en is warmwit (doordat er veel rood in het spectrum zit en weinig blauw) en dus bestemd voor de bloei.

      Comment


        #78
        Re: TL Buizen

        Hallo, weet iemand of er armaturen te krijgen zijn waar 6 lampen van 15w dus 43,8 cm
        in kunnen? Ik kan het nergens vinden kan uberhaupt op het internet geen armaturen vinden voor deze lengte.

        Gr. Ronald

        Comment


          #79
          http://www.osram.com/osram_com/Profe...ORA/index.html

          normal_Osram L40W-77 in Betrieb (ohne Blitz).JPG
          003.jpg
          ***

          Comment


            #80
            Re: TL Buizen

            Beetje jammer alleen van de lage lichtopbrengst. Mijn normale phillips TL-buizen van 15W geven 1000 lumen af.
            Om met de Osram Fluora aan hetzelfde aantal lumen te komen heb je dan een 30W nodig!

            Zou persoonlijk dan liever kiezen voor de winst in hoeveelheid licht of ruimte voor verlichting, namelijk:
            Op de plek van 1 30W TL passen 2 15W TL's, neem dan een 827 en een 840 en je hebt hetzelfde effect, dubbele hoeveelheid lumen.


            Maar nu een vraagje aan alle TL/SL kwekers:

            Volgens mij duurt het afbloeien onder TL/SL langer als onder HPS, klopt dit?

            Ik heb het idee dat dit zo maar eens 2 tot 3 weken verschilt.
            Als ik dan vervolgens kijk naar het spectrum straalt een HPS veel meer rood richting het infrarode gebied uit dan wij halen met onze 2700K lampen. Tevens heb ik gelezen dat het licht in deze richting voor de plant juist een bloeistimulator is. Zo heeft iemand die met leds aan het knutselen is zijn late afbloeien opgelost door het toevoegen van ver-rode leds (650nm) aan zijn paneel.

            1 + 1 + 1 = mijn theorie
            Ik zal dus graag jullie ervaringen horen over het afbloeien onder TL/SL ten opzichte van HPS.
            Stellen meerdere mensen vast dat het afbloeien langer duurt ga ik ook ver-rode leds aan mijn paneel toevoegen.
            De ervaring hiermee zal ik uiteraard weer delen op het forum, mijn spruiten zijn 2 dagen oud dus kan hier nog mee gaan testen.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #81
              Re: TL Buizen

              Ben het met je eens dat het onder tl sl of led langer duurt.

              Comment


                #82
                Re: TL Buizen

                ......
                Last edited by bobbys; 18 November 2011, 12:37. Reden: ledpaneel kapot

                Comment


                  #83
                  Re: TL Buizen

                  Hello growers!

                  Ik vroeg me af of je in 1 paneel van 4 lampen verschillende lampen kunt combineren. Ik zou graag een leuk armatuurtje hangen (met 4x18W), maar ik zou hierbij graag 2 op 2 warm wit / koud wit lampen plaatsen. Kan ik dit in dezelfde armatuur steken? Mijn hoofd zegt dat 18W gewoon 18W is, maar m'n buikgevoel heeft het er precies niet voor
                  Last edited by RocknRolla; 16 December 2011, 03:11.
                  All I want is a little more than I'll ever get

                  Homebox S - 4x White Widow + 1x Lowryder #2 Auto

                  Comment


                    #84
                    Re: TL Buizen

                    Yep, dat kan.

                    gallery_6976_164_51790.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #85
                      Re: TL Buizen

                      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                      Comment


                        #86
                        Re: TL Buizen

                        Zoals in de eerste post al wordt geschreven:
                        Een combinatie als 1 : 2 Warm Wit / Koel Wit schijnt beter te werken

                        Kelvin per soort
                        - Warm wit - +/- 3000 Kelvin
                        - Koel wit - +/- 4200-4500 Kelvin
                        - Daglicht - +/- 6000-6500 Kelvin
                        Zelf gebruik ik gedurende de groei 1 : 1 : 1,5 - warm wit : koel wit : daglicht
                        en 2,5 : 1 - warm wit : koel wit tijdens de bloei wat me prima bevalt.
                        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                        Comment


                          #87
                          Re: TL Buizen

                          Hallo,

                          Ik ben nog maar kort op dit forum en heb een vraag.

                          Ik ben dit jaar voor het eerst bezig met het kweken van 5 plantjes!
                          ik heb de zaadjes vorige week vrijdag gepoot in stek grond van de growshop!
                          Momenteel is 1 plantje ongeveer 3 cm en de rest hele kleine knopjes die boven de grond uitkomen!
                          Klopt het dat het zolang duurd? In mijn keuken heb ik een tl lamp van 18w
                          warmwit, is het verstandig om de plantjes hier onder te zetten zodat het sneller gaat?
                          De plantjes zijn durban afgaan!

                          Ik hoop dat jullie me informatie kunnen geven!
                          Alvast mijn dank!

                          Mvrg,

                          Comment


                            #88
                            Re: TL Buizen

                            hallo,

                            ik kweek nu in mijn aquarium met een tl lamp, alleen de lamp is niet fel genoeg, dus weet iemand een site of winkel
                            waar ik goeie tl lampen kan kopen die aan 2 kanten aangesloten moeten worden, ( zoals volgens mij diegene op de foto )

                            Comment


                              #89
                              Re: TL Buizen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                              Hoi

                              TL is zeker goed voor scrog, (zoek) dan hoeft de TL niet diep te stralen en enkel de toppen te belichten, die vrijwel allemaal op gelijke hoogte zijn.

                              Gebruik voor je groeiperiode kleur 33 en voor bloei 827. Ander voordeel is dat het licht niet vanuit 1 punt komt zoals bij een hps lamp.

                              Voor je energierekening hoef je niet onder TL te kweken, je zal toch minstens 400W op een m2 moeten hangen voor een beetje opbrengst. Echter kwa hitte scheelt het wel enorm vergeleken met een HPS.

                              Dus minder warmte problemen in de zomer, je hoeft ook minder warmte af te zuigen (= minder herrie en iets minder stroomkosten).

                              Voorlopig gebruik ik het alleen om voor te groeien (kleur 33) daarvoor is TL ideaal!

                              Gr
                              B.
                              Onzin. Ik kweek met 4 tl lampen op 1 m2.
                              T was overigens me eerste kweekje zijn nu aan t drogen.
                              Langste hoofdtop was 14cm..

                              Comment


                                #90
                                Re: TL Buizen

                                Onzin. Ik kweek met 4 tl lampen op 1 m2.
                                T was overigens me eerste kweekje zijn nu aan t drogen.
                                Langste hoofdtop was 14cm..
                                nou onzin, er zit een kern van waarheid in hoor
                                licht=gewicht is een veel voorkomende term hier, er zijn veel micro-tl kweekjes die met een laag wattage toch een redelijke opbrengst halen ( in vergelijking met het aantal watt )
                                maar je zult zien dat vele na een aantal kweekjes toch overstappen op een hoger wattage, omdat blijkt dat dit nou eenmaal de opbrengst verhoogt

                                Comment

                                Bezig...
                                X